درمان اختلال نعوظ با روش های اصولی و علمی

16

اختلال در نغوظ، اختلال نسبتا شایعی در بین مردان میانسال و یکی از موارد بسیار مهم سوءاستفاده شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های زرد و اینترنتی است. این شبکه‌ها، گروه‌های بزرگی هستند که از وجود چنین بیماری‌هایی در مردان سودهای کلان می‌برند و اکثرا تبلیغاتی واهی، غیرواقعی و نادرست برای درمان آن دارند. ‌در این مبحث به درمان‌های علمی اختلال نعوظ می‌پردازیم .

نعوظ در مردان یعنی چه نحوه گذاشتن شیاف نحوه استفاده پماد نیتروگلیسیرین ناتوانی مردان در روابط زناشویی ناتوانی رابطه جنسی موقع نزدیکی آلتم میخوابه مشکلات نعوظ در مردان مردانه لذت رابطه جنسی کرم نیتروگلیسیرین قیمت کرم نیتروگلیسیرین قیمت کرم آلپروستادیل قرص راست کننده عوارض کرم آلپروستادیل طریقه مصرف سیلدنافیل رابطه جنسی در زندگی زناشویی دستگاه وکیوم چیست درمان گیاهی ناتوانی نعوظ درمان اختلال نعوظ چرا التم راست نمیشه اختلال نعوظ آموزش رابطه جنسی

درمان اختلال نعوظ در مردان به دو دسته بزرگ تقسیم می‌شود: درمان‌های غیرجراحی و جراحی.

درمان‌های غیرجراحی خود به دو دسته اختصاصی و غیراختصاصی تقسیم می‌شوند.

درمان اختصاصی

این درمان از نوع تغییر در سبک زندگی است: مثلا افرادی که سیگار می‌کشند سیگار را ترک کنند، اگر اضافه‌وزن دارند وزن‌شان را کاهش دهند، اگر بی‌تحرکند ورزش کنند و… البته مشروط بر آن‌که اختلال نعوظ به دلیل علت‌های ذکرشده باشد. گاهی افراد مشکلات روحی و روانی دارند که باعث اختلال در نعوظ می‌شود. چنین مردانی برای درمان باید به روانپزشک مراجعه کنند.

درمان غیراختصاصی

به سه‌دسته تقسیم می‌شوند‌۱ـ استفاده از داروهای خوراکی‌ ۲ـ استفاده از داروهای موضعی‌ ۳ـ استفاده از دستگاه واکیوم.

داروهای خوراکی

داروهای خوراکی مهم‌ترین روش برای درمان اختلال نعوظ است. داروها مختلف است و اگر درست مصرف نشود نه تنها باعث بهبود نمی‌شود بلکه در درازمدت مشکل‌ساز هم خواهد شد. همه داروها موارد منع مصرف دارند و بعضی از داروها هم کاملا باید با احتیاط تجویز شوند. بنابراین هر دارویی با توجه به شرایط بیمار تجویز می‌شود. مثلا استفاده از داروی سیلدانافیل در کسانی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، مشکلات قلبی عروقی دارند و افرادی که از داروهای دارای ترکیبات نیترات استفاده ‌می‌کنند، ممنوع است. متاسفانه بیشتر داروخانه‌ها این داروها را بدون نسخه در اختیار بیماران قرار می‌دهند.

در تبلیغات، داروهای اختلال نعوظ را به‌عنوان داروهای گیاهی و صددرصد موثر نیز می‌بینیم. اما در همان داروهای گیاهی مقادیر بسیار زیادی داروهای شیمیایی وجود دارد. داروهای خوراکی شیمیایی یا به اصطلاح گیاهی همیشه برای درمان‌اختلال نعوظ بیماران موثر واقع نمی‌شوند و اگر بیماری از این داروها سود نبرد، مجبوریم یک قدم جلوتر برویم و از داروهای موضعی استفاده کنیم.

داروهای موضعی

کرم‌ها و محلول‌ها، جزو داروهای موضعی هستند. وقتی داروهای خوراکی منع مصرف دارند، کرم‌ها به میان می‌آیند. کرم‌ها به شکل موضعی به ناحیه تناسلی مالیده می‌شود و اثر آن هم موضعی است؛ یعنی روی فشار خون و قلب بیمار اثر چندانی ندارند.

کرم آلپروستادیل و کرم نیتروگلیسیرین دو کرم مهم و پرمصرف برای مبتلایان به اختلال نعوظ هستند. محلول‌ها نیز جزو داروهای موضعی هستند که می‌توان برای بیماران تجویز کرد. محلول‌ها ۲۰ دقیقه قبل از مقاربت استفاده می‌شوند.

استفاده از شیاف‌ها نیز داروی درمانی موضعی دیگری است که در درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شود. این دارو با استفاده از دستگاهی وارد مجرای ادرار می‌شود و در همان جا جذب می‌شود و بعد از جذب نعوظ اتفاق می‌افتد. این دارو فوق‌العاده موثر و کم‌عارضه است.

داروهای تزریقی هم از داروهای موضعی هستند که خود فرد باید نحوه تزریق آن را مانند انسولین بیاموزد و دارو را نیم ساعت قبل از نزدیکی به ناحیه تناسلی تزریق ‌کند. بسیاری از بیماران که به درمان‌های خوراکی پاسخ نمی‌دهند، باید به روش‌های تزریقی روی بیاورند. البته تشخیص این‌که بیمار از کدام راه برای درمان اختلال نعوظ استفاده کند، فقط به عهده پزشک است؛ چون استفاده سرخود بسیار خطرناک است. دیده شده گاهی بیماران میزان مصرف و نحوه درست آن را نمی‌دانند که باعث نعوظ طولانی‌مدت می‌شود و ممکن است خطرناک باشد.

استفاده از دستگاه (واکیوم)

دستگاه‌ها منبع عمده تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌‎ای هستند. بعضی از دستگاه‌ها در مرد باعث نغوظ مصنوعی می‌شوند. این دستگاه‌ها واکیوم نام دارند و به همه بیماران توصیه نمی‌شود و فقط درصدی از آنها از واکیوم سود می‌برند. واکیوم نعوظ مصنوعی ایجاد می‌کند و اغلب هم خوشایند بیماران نیست و حتی اگر بیماری به‌درستی از آن استفاده نکند باعث آسیب به ناحیه تناسلی و بروز بیماری خطرناکی به نام بیماری پیرونی می‌شود. بیماری پیرونی اختلالی است که به موجب آن در آلت تناسلی یک پلاک سفت ایجاد می‌شود. این پلاک با انحراف آلت تناسلی و درد همراه است. ‌ وقتی همه درمان‌ها بی‌نتیجه بودند، خط آخر درمانی آغاز می‌شود و درمان جراحی ضرورت می‌یابد. درمان‌های جراحی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

جراحی عروق: گاهی بیمار جوانی است که در اثر تصادف دچار شکستگی لگن شده و به علت شکستگی لگن شریان دستگاه تناسلی قطع شده است. در این بیماران می‌توان عمل جراحی را روی شریان انجام داد و با برقراری مجدد جریان خون، اختلال نعوظ را درمان کرد. نوع دیگر اختلال در عروق نشست وریدی است که یکی از بدترین انواع اختلال نعوظ است. در این بیماران با ترمیم سیاهرگ اختلال نعوظ برطرف می‌شود.‌

استفاده از پروتز: نوع دیگری از جراحی برای درمان اختلال نعوظ، استفاده از پروتزهاست. می‌توان از پروتزهای مختلف برای بیماران استفاده کرد. پروتزها درمانی دائم‌ هستند و برای کسانی استفاده می‌شوند که به روش‌های درمانی گفته‌شده پاسخ نداده‌اند و خواستار یک روش درمانی دائمی برای درمان اختلال نعوظ خود هستند.

نعوظ به بزرگ شدن و برآمدن آلت مردی یا کلیتوریس گفته می‌شود. در این حال آلت تناسلی بزرگ و سفت می‌شود. منظور از نعوظ حالتی است که طی آن بافت‌های نعوظی در آلت مردانه پر از خون می‌گردد و این اندام حالت سفت به خود می‌گیرد تا دخول و انزال میسّر شود.

اختلال نعوظ که نوعی ناتوانی جنسی است یعنی عدم توانایی مکرر در حفظ نعوظ برای برقراری رابطه جنسی. نعوظ توسط سیستم عصبی خودکار کنترل می‌شود و ارادی نیست.

منبع : جام جم انلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 16 )
  1. حبیب می گوید

    باسلام وسپاس از مطالب ارزشمند وجالب سایتتون .فقط قیمت کرم هارو ندیدم چنده ؟ اگه ممکنه از جای مطمئن تهیه بشه کجاست؟ ضمنا قیمتشونو هم حتما عنوان فرمایید .توفیقات روزافزونتانرا ارزومندم

    1. علی زمانی می گوید

      لطفا طریقه تهیه دو کرم و طریقه مصرف و محل تهیه آن کجاست

      1. mh می گوید

        aloprostadil

      2. فیروزپاشایی می گوید

        سلام راه تهیه و خرید کرم الپرواستادیل و راهنمایی کنید ممنون

      3. فلاح می گوید

        درخواست کرم نیتروگلیسیرین و آلپروستادیل برای نعوط را دارم

  2. Ali می گوید

    با سلام و عرض احترام
    من یه پسر ۱۷ ساله هستم راستش من مبتلا به این بیماری هستم آلتم شق نمیشه و نعوظم کاکل نیست بعید میدونم هنگام رابطه نعوظ کاملی داشته باشم
    و خلاصه این موضوع برام خیلی مهمه اصلا اعتماد بنفسمو از دست دادم نه روم میشه به پدرو مادرم بگم ونه روم میشه برم دکتر
    راستی من مبتلا به بیماری صرع هم بودم و قرص دپاکین ۵۰۰ استفاده میکردم الان یک سال هست ک ترک کردم
    این موضوع برام شده یه مشکل ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنید اگ راه درمانی هست بگین
    لطفا با ایمیلم تماس بگیرید و کمکم کنید
    باسپاس خدانگهدار

    1. Parviz می گوید

      داروهای مثل کرمآلپرواستادیل ونیتروگلسیرین وشیاف راازکجابایدتهیه کنم من کرجم وداروخانه کلا این داروهاراندارند

  3. Parviz می گوید

    من کرج هستم وکرم درمان نعوظ هرداروخانه ای رفتم نداشت ونمی شناخت آلپروستادیل

  4. علی می گوید

    سلام.
    من عمل پروستات داشتم والان مشکل جدی نعوذ دارم.
    کرم آلپروستادیل یا نیتروگلیسیرین رو از کجا میشه تهیه کرد؟
    ممنونم راهنمایی بفرمایید
    سپاس

  5. Ali.H می گوید

    با سلام
    بنده دیابت دارم ، آیا کرم آلپروستادیل می‌تواند مشکل نغوظ افراد دیابتی را حل کند و در ضمن چگونه میتوانیم تهیه کنیم ، با تشکر

    1. مجید حداد می گوید

      سلام از کجا باید کرم الپروستادیل بخرم؟

  6. محمود بهرامی می گوید

    با سلام
    کرم آلپروستادیل را از کجا باید تهیه کنم هیچ داروخانه ای ندارد.
    با تشکر

    1. فردین می گوید

      کرم آلپروستادیل راازکجاتهیه کنم؟ممنون ازراهنمایتون

  7. فردین می گوید

    کرم نیتروگلیسرین هم دارای تقویت نعوض است ومیتوان بجای آلپروستادیل استفاده کرد؟لطفا محل خریداین کرمهارابفرمایید

  8. علی می گوید

    سلام وعرض ادب
    من بیماری پارکینسون دارم وتحت درمان متخصص مغز واعصاب که دچاراختلال نعوظ شدم لطفا راهنمایی کنید من ازکجاکرم آلپروستادیل تهیه کنم۰
    ممنون۰

  9. Mohammad می گوید

    سلام و عرض خسته نباشی
    بنده مشکل تناسلی دارم ( نعوظ) میخواستم کرم نیتروگلیسیرین و آلپروستادیل تهیه کنم لطفا راهنمایی فرمائید .