چگونه با خوردن انگور لاغر شویم؟ +خواص هسته انگور و غوره

1

انگور دارای ۷۹ درصد آب، ۱۴ درصد قندهای مختلف، املاح معدنی و مجموعه ای از عناصر و ترکیبات سودمند است. انگور دارای ویتامین های A ، B، C ، D و املاحی مانند آهن، منیزیم، منگنز، کلر، ید، آرسنیک، فسفر و سیلیس است. همچنین دارای مقدار زیادی تانن است.

کرده برگ جوان انگور جهت دفع ادرار، بیماری نقرس، زردی و استفراغ مفید است. قند انگور بطور مستقیم و آسان وارد خون می شود و در عضلات و کبد ذخیره می شود. در حالی که سایر قندها باید به قند خون تبدیل شده و بعد وارد خون شوند.

تمام خواص انگور در کشمش است. حتی ارزش غذایی کشمش از انگور بالاترست. خوردن انگور معده را کاملاً تخلیه کرده، ادرار را زیاد می کند و فضولات معده را از بین می برد. انگور از امراضی مانند ترش کردن، سوء هاضمه، امراض جلدی، خونریزی معده ،ایجاد سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می کند.

مضرات انگور شیره انگور خواص هسته انگور خواص میوه ها خواص غوره خواص انگور خواص آبغوره چگونه بدون ورزش لاغر شویم بهترین زمان مصرف انگور برای لاغری بهترین روش لاغر شدن بهترین رژیم لاغری انگور چه زمانی لاغر میکند

لاغر شدن با مصرف انگور

آب انگور دارای مقادیر قند، تانن، فسفات، مواد صمغی، مواد سفیده ای، کلسیم و منیزیم است. مالیدن آب انگور تازه روی پوست صورت باعث شادابی، جوانی و شفافیت چهره می شود.

شیره ی انگور ملین است و برای کسانی که بر اثر یک بیماری طولانی یا عمل جراحی ضعیف شده اند، بسیار مفید است.

اگر انگور را به جای صبحانه بخورید و تا ظهر غذای دیگری نخورید، لاغر می شوید.

انگور برای درمان التهاب معده و روده، کم خونی ، زیادی اوره، زیادی چربی خون ، امراض قلبی ،بیماری نقرس، احتقان کبد، سنگ های صفراوی، بیماری های پوستی ، خروج مواد سمی از بدن از راه ادرار و تجدید قوای بدن پس از زایمان مفید است.

انگور، درمان بیماریها

من هم چاق می کنم و هم لاغر . اشخاصی که احتیاج به لاغر شدن دارند باید صبحانه خود را به من اختصاص دهند و تا ظهر جز من غذای دیگری نخورند و برای چاق شدن، اشخاص ضعیف البته بایستی میوه مرا همراه با نان و غذاهای دیگر میل نمایند.

به زنان آبستن بگویید برای سلامتی فرزند آینده خود، تا می توانید از میوه من بهره مند شوند. مالیدن من به صورت و پوست، رنگ آن را روشن می کند و به لطافت و نرمی آن می افزاید.

مالیدن تفاله من در حمام به بدن، فواید زیاد دارد و باعث تسکین درد رماتیسم و سیاتیک و نقرس می شود. کرمی که با آب من درست شود، بیش از کرمهای دیگر پوست صورت را نرم  لطیف می سازد.

برگ درخت من تانن، بی تارتارات دوپتاس، نشاسته، اسید مالیک، یک نوع صمغ، قند، اکزالات دو پتاس، گچ و چند ترکیب شیمیایی مخصوص به خود دارد. این ترکیبات اختصاصی، در برگهایی که پاییز چیده شوند، زیادتر است . با برگ من دلمه و خیار شور درست می کنند. طعم برگ من کمی گس و ترش است. در طب به عنوان مقوی معده، درمان اسهال مزمن و خون دماغ مصرف می شود.

دم کرده بیست و پنج گرم برگ من در یک لیتر آب، درامراض اسهال، حبس البول و یرقان توصیه شده است .  چنانچه با آب دم کرده برگ من چشم را بشویید، آن را ضد عفونی کرده و ورم پلک را فرو می نشاند. در موقعی که درخت مرا هرس می کنند، آبی از سرشاخه های آن بیرون می آید که به اشک مو معروف است.  مایعی است بی رنگ و زلال، این اشک سابقاً در امراض جلدی زیاد مصرف داشت، ولی در طب امروز فقط برای معالجه چشم درد و به صورت کمپرس برای التیام تمام زخم ها به کار می رود.

اگر مبتلا به سنگ کلیه و مثانه هستید، هر روز صبح ناشتا یک قاشق از این اشک را بنوشید. شیره جوانه های تازه درخت مرا، با کمک الکل گرفته، به صورت عصاره درآورید و مجدداً تقطیر کنید تا سفت شود. این ماده مُدِر و ضد تشنج است.

من یکی از بهترین غذاهای مقوی بوده ، مزاج را معتدل می نمایم. خون راصاف می کنم و خون را سالم می سازم. جهت تقویت کلیه و از بین بردن سوخته ی  اخلاط مفید هستم .  سینه و ریه را اصلاح می کنم، برای معده های مرطوب و خونی ضرر دارم، مگر آن که مرا با زیره میل نمایید. خوردن آب سرد بعد از من، بسیار مضر است. بهتر است مرا بین دو غذا میل نمایید سوخته دانه های من برای جراحات و جلای بینایی و آبریزش چشم مفید است. پوست میوه من در معده های ضعیف دیرهضم است ، اگر معده ای ضعیف دارید، از آب من یا کشمش استفاده کنید، اگر مقداری از میوه مرا در روغن زیتون جوشانده، و صاف کنید و بروی  پوست صورت و بدن بمالید، معنی نرمی و لطافت را خواهید دانست.

فواید هسته دانه ی انگور

هسته دانه های من دارای ” تانن ” بوده  و قابض است. تولید باد می کند و ادرار را کم می نماید. مخصوصاً دانه هایی که از تفاله سرکه به دست می آید ، چنانچه آن را بو بدهند، خاصیت قبض کردن آن زیادتر می شود. پوست میوه من کمی دیرهضم و مولد باد است. مالیدن سوزانده آن جهت نرمی پوست و کم کردن رطوبت چشم و بیشتر زخم ها مفید است. روغن دانه های من که به وسیله یک حلال گرفته می شود، بهترین روغن جلا بوده، زود خشک می شود و در نقاشی مصرف دارد. سرشاخه های من و تفاله های سرکه را اگر بسوزانید، زغالی به دست می آید که فوق العاده سیاه بوده و برای نقاشی و آبرنگ کاری ، بسیار عالی است.

فواید غوره

میوه نارس من که غوره نامیده می شود ، و  شعرا به آن حصرم می گویند دارای طعمی ترش بوده ، و قابض است .  آب آن که آب غوره نام دارد، یکی از چاشنی های مفیدی است که در رژیم لاغری مؤثر است، خاکستر شاخه های من اگر به صورت پماد مالیده شد ورم بیضه را فرو می برد، و بواسیر را درمان می کند . و اگر خورده شود، سنگ ها را می ریزاند . اگر خاکستر چوب درخت مرا حل کرده و پس از صاف کردن غلیظ نمایید، و آن را گرم گرم کمپرس کنید، انواع دمل و کورک را باز کرده، و معالجه می کند. اگر می خواهید پوست بدنتان نرم و شاداب شود، انگور را له کرده به آن بمالید و پس از خشک شدن، با آب نیم گرم بشویید.

حال که به فواید من پی بردید، و دانستید که من یک غذای کامل همراه با یک انبار دارو بوده، و آنچه بدن شما لازم دارد در وجود من جمع است، از شما یک سئوال دارم: آیا انصاف است که میوه مرا گندانده و به صورت دشمن سلامتی انسان درآورده و یاخته های بدن خود را با آن مسموم و کبد خود را خراب نمایید؟! من خلاصه ای از تشعشات خورشیدم. ارزش مرا بدانید و مرا به صورت زهر درنیاورید.  لازم است بدانید که من دو برابر گوشت به بدن شما حرارت می دهم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. انگور(عنب-اعناب) 11 بار در قرآن می گوید

    أَیَوَدُّ أَحَدُکُمْ أَن تَکُونَ لَهُ جَنَّهٌ مِّن نَّخِیلٍ وَأَعْنَابٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ لَهُ فِیهَا مِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ وَأَصَابَهُ الْکِبَرُ وَلَهُ ذُرِّیَّهٌ ضُعَفَاءُ فَأَصَابَهَا إِعْصَارٌ فِیهِ نَارٌ فَاحْتَرَقَتْ ۗ کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّـهُ لَکُمُ الْآیَاتِ لَعَلَّکُمْ تَتَفَکَّرُونَ ﴿٢۶۶﴾ «بقره» آیا کسی از شما دوست دارد که باغی از درختان خرما و انگور داشته باشد که از زیر آنها نهرها روان است، و برای او در آن [باغ‏] از هر گونه میوه‏ای [فراهم‏] باشد، و در حالی که او را پیری رسیده و فرزندانی خردسال دارد، [ناگهان‏] گردبادی آتشین بر آن [باغ‏] زند و [باغ یکسر] بسوزد؟ این گونه، خداوند آیات [خود] را برای شما روشن می‏گرداند، باشد که شما بیندیشید. (۲۶۶)‌
    وَهُوَ الَّذِی أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَ‌جْنَا بِهِ نَبَاتَ کُلِّ شَیْءٍ فَأَخْرَ‌جْنَا مِنْهُ خَضِرً‌ا نُّخْرِ‌جُ مِنْهُ حَبًّا مُّتَرَ‌اکِبًا وَمِنَ النَّخْلِ مِن طَلْعِهَا قِنْوَانٌ دَانِیَهٌ وَجَنَّاتٍ مِّنْ أَعْنَابٍ وَالزَّیْتُونَ وَالرُّ‌مَّانَ مُشْتَبِهًا وَغَیْرَ‌ مُتَشَابِهٍ ۗ انظُرُ‌وا إِلَىٰ ثَمَرِ‌هِ إِذَا أَثْمَرَ‌ وَیَنْعِهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکُمْ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ ﴿٩٩﴾ «انعام» و اوست کسى که از آسمان، آبى فرود آورد؛ پس به وسیله آن از هر گونه گیاه برآوردیم، و از آن [گیاه‌] جوانه سبزى خارج ساختیم که از آن، دانه‌هاى متراکمى برمى‌آوریم، و از شکوفه درخت خرما خوشه‌هایى است نزدیک به هم. و [نیز ]باغهایى از انگور و زیتون و انار -همانند و غیر همانند- خارج نمودیم. به میوه آن چون ثمر دهد و به [طرز] رسیدنش بنگرید. قطعاً در اینها براى مردمى که ایمان مى‌آورند نشانه‌هاست. (۹۹)
    وَفِی الْأَرْ‌ضِ قِطَعٌ مُّتَجَاوِرَ‌اتٌ وَجَنَّاتٌ مِّنْ أَعْنَابٍ وَزَرْ‌عٌ وَنَخِیلٌ صِنْوَانٌ وَغَیْرُ‌ صِنْوَانٍ یُسْقَىٰ بِمَاءٍ وَاحِدٍ وَنُفَضِّلُ بَعْضَهَا عَلَىٰ بَعْضٍ فِی الْأُکُلِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَعْقِلُونَ ﴿۴﴾ «رعد» و در زمین قطعاتى است کنار هم، و باغهایى از انگور و کشتزارها و درختان خرما، چه از یک ریشه و چه از غیر یک ریشه، که با یک آب سیراب مى‌گردند، و [با این همه‌] برخى از آنها را در میوه [از حیث مزه و نوع و کیفیت‌] بر برخى دیگر برترى مى‌دهیم. بى گمان در این [امر نیز] براى مردمى که تعقّل مى‌کنند دلایل [روشنى‌] است. (۴)
    یُنبِتُ لَکُم بِهِ الزَّرْ‌عَ وَالزَّیْتُونَ وَالنَّخِیلَ وَالْأَعْنَابَ وَمِن کُلِّ الثَّمَرَ‌اتِ ۗ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَهً لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُ‌ونَ ﴿١١﴾ «نحل» به وسیله آن، کشت و زیتون و درختان خرما و انگور و از هر گونه محصولات [دیگر] براى شما مى‌رویاند. قطعاً در اینها براى مردمى که اندیشه مى‌کنند نشانه‌اى است. (۱۱)
    وَمِن ثَمَرَ‌اتِ النَّخِیلِ وَالْأَعْنَابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَکَرً‌ا وَرِ‌زْقًا حَسَنًا ۗ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَهً لِّقَوْمٍ یَعْقِلُونَ ﴿۶٧﴾ «نحل» و از میوه درختان خرما و انگور، باده مستى‌بخش و خوراکى نیکو براى خود مى گیرید. قطعاً در این‌[ها] براى مردمى که تعقل مى‌کنند نشانه‌اى است. (۶۷)
    أَوْ تَکُونَ لَکَ جَنَّهٌ مِّن نَّخِیلٍ وَعِنَبٍ فَتُفَجِّرَ‌ الْأَنْهَارَ‌ خِلَالَهَا تَفْجِیرً‌ا ﴿٩١﴾ «إسراء» یا [باید] براى تو باغى از درختان خرما و انگور باشد و آشکارا از میان آنها جویبارها روان سازى، (۹۱)
    وَاضْرِ‌بْ لَهُم مَّثَلًا رَّ‌جُلَیْنِ جَعَلْنَا لِأَحَدِهِمَا جَنَّتَیْنِ مِنْ أَعْنَابٍ وَحَفَفْنَاهُمَا بِنَخْلٍ وَجَعَلْنَا بَیْنَهُمَا زَرْ‌عًا ﴿٣٢﴾ «کهف» و براى آنان، آن دو مرد را مَثَل بزن که به یکى از آنها دو باغ انگور دادیم و پیرامون آن دو [باغ‌] را با درختان خرما پوشاندیم، و میان آن دو را کشتزارى قرار دادیم. (۳۲)
    فَأَنشَأْنَا لَکُم بِهِ جَنَّاتٍ مِّن نَّخِیلٍ وَأَعْنَابٍ لَّکُمْ فِیهَا فَوَاکِهُ کَثِیرَ‌هٌ وَمِنْهَا تَأْکُلُونَ ﴿١٩﴾ «مؤمنون» پس براى شما به وسیله آن باغهایى از درختان خرما و انگور پدیدار کردیم که در آنها براى شما میوه‌هاى فراوان است و از آنها مى‌خورید. (۱۹)
    وَجَعَلْنَا فِیهَا جَنَّاتٍ مِّن نَّخِیلٍ وَأَعْنَابٍ وَفَجَّرْ‌نَا فِیهَا مِنَ الْعُیُونِ ﴿٣۴﴾ «یس» و در آن [زمین‌] باغهایى از درختان خرما و تاک قرار دادیم و چشمه‌ها در آن روان کردیم. (۳۴)
    حَدَائِقَ وَأَعْنَابًا ﴿٣٢﴾ «نبأ» باغچه‌ها و تاکستانها، (۳۲)
    وَعِنَبًا وَقَضْبًا ﴿٢٨﴾ «عبس» و انگور و سبزى، (۲۸)