مرگ مشکوک ۵ نوزاد در یک بیمارستان تهران!

0

دیروز مسئول یکی از بیمارستان‌های جنوب پایتخت باحضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران اعلام کرد پنج زن جوان در بیمارستان محل کارش زایمان کرده‌اند، اما نوزادان آنها که دو دختر و سه پسر بوده‌اند به دلایل مختلف در آنجا فوت کرده و خانواده‌های این افراد حاضر به تحویل گرفتن اجساد نوزادان نیستند. همین باعث بروز مشکلاتی شده است.

وی به بازپرس محسن مدیرروستا گفت: یکی از مادران ۳۲ ساله بود که ۳۰آبان امسال در بیمارستان پذیرش شد و پسرش را به دنیا آورد، چون مادر پیش از این دچار سقط جنین شده بود، فرزندش حالش بد بود و در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان به مدت ۱۲ روز بستری شد و سرانجام ۱۱ آذر امسال فرزند وی به دلیل نارسایی تنفسی فوت کرد.

مسئول بیمارستان ادامه داد: مادر دیگر ۳۳ ساله بود که شامگاه ۸ آذر امسال برای زایمان به بیمارستان آمد و به دلیل مشکلاتی که نوزاد داشت، او به مدت ۱۰ روز بستری بود، اما یکباره حال دختر او بد شد. ۲۰ دقیقه عملیات احیا روی او انجام دادیم، اما نوزاد فوت کرد. نمی‌دانیم علت مرگ او چه بود، اما سومین مادر زن جوانی بود که چند روز پیش دوقلو زایمان کرد که یکی از قل‌های پسر او به دلیل نامعلوم فوت شد. چهارمین مادر نیز چند روز پیش زایمان کرد، اما به خاطر این‌که بند ناف دو بار به دور گردن جنین پیچیده شده بود، نتوانستیم او را زنده متولد کنیم. پنجمین مادر ۳۲ساله بود و دهم آذر امسال به بیمارستان آمد که فرزند دخترش را به دنیا آورد، اما روز بعد فرزندش فوت شد.

مسئول بیمارستان ادامه داد: مرگ همه این پنج فرزند را به خانواده‌هایشان اطلاع دادیم، اما آنها گمان می‌کنند در مرگ فرزندانشان تخلف پزشکی رخ داده به همین خاطر چند نفرشان به کلانتری ۱۱۶ مولوی رفته و شکایت کرده‌اند. اکنون حاضر نیستند پیکر نوزادان را از بیمارستان تحویل بگیرند. می‌خواهیم که مرجع قضایی دراین باره تعیین تکلیف کند.

با توجه به اظهارات مسئول بیمارستان، قاضی پرونده از کارشناسان پزشکی قانونی خواست که درباره علت مرگ مشکوک این پنج نوزاد در بیمارستان اظهارنظر کنند. همچنین قرار شد از این پنج مادر تحقیق شود و اگر شکایتی از بیمارستان و کادر درمانی دارند، با حضور در دادسرای جنایی تهران، شکایت خود را اعلام کنند و بعد از مشخص شدن نظریه پزشکی‌قانونی درباره علت مرگ این پنج نوزاد جسدشان را برای خاکسپاری تحویل بگیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ