رونمایی از (نکسو) شاسی بلند زیبای هیوندای +عکس Hyundai Nexo

0

خودروساز کُره ای هیوندای اولین تصاویر از محصول جدید خود (Nexo 2019) را منتشر کرد.

هیوندای یکی از خودروسازانی است که بشدت بر توسعهٔ خودروهای هیدروژنی تمرکز دارد. در همین راستا این شرکت کره‌ای سال گذشته نسخهٔ پیش‌تولید یک کراس‌اوور هیدروژنی را معرفی کرد که آن زمان نامش مشخص نبود و گفته شد نسخهٔ نهایی آن، سال آینده رسماً رونمایی می‌شود. حال هیوندای به وعدهٔ خود عمل کرده و نسخهٔ نهایی این کراس‌اوور هیدروژنی که نکسو (Nexo) نام گرفته را در نمایشگاه CES امسال رونمایی کرده است. البته هیوندای پیش‌ازاین هم با ساخت نسخهٔ هیدروژنی مدل توسان به بخش خودروهای هیدروژنی وارد شده بود اما نکسو گام بعدی این شرکت برای ارائهٔ این تکنولوژی به عموم مردم است.

معرفی خودرو مشخصات هیوندای نکسو مجله خودرو قیمت هیوندای نکسو جدیدترین خودروهای جهان بهترین شاسی بلند Hyundai Nexo

نکسو در مقایسه با نسخهٔ هیدروژنی توسان خودرویی سریع‌تر، قابل‌اطمینان‌تر، کارآمدتر و جادارتر است. هرچند نکسو هم مانند توسان هیدروژنی یک کراس‌اوور است اما این ماشین روی یک پلت‌فرم ویژه و جدید ساخته شده که این یعنی پلت‌فرم نکسو به‌طور خاص مناسب با نیازهای یک خودروی هیدروژنی طراحی شده است. به‌عنوان‌مثال، جانمایی مخازن هیدروژن در این پلت‌فرم بهتر صورت گرفته است.

با وجود قطعات متحرکی همچون موتور الکتریکی و کمپرسور خنک‌کننده که در زیر کاپوت قرار دارند، هیوندای می‌گوید در این کراس‌اوور هیدروژنی بیشتر صدای تولیدی این قطعات، بیرون از کابین مسافران نگه‌داشته شده است. سیستم سلول سوختی نکسو ۹۵ کیلووات قدرت تولید می‌کند که در کنار توان ۴۰ کیلوواتی باطری‌ها قرار گرفته و بنابراین مجموعاً ۱۳۵ کیلووات نیرو به موتور خودرو می‌رسد. این موتور الکتریکی نیز قوی‌تر از قبل شده و حالا ۱۲۰ کیلووات (۱۶۰ اسب بخار) قدرت و ۳۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۲۰ کیلووات و ۹۵ نیوتن متر بیشتر از توسان هیدروژنی است.

درنتیجهٔ این افزایش توان، شتاب نکسو بیشتر از توسان هیدروژنی شده است به‌نحوی‌که این کراس‌اوور هیدروژنی می‌تواند ظرف فقط ۹.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که توسان هیدروژنی برای این کار به ۱۲.۵ ثانیه زمان احتیاج داشت. از لحاظ دوام نیز مهندسین هیوندای میگویند سیستم سلول سوختی نکسو عمری حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر یا ۱۰ سال دارد که این یعنی این خودرو عمر مفیدی حتی بیش از زمانی که بسیاری از مالکین بدان احتیاج دارند را ارائه می‌کند.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ