افزایش حقوق کارگران در سال ۹۷ چقدر است؟

0

آخرین اخبار رسیده از جلسه شورای‌عالی کار حکایت از این دارد که اعضای کارگری و وزیر کار، شورای‌عالی کار و کارفرمایان با افزایش حدود ۲۰درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۷ توافق کردند و این موضوع در شورای‌عالی کار تصویب شد.

همچنین افزایش سایر سطوح مزدی در فروردین ماه سال آینده تعیین می‌شود.

با اجرای این میزان افزایش دستمزد کارگران با ۱۸۹هزار تومان افزایش به یک‌میلیون و ۱۱۵هزار تومان در سال ۹۷ رسید.

بر این اساس میزان دستمزد حداقلی‌بگیران با احتساب مبلغ ۱۱۰هزار تومانی بن کارگری و ۴۰هزار تومانی حق مسکن ماهانه مبلغ یک‌میلیون و ۲۶۵هزار تومان برای سال آینده خواهد بود.

قرار است پس از تعیین تکلیف در خصوص مزدبگیران سایر سطوح مزدی در فروردین ماه بخشنامه افزایش دستمزد از سوی علی ربیعی، وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی ابلاغ شود.

علی ربیعی،‌ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه شورای عالی کار به‌منظور افزایش دستمزد ۹۷ مشمولان قانون کار درباره تعیین عدد و رقم دستمزد گفت: خوشبختانه امشب توانستیم میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران را حدود ۲۰درصد افزایش دهیم و با شرکای اجتماعی به تفاهم برسیم.

وی ادامه داد: هم گروه‌های کارگری و هم گروه کارفرمایی و هم دولت به‌روی افزایش حداقل دستمزد بر ۲۰درصد به تفاهم رسیده‌اند. اختلاف به‌روی سایر سطوح مزدی است که بعد از تعطیلات هفته اول نوروز درباره سایر سطوح مزدی مذاکره را ادامه می‌دهیم، اما به‌روی حداقل دستمزد این تفاهم صورت گرفت.

ربیعی گفت: حداقل دستمزد بیش از ۱۳۰ درصد از تورم پیشی گرفت. امسال حداقل دستمزد را افزایش دادیم. سایر سطوح مزدی از آن جهت مهم است که برای کارگری که سوابقی بیشتر دارد سایر سطوح به‌اضافه یک رقم ثابت تعیین می‌شود که در هفته اول فروردین ماه انجام خواهیم داد و بخشنامه دستمزد را در نیمه دوم فروردین ماه ابلاغ خواهم کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ