علی انصاری کیست؟ چگونه به چنین ثروتی دست پیدا کرده است؟

53

به راستی علی انصاری کیست؟ چگونه به چنین ثروتی دست پیدا کرده است؟ چه ارتباطی میان تجارت، صنایع فولاد، صنعت مبل، بازار موبایل، ورزش و ساخت مراکز مدرن توزیعی وجود دارد؟ آیا دارایی‌اش محصول دانش، تجربه و زحمت است؟ یا تنها شاهین بخت و اقبال بر دوش او نشسته است؟

مالک بزرگ‌ترین بازار مبل خاورمیانه، عضو هیأت مدیره و حامی مالی باشگاه استقلال در سال‌های گذشته، نایب‌رئیس و رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، عضو اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران، رئیس انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون استان تهران، رئیس شورای ملی مبلمان، رئیس کنفدراسیون بین‌الملل مبلمان و دکوراسیون، مالک بازارهای موبایل ایران، بنیان‌گذار بانک تات، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری تات، سازنده یکی از بزرگ‌ترین مال‌های جهان و…

میلیاردرهای ایران کارآفرینان موفق ایرانی صاحب و مالک ایران مال صاحب بازار موبایل ایران صاحب بازار مبل ایران سهامداران بانک آینده زندگینامه کارآفرینان زندگینامه ثروتمندان درآمد علی انصاری چگونه میلیاردر شویم ثروتمندترین مرد ایران ثروت علی انصاری بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی علی انصاری اسامی ثروتمندان ایران

از خیابان مهرآباد تا انتهای همت

علی انصاری ۵ دی ۱۳۴۱ در مهرآباد جنوبی تهران به دنیا آمد. در سال ۱۳۶۶ از دبیرستان ارشاد دیپلم اقتصاد گرفت و پس از پایان خدمت سربازی به شکلی جدی وارد دنیای کسب‌وکار شد. او در سال ۶۶ و با حمایت پدر، از اداره کل صنایع سنگین استان زنجان موافقت اصولی ایجاد کارخانه تولید لوله و پروفیل گرفت. این کارخانه در زمینی به مساحت ۶۴ هزار متر مربع در ماه‌دشت کرج احداث شد و در سال ۱۳۷۱ به بهره‌برداری رسید.

برخلاف بسیاری از متمولان که دوست دارند سوژه اخبار و رسانه‌ها باشند، انصاری خیلی کم از خودش می‌گوید. به همین دلیل هم اطلاعات زیادی از زندگی شخصی او در دست نیست. پدرش در بازار و در صنعت ساختمان مشغول بود. اما پسران، پیشه پدری را دنبال نکردند.

در سال ۱۳۷۱ و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تشکیل کشورهای تازه استقلال یافته آسیای میانه، علی انصاری تصمیم به تجارت در حوزه قفقاز گرفت. صادرات میوه و خشکبار به کشورهای این منطقه و به‌ویژه جمهوری تازه تأسیس آذربایجان بخشی از این برنامه تجاری بود.

او در سال ۱۳۷۲ یکی بزرگ‌ترین مراکز توزیعی آهن‌آلات به نام مجتمع تجاری بهاران در شادآباد تهران را ساخت. مجتمعی که همچنان یکی از قطب‌ها و مراکز توزیع انواع آهن‌آلات در کشور است.

بازار آهن بهاران ۲ نیز در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع در بزرگراه آیت‌الله سعیدی و در مجاورت بازار آهن شادآباد، یکی دیگر از تجربه‌های اولیه او برای ایجاد مراکز مدرن توزیع بود.

کشف بازارهای جدید

کار ساخت‌وساز در دهه هفتاد و هشتاد رونق خوبی گرفت و بسیاری را به ثروت رساند. اما بیشتر آن «بساز و بفروش‌ها» در ساخت‌وساز ماندند، تا ۲۰ سال بعد از رکود این بازار گله کنند. در حالی که انصاری، همان‌طور که بازار مسکن را یافته بود، بار دیگر بازارهای جذاب دیگری را شناسایی کرد و به آن‌ها وارد شد.

بازار موبایل یکی از همین بازارها بود. با رشد خریدوفروش تلفن همراه از سال ۲۰۰۷، موبایل به یکی از بازارهای جذاب کشور تبدیل شد. انصاری این فرصت را قبل از دیگران شناسایی کرد و از آن بهره برد. شاید جالب باشد که بدانید بازار موبایل، فقط کمی بعد از رونمایی از اولین آیفون و در نقطه آغاز رشد پرشتاب بازار تلفن‌های هوشمند تاسیس شد.

میلیاردرهای ایران کارآفرینان موفق ایرانی صاحب و مالک ایران مال صاحب بازار موبایل ایران صاحب بازار مبل ایران سهامداران بانک آینده زندگینامه کارآفرینان زندگینامه ثروتمندان درآمد علی انصاری چگونه میلیاردر شویم ثروتمندترین مرد ایران ثروت علی انصاری بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی علی انصاری اسامی ثروتمندان ایران

 رونق برای دیار قدیمی

شاید بیشتر مردم فکر کنند شمال شهر تهران بهترین محل برای راه‌اندازی یک مرکز خرید بزرگ مبل است. به خصوص که مردم این منطقه قدرت خرید بیشتری هم دارند. اما علی انصاری فروشگاهش را در جنوب شهر و در نزدیکی محله کودکی‌اش افتتاح کرد. این تصمیم ظاهرا دلایلی بیش از تفاوت قیمت در زمین‌های یافت‌آباد و جردن دارد.

نکته مهم این است که مردم شمال شهر می‌توانند پس از خریدشان، به راحتی هزینه حمل‌ونقل از جنوب به شمال را پرداخت کنند. اما هزینه انتقال کالای خریداری شده از شمال به جنوب شهر، می‌تواند انگیزه خرید را برای طیف بزرگی از مشتری‌ها از بین ببرد. برای همین نزدیکی به جنوب شهر، اندازه بازار را بزرگ‌تر می‌کند.

محل قرارگیری بازار مبل، فرصت‌های شغلی ایده‌آلی را برای هم‌محله‌ای‌های قدیم علی انصاری به وجود آورده است.

از طرف دیگر وجود بازار مبل در یافت‌آباد باعث شد که اکوسیستم جدیدی در این منطقه شکل بگیرد و کسب‌وکارهای مختلف این ناحیه رونق بگیرند. برای کارگران ساده، شاید رفت‌وآمد به شمال شهر راحت‌ نباشد. برای همین محل قرارگیری بازار مبل، فرصت‌های شغلی ایده‌آلی را برای هم‌محله‌ای‌های قدیم علی انصاری به وجود آورد.

اوراقچی‌های یافت‌آباد

اگر امروز به بازار مبل بروید، می‌توانید سیمای دگرگون‌شده یافت‌آباد را به سادگی تشخیص بدهید. در زمان قاجار، کشاورزی و معماری پیشه بیشتر مردم یافت‌آباد بود. باغ‌های میوه و بوستان‌های سبزی‌کاری، باعث سرسبزی این منطقه شده بودند. در آن زمان یافت‌آباد محله‌ای اعیانی بود. خاندان‌ «یافت‌آبادی‌» از بازماندگان خاندان زندیه بودند. آن‌ها در ابتدای قاجاریه و پس از سقوط لطفعلی‌خان زند به این منطقه کوچ داده شدند.

وجود بازار مبل در یافت‌آباد باعث شد که اکوسیستم جدیدی در این منطقه شکل بگیرد و کسب‌وکارهای مختلف این ناحیه رونق بگیرند.

اما رشد شهر تهران به خصوص در زمان پهلوی دوم، چهره یافت‌آباد را متفاوت کرد. کارخانه‌های صنعتی تا حد زیادی به رونق اقتصادی یافت‌آباد کمک کردند، اما سرسبزی و طراوت را از یافت‌آباد گرفتند. تجمع اوراقچی‌ها در یافت‌آباد باعث شد که این محله کهن، سر و وضعی آشفته پیدا کند. یافت‌آباد دیگر شباهتی به آن یافت‌آباد اعیان‌نشین و سرسبز نداشت.

چهره جدید یافت‌آباد

حالا اوضاع تغییر کرده است. بازار مبل ایران فرصت‌های شغلی متعددی را برای مردم این محله، و محله‌های اطراف به وجود آورد. این فرصت‌های شغلی فقط به خدمات موردنیاز بازار مبل محدود نمی‌شوند. نیاز به حمل‌ونقل و باربری نیز برای عده بی‌شماری شغل ایجاد کرد.

حضور خریداران سبب شد که مغازه‌ها و فروشگاه‌های دیگری نیز در این محله افتتاح شوند. از این میان می‌شود به لباس‌فروشی‌های لوکس یافت‌آباد اشاره کرد. دیگر نیازهای جانبی مراجعین به بازار مبل نیز بی‌پاسخ نماند و رستوران‌ها و غذاخوری‌های باکیفیتی در یافت‌آباد ایجاد شد.

این واحدهای صنفی بخشی از برنامه توسعه بازار مبل نبودند، اما به طور طبیعی سیمای یافت‌آباد را متحول کردند. حالا یافت‌آباد یک اکوسیستم اقتصادی زنده و پویا دارد و نقش بازار مبل در حیات و پویایی این محله قدیمی، غیرقابل‌انکار است.

میلیاردرهای ایران کارآفرینان موفق ایرانی صاحب و مالک ایران مال صاحب بازار موبایل ایران صاحب بازار مبل ایران سهامداران بانک آینده زندگینامه کارآفرینان زندگینامه ثروتمندان درآمد علی انصاری چگونه میلیاردر شویم ثروتمندترین مرد ایران ثروت علی انصاری بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی علی انصاری اسامی ثروتمندان ایران

مردی از تبار «تات»

علی انصاری فقط به محله پدری وفادار نبود، بلکه نام تات نیز ارتباط تنگاتنگی با ریشه‌های خانوادگی او دارد. بعد از افتتاح بانک تات، نام این بانک به شکل سرواژه‌ای از «تجربه، اعتماد و توسعه» معنا شد.

اما خالی از لطف نیست بدانید عقبه علی انصاری را به یکی از اقوام ایرانی، یعنی قوم تات نسبت می‌دهند. این قوم به زبان تاتی صحبت می‌کنند که با زبان فارسی تفاوت دارد. تات‌ها در زمان مادها نقش مهمی در ساختار قدرت ایران داشتند. به شکلی که ترک‌ها، تمام ایرانی‌های یکجانشین را تات می‌نامیدند. هنوز در زبان ترکی تات به معنای شهرنشین، متمدن و باسواد است. زبان تاتی منابع نوشتاری ندارد و بخشی از میراث شفاهی ایران به حساب می‌آید. در زمان جنگ از زبان تاتی برای ارتباطات بی‌سیم استفاده شد. زیرا نیروهای دشمن نمی‌توانستند اطلاعات جنگی را از میان اصوات این زبان کهن، رمزگشایی کنند.

شاید انتخاب نام قومی، برای یک بانک چندان مناسب نباشد. به همین دلیل هم بود که برای تات معنایی دیگر ساختند. اما می‌شود از زاویه دیگری هم به این انتخاب نگریست. این‌که زنده نگه‌داشتن بخشی از میراث ناملموس این مرز و بوم از طریق تکرار نام آن در زبان رایج مردم، خالی از ارزش نیست.

دانش و تجربه

علی انصاری لیسانس راه و ساختمان دارد و همین موضوع باعث علاقه او به ساخت و ساز شد. درست است که تجربه بزرگترین معلم تاریخ است و آموزه‌های این معلم سخت‌گیر را می‌شود در مصاحبه‌های انگشت‌شمار او دید.

اما تأسیس یک بانک، سرمایه‌گذاری بر روی بازار مالی و ورود به بازارهای مبل و موبایل به دانشی عمیق نیاز دارد. از نکات جالب در زمان افتتاح بانک تات، حضور مدیران مجرب شبکه بانکی به عنوان اعضای هیأت مدیره و سپس حضور دکتر جلال رسول‌ا‌ف در کنار علی انصاری بود. رسول‌ا‌ف به عنوان یکی از مهم‌ترین مدیران نوگرای بانک‌داری خصوصی کشور شناخته می‌شد.

میلیاردرهای ایران کارآفرینان موفق ایرانی صاحب و مالک ایران مال صاحب بازار موبایل ایران صاحب بازار مبل ایران سهامداران بانک آینده زندگینامه کارآفرینان زندگینامه ثروتمندان درآمد علی انصاری چگونه میلیاردر شویم ثروتمندترین مرد ایران ثروت علی انصاری بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی علی انصاری اسامی ثروتمندان ایران

ایران مال، بزرگ‌ترین فروشگاه جهان

این روزها در انتهای بزرگراه همت، بنایی عظیم در حال ساخت است که خیلی‌ها آن را بزرگ‌ترین فروشگاه متمرکز جهان می‌دانند.

ابتدا قرار بود در مرکز بازار بزرگ تهران، فروشگاهی مدرن ساخته شود. اما به دلیل مخالفت‌های پیش آمده، پروژه به محل فعلی آمد و البته ابعادش نیز چند برابر شد. در وصف بزرگی ایران مال گفته‌اند که برای بازدید از تمامی مغازه‌های این فروشگاه، ۳ روز وقت لازم خواهید داشت.

اما در این پروژه، مانند پروژه بازار مبل و بازار موبایل، اتفاق دیگری نیز رخ داده است. موضوع فقط ساخت فیزیکی یک ساختمان و واگذاری واحدهای آن نیست. بلکه در این پروژه‌ها برندها و دارایی‌های نامشهود جدیدی خلق می‌شود که می‌تواند آینده اقتصادی شهر تهران یا حتی کشور ایران را متحول کند.

روزنامه اعتماد در آبان ۱۳۸۸ نوشت

در مراسم افتتاح این شعبه جمعی از مدیران ارشد بانک مرکزی، وزارت صنایع و معادن، بازرگانی و امیررضا واعظی آشتیانی قائم مقام سازمان تربیت بدنی شرکت داشتند. بانک تات هشتمین بانک خصوصی کشور است که آغاز به کار می کند. در دوره دولت نهم بانک مرکزی به جز موافقت با تبدیل موسسه مالی و اعتباری بنیاد مستضعفان به بانک سینا، هیچ مجوزی در زمینه فعالیت بانک های خصوصی صادر نکرد اما در ماه های پایانی دولت به یکباره بانک مرکزی در دادن مجوز بانک های خصوصی دست و دلباز شد. به بنیاد شهید مجوز داد تا بانک دی را راه اندازی کند. سپاه موسسه انصار را که سال ها در حال فعالیت بود توانست تبدیل به بانک کند. شهرداری صاحب بانک شهر شد و دست آخر بانک تات که پس از چند بار به تعویق افتادن بررسی اساسنامه و پذیره نویسی سرانجام در روز جمعه به طور رسمی اعلام افتتاح شد و ظاهراً از بهمن فعالیت خود را آغاز می کند. اما تات چیست و از آن کیست؟

میلیاردرهای ایران کارآفرینان موفق ایرانی صاحب و مالک ایران مال صاحب بازار موبایل ایران صاحب بازار مبل ایران سهامداران بانک آینده زندگینامه کارآفرینان زندگینامه ثروتمندان درآمد علی انصاری چگونه میلیاردر شویم ثروتمندترین مرد ایران ثروت علی انصاری بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی علی انصاری اسامی ثروتمندان ایران

از ظاهر بانک تا محتوا
بانک تات یک ظاهر دارد و یک محتوا. ظاهر آن ترکیب سهامداران آن است که به طور رسمی اعلام شده اما محتوای آن با یک اسم گره خورده است؛ علی انصاری. او را گرچه رسانه ها با عضویت در هیات مدیره باشگاه استقلال و همانند پنداری با حسین هدایتی عضو متمول باشگاه رقیب شناختند اما باید برای شناخت او به سال ها قبل بازگشت. حتی آنانی که او را با بازار مبل ایران می شناسند باز هم به عقبه او خوب نپرداخته اند. انصاری کار خود را قبل از بازار مبل آغاز کرده؛ در بازاری که هیچ ربطی به مبل نداشت. آغاز فعالیت های اقتصادی او به اوایل دهه ۷۰ بازمی گردد؛ زمانی که به همراه یک شریک دیگر در ضلع جنوبی بازار آهن شادآباد مجتمع تجاری بهاران ۱ و ۲ را ساخت. از قبل همین فعالیت ها و ساخت و سازها بود که توانست کم کم خود را در قامت یک سرمایه دار نشان دهد. اما انصاری چگونه توانست در قامت یک سرمایه دار جلوه کند؟

انصاری کیست
انصاری معمارزاده یی است اهل دان اصفهان که ظاهراً در ابتدا خانواده متمولی نداشته است و در رده بندی طبقه اجتماعی جزء خانواده طبقه متوسط به شمار می رفته است اما آشنایی با برخی فعالان بازار آهن و ورود به حوزه ساخت و ساز وضع مالی او را دگرگون کرد. ساخت مجتمع تجاری بهاران ۱و۲ و در ادامه بازار مبل ایران حرکت هایی بود که انصاری به طور شراکتی انجام داد؛ فعالیت هایی که زمان را برای او به دهه ۸۰ رساند؛ دهه یی که مقارن با نشست و برخاست او با اهالی سیاست شد. اوج آن همکاری با امیررضا واعظی آشتیانی در فدراسیون دوچرخه سواری و در ادامه باشگاه استقلال بود. در انتخابات ریاست جمهوری نیز او از حامیان جدی محمود احمدی نژاد به شمار می رفت. دهه ۸۰ انصاری را در مسیر جدیدی از فعالیت ها قرار داد. اگر در دهه ۷۰ او را فقط در بازار آهن شادآباد می شناختند در دهه ۸۰ توانست به شهرت برسد. این عقبه انصاری، او را مرد اول بانک تات کرده است زیرا انصاری است که همه را در تات گرد هم جمع کرده و چنین مجموعه یی را شکل داده است؛ مجموعه یی که با چند و چون زیادی همراه است.

میلیاردرهای ایران کارآفرینان موفق ایرانی صاحب و مالک ایران مال صاحب بازار موبایل ایران صاحب بازار مبل ایران سهامداران بانک آینده زندگینامه کارآفرینان زندگینامه ثروتمندان درآمد علی انصاری چگونه میلیاردر شویم ثروتمندترین مرد ایران ثروت علی انصاری بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی علی انصاری اسامی ثروتمندان ایران

سهامداران موسس تات
سهامداران تات را سه گروه ورزشی، صنعتی و خانوادگی تشکیل می دهند. گروه ورزشی عبارتند از صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون روستایی و عشایری، فدراسیون پزشکی ورزشی، فدراسیون فوتبال، فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی.

گروه سرمایه گذاری تات؛ گروه سرمایه گذاری تات از برادران انصاری است. بنا بر اعلام سایت رسمی تات پایه های اولیه شکل گیری گروه سرمایه گذاری تات در ابتدای دهه ۴۰ شمسی و توسط علی اکبر انصاری در عرصه ساخت و ساز ساختمان های مسکونی و تجاری بنیان گذاشته شد. این سایت اعلام کرده با این حال دهه ۶۰ را می توان اوج فعالیت های حرفه یی و نظام مند این گروه با مدیریت علی انصاری دانست. اما وقتی به کارنامه این گروه نگاه کنید چند کار عمده می بینید.

بازار آهن غرب
بازار مبل ایران
کارخانجات لوله و پروفیل تهران
کارخانجات تولیدی و صنعتی خوشخواب نوین

بازار موبایل ایران که آخری را روی پیراهن استقلال در بازی های لیگ امسال دیده اید و فاز اول همزمان با تات روز جمعه افتتاح شد. برادران انصاری ۲۰ درصد سهام تات را در اختیار دارند. هرچند تمام برادران در زیر چتر علی قرار دارند و ظاهراً تقسیم سهام آن به دلیل برخی موانع قانونی بوده که اجازه نمی داده یک نفر بیش از میزان مشخصی سهم در اختیار داشته باشد.

طبق آگهی تصمیمات شرکت گروه سرمایه گذاری تات انصار (سهامی خاص) ثبت شده به شماره ۲۶۱۹۹۹ که در روزنامه رسمی به شماره ۱۸۴۷۷ تهران در ۱۶ مرداد ماه ۱۳۸۷ منتشر شد، علی اکبر انصاری، محمد انصاری، علی انصاری ، ابوالفضل انصاری، حسین انصاری، مصطفی انصاری، مهدی انصاری، عضو هیات مدیره این شرکت هستند. حضور ۷ تن از خاندان انصاری در این شرکت، طبق این روزنامه رسمی، اعلام شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 53 )
  1. حسین می گوید

    کسانی مثل ایشان بخاطر استعداد و تبحر به تجارت به این ثروت نرسیده اینها با یکسری آدم های بانفوذ از جمله بزرگترین مناقصات ساخت و تجهیز مجموعه های ورزشی و… و وامهای چند صد میلیاردی و مجوزهای صادرات و واردات کالاهای خاص ,الان هم یه کاخ توی کاشانک خیابان امیر ساخته

    1. دوستدار عدالت می گوید

      داستان احتکار چند هزار دستگاه اپتیما رو در پارکینگ همین ایران فراموش نکردیم. رانت اطلاعاتی با سران مملکتی علت تجمیع ثروت در دست اقلیتی و نابرابری اجتماعی است.

  2. حمید می گوید

    به من هم وامهای میلیاردی کم بهره,مناقصات میلیاردی و مجوزهای واردات. و صادرات کالاهای خاص بدهند انصاری میکنم تو جیب کوچیکم شاهکار که نکرده,یکی یه پارتی پیدا کنه یه مجوز واردات کمپوت آناناس بگیریم واردات و فروش با من سود نصف نصف اونوقت ببین بعد چند سال با سودش ببین چکار میکنم

  3. رهگذر می گوید

    البته بفرمایید ک زمین این ایران مال … ست و همچنین همچین بودجه ای برای ساخت همچین پروژه ای مجهولِ و نامعلومه ! کل عمرشو از بدو تولد تا الان برجی ۱۰ میلیارد هم درامدش بوده باشه خالص.بازم به همچین ثروتهایی نمیرسه ادم. … !!

  4. مهین می گوید

    یادش بخیر قدیما … هم قاعده داشت. الان هیچی قاعده نداره. خدا شما رو از قاعده در بیاره

  5. محمد شمس می گوید

    از هرجایی که آورده بازم توانایشو داشته واقعا مغز اقتصاده و یکی از بزرگترین خیرین

    1. زیبا شایسته می گوید

      پول بیت المال و رانت خواری که صرف امور خیریه بشه حرام اندر حرامه-بدبخت اونهایی که با مال حرام بهشون کمک میشه!

    2. Ejhbrb می گوید

      داداش اینو نمی دونی بدون یکی از راههای پولشویی خیر بودن هست با در پوش گذاشتن رو کارهای خلاف و استفاده از حسابهای بدبخت بیچا ه برای پولشویی پولهای کثیف

  6. محمد زمانی می گوید

    ان شالله خدا بیشتر بهش بده و دوبرابرش را به من

  7. فرامرز می گوید

    بنده از قصات سابق دادگستری هستم زمینی که ازقوه قصاییه خریدید ۲۳۹ متر ان ملک من بود حدود نود میلیون به حسابم دربانک اینده شعبه سوم تهرانپارس واریز کردید ومنهم به اجبار سند رسمی زدم حال اگر قصد پرداخت دین راداشته باشیدمعادل دومیلیاردوسیصد ملیون تومان بهمان حساب واریز کنید

  8. اکبر گلستانه می گوید

    در صفحات مازی اهلام شده که با مباغ ریادی از ایران خارج شده آیا صحت دارد اگر چنین است چرا قوه قضاییه جلوگیری و برگشت ش نمیند

  9. علی می گوید

    همینقدر میدونم .. که همه این داستانها روز قیمات چاپ خواهد شد .. یک روز … رسوایی در انتظارت است وآنروز روزی است .. که هرچه بخواهی بپیچونید .. بیشتر و بهتر نمایان خواهد شد ..

  10. شاهین می گوید

    هرکی برمیگرده یچیزی میگه. بخدا که تک تک اونایی ک میگن ماهم اگه فلان امتیازارو داشتیم میتونستیم اینکارارو بکنیم. این که فقط یه نفر نیس،یه تیمِ قوی و متفکر پشتِ این ادم هستش. خدا خیرش بده خیلی ها دارن توی همین ایران مال خرج زن و بچشون رو درمیارن و زندگیشون رو میگذرونن. حالا کار بجاهای دیگه نداریم، فقط همین ایران مال بالای هشت هزار نفر مشغول کار هستند.

    1. رضا می گوید

      بنده خودم ۴ ماهه در این خراب شده کار میکنم. چون پولمو ندادن منم دیگه کار نکردم. هنوز منتظر پولمم. فک کنم آخر باید برای چندر قاز برم شکایت کنم

      1. بهار می گوید

        عزیز اگه بری شکایت کنی چیزی میشه فقط و فقط الکی میری دنبالش چون همچین کسی همه جا آشنا داره

  11. مهرداد می گوید

    تعبیر،تنها شاهین بخت و اقبال بر دوش او نشسته است ، مناسبترین است ، همه آدما ازیک هوش واستعداد با اندکی تفاوت برخوردارند ، مونده به اینکه ریل مسیر زندگیشون تو چه خطی بیوفته ، چه بسا استعدادهای مثبتی در مسائل علمی واقتصادی باشند که غوره غوره مویز بشن ، به یاد داستانی از عزیز نسین نویسنده ترک تبار ، والسلام .

  12. بی نام می گوید

    این یارو هنوز دیپلمش رو با کلی تاخیر گرفته دانش چیه و تجربه کدومه؟
    این اقا با رانتهای میلیلاردی که اون زمان حکم چند هزار میلیلارد داشت و با پشتوانه دولت همه جا ورود کرد و ادامه ماجرا ….

    1. بی نام می گوید

      جناب آقای بی نام ۲۶دی۱۳۹۷ قبل از اینکه فرمایشات شمارا بخوانم در ابتدا برای من هم تاخیر درگرفتن دیپلم خیلی سوال برانگیز بود این آقا اگر میخواست دیپلم ریاضی بگیرد آنهم در آن زمان باآن همه سختگیری که نمره ۵ آن زمان برابر با ۲۰ آلان است چقدر طول می کشید؟

  13. آلکاپن می گوید

    خوشم اومد ادم زرنگیه.دنبال شاگردی اینجور زرنگ میگشتم.اخلاقشم اگر خوب باشه و به موقع بتونه بیاد سر کار استخدامش میکنم.

  14. محسن می گوید

    منم تو همون مدرسه یا دبیرستان که ایشون درس خونده درس خوندم تو همون سال فقط رشته درسمون فرق داشت اون زمون اصلن اون دبیرستان ارشاد توش درس خون نداشت تازه این بنده خدا بچه یافت آباد بود نه مهرآباد حالا خودشو چسبونده به مهرآباد همه این پولها هم با سرمایه اولیه ارث پدر شروع شد و بعدش هم با پارتی و رانت و خلاصه ازین … کاریا صاحب برند تشک برن و ویستر و زست هم خودش و پسر عموهاشن

  15. فرخ می گوید

    جمع کنید بابا تلاش و هوش و ابتکار و … کس و کسانی پشتش هستند که اگر به هرکس دیگه ایی هم رو می کردند، به همین جا می رسید. به من هم این پشتیبانی رو بدهند ببینند نبوغ و زرنگی و خلاقیت و ابتکارف چه جوری از مغزم بیرون میریزه. مردم رو گول نزنید. علی انصاری یه قدرت بزرگ پشتشه

  16. علی می گوید

    دیپلم اقتصاد ، حالابهش دادن مهندسی عمران ، بقیه کارشونا هم اینجوری جلو بردن!

  17. علی می گوید

    قطعا یک … که به این حدو اندازه رسیده وگرنه عمرا یک آدم معمولی این کارارو بتونه انجام بده.

  18. خاک پای مستضعفین ایران می گوید

    چیزی به ظهور امام نمونده فقط حدود۳/۵ ساله دیگه منتظر انتقام آقا امام زمان باشید. تمام پولهایی که از راه خلاف درآورده‌اید و همچنین سود اون پولها را ازتون خواهد گرفت و به بیت المال و مستضعفین برخواهد گرداند. مطمئن باشید که خوشیهایتان دیگه داره به آخر میرسه.

    1. نام می گوید

      زارت

    2. تقویم جمهوری اسلامی می گوید

      داداش سه سال شد

    3. خاک بر سرت خاک پای مستضعفین ایران می گوید

      جناب اقای خاک پای مستضعفین ایران ۳/۵ سال گذشت
      پس چرا نیومد این امامتون؟؟؟؟

  19. مظلوم ایران می گوید

    کارخانه های دولتی را بین خودشان و نوچه هایشان فروختند آنهم با بهترین تسهیلات. حالا شدن حاجی . واقعا که از خدا شرم نمیکنند

  20. امیر می گوید

    خیلی متاسفم که بدون کوچکترین مطالعه و سواد مطالعه ای شروع به نوشتم گزارش میکنی و بت سازی میکنی
    اولا که یافت آباد را آقای غلامی و بختیاری با مبل غلامی و مبل مهدی کردند یافت آباد
    اگر تهرانی هستی میتوانی یک سر به یافت آباد بزنی و تاریخ تاسیس مبل مهدی را با بازار مبل مقایسه کنی
    دوما ایران مال بزرگترین مجتمع تجاری دنیا نیست … حتی جزو ده تای اول هم نیست
    بله … مجتمع بسیار بزرگی است و ممکنه از روستای محل تولد شما بسیار بزرگتر باشه
    ولی نسبت به ایران بزرگ هستش و نه دنیا , اگر تا به حال استانبول و دوبی را ندیدی و شاید هم هرگز نتونی ببینی بهت میگم که بازار Istanbul Cevahir (3.47 million sq ft شهر استانبول در مقام هشتم و بازار Dubai Mall (3.77 million sq ft) شهر دوبی در مقام پنجم وسعت دنیا است و وسعت ایران مال ذه درصد هر کدام از این دو هم نیستش

    خواهش میکنم قبل از پرت و پلا سرائی کمی در گوگل جستجو بفرمائید

    1. علی می گوید

      پرفسور!ترکیه و دوبی رفتن چیزه خاصی نیست که فکر کردی خودت فقط رفتی!محض اطلاعت پاساژ جواهر تو ترکیه یک دهمه پروژه ایران مال نیست.و بزرگترین مالهای جهان هم اکثرا تو اسیای شرقی چون چین هستند.

  21. خانم فراهانی می گوید

    سلام لطفا پیام منوجواب بدین شماکه توکارخیرهستین خواهش میکنم باایمیل من تماس بگیرین

  22. داود می گوید

    فقط خدا میتونه اینقدر در بیاره، تنهایی!!

  23. رامبن می گوید

    ولی اقای انصاری هیچی نیست جز یک عروسک خیمه شب بازی از طرف بهترین نوع ژن در ایران که صدر کشور قرار دارن

  24. سید می گوید

    خدایی خیلی ثروت داره.هم علی انصاری هم حسین هدایتی و بابک زنجانی .دوست داشتم توی یکی از این پروژه ها پست مهمی داشتم.خوش به حالشون.خدایا تن سالم و ارامش بهم بده.

  25. hsp می گوید

    کسی مثل مارک زاکربرگ و بیل گیتس و جف بزون و ایلان ماسک رو اگه زندگینامشون رو مطالعه کنید کاملا متوجه میشید که میلیاردر خودساخته یعنی چی . اما در ایران این افراد بسیار مبهم ثروتمند شدند و شما به هیج عنوان نمیتونید سرنخی به دست بیاورید . مشخصه روابط و مافیایی پشت سرشونه نه هوش بالا

  26. فرح می گوید

    سلام.اقای انصاری ذهن پولسازی داشته است.خودش رفته دنبال پول.پیشرفت و اینکه از اشخاص بزرگی در راس حکومت استفاده کرده به نظر من بد نیست.جرم که نکرده ادم که نکشته.الان در تمام املاکش جوانان دارند کار میکنند.منهم دوست دارم پولدار بشوم.اگر از بالادستیها هم کمک کنند بازهم بد نیست.تا بوده همین بوده

  27. مصطفی می گوید

    اول اینکه دان اصفهان چیه نوشتین؟!!! آبرومونو بردین… بلدم نیستین توی اینترنت بزنین ببینین اصلا همچین جایی توی ایرانه هست… درستش دانسفهان هست… من خودم بچه دانسفهانم همشهری علی انصاری… علی انصاری متولد شهر دانسفهان از توابع استان قزوین هست نه تهران… بعدشم انصاری واقعا خیر هست دست خیلیهارو گرفته خودم هم شاهدم خیلی مدرسه و ورزشگاه و مجتمع تفریحی و استخر و… ساخته … ثروتشم در جهت رونق بازار صرف میکنه نه دلالی و طلا و ماشین و سلطان سکه

  28. مصطفی می گوید

    نظر منو میزارین بعد دوباره برمیدارین بیسوادا
    رفتین تحقیق کردین دیدین دان اصفهان غلطه دانسفهان درسته دیدین ضایع میشدین نظر منو پاک کردین…

  29. محمد می گوید

    خیلی جالبه ثروتمندان آمریکا همجون بیل گیتس از نظر ما ایرانی ها افرادی موفق و با استعداد هستند و گاها جملات قصارشان رو نیز تکرار میکنیم
    اما اگر کسی در ایران ثروتمند باشه همه به چشم نفرت و کینه بهش نگاه میکنن
    کاری ندارم امثال این انصاری از کجا پول آوردن ولی غریب پرست نباشیم

  30. مریم درزی رامندی می گوید

    اولندش دانسفهان دومن مم خود م بچه دانسفهانم و درمورد ایشون خیلی خوب میدونم سومن این آقا ادم خیری هستش تو بیشتر شهر ها از جمله دانسفهان بازسازی مسجد و امام زاده ها ساخت مدارس و باشگاه ها استخر ها و مراکز خرید کمک به فقرا و خیلی از کارهای خوب دیگه
    شما چرا قضاوت میکنید خوتون جاش بودین به ینفرم کمک نمیکردین ایشون به خاطر اینکه به فقرا و… کمک میکنه و پولشو درست استفاده میکنه خدا پولشو زیاد میکنه
    پولشو از راه حلال بدست آورده نه اونچیزی که شما فکر میکنید
    دوسال پیش یه مدرسرو خراب کردن تا استان قزوین تو دانسفهان یه باشگاه درست کنن هنوز که هنوزه فقط تیر آهناشو زدن ولی این آقا یه مدرسرو اوایل فروردین خراب کرد و شهریور همون سال دوتا مدرسه ی ۱۸ کلاسه با زمین والیبال و زمین چمن و سالن های تجمع و بهترین امکانات حاضر شد
    و اینکه قضاوت با خداست نه هرکی که از راه میرسه بخواد یه نظر بده و اگه کار این آدم اشتباه بود خدا خودش به حسابش میرسه و خودش باید نگران آخرتش باشه نه شما

    1. محمدی می گوید

      انجام کار خیر و موسسات خیریه یک پوشش هستند برای اینکه مردم نپرسند که این همه ثروت را از کجا آورده ای؟ تاریخچه این کار هم بر می گرده به راکفلر بزرگ در اوایل قرن بیستم، چون مردم آمریکا بقدری از وی متنفر بودند که بین کارگران و مزدوران راکفلر در خیابانها، جنگهای خیابانی زیادی در گرفت و راکفلر هم برای بازسازی چهر و وجهه خودش ناگزیر تصمیم گرفت به جای جنگهای خیابانی از راه دیگری که من اسمش را استحمار (فریب و خر کردن مردم) می گذارم، وارد شود و آن اینکه بخشی از سرمایه اش را چیزی حدود ده درصد از آن را صرف امور خیریه کرد و اینطوری اذهان مردم را فریب داد بطوری که با یک کمی تحقیق می توانید پشت پرده سازمانهای خیریه در دنیا را رصد کنید بطور مثال میشه به بنیاد خیریه بیل کلینتون و دخترش و کارهای خیریه جنیفر لوپز در آفریقا اشاره کرد، در حالی که منشاء و باعث و بانی همه گرفتاریهای و بدبختی های این قاره توسط خودشان ایجاد شده تا در پوشش امور خیریه کسی معترض غارت سرمایه و منابع طبیع شان نشود. پس توصیه من به همه این است که عزت و شرف خودتون با گرفتن کمک از افراد خیر لکه دار نکنید و قبل از هر چیز این سئوال را بپرسید که از کجا آورده؟

  31. شیرزاد می گوید

    اکثریت شماها خبر از اتفاقاتی که بعداز جنگ به اسم مدیریت در راستای سازندگی و غارت و چپاول ثروت ملی به دست خائنین داخلی که پادوهائ دیگرانند نمیدانید ، واقعا حیف از خون شهدا و ثروت ملی

  32. مهدی می گوید

    دان اصفهان دیگه چیه . دانسفهان

  33. ایزدپناه طوسی می گوید

    چه خوب من که خیلی خوشحال شدم دعایش کردم

  34. خدادوست می گوید

    الهی صد هزار مرتبه شکر خدایا همه مردم را ثروتمند کن راه ثروت را بر روی افراد لایق باز کن الهی شکرت پروردگارا
    عظمت این جهان را شکر الهی شکرت پروردگارا

  35. مهدی می گوید

    والله در آذربایجان تات به معنی زبان نفهم و کم هوش است نه آن معنی که شما نوشتید.

  36. امیرعلی می گوید

    سلام کسی شماره آقای انصاری روداره واسم بفرسته

    1. زینب می گوید

      کسی سال طهور رو نمیتونه تعیین کنه هرکس بگه چه زمان از دروغگوهاسن

    2. محمدعلی می گوید

      ۰۹۱۱۱۱۱۱۱۱۱

  37. حسین می گوید

    دونسبج ها زرنگ هستن شکی نیست اما یک خانم در دونسفون بوده بعد زلزله مهیب از یک تریبون پاچه خواری حکومت وقت میکنه دونسفون حکومت می‌سازه از یک آبادی کوچک یک شهر مثل نجف آباد درست میکنه سرمشق انصاری ها از استاد شون همین خانم هست

  38. احمد می گوید

    توی همه ی کشورها ادم های پولدار و موفق وجود دارن همه فقط توی ایران هرکی پولداره دزد صداش میکنن جوری قضاوت نکن که فردا انشالله اگه برا خودت اتفاق افتاد همونجور قضاوت بشی
    به همه چیز و همه کس بدبین نباشید
    عاقبت همه بخیر باشه

  39. اسماعیل می گوید

    من کسی نبستم که نظر بدم
    حضرت علی علیه السلام می فرمایند :
    هیچ ثروتی انباشته نمی شود مگر در آن حق مظلومی باشد.
    البته آقایون مشغول باشید با شما نبودن

    1. بهار می گوید

      واقعا بنازم حقیقت لایک داری