انواع روش های اعدام در ایالت های مختلف آمریکا +عکس

1

در ایالات متحده آمریکا برای اعدام محکومین به مرگ در ایالت‌های مختلف از پنج روش عمده استفاده می‌شود که عبارتند از : اعدام بوسیله تزریق مواد مرگبار، صندلی الکتریکی، گاز مرگبار، جوخه آتش و طناب دار.

در بعضی ایالت‌ها از چند روش برای اعدام استفاده می‌شود و محکوم به اعدام میتواند از بین روش‌های فوق یکی را انتخاب کند. اعدام بوسیله تزریق مواد مرگبار که روشی راحت و بدون درد است در اکثر ایالات استفاده می‌شود. ایالت نبراسکا تنها ایالتی است که برای اعدام از تنها یک روش استفاده می‌کند و آن اعدام بوسیله صندلی الکتریکی است.

در ۱۲ ایالت از ایالت‌های ۵۰ گانه آمریکا مجازات اعدام وجود ندارد (قسمت‌های خاکستری نقشه زیر)

واقعیت زندگی در آمریکا مجازات اعدام در آمریکا دانستنی های سیاسی دانستنی های جالب حقوق بشر آمریکایی اخبار آمریکا آزادی در آمریکا

تزریق مواد مرگبار الاباما ، کنتاکی ، اوکلاهوما ، آریزونا ، لوئیزیانا ، ارگون ، آرکانزاس ، مریلند ، پنسیلوانیا ، کالیفورنیا ، میسی سی پی ، کارولینای جنوبی ، کلورادو ، میسوری ، داکوتای جنوبی ، کانکتیکات ، مونتانا ، تنسی ، دلاور ، نوادا ، تگزاس ، فلوریدا ، نیوهمشایر ، یوتا ، جورجیا ، نیومکزیکو ، ویرجینیا ، آیداهو ، نیویورک ، واشنگتون ، ایلینویز ، کارولینای شمالی ، ویومینگ ، ایندیانا ، اهایو ،  کانزاس ، ارتش و دولت فدرال
صندلی الکتریکی الاباما ، آرکانزاس ، فلوریدا ، ایلینویز ، کنتاکی ، نبراسکا ، اوکلاهوما ، کارولینای جنوبی ،  تنسی ، ویرجینیا
گاز مرگبار آریزونا ، کالیفورنیا ، میسوری ، ویومینگ
جوخه آتش آیداهو ، اوکلاهوما ، یوتا
طناب دار دلاور ، نیوهمشایر ، واشنگتون

جوخه آتش

جوخه آتش روشی قدیمی برای اعدام محکومان است که در سال‌های اخیر دوباره تصویب شده و مورد استفاده قرار گرفته است. این روش پس از مدت‌ها دوباره سال ۲۰۱۰ در ایالت یوتا به درخواست یک اعدامی به اجرا درآمد.

در اعدام با جوخه آتش اغلب مسئولان تیراندازی سرباز یا نظامی هستند، در قانون این نوع اعدام گلوله باید طوری شلیک شود که صورت شخص قابل تشخیص باشد.

براساس قانون جدید در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۱۵ گری هربرت، فرماندار ایالت یوتا حکم اعدام به روش جوخه آتش یا همان تیرباران را تنها در شرایطی که اعدام با تزریق مهیا نباشد، امضا کرد.

این در حالی است که در ایالت اکلاهما این نوع اعدام به عنوان آخرین انتخاب مطرح می‌شود و تنها در صورتی که اجرای روش‌های دیگر امکان‌پذیر نباشد از آن استفاده می‌شود.

هم‌اکنون برای اطمینان از مرگ سریع، از شلیک مستقیم به قسمت نخاعی سر استفاده می‌شود. البته در قوانین این نوع اعدام، به وضوح ذکر شده که باید از اسلحه‌ای استفاده شود که قدرت نفوذ و مرگ سریع را داشته باشد.

واقعیت زندگی در آمریکا مجازات اعدام در آمریکا دانستنی های سیاسی دانستنی های جالب حقوق بشر آمریکایی اخبار آمریکا آزادی در آمریکا

صندلی الکتریکی

نیویورک به‌عنوان اولین مجری این نوع اعدام، اولین قربانی این روش را سال ۱۸۹۰ با نشاندن روی صندلی الکتریکی اعدام کرد. گرچه مقامات نیویورک، اعدام با صندلی الکتریکی را جایگزین خوبی برای حلق‌آویز کردن متهمان می‌دانستند، اما با وجود این در میان مردم این روش بارها ترسناک‌تر و هراس‌انگیز‌تر از حلق‌آویز شدن به نظر می‌رسد.

در این شیوه محکومان در حالی که به یک صندلی بسته می‌شوند، الکترودهایی به سر و پاهای آنها متصل می‌شود. سپس اسفنج‌هایی نمدار برای هدایت بهتر جریان الکتریسیته در بین الکترود و پوست آنها قرار می‌دهند.

اندازه ولتاژ برق و مدت زمان اتصال آن به شخص اعدامی، بسته به صلاحدید مقامات است و این مقدار در هر ایالت متفاوت است.

اما اغلب مامور اعدام، شدت و مدت زمان اتصال برق را طوری تنظیم می‌کند که از مرگ محکوم مطمئن شود و کار به اعدام دوباره نکشد، اما در عین حال باید مراقب باشد که مدت زمان اتصال برق از حدی معین فراتر نرود، چرا که در آن صورت امکان سوختن بدن متهم وجود دارد. به همین منظور، مامور اعدام پس از هر شوک برای چند ثانیه به بدن متهم اجازه سرد شدن می‌دهد و دوباره اتصال برق را آغاز می‌کند.

البته این موضوع مشخص نیست که آیا شخصی که به او برق وصل می‌شود در اولین شوک جان خود را از دست می‌دهد یا این‌که در اثر فلج شدن بیهوش می‌شود و قادر به نشان دادن علائم حیات از خود نیست.

متهم اغلب در همان لحظات اول، جان خود را ازدست می‌دهد، اما با این حال هنوز مشخص نیست که آیا متهم ابتدا مرگ مغزی می‌شود یا این‌که ایست قلبی و مرگ مغزی هر دو باهم اتفاق می‌افتد.

تجربه نشان داده در این نوع اعدام علاوه بر مرگ مغزی و ایست قلبی، گاهی شکستگی استخوان و سوختگی نیز رخ می‌دهد.

تزریق مواد مرگبار :

در این روش سه تزریق پیاپی انجام میشود. ابتدا ماده بیهوش کننده ” Sodium thiopental ” به شخص تزریق می‌شود سپس ” pancuronium bromide” که ریه‌ها و دیافراگم را فلج می‌کند و درنهایت تزریق ”potassium chloride” باعث ایست قلبی و مرگ می‌شود.

واقعیت زندگی در آمریکا مجازات اعدام در آمریکا دانستنی های سیاسی دانستنی های جالب حقوق بشر آمریکایی اخبار آمریکا آزادی در آمریکا

اعدام بوسیله گاز مرگبار :

در این روش محکوم به مرگ،  درون اتاق مخصوص،  به صندلی بسته می‌شود. کف اتاق محفظه ایست که درون آن قرص‌های سیانید پتاسیم (KCN) قرار می‌گیرد. اعدام کننده‌ها سه نفر هستند و هر یک کلیدی را می‌زنند و در نهایت با زدن کلید سوم، اسید سولفوریک از طریق لوله‌ای که به محفظه متصل است، وارد ظرف حاوی قرص‌های سیانید شده و گاز مرگبار سیانید هیدروژن تولید میشود :

۲KCN(s) + H2SO4(aq) → ۲HCN(g) + K2SO4

واقعیت زندگی در آمریکا مجازات اعدام در آمریکا دانستنی های سیاسی دانستنی های جالب حقوق بشر آمریکایی اخبار آمریکا آزادی در آمریکا

قبل از اعدام به شخص گفته می‌شود که با شروع اعدام چند نفس عمیق کشیده تا سریعتر از هوش برود و درد کمتری را تحمل کند. بعد از تمام شدن اعدام از گاز آمونیاک برای تمیز کردن اتاق گاز استفاده می‌شود : HCN + NH3 → NH4 + CN

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مجید می گوید

    امیدوارم یک سری اعدام ها برداشته بشه برای یک سری کسانی که حقشان نیست مخصوصا ایران