گفتگو با کامبیز مهدی زاده فرساد، داماد روحانی +عکس

2

به بهانه برگزاری نشست سراسری رئیسان بنیادهای نخبگان استانی‌ با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، معاونان و مدیران بنیاد ملی نخبگان و روسای بنیادهای نخبگان استانی به میزبانی بنیاد نخبگان آذربایجان غربی در ارومیه با دکتر کامبیز مهدی زاده متولد سال ۶۴ و دانشجوی دکتری رشته نفت در دانشگاه آزاد اسلامی تهران که اهر الااصل می‌باشد وی پله‌های ترقی را به‌سرعت پیموده و اکنون عضو ستاد سیاست‌گذاری و مشاور شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی و مشاور فرماندار کرج نیز می‌باشد به گفتگو نشستیم که باهم می‌خوانیم:

این گفتگو در تیرماه ۱۳۹۵ انجام شده است

لطفاً خودتان را معرفی کنید

کامبیز مهدی زاده متولد سال ۱۳۶۴، دانشجوی دکتری رشته نفت در دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال و هم‌اکنون عضو ستاد سیاست‌گذاری و رئیس نخبگان و جوانان فناور کشورهای اسلامی هستم.

نقطه‌نظر سیاسی شما در رابطه باسیاست‌های دولت یازدهم چیست؟
مهدی زاده: تأکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور حمایت از جوانان و نخبگان است، دوران مدیریت جوانان فرارسیده و چون کشور ما کشور جوانی است و بیش از نصف آن را جوانان تشکیل داده‌اند باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های این قشر در را پیشرفت و توسعه ایران عزیز استفاده نمائیم تأکید دکتر روحانی رئیس‌جمهور نیز در دیدار افطاری ماه رمضان با جوانان بر همین مقوله بوده و انشا الله قول دادند تا در بدنه دولت بیشتر از وجود جوانان شایسته و نخبه استفاده شود.

دولت چگونه از جوانان حمایت می‌کند؟
مهدی زاده: دولت وقتی تشکیل شد متأسفانه با چالش‌های زیادی مواجه شد هر دولتی که می‌آید سرمایه‌ای از خود به‌جای می‌گذارد ولی ما می‌بینیم که عملاً استفاده از جوانان و نخبگان در حد شعار باقی‌مانده دکتر روحانی بحث ورود جوانان به عرصه های مدیر یتی در بدنه دولت را پیگیری خواهند کرد و ان شا الله با وجود جوانان می‌توانیم از ظرفیت‌های جوانان و نخبگان در این ساختار و حوزه اجرایی نیز استفاده کنیم علاوه بر آن معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری که مقام معظم رهبری نیز از آن حمایت می‌کنند دکتر ستاری کارهای خوب و ارزشمندی در این حوزه انجام داده‌اند و از شعار وارد عمل شده‌اند سفرهای متعدد به کشورهای منطقه و عقد قراردادهای گوناگون که منجر به تولید و بومی‌سازی برخی از این طرح‌ها و اختراعات شده که از فعالیت‌های دولت تدبیر و امید است امیدوارم با حمایت‌های مقام معظم رهبری که ایشان همیشه تأکیددارند که جوانان و نخبگان را دریابیم و از ظرفیت‌های آنان استفاده کنیم امیدوارم در شهرستان اهر هم که شهرستان جوانی هست و علیرغم علاقه و شایستگی آنان به چیزی که شایسته آن‌ها هستند نرسیده‌اند امیدوارم با درایت مسئولان از ظرفیت‌های جوانان در سمت‌های کلیدی و کاربردی استفاده شود.

لطفاً راجع به ظرفیت و توانایی‌های منطقه ارسباران و شهرستان اهر توضیحاتی ارائه کنید
مهدی زاده: متأسفانه به ظرفیت‌های منطقه ارسباران توجه زیادی نشده، جنگل‌های ارسباران، ظرفیتی است که می‌توان تمام بودجه استان را از این طریق تأمین کرد شهرستان مشکین‌شهر با یک پل دست‌ساز درآمد کلانی کسب کرده ولی منطقه ارسباران با جنگل‌های بکر که می‌توانست به قطب گردشگری شمال غرب تبدیل شود نتوانسته موفق باشد از کمپ سد ستارخان اهر نیز می‌توان استفاده بهینه‌ای کرد با راه‌اندازی مسابقات قایق‌رانی، هتل‌های روی آب برای اولین بار در شمال غرب کشور راه‌اندازی کرد، با استفاده از آب‌وهوای خوب یک مرکز تفریحی خوب به راه انداخت متأسفانه نتوانسته‌ایم منطقه ارسباران را خوب معرفی کنیم تصور همه یک منطقه کوهستانی و سرد است نه طبیعت بکری که ما شاهد آن هستیم.

آیا شهرستان اهر غیر از گردشگری ظرفیت دیگری هم دارد؟
مهدی زاده: شهرستان اهر یک شاهراه ارتباطی بین استان‌های مختلف است که باید استفاده شود این شهرستان یک جاده خوب و استاندارد ندارد چرا شهرستان اهر یک زیرگذر ندارد تا نمایی از شهرستان نوین اهر که تاریخی کهن دارد باشد وجود یک بیمارستان مجهز که می‌تواند در بحث توریسم سلامت نیز مؤثر باشد و درخورشان مردم منطقه وجود ندارد اینجا منطقه‌ای غنی است چه رو و چه زیر آن‌که دارای معادن غنی می‌باشد تمامی ایران برای داشتن معادن این منطقه غبطه می‌خورند معدن سرنگون می‌تواند در بحث اشتغال و توسعه نقش مهمی می‌تواند داشته باشد.
باید به جوانان در زمان جوانی بها داد که دولت تدبیر و امید این هدف را دنبال می‌کند. متأسفانه ما صادرات نخبگان را دنبال می‌کنیم و آن‌هم صادرات یک‌طرفه، چرا که در صادرات سودی عاید کشور میشود اما با رفتن جوانان سرمایه های کشور از بین میرود. البته کارهای ارزشمندی شده ولی بازهم ناچیز است.
بنده بحث کارآفرینی در شهرستان را بسیار ضعیف دیدم متأسفانه بنگاه‌های زودبازده در شهرستان خیلی کم هستند کارخانه‌های کمی وجود دارند که آن‌ها هم به دلایل متعدد بسته‌شده‌اند که این نیازمند بازبینی و حمایت نمایندگان مجلس و دولت را می‌طلبد.

شما در دبیرخانه توسعه و فناوری کشورهای اسلامی حضور دارید چه کمک‌هایی می‌توانید به جوانان منطقه ارائه دهید؟
مهدی زاده: دبیرخانه توسعه و فناوری کشورهای اسلامی با حمایت دلسوزان و مسیولان بلندپایه نظام ایجاد شد و هدف آن حمایت از نخبگان و جوانان در سطح کشور بود از مشکلات حال حاضر نخبگان و جوانان می‌توان به؛ روی کاغذ ماندن، دزدیده شدن طرح هاتوسط دلالان و افراد شیاد در مرحله اول، فروخته شدن به دلالان باقیمت‌های ارزان، و انتقال طرح‌ها و ایده‌های به خارج از کشور و بازخرید کردن آن‌ها توسط کشورمان باقیمت‌ها های گزاف می‌توان نام برد.
هدف از ایجاد دبیرخانه توسعه و فناوری کشورهای اسلامی نیز از بین بردن و کم کردن این مشکلات پیش روی نخبگان بود این دبیرخانه با ظرفیت و توانمندی بالا اکنون حدود یک سال است که شروع به فعالیت کرده و دفاتر مختلفی در کشورهای عراق، ترکیه و عمان راه‌اندازی شده و در کشورهای اسلامی دیگر نیز شاهد راه‌اندازی دفاتر جدید خواهیم بود دفتر مرکزی این دبیرخانه در تهران قرار دارد امیدوارم با ایجاد این دفاتر مشکلات نخبگان عزیز را رفع و آن‌ها را درراه درست جهت دهیم.
همیشه باید به نخبگان احترام بگذاریم متأسفانه با این قشر سرد برخورد می‌شود و آن‌ها دلسرد می‌شود باید به همه این عزیزان بهاداده شود بنده دست تک‌تک این عزیزان به‌ویژه نخبگان آذربایجانی و اهری که را می‌بوسم اهر پیشانی آذربایجان است واقعاً جوانان این شهرستان محروم واقع‌شده‌اند و مسیولان نتوانسته‌اند آن‌طور که بایدوشاید به آن‌ها رسیدگی کنند بنده به‌نوبه خود برای حمایت از نخبگان آذربایجانی و شهرستان اهر اعلام آمادگی می‌کنم و همچنین دبیرخانه توسعه و فناوری کشورهای اسلامی نیز از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

لطفاً راجع به اینکه تبریز در سال ۲۰۱۸ مرکز گردشگری جهان اسلام می‌شود و بهره‌ای که منطقه ارسباران و شهرستان اهر می‌تواند از آن ببرد توضیحاتی ارائه کنید
مهدی زاده: تبدیل‌شدن تبریز به مرکز گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ بسیار ارزشمند است ولی باید بتوانیم از آن بهره لازم و کافی را داشته باشیم و فقط در حد شعار و حرف باقی نماند این موقعیت بسیار ارزشمندی برای معرفی استان است وقتی به بازارهای جهانی نگاه می‌کنیم فکر می‌کنیم بازارهای دنیا در دستان غربیه است ولی این‌طور نیست و بیش از ۷۰ درصد اقتصاد جهان در دست کشورهای اسلامی است و از قضیه واقعاً راحت عبور کرده‌ایم کشورهایی مثل مالزی، ترکیه، آذربایجان، هند و حتی چین، این‌ها کشورهایی هستند که می‌توان از ظرفیت‌های آنان استفاده کرد امیدوارم این نام‌گذاری سبب خیری برای استان و شهرستان اهر شود باید بتوانیم در این فرصت منطقه و ظرفیت‌های آن را به جهانیان نشان داد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در آنان به شکل خوبی جلوه داد.

نظر شما راجع به اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری و استفاده از طرح‌ها و ایده‌های جوانان در این راستا چیست؟
مهدی زاده: اقتصاد مقاومتی یعنی ما در کشور کار انجام دهیم قدم‌هایی در راستای تولید بومی برداریم و با نگاه به خارج و بازارهای بین‌المللی و اطراف را در اختیار خودمان قرار دهیم اقتصاد مقاومتی این نیست که ما اجناس را وارد کنیم و ادعا کنیم که به اقتصاد کمک کردیم اقتصاد مقاومتی یعنی حمایت از تولید بومی داخلی و ارتقاء کیفیت آن با نگاه به بازارهای منطقه و بین‌المللی و من امیدوارم که این امر محقق شود و زمانی این اتفاق خواهد افتاد که ما از جوانان در مراکز تولیدی و کارخانه‌ها و مراکزی که قصد کارآفرینی دارند حتی کارگاه‌های کوچک حمایت کنیم که در این امر مسئولان باید احتمام بیشتری داشته باشند.

در پایان اگر حرف دیگری دارید بفرمائید:
مهدی زاده: در توسعه استان همه ادارات، نهادها و مردم نقش دارند امیدوارم جوانان و نخبگان بتوانند رشد کنند و بنده هر کمکی که بتوانم انجام خواهم داد.

***

مدیران و مسئولان ایران کامبیز مهدی زاده فرساد کیست روابط فامیلی سیاسیون داماد رئیس جمهور داماد حسن روحانی خانواده حسن روحانی ازدواج فامیلی سران نظام اخبار شهرستان اهر

در مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات هنگ کنگ، بیش از ۸۰ کشور دنیا شرکت یافتند که از میان ۲۰۰ طرح ارائه شده، طرح ایران حائز مدال طلا و همچنین برنده جایزه ویژه این مسابقات شد؛ در این مسابقات کشورهای آمریکا، آلمان، سوئد، روسیه، چین، ژاپن و مجارستان نیز حضور داشته اند.

کامبیز مهدیزاده، امین شاکری، وحیدرضا شاهسونی، محمد قمی، حنیف محمودزاده و عباس عباس زاده اعضای تیم نخبگان ایران در این مسابقات بوده اند.

مهدیزاده در این زمینه با بیان این که با ارائه طرح سخت افزار الگوریتم کاربردی برای ایجاد شکست هیدرولیکی در سنگ مخزن نفت به منظور افزایش ازدیاد برداشت، موفق به دریافت نشان طلا و جایزه ویژه مسابقات شدیم، عنوان کرد: یکی از امتیازات این طرح اجرای صددرصد بومی آن است که حاصل تلاش یک تیم ۶ نفره است.

وی، دانشجوی دکترای زمین شناسی با گرایش نفت است.

چندی پیش “کامبیز مهدی‌زاده فرساد” طی حکمی به عنوان “دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه انرژی” معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد.

به گزارش سایت خبری راه دانا ، کامبیز مهدی زاده، داماد حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان است.

منبع : اهروصال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. رضا می گوید

    به چه حقی یه فارغ التحصیل دانشگاه آزاد باید در این مسند تکیه برنه؟؟؟؟ مگه شاگرد اول های دانشگاههای تاپ قحط بودن ؟؟؟ تورو خدا الکی ایشون رو تاپ درست کنید ما بهتر از ایشان سراغ داریم .

  2. ناشناس می گوید

    مگه انتظاری جز این باید داشته باشید
    یه روز پسر رحمانی فضلی
    یه روز داماد حسن روحانی…
    ازین یه روزا تا دلتون بخواد زیاده
    اقدام قابل تقدیر امروز تو‌ساست پدرزنش تایید شد
    یه روز فک و فامیلشون عهده‌دار منصب و پست میشن
    بعدم حقشون از انقلاب میخوان
    بابا طلب دارن از انقلاب
    انقلاب بهشون بدهکاره
    هنو مونده…
    اینهمه آدم جویایه کار یا بیکار تو کشوره
    ژن‌هایه خوب به‌هر روشی یا صاحب منصب میشن یا استخدام دولتی و…
    باقی مردمم باید در آزمون‌‌های ظاهر الصلاح شرکت کنند آیا قبول بشوند یا نشوند
    رییس سازمان استاندارد که از طریق آشناهایی با برادر رییس جمهور(تلاش میکنه تا بازنشسته نکنه خودش با لابی) فامیلشو به اسم همایون نکونام مدیر کل صادرات و واردات منصوب کرده بود(قبل ازینکه بشه رییس اون سازمان خودش مدیر صادرات و‌واردات بوده)و بخاطر گرفتن … چند مدت پیش …
    پسر برادر آقای مسلم بیات یکی از معاونایه رییس سازمان استاندارد تو ‌دفتر یکی از مدیرایه زیر مجموعش(که اتفاقا قبلا معاونش تو اداره استاندارد تهران بوده)با وجود اینکه خدمت سربازی میکرده و ‌تموم شده رو حالا از طریق هماهنگی با رییس اون سازمان استخدام میکنه
    حقوق طرفم باید با سفارش مدیر اون قسمت آقای درویش یه شرکت تحت پوشش سازمان استاندارد بده تا ژن خوب داستان ما کار استخدامش تموم شه.
    جالب اینجاست مدیر قسمت آقای پرویز درویش عکس شهدا رو … سازمان نه تنها باش برخورد نمیکنن بلکه شایست تقدیر هم میدوننش…
    پسر اون یکی معاون سازمان استاندارد به اسم مرندی مقدم که اتفاقا به قول خودش جانبازه و رییس ستاد اقامه نماز و یه مشت پست دیگه دنبالش داره و خودشو متکی به ولایت فقیه میدونه رو با فاصله کوتاهی از استخدامش تو اداره استاندارد البرز از طریق لابی با مدیر اونجا رییس ادارش میکنه
    و …
    چه آشی
    چه کشکی
    کدوم برخورد قضایی
    فقط حرف‌ …