هتل های قدیمی ایران کدامند؟

0

در خیابان لاله‌زار تهران و بین خیل عظیم مغازه‌های الکترونیکی و روشنایی، گراند هتل، قدیمی‌ترین هتل ایران قرار گرفته. درست است که این هتل دیگر کاربری ندارد و ساختمان متروکی از آن باقی مانده، اما گراند هتل، تنها هتل قدیمی تهران یا ایران نیست و در سراسر ایران، هتل‌های قدیمی‌ای وجود دارد که با اصل و نسب‌اند و به دلیل تاریخ و معماری زیبایشان، خیلی‌ها آرزوی اقامت در آنها را دارند.

هتل عباسی اصفهان لوکس ترین هتل رپورتاژ آگهی ارزان خرید رپورتاژ آگهی بهترین هتل ایران

هتل عباسی

رزرو هتل در اصفهان کار سختی نیست ، چون این شهر هتل‌های زیادی را در خودش جای داده، ولی برای خیلی‌ها اقامت در هتل عباسی یک رویاست. اینطور معروف است که هتل عباسی، قدیمی‌ترین هتل دنیاست. بنای هتل بیش از ۳۰۰ سال قبل و به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شده. او این کاروانسرا را به مادرش هدیه داده بود و به همین علت، هتل عباسی در گذشته کاروانسرای مادر شاه هم نامیده می‌شد. تلفیقی از معماری صفوی و قاجار در این هتل نمایان است. باغ بزرگ هتل و تزئینات داخلی، هتل عباسی را به موزه‌ای زنده تبدیل کرده است.

هتل سنتی اصفهان

هتل سنتی اصفهان از بناهای تاریخی و به جامانده از عصر صفوی با قدمتی چهارصد ساله است که تغییر کاربری داده. هتل در یک کوچه باغ قدیمی در قلب بافت تاریخی شهر و نزدیک به مراکز تجاری و خرید شهر واقع شده است. در این هتل احساس می کنید با یک موزه طرف هستید، اتاق‌هایش درست مثل خانه‌های قدیمی اصفهان، حیاط بزرگی را دوره کرده‌اند که وسطش حوض و فواره‌های آب نماست و عصرهایش را خواستنی می‌کند.  نزدیکی هتل به خیابان چهار باغ و میدان نقش جهان و عمده ترین نقاط توریستی و تاریخی شهر، به جذابیتش اضافه کرده است.

خانه منوچهری کاشان

هتل خانه منوچهری با ۴۰۰ سال قدمت، در محله پشت عمارت کاشان، نزدیک بازار قدیمی و حد واسط محله سرپله قرار گرفته است. این خانه، خود یکی از مکان های دیدنی شهر کاشان محسوب می شود. خانه منوچهری دو ورودی دارد و از معدود خانه‌های باقی مانده در کاشان است که هنوز آب انبار دارند. اتاق‌های هتل با نمایی رو به حیاط هتل و حوض آب و باغچه‌ها قرار گرفته‌اند و هتل منوچهری را زیباتر کرده‌اند. اگر دنبال رزرو هتل های کاشان باشید، جز خانه منوچهری انتخاب‌های دیگری هم دارید. خانه عامری‌ها مربوط به دوره زندیه و هتل مهین سرای راهب مربوط به دوره قاجار از دیگر هتل های قدیمی و دیدنی کاشان برای اقامت هستند.

هتل استقلال

هتل استقلال که تا قبل از انقلاب با عنوان رویال هیلتون تهران شناخته می‌شد، یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های تهران است که حیدر غیایی، آن را در زمان حکومت پهلوی ساخت. هتل هیلتون که در زمان خود بزرگ‌ترین هتل خاورمیانه بوده، این روزها یکی از نمادهای تهران است. هتل استقلال دارای دو برج غربی و شرقی است که برج غربی آن در سال ۱۳۴۱ ساخته شده. تا پایان دوره پهلوی، این هتل به عنوان نمادی از توسعه و پیشرفت اقتصادی، محل برگزاری مهم‌ترین مراسم و پذیرایی از چهره‌های بنام بین‌المللی و فیلم‌های زیادی هم قبل از انقلاب در آن ساخته شد.

 

هتل سنتی والی یزد

بیشتر هتل‌های قدیمی یزد متعلق به دوره قاجار هستند، اما هتل سنتی والی یزد، از همه آنها قدیمی‌تر و متعلق به دوران صفویه است. قدمت هتل والی به بیشتر از ۴۰۰ سال می‌رسد و نماینده معماری آن دوران محسوب می‌شود. فضای اندرونی و بیرونی و هشتی با گچ کاری و کاربندی، نارنجستان و سردابی که آب روان دارد و مسیر قنات را احیا می‌کند و همین طور حیاط باصفا و حوض بزرگی که وسط آن است، از جاذبه‌های این هتل هستند. هتل در مجموعه تاریخی امیر چخماق قرار دارد و دسترسی به بافت قدیم را آسان کرده. پشت بامش برای مسافران قابل استفاده است و چشم انداز وسیعی به این بافت تاریخی و بادگیرهایش دارد.

اگر در یزد دنبال هتل هستید، بد نیست به هتل های تخفیف دار یزد هم نگاهی بیاندازید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ