شغل و زمینه فعالیت ۱۰ ثروتمند دنیای تکنولوژی در سال ۲۰۱۳ چیست ؟

1

نشریه Forbes فهرست ثروتمندترین افراد سال ۲۰۱۴ میلادی را منتشر کرد و توضیح داد که در فهرست امسال زنان پولدار بیش از سال‌های قبل خودنمایی می‌کنند و تعداد آن‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای بیشتر است. در فهرست امسال نام هزارو ۶۴۵ نفر به‌چشم می‌خورد که بیش از ۱۰ درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند و مابقی مردانی هستند که غالباً در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند و این مسأله مهم‌ترین نکته‌ای بوده که توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که فناوری اطلاعات نه تنها در چند سال اخیر باعث رشد اقتصادی کشورها شده و فرصت‌های شغلی بیشماری را در سراسر جهان ایجاد کرده است، بلکه موجب کسب درآمد فراوان برای صاحبان مشاغل در این زمینه را نیز فراهم کرده است تا متولیان هیچ صنعت و حرفه دیگری نتوانند در این زمینه با فناوران رقابت کنند.

«بیل گیتس» که در چهار سال گذشته دومین ثروتمند جهان محسوب می‌شد، در سال ۲۰۱۴ میلادی سرانجام توانست «کارلوس اسلیم هیلو» صاحب بزرگترین شرکت مخابراتی مکزیک را پشت‌سر بگذارد. گیتس که در یک سال گذشته ۹ میلیارد دلار بر درآمدهای خود افزود، در طول ۲۰ سال گذشته ۱۵ سال عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرد. در این یک سال «مارک زوکربرگ» مدیر جوان شرکت فیس‌بوک بیش از همه رقبا سرمایه خود را افزایش داد و مجموع ثروت شخصی‌اش را از ۱۵.۲ به ۲۸.۵ میلیارد دلار رساند. به واسطه این تحولات بزرگ در دنیای فناوری، امریکا در مجموع توانست ۴۹۲ میلیاردر از مجموع پولدارهای جهان را در خود جا دهد و پس از آن هم کشورهای چین و روسیه به‌ترتیب با ۱۵۲ و ۱۱۱ میلیاردر قرار گرفتند.

نشریه Forbes در گزارش مربوط به سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که بیش از دوسوم حاضرین در این فهرست ثروت خود را به صورت شخصی ایجاد کرده‌اند و حدود ۹۰ درصد آن‌ها در حوزه فناوری مشغول به کار هستند یا به نوعی شغل و حرفه آن‌ها با این عرصه درگیر است. همچنین گفته شد که ۱۳ درصد این افراد ثروت افسانه‌ای خود را به ارث برده‌اند و ۲۱ درصد هم توانسته‌اند با کسب و کار جدید، بخصوص در حوزه فناوری بر ارثیه‌شان بیافزایند. فهرست ثروتمندترین افراد حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در جهان به قرار زیر اعلام شده است.

۱- «بیل گیتس» – مدیر بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» – سن: ۵۸ سال – محل زندگی: امریکا – مجموع دارایی‌ها: ۷۶ میلیارد دلار

شغل کارلوس اسلیم هیلو زندگینامه کارلوس اسلیم هیلو زندگینامه ثروتمندان جهان زندگینامه بیل گیتس روش بیل گیتس ثروتمند شدن بیل گیتس ثروت کارلوس اسلیم هیلو بیل گیتس چگونه پولدار شد

گیتس همچنان بخشی از سهام شرکت مایکروسافت را در اختیار دارد و اگرچه از طریق بنیاد خیریه خود کمک‌های فراوانی به مردم آفریقا می‌کند، اما در یک سال گذشته ۹ میلیارد دلار بر سرمایه‌های خود افزوده است تا با این اتفاق بار دیگر به عنوان ثروتمندترین فرد جهان برگزیده شود. او که بنیانگذار اصلی شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود، این روزها ترجیح می‌دهد بیشترین زمان خود را به اقدام‌های انساندوستانه و کمک‌های مردمی اختصاص دهد. او در طول زندگی خود بیش از ۲۸ میلیارد دلار به فقرای سراسر جهان بخشیده است و هدف اصلی از زندگی خود را نیز کمک به مردم می‌داند.

۲- «لری الیسون» – مدیرعامل شرکت اوراکل – سن: ۶۹ سال – محل زندگی: امریکا – مجموع دارایی‌ها: ۴۸ میلیارد دلار

شغل کارلوس اسلیم هیلو زندگینامه کارلوس اسلیم هیلو زندگینامه ثروتمندان جهان زندگینامه بیل گیتس روش بیل گیتس ثروتمند شدن بیل گیتس ثروت کارلوس اسلیم هیلو بیل گیتس چگونه پولدار شد

او در یک سال گذشته توانسته بیش از ۵ میلیارد دلار درآمد کسب کند که تمام آن‌ هم از فروش نرم‌افزار و محصولات مربوطه در شرکت اوراکل تأمین شده است. اوراکل در سپتامبر گذشته توانست برای دومین دوره متوالی عنوان پرفروش‌ترین شرکت را در امریکا به دست آورد. الیسون که با شرکت‌های فناوری بزرگ رقابت می‌کند، به این نتیجه رسیده که روزهای خوب اپل پس از مرگ «استیو جابز» به پایان رسیده است و گوگل هم با همه توانمندی‌ها برای ساخت سیستم‌عامل اندروید به صورت غیرقانونی از حق امتیازهای اوراکل استفاده کرده است. دختر او به‌نام «مِگان الیسون» این روزها به کمک ثروت پدر می‌کوشد به یکی از ستاره‌های هالیوود تبدیل شود.

۳- «لری پیج» – مدیرعامل شرکت گوگل – سن: ۴۰ سال – محل زندگی: امریکا – مجموع دارایی‌ها: ۳۲.۳ میلیارد دلار

این مدیر جوان و خلاق از جمله افرادی محسوب می‌شود که بیشترین تأثیر را برای ایجاد تغییر در دنیای فناوری برجا گذاشته است. او در اوایل ماه ژانویه با پرداخت ۳.۲ میلیارد دلار شرکت تولیدکننده سیستم‌های الکترونیکی تعدیل دمایNest  را به صورت نقدی خرید و پس از آن شرکت موتورولا را ۲.۹ میلیارد دلار به لنوو فروخت. اما این پول‌ها در روند اصلی فعالیت‌های او و شرکتش به عنوان بزرگترین مرکز اینترنتی جهان تأثیر چندانی نمی‌گذارد. زیرا ارزش سهام گوگل به‌طور میانگین سالانه ۵۰ درصد افزایش می‌یابد تا با این اتفاق «لری پیج» و «سرگی برین» بتوانند مجموع درآمدهای شخصی خود را در سال ۲۰۱۴ به بیش از ۳۰ میلیارد دلار برسانند.

۴- «جِف بیزوس» – مدیرعامل شرکت آمازون – سن: ۵۰ سال – محل زندگی: امریکا – مجموع دارایی‌ها: ۳۲ میلیارد دلار

شغل کارلوس اسلیم هیلو زندگینامه کارلوس اسلیم هیلو زندگینامه ثروتمندان جهان زندگینامه بیل گیتس روش بیل گیتس ثروتمند شدن بیل گیتس ثروت کارلوس اسلیم هیلو بیل گیتس چگونه پولدار شد

او که صاحب بزرگترین فروشگاه آنلاین و کتابخانه آنلاین در جهان است، در اکتبر گذشته روزنامه «واشنگتن پست» را ۲۵۰ میلیون دلار خرید. بیزوس که فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق و علوم رایانه از دانشگاه پرینستون است، برای مدتی مدیریت مرکز وال‌استریت را برعهده گرفت و پس از آن متوجه شد که اینترنت پرسرعت‌ترین و روبه‌رشدترین فناوری در جهان محسوب می‌شود. او در سال ۱۹۹۵ میلادی از این شغل استعفا داد تا کتابخانه آنلاین Amazon را تأسیس کند.

۵- «سرگی برین» – مدیرعامل شرکت گوگل – سن: ۴۰ سال – محل زندگی: امریکا – مجموع دارایی‌ها: ۳۱.۸ میلیارد دلار

شغل کارلوس اسلیم هیلو زندگینامه کارلوس اسلیم هیلو زندگینامه ثروتمندان جهان زندگینامه بیل گیتس روش بیل گیتس ثروتمند شدن بیل گیتس ثروت کارلوس اسلیم هیلو بیل گیتس چگونه پولدار شد

او که به همراه «لری پیج» شرکت گوگل را تأسیس کرد، برای نخستین بار در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی موفق شد مجموع سرمایه‌ها و دارایی‌های شخصی خود را به بیش از ۳۰ میلیارد دلار برساند. درآمد اصلی برین به واسطه رشد سالانه ۵۰ درصدی ارزش سهام گوگل حاصل می‌شود و او در یک سال گذشته توانسته است بیش از ۷ میلیارد دلار برمجموع سرمایه‌های شخصی خود بیافزاید. «سرگی برین» که به همراه دو فرزند خود در کالیفرنیا ساکن است، آگوست گذشته پس از ۶ سال از همسر خود جدا شد و هم‌اکنون با یکی دیگر از کارمندان گوگل ازدواج کرده است. او مدیریت مرکز Google X را هم به‌عهده دارد تا طرح‌هایی از جمله خودروی بدون راننده، عینک هوشمند، گوشی پازلی، لنز چشمی هوشمند و… را دنبال کند.

۶- «مارک زوکربرگ» – مدیرعامل شرکت فیس‌بوک – سن: ۲۹ سال – محل زندگی: امریکا – مجموع دارایی‌ها: ۲۸.۵ میلیارد دلار

شغل کارلوس اسلیم هیلو زندگینامه کارلوس اسلیم هیلو زندگینامه ثروتمندان جهان زندگینامه بیل گیتس روش بیل گیتس ثروتمند شدن بیل گیتس ثروت کارلوس اسلیم هیلو بیل گیتس چگونه پولدار شد

فیس‌بوک به‌تازگی ۱۰ ساله شد تا زوکربرگ نتیجه آنچه در سن ۱۹ سالگی کاشته بود را امروز برداشت کند و نام خود را به عنوان جوان‌ترین فرد ثروتمند جهان به گوش همگان برساند. پیشرفت اصلی فیس‌بوک از سال ۲۰۱۲ به بعد رخ داد و ارزش سهام آن در یک سال قبل از فوریه ۲۰۱۴ بیش از ۱۳۰ درصد رشد کرد. این اتفاق باعث شد تا مجموع دارایی‌های زوکربرگ دو برابر رشد کند. البته این میلیاردر جوان در این چند سال حدود ۶۰ میلیون سهام خود را واگذار کرد. امسال نام پردرآمدترین فرد جهان هم به زوکربرگ اختصاص یافته است.

۷- «استیو بالمر» – مدیرعامل اسبق مایکروسافت – سن: ۵۷ سال – محل زندگی: امریکا – مجموع دارایی‌ها: ۱۹.۳  میلیارد دلار

شاید از این پس دیگر نام «استیو بالمر» را نشنوید. چون او حدود یک ماه قبل پست مدیرعاملی مایکروسافت را کنار گذاشت و به‌نوعی خود را بازنشسته کرد. او آگوست گذشته اعلام کرد که قصد دارد سکان مدیریتی مایکروسافت را کنار بگذارد و سرانجام هیأت مدیره پس از یک سال جست‌وجو تصمیم گرفت «ساتیا نادلا» هندی را جایگزین بالمر کند. بالمر برای رشد مایکروسافت سالیان طولانی زحمت کشید و در دوره مدیریتی خود توانست بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار برای این شرکت درآمد کسب کند. البته او در سال‌های اخیر از رقبایی مانند گوگل و اپل عقب ماند و پیش از خداحافظی با پرداخت ۷.۲ میلیارد دلار نوکیا را خریداری کرد.

۸- «مایکل دل» – مدیرعامل شرکت رایانه‌ای دل – سن: ۴۹ سال – محل زندگی: امریکا – مجموع دارایی‌ها: ۱۷.۵ میلیارد دلار

او در اکتبر ۲۰۱۳ با پرداخت ۲۳.۹ میلیارد دلار همه سهم شرکت هم‌نام خود را خرید تا آن را کاملاً خصوصی کند. «مایکل دل» این شرکت بزرگ تولیدکننده محصولات رایانه‌ای را ۳۰ سال قبل تأسیس کرده بود و بار دیگر با پرداخت این پول توانست مدیریت آن را در دست بگیرد. شرکت دل در آن زمان در یکی از اتاق‌های خوابگاه دانشگاه تگزاس تأسیس شد و این روزها همه جهان را تحت پوشش قرار داده است. «مایکل دل» پس از در دست گرفتن مدیریت این شرکت بزرگ قراردادهایی را با گوگل، مایکروسافت و Dropbox منعقد کرد تا روی سیستم‌های پردازش ابری هم تمرکز کند.

۹- «پائول آلن» – از مؤسسان شرکت مایکروسافت و سرمایه‌گذاران بزرگ حوزه فناوری – سن: ۶۱ سال – محل زندگی: امریکا – مجموع دارایی‌ها: ۱۵.۹ میلیارد دلار

او در زمینه‌های مختلف سرمدار است. چندی پیش تیم Seattle Seahawks NFL او در مسابقات اتومبیلرانی Super Bowl جایزه نخست را از آن خود کرد. او همچنین در حوزه فناوری، رسانه و انرژی موفقیت‌های فراوانی به دست آورد و در یک سال گذشته در همه موارد یاد شده سرمایه خود را افزایش داد. او که در سیاتل زندگی می‌کند به خرید و فروش کارخانجات و زمین‌های بزرگ هم مشغول است. او همچنان یکی از بزرگترین سهامداران مایکروسافت محسوب می‌شود و به ورزش علاقه فراوان دارد.

۱۰- «عظیم پریمجی» – مدیرعامل شرکت Wipro – سن: ۶۸ سال – محل زندگی: هندوستان – مجموع دارایی‌ها: ۱۵.۳ میلیارد دلار

او عنوان ثروتمندترین فرد در کشور هند را هم در اختیار دارد و درآمد اصلی خود را از ارائه خدمات مخابراتی به‌دست می‌آورد. او در سال ۲۰۰۷ میلادی مرکز تولید محصولات الکترونیکی مصرفی خود را به قیمت ۱۷.۲ میلیارد دلار فروخت تا به‌طور خاص بر سیستم‌ها و خدمات مخابراتی تمرکز داشته باشد. پریمجی این روزها کسب‌وکار گسترده‌ای در امریکا راه‌اندازی کرده است و چندی پیش شرکت Opus CMC در النویز را به قیمت ۷۵ میلیون دلار خریداری کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. محمد حسام می گوید

    بهترین سایتی که تابه حال دیده ام بهترین سایت جهان http://www.google.com