مهران احمدی در نقش یک رمبو + عکس و بیوگرافی

1

او  سال ۱۳۵۲ در  تهران به دنیا آمده و در کودکی به نیشابور کوچ کرده است. چند سال زندگی در نیشابور کافی بود که او لهجه یک نیشابوری را با نقش نعیم در سریال مهرآباد به زیبایی ایفا کند. احمدی در نوجوانی به تهران بازگشت و بازیگری در تئاتر را آغاز کرد.

همسر مهران احمدی مهران احمدی شکیب زن مهران احمدی خانواده مهران احمدی بیوگرافی مهران احمدی بهبود پایتخت ازدواج مهران احمدی

این بازیگر در سال ۷۳ وارد دانشگاه شد و در رشته تئاتر با گرایش بازیگری تحصیل کرد. او همزمان با تحصیل در تلویزیون و تئاتر فعال بود. از اولین کارهای تئاتری او می توان «چند و چون به چاه رفتن»، «محاکمه ژاندارک» و «آسید کاظم» را نام برد و از اولین کارهای تلویزیونی او می توان به بازی در سریال های سیمای خانواده اشاره کرد.

مهران احمدی بازیگری در سینما را با فیلم «آدم» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی آغاز کرد، اما در فیلم بیست از همین کارگردان مورد توجه قرار گرفت و به همراهی او با کاهانی در چند اثر دیگر منجر شد. همکاری احمدی با کاهانی به هنرنمایی های متنوعی برای مهران احمدی منجر شد که از متفاوت ترین آنها می توان به نقش آدمی دوجنسیتی در فیلم سینمایی اسب حیوان نجیبی است، اشاره کرد.

همسر مهران احمدی مهران احمدی شکیب زن مهران احمدی خانواده مهران احمدی بیوگرافی مهران احمدی بهبود پایتخت ازدواج مهران احمدی

احمدی که بازیگری در دنیای تصویر را با سیمای خانواده و بازی های نه چندان جذابی در سریال های خانوادگی تلویزیون آغاز کرده بود، با ورود به سینما و بازی در فیلم هایی چون «خواب است پروانه» (مزدک میر عابدینی، ١٣٨٧)، «بیست» (عبدالرضا کاهانی، ١٣٨٧)، «آ نجا» (عبدالرضا کاهانی، ١٣٨٧)، «هیچ» (عبدالرضا کاهانی، ١٣٨٨)، «خواب های دنباله دار» (پوران درخشنده، ١٣٨٨)، «صدای پای من» (مهرداد خوشبخت، ١٣٨٩)، «سیزده ۵٩» (سامان سالور، ١٣٨٩)، «اسب حیوان نجیبی است» (عبدالرضا کاهانی، ١٣٨٩)، «آلزایمر» (احمدرضا معتمدی، ١٣٨٩)، «بغض»(رضا درمیشیان، ١٣٩٠) و «روز روشن» (حسین شهابی، ١٣٩١) به سرعت جایگاه ویژه ای در میان بازیگران کشورمان دست پیدا کرد و حالاجزو یکی از بازیگران توانمند کشورمان محسوب می شود.

همسر مهران احمدی مهران احمدی شکیب زن مهران احمدی خانواده مهران احمدی بیوگرافی مهران احمدی بهبود پایتخت ازدواج مهران احمدی
مهران احمدی در کنار بازیگری که جدی ترین حضور او را در دنیای هنر شامل می شود، به عنوان دستیار کارگردان، برنامه ریز و مدیر تولید نیز تجربیاتی دارد. او در آثاری چون سیزده ۵۹، خواب های دنباله دار، آن جا و بیست به عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه ریز همکاری داشته و در فیلم هیچ، وظیفه مدیریت برنامه ریزی را نیز برعهده داشته است.

سال ۹۲ را می توان سال اوج این بازیگر تاکنون دانست. سریال های مهرآباد، یادآوری و آوای باران و پایتخت ۳  با بازی او از تلویزیون پخش شده  همکاری دارد، در یک نمایش به نام بی انتخاب هنرنمایی کرده و در سینما، فیلم «روز روشن» با بازی او در حال اکران است ضمن این که در فیلم های آینه شمعدون، شیار ۱۴۳ و تمشک نیز بازی کرده که بزودی در سینماهای کشور به نمایش در خواهد آمد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. محمد(مانی) می گوید

    بازیگر توانمندیست