ورود قوه قضاییه در پرونده مالی پتروشیمی اصفهان

0

شرکت پتروشیمی اصفهان جهت دریافت خوراک و همچنین خروج از بحران فعلی، قراردادی با پالایشگاه اصفهان امضاء نموده است که پتروشیمی اصفهان به پاره ای از بندهای قرارداد از جمله قیمت رافینیت برگشت به پالایشگاه اعتراض دارد.

در همین راستا معاون رییس مجتمع پتروشیمی اصفهان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: پالایشگاه اصفهان یکی از محصولات جانبی پتروشیمی اصفهان که رافینیت می باشد را با قیمتی پایین از پتروشیمی اصفهان خریداری می نماید که این موضوع توسط مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش و همچنین مدیریت برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت در حال پیگیری می باشد و تا زمانیکه پیگیری ها مشخص نشود و مورد پذیرش پالایشگاه اصفهان قرار نگیرد، پتروشیمی اصفهان به مفاد قرارداد فعلی متعهد خواهد ماند.

سیاوش ناهید در خصوص اینکه وضعیت بدهی پتروشیمی اصفهان به پالایشگاه اصفهان در چه مرحله ای قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر هزینه خوراک دریافتی از پالایشگاه اصفهان به صورت ماهیانه تسویه می گردد ولی بررسی موضوع مربوط به بدهی های گذشته این مجتمع پتروشیمی به پالایشگاه اصفهان در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است و پس از مشخص شدن تکلیف سهامدار عمده در خصوص کل بدهی ها و دارایی ها تعیین تکلیف خواهد شد.

وی گفت: بدهی پتروشیمی اصفهان به پالایشگاه اصفهان از طرف این مجتمع پتروشیمی به عنوان اولویت اول مطرح شده که در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است و مورد نظر ویژه مسئولین قوه قضاییه می باشد.

ناهید در ادامه افزود: مشکل عدم بازگشت مبالغ خارج شده از حساب پتروشیمی اصفهان که در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان می باشد نیز از طرف قوه قضاییه در حال بررسی می باشد.

معاون رییس مجتمع پتروشیمی اصفهان به ظرفیت ۹ هزار و ۷۰۰ بشکه روزانه مصرف خوراک در پتروشیمی اصفهان اشاره کرد و گفت: به علت تغییر ترکیب درصد قابل توجه خوراک دریافتی از طرف پالایشگاه اصفهان که مبنی بر افزایش آروماتیک های سنگین و همچنین کاهش BTX می باشد، برهمین اساس واحد پیش تفکیک پتروشیمی اصفهان به گلوگاه ظرفیت تبدیل شده و علیرغم وجود ظرفیت مصرف بیشتر از ۹ هزار و ۷۰۰ بشکه خوراک در روز، امکان دریافت خوراک در دیگر واحدهای پتروشیمی اصفهان بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: موضوع تغییر ترکیب خوراک دریافتی از پالایشگاه اصفهان از طریق مسئولین آن مجموعه در حال پیگیری می باشد و در صورت اصلاح شرایط خوراک، میزان خوراک دریافتی از پالایشگاه اصفهان به مقدار ۹ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

ناهید یکی از دلایل مؤثر در توقف نماد معاملاتی پتروشیمی اصفهان را عدم تعیین تکلیف نهایی در بازگشت مطالبات این شرکت عنوان کرد و گفت: صورت های مالی پتروشیمی اصفهان توسط حسابرس شرکت قابل اظهار نظر نمی باشد و به همین علت نماد شرکت کماکان بسته مانده است.

وی در پایان گفت: توقف نماد معاملاتی پتروشیمی اصفهان به شدت توسط شرکت در حال پیگیری می باشد تا مشکلات ناشی از شرایط موجود برطرف گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ