گلشیفته فراهانی در نقش همسر فرعون + عکس

13

گلشیفته فراهانی به همراه هفت بازیگر نامزد جایزه سزار، در حال برهنه شدن دیده می‌شوند.

گلشیفته فراهانی در فیلم جدید ریدلی اسکات « اگزودوس: خدایان و پادشاهان» در کنار بن کینگزلی، کرستین بیل ،سیگورنی ویورو… نقش آفرینی کرده است.

همسر گلشیفته فراهانی همسر بازیگران شوهر گلشیفته فراهانی بیوگرافی گلشیفته فراهانی بیوگرافی بازیگران
گلشیفته فراهانی در فیلم جدید ریدلی اسکات « اگزودوس: خدایان و پادشاهان» در کنار بن کینگزلی، کرستین بیل ،سیگورنی ویورو… نقش آفرینی کرده است. این دومین همکاری او با ریدلی اسکات پس از مجموعه دروغ‌هاست. فراهانی در این فیلم نقش اصلی ندارد.
همسر گلشیفته فراهانی همسر بازیگران شوهر گلشیفته فراهانی بیوگرافی گلشیفته فراهانی بیوگرافی بازیگران

گلشیفته فراهانی (متولد ۱۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران) بازیگر و نوازنده ایرانی است. او فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا و خواهر شقایق فراهانی بازیگران سینما و تلویزیون است.
گلشیفته فراهانی دانشجوی رشته موسیقی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بود. بازی در سینما را در سال ۱۳۷۶ با فیلم درخت گلابی به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد.

در فیلم‌های درخت گلابی، زمانه، بوتیک، اشک سرما، به نام پدر، میم مثل مادر، گیس بریده , سنتوری و درباره الی به ایفای نقش پرداخته‌است. او جوان‌ترین بازیگری است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌است. درخت گلابی جایزه بهترین بازیگر نقش اول بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۶ را در سن ۱۴ سالگی برایش به ارمغان آورد. برای فیلم اشک سرما برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هشتمین دوره جشن خانه سینما شد و برای فیلم بوتیک جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره بزرگ سه قاره (در نانت فرانسه) را بدست آورد.

یک مشت دروغ آخرین فیلمی است که او در آن به ایفای نقش پرداخته‌است. در نخستین پوستر رسمی این فیلم هالیوودی که از سوی کمپانی برادران وارنر منتشر شد، نام گلشیفته فراهانی در فهرست بازیگران فیلم در مقام چهارم و به عنوان نخستین بازیگر زن فیلم به چشم می‌خورد. لئوناردو دی کاپریو، راسل کرو و مارک استرانگ، بازیگرانی هستند که نام‌هایشان پیش از فراهانی در پوستر فیلم قرار دارد.

جای اژدها به کارگردانی رولند جفی و خورشت آلو با مرغ به کارگردانی مرجان ساتراپی و ونسان پارونو از دیگر فیلم‌های او در خارج از ایران می‌باشند.


همسر گلشیفته فراهانی همسر بازیگران شوهر گلشیفته فراهانی بیوگرافی گلشیفته فراهانی بیوگرافی بازیگران

انتشار فیلم و تصاویر برهنه گلشیفته فراهانی

وب‌سایت فرانسوی‌زبان «مادام لا فیگارو» در ژانویه ۲۰۱۲، فیلم کوتاهی روی وب‌سایت خود قرار داد که در آن گلشیفته فراهانی به همراه هفت بازیگر نامزد جایزه سزار، در حال برهنه شدن دیده می‌شوند. این فیلم برای مراسم جایزه سزار ساخته شده‌است. فراهانی برای بازی در فیلم فرانسوی می کشمت، اگر بمیری ساخته هونر سلیم، کارگردان کرد مقیم فرانسه از بخت‌های دریافت جایزه بهترین “بازیگر مستعد” جوایز سزار به شمار می‌رود.

همچنین انتشار عکس برهنه‌ای از گلشیفته فراهانی، در وبسایت مجله فرانسوی فیگارو و در پی آن، انتشارش در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های گوناگونی در داخل و خارج از ایران برانگیخت. این عکس جزو مجموعه‌ای است که از ژان موندینو، عکاس فرانسوی، از ۱۶ بازیگر جوانی که نامشان برای نامزدی بخش بهترین “بازیگر مستعد” جوایز سینمایی سزار مطرح شده‌است، گرفته‌است. مجله فیگارو پس از مدتی عکس گلشیفته فراهانی را این مجموعه حذف کرد و فیلم رسمی آن که در یوتیوب منتشر شده بود نیز مدتی در دسترس نبود.

انتشار سریع فیلم و عکس برهنه از بالا تنه گلشیفته فراهانی باعث در گرفتن بحث‌های زیاد و ارسال اظهارنظرهای فراوان در سطح وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های فارسی‌زبان شد.

او در گفتگویی با بی‌بی‌سی فارسی گفت که از هدف و انگیزه خاصی از عکس برهنه که انداخته بود، نداشته و نمی خواسته پرچم دار موضوع خاصی باشد و زیبایی آن این بود که مخالفان و موافقان حرکت من پاسخ همدیگر را دادند و داستان تمام شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 13 )
  1. صفاریان می گوید

    این دختره …. و … حق ندارد نقش شخصیتی بی بدیل همچون آسیه را بازی کند

    1. شقایق می گوید

      شایدمنقشش اون نباشه. خودشو ناراحت نکن شما

  2. آرزو می گوید

    تو دنیا از لحاظ پاکی و هنر بی نظیری گلشیفته. تبریک ب چنین خانواده ای. مظهر عفت و شجاعتی.

    1. اميد می گوید

      به به چه عفتی

  3. سامان می گوید

    ..تو ذات …
    البته کاراش فرقی با بازیگرای داخلی نمیکنه. این بیچاره های تو ایران رو ول کنی از این بدتر میشن، مثل…..

  4. خانمی می گوید

    خوشحالم یک بانوی ایرانی , نقش همسر فرعون رو بازی کرده,,

  5. محسن عندلیب نژاد می گوید

    اسیه زن پاکی بود ولی ایشون…..

  6. وحید می گوید

    امیدوارم اون روزی برسه که یاد بگیریم درباره همدیگه قضاوت نکنیم.

  7. هاله می گوید

    فیلمش متفاوت بود با بازیگری ایرانی

  8. خشایار اس ار می گوید

    گلشیفته جان فازت چیه تو؟تو در حدی هستی که این نقش رو بازی کنی؟

  9. ناشناس می گوید

    این خانم مگه چکار کرده رفته اون ور کشف حجاب کرده چه بیحیایی کرده که باید اینجور قضاوت بشه ما قبل از هر کسی باید خودمون رو درست کنیم اتفاقا زن شجاع و نترسیه فقط با دید خودش زندگی کنه گناه کرده مگه
    من به عنوان یک خانم میگم نباید ایشون اینطور قضاوت بشن هر کی حق زندگی داره تو این ایران کوفتی زنها حق آزادی ندارن اگه داشتن اینطور قضاوت نمیشدن

    1. معصومه می گوید

      بله
      وقتی آدم به شهرتی میرسه و صداش میکنند بازیگر ایرانی
      دیگه مکلّفه یک زن اصیل ایرانی رو در نمایشهاش به دنیا و به همان شکلی بوده و هست معرفی کنه.زنان اصیل ایرانی حتی قبل از ظهور اسلام با حجب و حیا بودند..ضمنا اگر تمام دنیا بفرمایند هرکی زندگی خودش به خودش مربوطه و یکسری از تعاملات اجتماعی و حقوقی که نسبت به حفظ ارزشهای فرهنگی کشورش رو داره زیر پا له کنه،به نظرتون باید نسبت به عملکردش بی تفاوت بود؟
      ایشون حتی اگر ناشناخته بودند باز هم بعنوان یک عضو از جامعه ی بشریّت مسئول بودند..ما فرزندان آدم حتی اگر بخواهیم از قانون حیوانهای وحشی تبعیت کنیم باز هم قانونمندتر از جوامعی خواهیم بود که بنام آدمیت به هرج و مرج دامن میزنند..ضمن اینکه هر انسانی نسبت به خودش و خدای خودش و خلق الناس حقوقی داره که اگر هرکدوم رو زیر پا بگذاره باید تاوان پس بده..اونی که میفرمایید به خودش مربوطه فقط قسمتیست مرتبط به حق خودش و خدا..پس مقام و منزلت یک زن ایرانی چی؟بعنوان هنرپیشه ی زن ایرانی ،میشه با هر عنوانی هنرنمایی کرد؟!

  10. ستایش می گوید

    حسود هرگز نیاسود