ماه چهره خلیلی از همزمانی ازدواجش و بازی در سریال گذر از رنج‌ها می گوید

11

ماه‌چهره خلیلی – بازیگر نقش کتایون در سریال در حال پخش «گذر از رنج‌ها» – می‌گوید: «کتایون» یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایی بود که تا به حال مشابه آن‌را ایفا نکرده بودم و خیلی برایم جذابیت داشت.

همسر ماه چهره خلیلی بیوگرافی ابراهیم اشرفی بازیگران گذر از رنج ها ازدواج ماه چهره خلیلی Mahchehreh Khalili

ماه‌چهره خلیلی ، Mahchehreh Khalili (متولد ۲۵ دی ۱۳۵۵ در تهران) بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر ایران است.

ماه‌چهره خلیلی فوق لیسانس معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان دارد و دوره بازیگری را در method school لندن گذرانده‌است. او نوه دختری پروین سلیمانی است.او با ابراهیم اشرفی (متولد ۱۳۵۲/۱۰/۱۳ ) ازدواج کرده است.

همسر ماه چهره خلیلی بیوگرافی ابراهیم اشرفی بازیگران گذر از رنج ها ازدواج ماه چهره خلیلی Mahchehreh Khalili

این بازیگر که تجربه بازی در سریال‌های تاریخی را دارد، در توضیح نقشش بیان کرد: در سریال «گذر از رنج‌ها» نقش عروس خان بزرگ را ایفا می‌کنم و به نظر خودم نسبت به کار‌های قبلی‌ام خیلی متفاوت بودم. «گذر از رنج‌ها» پنجمین کار تاریخی‌ام در تلویزیون است.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه به کارهای تاریخی علاقه دارد، یادآور شد: همیشه از من می‌پرسند چرا در کارهای تاریخی کار می‌کنم که دلیلش به علاقه‌ شخصی‌ام به اینگونه کارها برمی‌گردد. طی ۱۰- ۱۲ سالی که کار بازیگری را آغاز کردم، خوشبختانه در بیشتر سریال‌های تاریخی حضور داشتم. «در چشم باد»، «مختارنامه»، «کلاه پهلوی» و «نردبام آسمان» از جمله کارهای تاریخی‌ام در تلویزیون هستند و «گذر از رنج‌ها» آخرین کار تاریخی‌ام در تلویزیون محسوب می شود. در کل فکر می‌کنم به عنوان یک بازیگر دین خودم را نسبت به کارهای تاریخی ادا کرده‌ام.

سناریو «گذر از رنج ها» مرا جذب کرد

وی سپس به حضورش در سریال «گذر از رنج‌ها» اشاره کرد و گفت: زمانی که ایفای نقش کتایون به من پیشنهاد شد، از جذابیت و سناریوی کلی داستان خوشم آمد و وقتی قصه را کامل خواندم دوست داشتم حتما در این سریال حضور پیدا کنم؛ چراکه اصولا به عنوان یک بازیگر اولین چیزی که همیشه برای پذیرفتن یک نقش برایم مهم است، سناریوی خوب است و همواره تأکید دارم که داستان را کامل بخوانم. سناریوی «گذر از رنج‌ها» به قدری زیبا و در عین حال داستانش غافلگیرکننده بود که مرا جذب خود کرد. در این مجموعه به مرور اتفاقاتی می‌افتد که اصلا انتظارش را نداریم.

او ادامه داد: از طرفی دیگر ایفای نقش کتایون در «گذر از رنج‌ها» از این جهت برایم جذابیت داشت که تاکنون مشابه این نقش را ایفا نکرده بودم. اصولا نقش‌های متفاوت را دوست دارم و اصلا دلم نمی‌خواهد تکراری بازی کنم؛ به همین خاطر همیشه متفاوت بودن را ترجیح می‌دهم. در کارهای قبلی تاریخی‌ام، همچون «مختارنامه» نقش یک زن عرب جاه‌طلب و قدرت‌طلب را ایفا کردم، در «کلاه‌پهلوی» نیز نقش یک زن انگلیسی را بازی کردم و در سریال «در چشم باد» در نقش یک زن مهربان اصیل ایرانی که پسرش شهید می‌شود ظاهر شدم اما از میان آن‌ها کتایون «گذر از رنج‌ها» خیلی برایم متفاوت‌تر بود.

همسر ماه چهره خلیلی بیوگرافی ابراهیم اشرفی بازیگران گذر از رنج ها ازدواج ماه چهره خلیلی Mahchehreh Khalili

خلیلی سپس یادآور شد: جزئیات نقشم را خیلی نمی‌توانم بگویم؛ چراکه داستان لو می‌رود. در کل کتایون نقش خیلی پیچیده و زیبایی است.

لذت می‌برم وقتی کارگردان خودش مولف است

بازیگر نقش کتایون در «گذر از رنج‌ها» همچنین با بیان اینکه اولین تجربه کاری‌اش را با فریدون حسن‌پور در سریال «گذر از رنج‌ها» سپری کرد، اظهار کرد:‌ کارهای سینمایی و سریال «از یاد رفته»ی آقای حسن‌پور را پیش از این دیده بودم و همیشه کارهایش را می‌پسندیدم. «گذر از رنج‌ها» تجربه خوبی برایم بود؛ ضمن اینکه پیش از اینکه وارد این پروژه شوم با کارهای آقای حسن‌پور آشنایی کامل داشتم. مهمترین ویژگی در یک کار این است که کارگردان مولف سر کار حضور داشته باشد و این مساله شخصا برایم خیلی مهم است و از این اتفاق لذت می‌برم؛ چراکه قطعا کار را متفاوت‌تر می‌کند. بیشتر اوقات هم که با کارگردانانی چون داود میرباقری، مسعود جعفری جوزانی، ضیاءالدین دری و… کار کردم خوبی کارشان این بود که خودشان نیز مولف بودند و این لذت کار را بیشتر می‌کرد، به دلیل اینکه از آن‌ها بیشتر کار یاد می‌گرفتم.

همسر ماه چهره خلیلی بیوگرافی ابراهیم اشرفی بازیگران گذر از رنج ها ازدواج ماه چهره خلیلی Mahchehreh Khalili

او در ادامه مطلب بالا افزود: کاملا مطلع بودم که آقای حسن‌پور هم به عنوان کارگردان از جمله افرادی است که می‌توان از او کار یاد گرفت و خوشبختانه سر صحنه سریال «گذر از رنج‌ها» از او خیلی چیزها یاد گرفتم. به نظرم عوامل حرفه‌ای در کار هم خیلی مهم هستند که خوشبختانه عوامل سریال «گذر از رنج‌ها» این خصوصیت را داشتند.

وی سپس به داستان اصلی «گذر از رنج‌ها» اشاره کرد و گفت: «گذر از رنج‌ها» در واقع بیان‌کننده و روایتی از داستان زنان ایران است و این برایم خیلی مهم بود و جذابیت داشت؛ ضمن اینکه این مشکلات هنوز هم در میان زنان ایرانی وجود دارد، در حالی که علم ثابت کرده است که تعیین کننده جنسیت فرزند با مردان است نه زنان، اما همواره این مشکل بر سر زن‌ها خالی می‌شود و متاسفانه این فرهنگ غلط در کشورمان وجود دارد.

خلیلی در بخشی دیگر از گفت‌وگویش به سختی‌های بازی در سریال «گذر از رنج‌ها» و لوکیشن‌های پراکنده‌ای که این مجموعه به همراه داشت، اشاره کرد.

«گذر از رنج‌ها» ارزش این همه سختی را داشت

بازیگر نقش «کتایون» یادآور شد: به طور کلی تصویربرداری این مجموعه ۱۵ ماه زمان برد. سختی‌های «گذر از رنج‌ها» برای من از همه بیشتر بود؛ چرا که چهار روز قبل از اینکه سریال شروع شود، تازه ازدواج کرده بودم و به ایران آمده بودم که دقیقا چهار روز بعد از ازدواجم سر لوکیشن این سریال‌ حاضر شدم، به نحوی که باید سه ماه تمام در شمال به طور مستمر می‌ماندم و ساکن می‌شدم و اصلا امکان رفت و آمد وجود نداشت؛ بنابراین سختی‌هایی که «گذر از رنج‌ها»‌ داشت برای من از همه بیشتر بود و از زندگی‌ام دور مانده بودم اما وقتی سریال را روی آنتن تلویزیون می‌بینم خوشحال می‌شوم و با خودم می‌گویم ارزشش را داشت.

او در همین زمینه توضیح داد: همیشه زندگی افراد هنری به گونه‌ای است که مدام مردم برایشان سوال ایجاد می‌شود و می‌پرسند که چرا فلان بازیگر ازدواج نمی‌کند و بچه‌دار نمی‌شود؛ در حالی که همه این‌ ماجراها به خاطر مشکلات کار است. خوشبختانه همسرم هم به دلیل اینکه اهل هنر و از حوزه سینماست کاملا مرا درک کرد و در سریال «گذر از رنج‌ها» همراهی‌ام کرد.

دوست دارم نقش‌های اجتماعی روز را هم تجربه کنم

ماه‌چهره خلیلی با بیان اینکه فعلا قصد شروع کار جدیدی را برای تلویزیون ندارد، اظهار کرد:‌ فعلا قصد استراحت دارم تا جشنواره فجر به پایان برسد و ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد. در همین جا به این نکته اشاره و تاکید می‌کنم که من بازیگری نیستم که خودم را به حوزه خاصی اختصاص بدهم و بگویم فقط سینما، تئاتر، تلویزیون و یا کار کوتاه و بلند کار می‌کنم، بلکه احساس می‌کنم بازیگر همه مدل بازیگر است و نباید خودش را به حوزه‌ی خاصی اختصاص دهد؛ چراکه معتقدم در بازیگری این نقش است که باید به دل بازیگر بنشیند. طی این چند سالی که در تلویزیون ایفای نقش داشتم، بیشتر کارهای تاریخی را تجربه کردم و همیشه برایم قصه مهم بوده است. تاکنون تجربه کارهای اجتماعی روز را نداشتم و اگر چنین پیشنهادهایی به من شود خوشحال می‌شوم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 11 )
  1. ترانه می گوید

    یه خانم دوست داشتنی و خاص

    1. جلال می گوید

      بدحجاب و ..فه خدا ….

    2. sina می گوید

      پیردخترانی که به زور آرایش،ببخشید گریم،، زیبا میشوند!!!

      1. ستاره می گوید

        ایشان به طورطبیعی وخدادادی بسیار بسیارزیباهستند. حرفهای امثال شماازشدت حسادت درونتان هست.

  2. سمانه می گوید

    من موندم این بازیگرا چرا انقد دیر ازدواج میکنن،بعدشم این چه وضع آرایشه،آدم باید خودش زیبا باشه.نه اینکه هزار جور مواد بماله

    1. گندم می گوید

      سمانه خانوم ازدواج اتفاق سن خاصی نداره. در ضمن ماه چهره خیلی خوشگل. هیچ عملی هم نداره. کتر حسادت کن. اه اه

  3. گندم می گوید

    خیلی خوشگله. بازیشم خیلی خوبه. ارایششم معمولیه.

  4. مانی کاظمی می گوید

    من تشکر میکنم از عوامل سریال که این روزها کثیری از مردم رو پای رسانه ملی مینشونه و انصافا دست مریضات داره ، خدا قوت صمیمانه ن خسته نباشید جانانه میگم و از اینجا دستشون رو میبوسم . خصوصا گروه تصویر برداری و تصیح رنگ .
    نقد من :
    سریال خوب اما با کشش و درام ضعیف و ضعف در بازیگری هستش.
    کارگردان و عوامل به هیچ وجه نتونستن منویات نهفته در دل داستان رو خوب منتقل کنند .
    فقط خوش آب و رنگ هستش همین .

  5. alireza می گوید

    gooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooood

  6. گریمور می گوید

    خانم باشخصیت و با اتیکت با ازدواجی متناسب.خوشبخت بشند
    امثاال ایشون کم نیستن تو سینما .امثال مهناز اافشارها دیدگاه مردم رو نباید عوض کنه.یکی مث مهناز افشاربرا خاطر ثروت وموقعیت هوار میشه تو زندگی یه دختر دیگه و با خونواده شوهر روددر رو میشه البته برا ما مردم خوب شد که از تنوع طلبی و برند بازی و ثروت میلیاردی خونواده رامین وپسر بزرگش مطلع شدیم.
    چه ثروت ی از گرونی داروبیماران خاص و سررطانی اندوخته شوهر مهناز افشار!!

  7. نگار می گوید

    کم تو زندگی شخصی مردم دخالت کنید چرا دیر ازدواج میکنن؟؟ خوب پول دریارن خوشن چرا ازدواج کنن والاه
    دلشون میخواد هروقت خواستن ازدواج کنن