تروریستهای سوریه: اسیر ایرانی و اهل قم را با یک زندانی زن مبادله می‌کنیم

1

یک گروه تروریستی در سوریه اعلام کرده که حاضر است اسیر ایرانی‌اش را با یکی از زنان محبوس در زندان‌های دولت سوریه مبادله کند. به گفته فرمانده این گروه، اسیر ایرانی ۳۰ سال دارد و اهل شهر قم است.

عکس داعش جنایات داعش اسیر ایرانی سوریه اسیر ایرانی داعش اخبار داعش

جبهه متحد شام اعلام کرده که در قبال آزادی یکی از زنان زندانی در سوریه حاضر است یک اسیر ایرانی را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ابو احمد، رهبر این گروه  روز دوشنبه (۲ فوریه / ۱۳ بهمن) اظهار کرده که نیروهای او این اسیر ایرانی را زمانی که در استان درعا در جنوب غربی سوریه در کنار نیروهای دولتی سوریه در حال جنگیدن بوده به اسارت گرفته‌اند.

به گفته وی نیروهای شورشی همچنین ۹ سرباز دیگر را که به مرکز فرماندهی شورشیان در نزدیکی شهر شیخ مسکین در استان درعا حمله کرده بودند، کشته‌اند.

به گفته ابو احمد، این اسیر ایرانی با کمک مترجم مورد بازجویی قرار گرفته و معلوم شده که ۳۰ سال دارد و از شهر قم برای کمک به ارتش بشار اسد به سوریه اعزام شده است. وی همچنین نام اصلی‌‌اش را فاش نکرده است.

فرمانده جبهه متحد شام همچنین اظهار داشته که از این اسیر ایرانی درباره عملیات ایرانیان در سوریه نیز سوالاتی شده است. ابو احمد تصریح کرده که گروهش مایل است این اسیر ایرانی را با یک زن زندانی این گروه در زندان‌های دولت سوریه، مبادله کند.

جبهه متحد شام بخشی از ائتلاف جبهه جنوبی گروه‌های اصلی شورشی است که در نزدیکی مرز اردن حضور دارند و بخش‌هایی از مراکز دولتی را در این منطقه به تصرف خود درآورده‌اند.

دو سال پیش نیز نیروهای شورشی سوریه ۴۸ ایرانی را در مبادله با دو هزار زندانی در زندان‌های دولت سوریه آزاد کردند. به گفته مقامات ایرانی، این ۴۸ نفر زائر بوده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. نيلوفر می گوید

    ای خدا رحم کن به مظلومان