هنر نزد بعضی از ایرانیان است و بس! / طنز

2
۱- تغییر جنسیت سیمرغ

صدا و سیما اول و وسط و آخر هرگونه هنرمندی است؛ حتی اگر این هنرمندی تغییر جنسیت سیمرغ باشد!

داستان این هنرمندی از وقتی شروع شد که دولت عوض شد و مسئولان سابق وزارت ارشاد رفتند تلویزیون، از آن تاریخ، جشنواره فیلم فجر که مهمترین جشنواره فرهنگی – سینمایی کشور بود، کلا رفت وسط باقالی ها: دیگر نه افتتاحیه اش را می شد مستقیم پخش کرد، نه اختتامیه اش را؛ آن هم در زمانی که مسابقات والیبال لهستان و هم جام جهانی فوتبال در برزیل با همه حواشی اش، با کمی تا قسمتی سانسور از صدا و سیما «مستقیم» پخش می شود!

متاسفانه با همه زوری که برادران زدند تا کلا بی خیال جشنواره فیلم شوند؛ اما باز هم معذوریت هایی وجود داشت که باعث شد مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نهایتا با چند ساعت تاخیر برای مردم همیشه در صحنه، پخش شود؛ اما با این شرط که هنرمندان زن از صحنه حذف شوند و نشانی از آنها در مراسم اختتامیه نماند، اینجوری بود که مردم هر چه نگاه کردند تا برندگان سیمرغ های سی و سومین جشنواره را ببینند، چیزی جز برادران هنرمند ندیدند و خواهران کلا حضور نداشتند.

متاسفانه خانم الهام چرخنده هم در بین جایزه بگیرها نبود که به جای بقیه زنان، فقط و فقط او را پخش کنند.

(بعضی ها عقیده دارند عزیزان صدا و سیما فرق بین جشنواره فیلم فجر و مراسم اسکار را خیلی نمی دانند و پوشش خانم ها در این دو مراسم را با هم اشتباه گرفته اند، بالاخره اشتباه است دیگر، پیش می آید؛ شما به گیرنده های خود دست نزنید!)

قرار است سال آینده هم در راستای این هنرمندی، به همت این مسئولان هنرمند صدا و سمیا، سیمرغ های بلورین جشنواره به «سی خروس» تغییر پیدا کنند تا امکان پخش آنها از صدا و سیما وجود داشته باشد، وگرنه از سال آینده امکان پخش جوایز هم وجود ندارد، این را از همین امسال اعلام کرده اند تاس ال آینده برای کسی دلخوری پیدا نشود!

۲- الان چند میلیارد شده؟

یک سال پیش در اسفند ماه ۱۳۹۲، استادِ زمان، بزرگ هنرمند دوران، افتخار جهان بشریت، فرج سلحشور به اطلاع عموم مردم دنیا رساند که «سریال یوسف شش سال است که پربیننده ترین اثر روی زمین است. ۴ میلیارد انسان این سریال را دیده اند و این نشان از تاثیرگذاری آثار هنری دارد.»

آن وقت به نظر می رسید که استاد خیلی به اندازه چهار میلیاردتوجه نداشته، یا مبلغ را به «ریال» حساب کرده، یعنی در واقع منظورشان ۴۰۰ میلیون بوده، اما با تاکیدات حاج فرج مشخص شد که نخیر، عدد همان چهار میلیارداست و ایشان حتی پنج درصد تخفیف شب عید را هم نمی دهند که مخاطب کمی راضی شود.

به هر حال هر چه بود، گذشت تا امسال! ایشان امسال درباره اینکه می خواهد سریال حضرت موسی را بسازد، سخن گفتند و هنوز آمار جدیدی از بینندگان سریال یوسف پیامبر نداده اند، ما می خواستیم بانک ها که سود سالیانه شان مشخص است، اعلام کنیم که حتی اگر بر اساس نرخ تورم هم حساب کنیم امسال ۲۰ درصد به بینندگان سریال سلحشور اضافه شده و تعداد الان به ۵ میلیارد رسیده است، که ناگهان برادر حسن روحانی اعلام کرد که در بهمن ماه نرخ تورم به «صفر درصد» رسیده است.

حالا ما مانده ایم و استادِ زمان، بزرگ هنرمند دوران، افتخار جهان بشریت، فرج سلحشور. لطفا خودشان هنرمندی به خرج دهند و اعلام کنند الان میزان بینندگان سریال یوسف به چند میلیارد رسیده است؟ فقط توجه داشته باشند که جمعیت جهان دست بالا ۸ میلیاردنفر است و بیشتر از این جمعیت اعلام نکنند که دیگر جمع و جور کردنش امکان ندارد!

۳- هنر روز!

هنرمند که نباید فقط هنرمند باشد. بعضی هنرها در زور بازو خلاصه می شود و اگر از این زاویه نگاه شود نه تنها هنر نزد بعضی ازایرانیان است و بس، بلکه هنر نزد حسین رضازاده است و بس! کسی که هنرمندانه هم در شورای شهر تهران خدمت کرده و هم در فدراسیون وزنه برداری و اصلا هم دو شغله نشد تا انتخابات فدراسیون وزنه برداری…

حالا هم پیشنهاد می شود مدیریت خانه هنرمندان به او داده شود، مگر چیه؟! هنرمند بالاتر از او سراغ دارید معرفی کنید!

مجله خط خطی – محمدحسین روانبخش
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. ترانه می گوید

    ممنونم ازاین متن بسیار زیبا و قابل تامل

  2. سیمین می گوید

    جالب و خواندنی بود.