هشدار درباره پوشیدن شلوارهای تنگ جین

2

پزشکان هشدار داده اند که پوشیدن شلوارهای جین بسیار تنگ می تواند صدمه ای جدی به عضلات و اعصاب وارد کند.

در “نشریه عصب شناسی، جراحی مغز و اعصاب و روانپزشکی” آمده است که در پی تورم زیاد عضلات پشت پای یک زن ۳۵ ساله استرالیایی، شلوار او با بریدن از تنش خارج شد.

او که به تازگی به خانه ای نو نقل مکان کرده بود، مجبور شد ساعت ها زانو بزند تا وسایل را در کابینت های خالی جا بدهد. غروب آن روز پاهایش بی حس شد و راه رفتن برایش دشوار.

پزشکان معتقدند که این زن به عارضه ای به نام “سندرم کمپارتمان” مبتلا شده که با پوشیدن شلوار جین تنگ بدتر شده است.

مجله سلامت شلوار زنانه شلوار دختر شلوار جین بگی شلوار تنگ سلامت زنان

سندرم کمپارتمان (compartment syndrome) اختلالی است که می تواند خطرناک باشد و به دلیل خونریزی یا ورم در داخل بافت ماهیچه ای محصور ایجاد می شود. در مورد این زن، بافت ماهیچه ای عضله پشت با به این عارضه دچار شد.

این مشکل باعث شد که این بیمار به زمین بیفتد و نتواند از جایش بلند شود. او مجبور شد چندین ساعت روی زمین دراز بکشد. بعد از معاینه در بیمارستان معلوم شد که پاهای او تورم بسیار زیادی داشته است. اگرچه کف پاهایش گرم بود و جریان خون آنها به حد کافی، ولی ماهیچه هایش ضعیف و تا حدی بی حس شده بودند.

به دلیل افزایش فشار در عضلات پشت پا، به اعصاب و عضلات او آسیب رسیده بود. به او سرم تزریق شد و چهار ساعت بعد توانست به تنهایی راه برود.

مجله سلامت شلوار زنانه شلوار دختر شلوار جین بگی شلوار تنگ سلامت زنان

پزشکان دیگری هم مواردی از سوزن سوزن شدن و بی حس شدن عضلات ران در اثر پوشیدن شلوارهای جین تنگ گزارش کرده اند، هر چند احتمال رخ دادن این حالت برای بیشتر مردم، اندک است.

پریا داسوجو، مشاور انجمن فیزیوتراپی بریتانیا می گوید که مثل سایر هشدارهای مشابه، مورد ارائه شده (زن استرالیایی) حالت بسیار شدیدی از این عارضه را نشان می دهد. فعلا نیازی به کنار گذاشتن شلوارهای جین چسبان نیست، بلکه باید از ماندن در یک حالت خاص پرهیز کرد و در طول روز تحرک داشت. اگر کسی درد مداومی دارد باید به پزشک مراجعه کند. کسی نباید به دلیل این هشدار نوع شلوار جینش را عوض کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. یاسمین می گوید

    والا چندتا پیرزنو که جای مادربزرگم بودن توی خیابون دیدم، سر زانوهای شلوراشون نخ نما وکهنه وبه اطلاح مُد بود. واقعا خجالت نمیکشن؟ پیرزنا، مادرا، پدرا توروخدا حیا داشته باشین که ما ازتون یادبگیریم. بالاخره بزرگتری گفتن، کوچیکتری گفتن . توروخدا یه جوری لباس بپوشین که وقتی داریم احترامتونو نگه میداریم تویِ دلمون به خودمون فحش ندیم. به هرحال بزرگترایِ عزیز میدونین که؟ احترامِ بزرگتر واجبه.

  2. یاسمین می گوید

    مادرا، پدرا، مادربزرگا، پدربزرگا یه جوری زندگی کنین که اگه خدایی نکرده بعد از ۱۲۰ سال فوت کردین، قبل از اینکه پول وثروت برامون به ارث گذاشته باشین، شرم وحیا داشتنو برامون به ارث بگذارین که بعدا اگر توی این دنیا نبودین همش تصویر یه بزرگترِ قابلِ احترام توی ذهنمون بیاد و پشت هم دعاتون کنیم و بهتون افتخار کنیم، نه اینکه مایه ی شرمندگیمون باشین.