حمله باند دریل به ۶۵ مغازه‌ در ۴ استان

0
۶۵ مغازه در شهرهای شمالی کشور و حومه تهران هدف حمله سارقان خشن قرار گرفت. اعضای این باند ٧ نفره، پس از دستگیری اعتراف کردند مغازه‌هایی که فاقد کرکره هستند را برای سرقت انتخاب می‌کردند. آنها زمانی که صاحب مغازه نزدیک ظهر برای استراحت به خانه‌اش می‌رفت، شیشه را شکسته و با دریل به جان گاوصندوق پر از پول آنها می‌افتادند.

مرد جوان وقتی نزدیک ظهر مغازه‌اش را بست، برای استراحت به خانه رفت. او دو ساعت بعد مثل هر روز به مغازه‌اش در فردیس کرج برگشت تا کارش را شروع کند. ولی وقتی به آن‌جا رسید، با صحنه‌ای روبه‌رو شد که حسابی شوکه‌اش کرد. شیشه مغازه شکسته و همه چیز به‌ هم ریخته بود. مرد جوان بلافاصله به سراغ گاوصندوقش رفت ولی گاوصندوق هم شکسته و تمام پول و چک‌هایش هم دزدیده شده بود.

این مرد خیلی زود پلیس را خبر کرد و ماجرا را به آنها اطلاع داد. ماموران پلیس هم پس از حضور در محل بررسی‌های نخست را انجام دادند و پرونده‌ای در این باره در پلیس آگاهی فردیس مبنی بر سرقت از مغازه‌ها تشکیل شد. پس از آن بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان فردیس قرار گرفت.

در مراحل نخست تحقیقات با احضار شاکی پرونده به پلیس آگاهی مشخص شد که مالباخته در زمان ظهر و هنگامی که برای استراحت در خانه مغازه را تعطیل کرده بود هنگام بازگشتن به محل کارش متوجه شده بود که سارق یا سارقان با شکستن قفل در، شیشه مغازه و تخریب گاوصندوق، تمام پول نقد، چک و حتی کارت شارژ وی را به سرقت برده‌اند.

افزایش پرونده‌های مشابه

درحالی که تجسس‌ها در این باره ادامه داشت، مالباختگان دیگری هم به پلیس آگاهی فردیس رفتند و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. همه آنها جزییات ماجرای سرقت‌هایشان شبیه هم بود و همگی مغازه‌دارانی بودند که پس از استراحت ظهر با مراجعه به مغازه‌شان متوجه سرقت از گاوصندوق شده‌اند.

بنابراین با سریالی شدن این پرونده تیم تحقیق برای بررسی بیشتر و انجام تحقیقات میدانی به محل‌های سرقت اعزام شدند و با بررسی آثار و ادله جرم، انجام اقدامات اطلاعاتی و مراجعه به بانک اطلاعاتی سارقان سرنخ‌هایی از سرقت به دست آوردند.  در این تحقیقات مشخص شد که سارقان  ۴ نفر هستند که با دو موتورسیکلت یا دو خودروی سمند و پژو که به احتمال زیاد سرقتی هستند در ساعات خلوت روز از مغازه‌ها سرقت می‌کنند.

شناسایی تبهکاران

تجسس‌های پلیس ادامه یافت تا اینکه نخستین سرنخ در مورد این پرونده به‌دست آمد و تیمی از کارشناسان پلیس آگاهی شهرستان فردیس با همکاری یکی از شاهدان موفق به ترسیم چهره فرضی یکی از سارقان شدند. با تطابق تصویر با آلبوم سارقان سابقه‌دار هویت یکی از اعضای باند سرقت شناسایی شد.

همین موضوع کار ماموران پلیس را راحت‌تر کرد و در نهایت پس از چندین روز کار شبانه‌روزی مخفیگاه متهم شناسایی شده در یکی از مناطق فردیس لو رفت و در بازرسی از آن‌جا مقادیری اموال سرقتی شامل دستگاه فرز، لوازم جانبی سمپاشی، دریل و غیره کشف شد.

اعتراف در بازجویی‌ها

متهم هم پس از دستگیری و انتقال به پلیس آگاهی به ١٠ فقره سرقت از مغازه‌ها با همدستی ٧ نفر دیگر اعتراف کرد و در مورد شیوه و شگرد سرقت‌ها گفت: « با استفاده از ۴ موتورسیکلت و خودرو که پلاک آن مخدوش شده بود در ساعات خلوت روز با شناسایی مغازه‌های فاقد کرکره و تجهیزات ایمنی قفل در را تخریب و اقدام به سرقت اموال با ارزش و پول نقد کرده و آنها را به چهار مالخر می‌فروختیم.»

در ادامه تحقیقات با راهنمایی‌های متهم

دستگیر‌شده و اقدامات اطلاعاتی ماموران ۵ نفر دیگر از اعضای این باند به همراه همه مالخران دستگیر شدند اما سرکرده باند به همراه یک نفر دیگر از اعضا همچنان فراری بود و به‌دلیل نداشتن آدرس مشخص عملیات دستگیری آنها وارد مراحل پیچیده‌ای شد.

۶۵ سرقت از مغازه‌ها

اما آنها باز هم نتوانستند از چنگال قانون در امان بمانند و در ادامه روند پیگیری‌ها، پرونده متهمان به پلیس آگاهی استان البرز منتقل و پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی گسترده و تحت‌نظر قرار دادن پاتوق احتمالی متهمان فراری، آنها در شهرستان کرج شناسایی شدند. هر دو متهم در یک عملیات دستگیر شدند و پس از انتقال به پلیس آگاهی به ۵۵ سرقت از مغازه‌ها به شیوه شکستن قفل شیشه‌ای در شهرستان‌های فردیس، کرج و دیگر استان‌های همجوار ازجمله مازندران، آذربایجان و استان پایتخت اعتراف کردند.سردار بخشعلی کامرانی‌صالح رئیس پلیس استان البرز در مورد این پرونده گفت: «متهمان دستگیر شده که به ۶۵ سرقت از مغازه‌ها اعتراف کردند همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ