مقایسه کار خیر میلیونر ایرانی و میلیونر فرانسوی + عکس

20

چندی قبل خبری منتشر شد درباره یک خیر ایرانی که حاضر شده بود برای پرداخت جریمه فسخ قرارداد محمدرضا خلعتبری یک میلیون دلار پرداخت کند.

میلیونر فرانسوی میلیونر ایرانی فسخ قرارداد محمدرضا خلعتبری زنان محجبه

خیر فرانسوی در همان روزها هم مصاحبه‌ای تلویزیونی از یک خیر فرانسوی منتشر شد که بد نیست با کار خیر او آشنا شویم و مقایسه‌ای داشته باشیم بین عمل خیر دو مسلمان؛ یکی ایرانی و دیگری فرانسوی.
این مسلمان فرانسوی میلیونر (تصویر بالا) به تازگی مصاحبه‌ای با یکی از شبکه‌های فرانسوی داشته است. کار خیر این میلیونر فرانسوی مربوط می‌شود به قانونی که فرانسه برای مقابله با زنان محجبه وضع کرده که طی آن هرکس با حجاب از خانه بیرون بیاید باید جریمه بپردازد.

میلیونر فرانسوی میلیونر ایرانی فسخ قرارداد محمدرضا خلعتبری زنان محجبه

وی در این مصاحبه تلویزیونی یک برگ چک را نشان داده و گفته است: من یک میلیون یورو کنار گذاشته‌ام تا وقتی زنان مسلمان خواستند با حجاب از منزل بیرون بیایند راحت باشند، چون جریمه‌شان را من میدهم.
میلیونر فرانسوی خطاب به زنان مسلمان فرانسوی گفت: خواهر من، آزادانه هرجا که می‌خواهی برو، من جریمه‌اش را میدهم.
این دو میلیونر هر دو مسلمانند و تفاوتی در دین ندارند، تنها تفاوتشان این است که یکی در نظام اسلامی نفس می‌کشد و دیگری در بلاد کفر!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 20 )
  1. افروز می گوید

    ,واقعا متاسفم برای این خیر ایرانیک اما اون خیر فرانسوی امیدوارم خدا یه عمر طولانی هماه با عزت و سلامتی همراه با مال حلال زیاد بهش بده که بتونه خرج این جور کارها بکنه

    1. شیرین می گوید

      چه مرد و زن باغیرتی احسنت . خصوصا این مرد هزار افرین به این همه غیرت و مردانگی

    2. بهروزی می گوید

      خیرهای ایرانی بیمارستان ، مدرسه ، مسجد میسازند به بیمارها کمک مالی میکنند و دست بچه های محروم را جهت تحصیل میگیرند . نویسنده دچار عقده حقارت است و فقط میخواسته با این کار نظام اسلامی را بکوبد . کار این فرد که جریمه خلعتبری را میپردازد اصلا در حوزه کار خیر قرار نمیگیرد که شما مقایسه میکنید.

  2. حجت الله می گوید

    به خدا اگه بیایید شهر ما یعنی شهرستان خمینی شهر اصفهان بهتون نشون میدم که دولت یک طرح عمرانی در این شهر انجام نداده!!!
    هرچی هست خیرین این شهر ساختن
    نزدیک سی ساله یک بیمارستان دولتی دارند تو شهر ما میسازند!!! آخرش مردم خسته شدند و خیرینا جمع کردند یک بیمارستان قدیمی توشهر رو دارند گسترش میدند و بازسازی میکنند

  3. رضا می گوید

    هرکس اختیار پول خودشو داره و کسی نمیتونه کسی رو مجبور کنه که پولشو چجوری خرج کنه . من به دوستانی که به خاطر کار خیر ایرانی تاسف می خورند پیشنهاد می دهم که خودشان تلاش کنند ۱ میلیون دلار یا یورو پس انداز کنند و هرجور که دوست دارند خرج کنند ، بعد ببینم نسبت به گفته های دیگران در مورد کارشان چه نظری دارند

    1. سید می گوید

      سلام دوست عزیز
      من نگفتم اگر من بودم ال میکردم و بل میکردم
      دو منظره به اسم کار خیر به تصویر کشیده شد و ما مقایسه کردیم
      در ضمن این پولها همه اش حساب دارد، اینطور نیست که بگوییم پول خودش بود دلش خواست
      نه برادر ریال به ریالش روز قیامت حیاب دارد
      پس همچین هم بی ربط نیست دوست من
      موفق و موید باشید

  4. سید می گوید

    واقعا دست مریزاد داره فرانسویه
    متاسفم واسه پولی که اون شخص ایرانی(نه خیر) دور ریخته
    فوتبال چه گلی به سر ما زده؟
    اون پولو خرج چند جون میکردی تا یه کاری پیدا کنند ،نه خلعتبری و فوتبال

  5. Al می گوید

    جالبه واقعا
    دم فرانسویه گرم
    اما من تعجبم از کار ایرانیه است!
    اگه می خواستی واسه فوتبال ایران هم خرج کنی , باور کن ۱۰۰ تا جای بهتر بود
    مثل ۲ تا ورزشگاه یا ۱۰ تا زمین چمن خوب برای بچه های با استعداد
    آخه خلعتبری که خودش میلیاردره جریمه ی خودش رو نمیده
    چرا تو میدی؟

  6. PONEH می گوید

    حالا یکی به این میلیونر فرانسوی بگه اسلام این نوع پوشش نیست که مثل داعشی ها زنشو بپوشونه اسلام صورت و دست رو که نگفته بپوشون

    1. دختری باحجاب روسری می گوید

      موافقم

  7. اصغر می گوید

    اون فرانسوی هم خیر نیست برای کار خیر راههای زیادی هست ایشون یه داعشی پولداره که چند برابرشو به ابوبکربغدادی فرستاده

  8. هرمز می گوید

    ایشون هم خیر نیستند زود جو گیر نشوید لطفا و خونسردی خودتون رو حفظ بفرمایید_ این اقا و این زن در واقع مبلغ افراط دینی و نوکر داعش و وهابیت اند اگر ما خودمون رو مسلمون میدونیم شرایط پوشش و اندازه ان هم برای زن و هم مرد (البته بیشتر برای زن )در گفته های پیشوایان دینمون مانند امام صادق اومده که فرموده اند گردی صورت و مچ دستها باید برای زنها اشکار باشد (هر خشکه مسلمون نا اگاهی میتونه بره دنبال کشف حقیقت) بعدشم بنا به گفته ی یکی از دوستان پیدا نیست که ایشون چه مبلغ کلانی برای کمک به گروه هایی مانند داعش و القاعده برای کشتار ما شیعیان فرستاده اند؟ پس لطفا زود جو گیر نشوید_ ادم رو برق بگیره اما جو نگیره الهی به امید خودت.صلوات.

  9. هرمز می گوید

    خنده ام از شادی نیست_به شرنگی که دمادم_بر این جگر خون شده ام ریخته و لیک_باز نمیگیردم این جان_ میخندم.

  10. Nima می گوید

    مسلمان اینه نه ما که ادعامون میشه ولی هزاران جزم و جنایت و گناه در پشت ظاهر مسلمان بودنمان انجام میدهیم.درود بر شرف و غیرتش.

  11. دختری باحجاب روسری می گوید

    آفرین به شعور و غیرت وتفکر این مردِ مسلمون فرانسوی که از حقِ خانومهایی که باتمام وجود حجاب رو دوست دارن، دفاع میکنه.

  12. دختری باحجاب روسری می گوید

    البته حجاب از نظر من بایدنمادی از تعصب نباشه ومتعادل به نظربیاد.نه مثل اون خانمی که در عکس دیده میشه. واقعاً این خانوم بانوعِ پوششی که داره بیشتر شبیهِ زنانِ داعشیه تا یه خانوم مسلمون باحجابی که هم باحجاب وپوشیدس وهم ظاهری مُوَجه و متعادل داره. من به شخصه به عنوان یه دخترِ باحجاب از اون نوع پوششی که درعکس دیده میشه، وحشت میکنم و به هیچ عنوان نمیپسندمش وبا معیارهای من جور درنمیاد.

  13. دختری باحجاب روسری می گوید

    والبته منهم احادیثی از معصومین در زمینه ی پوشش درست رو مطالعه کردم واینکه نیازی به پوشش گردی صورت در گفته ی امامان دیده نمیشه و هم در سخن معصومین پوشش دستها تا مچ دست لازمه. بنابر این غیر از این شیوه ،تعصب محسوب میشه که باعث بدبینی و بیزاری از حجاب میشه.حتی خود امامان معصوم هم فرمودن که سخنان مارو با آیات قرآن مقایسه کنید واگر اون حدیث با آیات قرآن مطابقت داشت پس اون حدیث گفته ی ماهست.

  14. دختری باحجاب روسری می گوید

    مسعده از امام صادق((ع)) نقل میکند که وقتی از حضرت درباره یِ حدی که زن میتواند آشکار کند، سوءال شد، فرمود ؛ صورت و دو کفِ دست.
    ——————————–
    امام صادق علیه السلام ؛ روانیست زنی وقتی به حدِ بلوغ رسیده، موهای خود را آشکار کند.
    ———————————————-
    امام علی علیه السلام ؛ خداوند تکالیفی را بر شما واجب نمود، بنابر این آنها را ضایع نکنید و حدودی برایتان مقرر داشت، پس از آنها تجاوز نکنید وجلوتر نروید و اموری را مسکوت گذاشت نه از رویِ فراموشی، پس آنهارا برخود تکلیف نکنید.

  15. دختری باحجاب روسری می گوید

    امام صادق علیه السلام می فرماید؛ امام باقر (ع) به زنی نقاب بر چهره، در حالِ احرام برخورد کرد و به او فرمود؛ اِحرام ببند، صورتِ خویش را باز گُذار…….

    کتاب اصول کافی.جلد۴. صفحه ی ۳۴۴

    ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪
    بنابر این چطور ممکنه وقتی نقاب زدن یک خانوم در حال احرام، باطل کننده ی اِحرامه و در موقع احرام بستن ودر حالت طواف، خانمها باید از کنار مردها عبور
    کنن، در موقعیتی غیر از اِحرام، پوشش صورت در مقابل مردها، لازم، ضروری و یا بهتر باشه؟؟؟!!!!! اگر مشخص بودن چهره وصورت یه خانوم مشکل آفرین بود، نقاب وپوشیه بر چهره داشتن، باطل کننده ی اِحرام خانومها نبود، چرا که در زمان احرام هم مردها با خانومها روبرو میشن.

  16. علی می گوید

    سلام. آخرین جمله نویسنده:
    “این دو میلیونر هر دو مسلمانند و تفاوتی در دین ندارند، تنها تفاوتشان این است که یکی در نظام اسلامی نفس می‌کشد و دیگری در بلاد کفر!”
    خیلی بیشتر از اینکه حس دفاع نویسنده از حجاب اسلامی و ارج نهادن به چنین کاری را القا کند، حس بدی را راجع به فضای در نظام اسلامی منتقل می کند! حسن نیت نویسنده در دفاع از حجاب حس نمی شود.
    البته همانطوری که برخی در نظراتشان گفته اند، اگر این کمک مالی بستری برای تبلیغ افکار داعش باشد، جای تامل دارد و در نهایت به ضرر حجاب تمام خواهد شد.