خبرهایی از ۲ شرکت سیمانی “سبهان” و “ساراب”

0
شرکت سیمان بهبهان با سرمایه ای بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای هر سهم در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۲ براساس عملکرد واقعی دوره ۶ ماهه مبلغ ۹۳۳۶ ریال سود خالص پیش بینی کرده که در دوره ۶ ماهه موفق به تحقق ۵۶ درصد از این مبلغ شده است.

“سبهان” که در گزارش اخیر خود تعدیل مثبت نزدیک به ۱ درصدی داشته است اعلام کرده تغییر پیش بینی عمدتاً به علت افزایش نرخ فروش سیمان صادراتی و کاهش هزینه سوخت می باشد که نرخ فروش صادرات براساس آخرین نرخ های فروش صادرات در سه ماهه اول منتهی به ۳۱ خرداد۹۲ در نظر گرفته شده و لذا در صورت تحقق صادرات با شرایط مذکور این پیش بینی تحقق خواهد یافت.

این شرکت اعلام کرده تمامی مبلغ حاصل از فروش صادراتی خود به ریال دریافت کرده و این در حالی است که نرخ هر دلار را برای صادرات ۶۰ درصدی محصولات در دوره ۶ ماهه ۱۲۲۶ تومان در نظر گرفته است.

از طرف دیگر شرکت سیمان داراب که ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه دارد برای هر سهم در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۲ مبلغ ۹۲۳ ریال عایدی خالص پیش بینی کرده که دوره ۶ ماهه را با تحقق ۶۳ درصد از این مبلغ به پایان رسانده است.

“ساراب” که نرخ دلار برای تسعیر ارز حاصل از فروش صادراتی ۱۹درصدی در دوره ۶ ماهه را مبلغ ۲۴۷۹ تومان در نظر گرفته در دوره مذکور با کاهش نزدیک به ۵ درصدی در تولید نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل روبرو بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ