سایت میدون کسب وکار پایش

1

مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام به طرح پروژه «میدون» برای ساماندهی کسب و کارهای خرد نموده است.

این پروژه تمامی نکاتی که یک کارآفرین برای راه اندازی کسب و کار به آن نیاز دارد را شامل می‌شود و برای حدود ۳۰۰ شغل کوچک زودبازده از کشاورزی و دامپروری گرفته تا خدمات و مشاغل خانگی، دوره‌های مجازی آموزشی نیز تهیه کرده است.

برای آشنایی بیشتر با این طرح با مدیر سامانه «میدون» گفتگویی داشتیم.

سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی، مسئول سامانه «میدون» با اشاره به اینکه این سامانه اقدام به جذب پژوهشگر نیز نموده است، گفت: این سایت و سامانه جهت فعال سازی SME و یا همان کسب و کارهای خرد نموده و دو سال فعالیت پژوهشی به کمک پژوهشگران در آن انجام شده تا مشکلات کسب و کارهای خرد استخراج شده و متناسب با آن برنامه هایی در سامانه وجود داشته باشد.

وی در ادامه به تشریح مشکلات موجود در کسب و کارهای خرد پرداخت و گفت: یکی از مشکلات اصلی این است که افراد مهارت‌های لازم برای کسب و کار را ندارند که این مهارت‌ها در حوزه‌های بازار، مهارت‌های مالی، مهارت‌های فنی و ریسک می‌باشد به همین دلیل نمی‌توانند کسب و کار مناسبی را افراد راه اندازی کنند. همچنین در راه اندازی کسب و کار ظرفیت‌های منطقه در نظر گرفته نمی‌شود.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به اهمیت ظرفیت منطقه در موفقیت کسب و کارهای خود توضیح داد: کسب و کار در هر منطقه باید متناسب با آب و هوا، فرهنگ و نیازهای آن منطقه باشد و به همین خاطر بسیاری از این کسب و کارهای خرد جواب نمی‌دهد و با شکست مواجه می‌شود. در هر منطقه ظرفیت‌های زیادی اعم از نیروی انسانی، ایده و سرمایه و ملزومات وجود دارد که باید همه آن‌ها در یک فضا تجمیع شود.

وی ادامه داد: به همین علت در سایت «میدون» قسمت نیازمندی‌ها طراحی شده است تا ادغام ایده، سرمایه و نیروی انسانی در آن انجام شود.

مسئول سامانه «میدون» با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مشکل در کسب و کارهای خرد کامل نبودن چرخه محصول می‌باشد، توضیح داد: کسانی که کسب و کارهای خرد راه اندازی می‌کنند به چند دلیل نمی‌توانند چرخه محصول را کامل کنند این افراد یا نمی‌توانند مواد اولیه برای کسب و کار خود را با قیمت مناسب خریداری کنند و گیر دلالان می‌افتند و یا اینکه دلال‌ها از آن‌ها محصولات شان را با قیمت بسیار پایینی خریداری می‌کنند و باز هم متضرر می‌شوند.

وی تصریح کرد: در سایت «میدون» هم شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه و هم شرکت‌های هدف که محصول را خریداری می‌کنند معرفی می‌شوند.

هاشمی گلپایگانی به تسهیلات دیگر موجود در این سایت اشاره کرد و افزود: اخبار، مشاوره آنلاین و تبادل با شرکت‌های حقوقی نیز از دیگر قسمت‌های این سایت است و مجموعه سایت «میدون» به عنوان یک مجموعه واسط فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: ما برای افرادی که می‌خواهند کسب و کار خود را معرفی کنند سوالاتی را در چهار حوزه ریسک، بازار، مهارت فنی و مالی طراحی کردیم و پس از آنکه افراد بتوانند کسب و کار خود را معرفی نمایند در یک کلاس دو ساعته با نگاه علمی به کسب و کار آشنا می‌شوند که البته این کلاس برای متقاضیان شهرستانی به صورت صوتی خواهد بود پس از گذراندن دوره متناسب با قالب طراحی شده توسط سایت این افراد باید اطلاعات را جمع آوری کرده و پس از گذراندن مراحلی نظیر مشاهده میدانی دوره کاری خود را به سایت تحویل می‌دهند و این دوره آموزشی در سایت «میدون» برای علاقه‌مندان به آن کسب و کار به فروش گذاشته می‌شود و این افراد در سود فروش آن دوره آموزشی شریک خواهند شد.

مسئول سامانه «میدون» اضافه کرد: دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان با هزینه بسیار کمی در سایت قرار می‌گیرد و در حال حاضر علاقه مندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این سایت به آیدی تلگرام @ meidoun_admin مراجعه کنند.

آدرس سایت میدون : meidoun.ir

وی در پایان خاطرنشان کرد: سایت و سامانه «میدون» با شعار به میدون بیایید کار خود را شروع کرده و کاملا مردمی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. حمید می گوید

    سایت میدون یک سایت … بیش نیست این سایت فقط برای خالی کردن جیب مردم راه اندازی شده من یک بسته خریداری کردم که همه را از اینترنت می توان پیدا کرد