دختری که مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن را روشن کرد کیست؟

0

نائومی اوساکا Naomi Osaka‎ متولد ۱۶ اکتبر ۱۹۹۷ تنیس‌باز اهل ژاپن است.

وی موفق شد در فینال اوپن ۲۰۱۸ آمریکا با غلبه بر سرنا ویلیامز با نتایج ۴–۶ و ۲–۶ برنده اولین گرنداسلم زندگی ورزشی خویش شود.

وی اولین تنیس باز زن ژاپنی است که به فینال یک گرنداسلم می‌رسد و اولین تنیس‌باز تاریخ کشورش است که قهرمان گرند اسلم شده‌است.

زنی که مشعل المپیک را روشن کرد کیست؟

نائومی اوساکا مشعل المپیک عکس المپیک زن ژاپنی دختر ژاپنی المپیک 2020 توکیو افتتاحیه المپیک

* مشعل المپیک توسط نائومی اوساکا ستاره تنیس زنان جهان روشن شد. وی امید کسب مدال طلای کاروان ژاپن محسوب می‌شود.

اوساکا در ژاپن از پدری هائیتی و مادری ژاپنی متولد شد، از سه سالگی در ایالات متحده زندگی و آموزش دیده است. او در شانزده سالگی وقتی که قهرمان سابق اوپن ایالات متحده سامانتا استوسور را در اولین تور WTA Tour خود در ۲۰۱۴ استنفورد کلاسیک شکست داد، به شهرت رسید. دو سال بعد، او به اولین فینال WTA خود در Open Pacific Open 2016 ژاپن رسید تا وارد لیست ۵۰ بازیکن برتر WTA شود. اوزاکا در سال ۲۰۱۸ هنگامی که اولین عنوان WTA خود را در مسابقات قهرمانی هندوستان ولز کسب کرد، توانست به موفقیت در سطح بالای تنیس زنان برسد. در اواخر سال، وی در فینال مسابقات Open US یونایتد قهرمان ۲۳ بار تک نفره گرند اسلم، سرنا ویلیامز را شکست داد و به اولین بازیکن ژاپنی تبدیل شد که عنوان انفرادی گرند اسلم را از آن خود کرد. از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، وی در سه سال متوالی قهرمانی گرند اسلم تک نفره را از آن خود کرده‌است.

زندگی شخصی

اوزاکا دارای یک نژاد چند قومی است، پدرش در هائیتی متولد شده و مادرش از ژاپن است. او گفته‌است، «پدر من از هائیتی است، بنابراین من در یک خانواده هائیتی در نیویورک بزرگ شدم. من با مادربزرگم زندگی می‌کردم؛ و مادر من ژاپنی است و من با فرهنگ ژاپنی نیز بزرگ شده‌ام؛ و اگر شما می‌گویید آمریکایی هستم، چون من در آمریکا زندگی می‌کردم، بله، من آمریکایی نیز هستم.» اوزاکا تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۹ از تابعیت ایالات متحده خود چشم پوشی کند تا بتواند نماینده ژاپن در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو و همچنین مطابق با قانون ملیت ژاپن باشد که طبق آن شهروندان دو تابعیتی باید تابعیت را تا ۲۲ سالگی انتخاب کنند. اوزاکا می‌تواند ژاپنی را بفهمد، اما صحبت کردن با این زبان خیلی مطمئن نیست. وی گفته‌است، «من می‌توانم ژاپنی را بیش از آنچه که صحبت می‌کنم بفهمم.» در کنفرانس‌های مطبوعاتی، اوزاکا می‌تواند سؤالات را به زبان ژاپنی بشنود اما به‌طور معمول به آنها به انگلیسی پاسخ می‌دهد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ