تیم های صعود کننده به مرحله بعد جام جهانی ۲۰۲۲

0

تیم های صعود کننده به مرحله حذفی جام جهانی ، تیمهای صعود کننده به مرحله بعد جام جهانی ۲۰۰ قطر

تیم های صعود کننده به مرحله بعد جام جهانی ۲۰۲۲

در ادامه دیدارهای سومین و آخرین دور از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران دو بازی همزمان در گروه D برگزار شد که در پایان آنها تیم ملی فرانسه با نتیجه یک بر صفر به تونس باخت و استرالیا با همین نتیجه از سد دانمارک گذشت.

در ورزشگاه اجوکیشن سیتی، تیم ملی فرانسه که صعودش در دور دوم مسجل شده بود، با ترکیبی متشکل از بازیکنان ذخیره‌اش به مصاف تونس رفت و با ارائه نمایشی ضعیف این بازی را با نتیجه یک بر صفر به حریف خود واگذار کرد. وهبی خزری در دقیقه ۵۸ روی اشتباه وسلی فوفانا هافبک فرانسه در میانه میدان که توپ را لو داد،  تنها گل این بازی را به ثمر رساند. فرانسوی‌ها در آخرین دقایق بازی سرانجام به وسیله آنتوان گریزمان به گل رسیدند اما داور با بازبینی صحنه توسط VAR‌ گل را مردود اعلام کرد تا اولین شکست خروس‌ها پابرجا بماند.

بیشتر بخوانیدجام جهانی قطر| تساوی؛ پایان‌بخش نیمه نخست دیدارهای دور سوم گروه D
در بازی دیگر میان استرالیا و دانمارک که در ورزشگاه الجنوب برگزار شد؛ تیم ملی استرالیا به لطف حرکت انفرادی زیبای متئو لکی در یک ضد حمله در دقیقه ۶۰ دروازه دانمارکی که تمام بازیکنانش برای شرکت در حمله پیش تاخته بودند را باز کرد و با همین گل حریف اروپایی خود را به زانو درآورد.

با نتایجی که در این دو بازی رقم خورد، استرالیا ۶ امتیازی شد و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفت اما صعودش را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرد. کانگوروها، اولین تیم آسیایی شدند که در جام بیست‌و‌دوم به مرحله حذفی راه می‌یابند. این اولین بار از سال ۲۰۰۶ است که استرالیا به مرحله حذفی جام جهانی راه پیدا می‌کند.

به این ترتیب تونس هم با وجود برتری‌اش در این بازی و ۴ امتیازی شدن در رده سوم قرار گرفت و از صعود باز ماند. دانمارک اما هم در حسرت کسب پیروزی در جام جهانی ۲۰۲۲ ماند و با یک امتیاز به عنوان قعرنشین گروه به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

نمودار مرحله حذفی تا قبل از بازی های امروز

صعود کنندگان جام جهانی 2022 جام جهانی 2022 قطر

گروه حساس E که امشب تکلیفش مشخص میشه. احتمال حذف آلمان و اسپانیا در صورت شکستشون هست! آلمان باید مقابل کاستاریکا برنده باشه تا با احتمالات زیر بتونه صعود کنه:

برد اسپانیا مقابل ژاپن
برد آلمان با هر نتیجه مقابل کاستاریکا

تساوی اسپانیا و ژاپن
برد آلمان با تفاضل حداقل دو گل

و سخت ترین حالت

برد ژاپن مقابل اسپانیا
برد آلمان با تفاضل هفت هشت گل!

در غیر این صورت آلمان حذف میشه. اسپانیا با مساوی هم صعود می‌کنه و نیازی به ۳ امتیاز بازی نداره فقط ممکنه در صورت باخت آلمان به کاستاریکا شاگردان انریکه صدرنشینی رو از دست بدن. با باخت آلمان و اسپانیا بلایی که جام جهانی ۲۰۱۴ سر ایتالیا و انگلیس اومد سر این دو تیم میاد.

یه احتمال جذاب این وسط وجود داره:

برزیل و آرژانتین نیمه نهایی
پرتغال و فرانسه هم نیمه نهایی
و شاید پرتغال و آرژانتین فیناااااال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ