دلیل شنیدن صداهای مبهم و گوش خراش

0

گاهی اوقات نوعی صدا مانند صدای زنگ در گوشمان می شنویم این صدا بسیار آزاردهنده و گوش خراش است علت شنیدن این نوع صداها چیست چه روش های درمانی برای این عارضه وجود دارد؟

 مشکلات روحی مجله سلامت متخصص گوش حلق بینی درمان وزوز گوش درمان صدای زنگ در گوش
 شاید برای شما نیز پیش آمده باشد هنگامی که مطلبی را می‌خوانید، احساس کنید که صدایی از پشت سرتان جملاتی را می‌گوید.
شنیدن صداهایی که در سرتان است، شاید در بیشتر موارد شبیه توهم باشد اما بنابر مطالعه‌ای جدید که در مجله روان‌پریشی منتشر شد، نشان داد که این صداها میان افرادی که ساعات زیادی را به مطالعه کردن اختصاص می‌دهند طبیعی است.
در تحقیقی که بر روی ۱۳۶ فرد طی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ انجام شد، نشان داد که ۸۲٫۵ درصد از آن‌ها هنگام بی‌صدا مطالعه کردن یک مطلب صدایی را در ذهن خود می‌شنوند. ۱۳ درصد از این افراد توضیح دادند که تنها در برخی موارد این احساس را تجربه می‌کنند به خصوص زمانی که از خواندن مطلبی هیجان‌زده می‌شوند یا به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
تقریبا بیشتر افرادی که هنگام مطالعه بی‌صدا این صدا را در سر خود می‌شنیدند، تایید کردند که این صدا رسا، عمقی و دارای لهجه است. برخی این صدا را شبیه صدای خود می‌دانستند. برخی این صدا را مزاحم و برهم زننده تمرکز خود می‌دانستند. محققان بر این باروند که این صدا ممکن است از بخش ناخودآگاه مغز بیاید.
ا
ین نتیجه می‌تواند در درک توهم‌های افرادی که از مشکلات روحی و مغزی رنج می‌برند، بسیار مفید و موثر باشد. برخی افراد از شنیدن صدای خود و یا توهم آن رنج می‌برند که این گونه تحقیقات و مطالعات می‌تواند در درمان بیماری آن‌ها به پزشکان کمک کند. گاهی اوقات این صداها به حدی زیاد می‌شود که فرد نمی‌تواند آن را کنترل کند و به همین دلیل ترسناک می‌شود و تمرکز فرد را نیز از بین می‌رود. ممکن است رابطه‌ای بین توهم‌ها و صدای درون وجود نداشته باشد اما تحقیقات بیشتر می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.
منبع: MedicalDaily
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ