اعتراض‌ بازیگر معروف به سیمرغ پگاه آهنگرانی + عکس

8

 سحر قریشی این روزها نازنین را روی اکران دارد. او در گفتگویی درباره فیلم دربند، حرف‌های جالبی درباره پیش تولید، «مهندسی نقش» و جایزه پگاه آهنگرانی برای دربند زده است.

بخش‌هایی از این گفتگو با سحر قریشی را در ادامه می خوانید:

«من می گویم مهندسی من برای یک نقش مهم است… خوشبختانه در “نازنین” در بازنویسی و دورخوانی که داشتیم این نوع مشکلات احتمالی، بین کارگردان و بازیگرها حل شده بود.

همسر سحر قریشی همسر پگاه آهنگرانی نازنین سحر قریشی مصاحبه سحر قریشی شوهر جدید سحر قریشی شوهر پگاه آهنگرانی جنجالی سحر قریشی جنجالی پگاه آهنگرانی جایزه پگاه آهنگرانی پگاه آهنگرانی بیوگرافی سحر قریشی بیوگرافی پگاه آهنگرانی اصالت سحر قریشی

اما گاها اتفاق خوبی هم در این چهارچوب رخ می‌دهد. مثلا فیلم “دربند” پرویز شهبازی. خود شهبازی اعلام کرده بود که بازیگران این فیلم هم نمی‌دانستند که فیلمنامه قرار است چه باشد. دورخوانی را قبول نداشت. به قول خودش قرار نیست بازیگر از داستان خبر داشته باشد.

قریشی: الان این چیزی که می‌گویم نظر شخصی من است. “دربند” فیلم بدی نیست ولی فیلمی هم نبود که به خاطر آن و نقش مکمل آن پگاه آهنگرانی بخواهد جایزه بگیرد. چطور خانم آهنگرانی خبر نداشتند که چه چیزی دارند بازی می‌کنند. ولی نازنین بیاتی بعنوان یک بازیگر تازه وارد می‌دانست که چه می خواست بازی کند. به نظر من سحر قریشی؛ بازی نازنین بیاتی همه رو تحت الشعاع خود قرار داده بود.

همسر سحر قریشی همسر پگاه آهنگرانی نازنین سحر قریشی مصاحبه سحر قریشی شوهر جدید سحر قریشی شوهر پگاه آهنگرانی جنجالی سحر قریشی جنجالی پگاه آهنگرانی جایزه پگاه آهنگرانی پگاه آهنگرانی بیوگرافی سحر قریشی بیوگرافی پگاه آهنگرانی اصالت سحر قریشی

نه به خاطر اینکه نقش یک بود بلکه به این علت که داشت درست بازی می کرد. از طرف دیگر بعلت اینکه خانم آهنگرانی را خیلی دوست دارم و به او علاقمند هستم؛ توقع من نه بعنوان یک بازیگر بلکه بعنوان یک مخاطب -چون بازیگر مورد علاقه‌مند بود- می دیدم در این فیلم که اصلا نمی داند چه می خواهد بکند.

من بازیگر وقتی ندانم چه کار می‌خواهم بکنم وقتی بیام سر صحنه ببینم بقیه دیالوگ‌های خود را می‌دانند و حفظ هستند و جای خود را می دانند و تمرین کرده باشند؛ شوکه می شوم و بازی نمی کنم. به نظرم اگر چنین چیزی در “دربند” برای او اتفاق افتاده باشد؛ خانم آهنگرانی اشتباه کرده است.

اما بالاخره جایزه هم گرفت!

قریشی: حالا اگر جایزه گرفتند، شما باید این موضوع را کنار بگذارید. در حقیقت اینگونه است که جایزه گرفتن و کاندید شدن نوبتی شده است.

جایزه گرفتن پارسال اشتباه بود. اگر من بودم که جایزه می‌گرفتم ولی فردی در کنارم بود و واقعا خوب بازی کرده بود من جایزه خود را پس می‌دادم. در اصل شعور مخاطب را نباید زیر سوال برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 8 )
  1. الهام می گوید

    خانم قریشی….فکر نمی کنی اظهار نظر برای شما که هنوز یک دهه از فعالیتتون نمی گذره ؛زوده؟؟؟؟؟؟

    1. حجاب ایران باستان می گوید

      ایرانی از دوران باستان پوشش و حجاب را نه تنها مختص زنان بلکه آن را از ویژگی‌های اهورایی مردان نیز می‌پنداشته و در مقابل، برهنگی و بی بند و باری را اهریمنی می‌دانسته است.
      به گزارش شبکه خبر، نقش‌ها و کتیبه‌های بر جای مانده از داخل و خارج از مرزهای ایران کهن، از هزاران سال پیش، گواهی می‌دهند که نیاکان پارسای مردمان سرزمین پارس، نسبت به بسیاری از مردمان هم عصر خویش معتقدتر و پایبندتر به حفظ این ارزش آسمانی بوده‌اند.
      وشش زنان در ایران باستان همواره سبک و اسلوب خاصی داشته و بررسی‌ها نشان می‌دهد که پوشش تمام بدن در دوره‌های مختلف تاریخی چه نزد زنان و چه نزد مردان در ایران یک حقیقت بوده است و در طول تاریخ به هیچ وجه ایرانیان در برهنگی به سر نمی‌برده‌اند.
      ویل دورانت معتقد است نقش پوشش و حجاب زنان در ایران باستان چنان برجسته‌است که می‌توان ایران را منشأ اصلی پراکندن حجاب در جهان دانست.
      دایره‌المعارف لاروس نیز پیدایی حجاب زنان را به ایران باستان نسبت می‌دهد. در تفسیر اثنی عشری چنین آمده‌است: تاریخ نشان می‏دهد که حجاب در فرس (فارس) قدیم وجود داشته ‌است.زرتشت در حدود بیش از هزار سال (و به روایاتی بیش از هزاران سال) پیش از میلاد مسیح، در کتاب «یسنا» بر عفت سرشتین در کنار پوشش ظاهری پافشاری کرده ‌است.
      بر پایه آنچه از این دین باستانی ایرانیان برمی آید و موبدان هم اکنون نیز بر آن پافشاری می‌کنند ؛ پوشش زن باید به گونه‌ای باشد که حتا یک تار موی او نیز آشکار نگردد.
      در خرده اوستا نیز چنین آمده ‌است: «همگان نامی ز تو بر گوییم و همگان سر خود را می‌پوشیم و آن گاه به درگاه دادار اهورامزدا نماز می‌کنیم».
      پس بدحجابها اصیل نیستند و بی فرهنگند .

  2. رژین می گوید

    الهام با نظرت موافقم
    پگاه آهنگرانی خودش وزنه سنگینی برای سینمای ایران حتی یه فیلم بی ارزش هم تو کارنامه اش نداره
    اونوقت این خانم……………………………

  3. فاطمه می گوید

    خانم قریشی شما هم چندان بازیگر فوق العاده ای نیستید حالا از روی حسادت انگشت اتهام رو به طرف دیگران گرفتید! برای اینده کاری و حرفه ایتون نگرانم.

  4. اسی می گوید

    ای سوسکش..سحر قریشی چه کسی.جدی نگیرید حرفهایه ایشون رو.

  5. حیاط پور می گوید

    سلام هموطنان:سعدی چه زیبا سروده است :تن آدمی شریف است بجان آدمی نه همین لباس زیباست نشان آدمی . من بانظر خانم فاطمه در بالا موافقم خانم پگاه آهنگرانی هم سابقه بیشتری دارند هم بازیهای زیبایی ارائه دادند بنده به شخصه عاشق بازی پگاه هستم باتشکر

  6. مینا می گوید

    اخه سحر قریشی تو خودت رو با پگاه اهنگرانی قیاس میکنی؟ این خانم تو ۱۵ سالگی با فیلم‌دختری با کفش های کتانی هنر بازیگریش رو به ایران نشون داد اون‌زمان خانم قریشی شما داشتید چکار میکردید؟ احتمالا داشتید گاو میچرونید.

  7. آسمان می گوید

    خانم قریشی درود.شما که عروسک خواستنی بی سواد سینما هستید.
    نظر درمورد دختر کارگردان بزرگ وباسواد سینمای ایران میدی.
    عروسک جان اول باسواد شو وبدون اینکه بازیت بدن واسه فیلم بازی کردن
    بازیهای عالیتروپراز معنا تر رو بتونی اجرا کنی.
    درصمن سواد وادب فرهنگیت هم قوی تر کن.تو