جاذبه توریستی برج های شیشه‌ای فولکس واگن +عکس

1
برجهای خودروی فولکس واگن که در قلب منطقه اوتواشتات قرار دارند، از فاصله دور به راحتی دیده می شوند زیرا در میان بلندترین ساختمانهای ولفسبورگ آلمان که مقر مرکزی این خودروساز است، قرار دارند.

این برجها یکی از تاثیربرانگیزترین بناهای مربوط به خودرو در جهان هستند و همان طور که نامشان نشان می دهد دو برج شیشه ای سیلو مانند هستند که برای نگهداری خودرو طراحی شده اند. برج بزرگتر که ۱۶۰ فوت (بیش از ۴۸ متر) ارتفاع دارد، از ظرفیت نگهداری حدود ۴۰۰ خودرو برخوردار است و پارکینگ رویایی دوستداران فناوری به شمار می رود.
شهر ولفسبورگ شرکت فولکس واگن راز فولکس واگن توریستی آلمان پارکینگ خودرو

از زمان که اوتواشتات در سال ۲۰۰۰ گشوده شد، بیش از دو میلیون مشتری فولکس واگن جدیدشان را در این برجها تحویل گرفته اند. به طور متوسط روزانه حدود ۵۰۰ خودرو از این برجها برداشته می شوند. با چنین نرخ گردش بالایی، خودروها در این برجها حداکثر ۲۴ ساعت می مانند. فولکس واگن به دیجیتال تراندز گفته است این شرکت فضای کافی برای ساخت برجهای بیشتر دارد اما این دو برج کفایت می کند زیرا مرکز تحویل این شرکت با ظرفیت کامل فعالیت می کند.

باید توجه داشت که روش خرید خودروی جدید در اروپا با نقاط دیگر مانند آمریکا متفاوت است. در آمریکا مردم خودرو را از واسطه‌های فروش خریداری می کنند و خودرو تنها زمانی سفارش داده می شود که خریدار رنگ خاص یا آپشن غیرمعمولی مانند دنده دستی درخواست کند اما در اروپا مشتریان دقیقا مشخص می کنند خودرو را با چه آپشن‌هایی می خواهند و چند هفته منتظر می مانند تا شرکت خودروی مورد نظر آنها را تولید کند.

خودروهایی که قرار است در اوتواشتات تحویل داده شوند از کارخانه اصلی فولکس واگن در ولفسبورگ از طریق یک تونل زیرزمینی به یکی از دو برج شیشه ای منتقل می شوند و فورا به محل پارکینگ برده می شوند. هر برج یک ستون مرکزی بزرگ و دو سیستم بالابر پیچیده دارد که حدود دو متر در هر ثانیه حرکت می کنند و دقیقا یک دقیقه و ۴۴ ثانیه طول می کشد تا یک خودرو از طبقه همکف بلندترین برج، به بالاترین طبقه آن منتقل شود.

شهر ولفسبورگ شرکت فولکس واگن راز فولکس واگن توریستی آلمان پارکینگ خودرو

فولکس واگن مدعی است این برجهای خودرو، سریع‌ترین سیستمهای پارک اتوماتیک در جهان هستند و این ادعا در سال ۲۰۱۴ از سوی کتاب رکوردهای گینس بررسی شد.

به مشتریان زمان حضور در مرکز تحویل خودرو که نزدیک به برجهای شیشه ای است، اطلاع داده می شود. این مرکز یک فروشگاه هدیه، دو رستوران، یک نمایشگاه خودروی جدید و یک فروشگاه عرضه کننده لوازم جانبی دارد. بنابراین اگر کسی زودتر از زمان مقرر به این محل برسد، تا زمان تحویل خودرو کاملا سرگرم خواهد شد. مشتریان صبر می کنند تا نام آنها در نمایشگر بزرگ نمایش داده شود.

یکی از دو بالابر خودرو را از محل پارکینگ خارج کرده و آن را به طبقه همکف می برد. سپس دستگاهها این خودرو را به مرکز تحویل حمل می کنند و در آنجا پلاک خودرو نصب شده و خریدار، مدارک خریدش را کامل می کند. شبکه وسیعی از دستگاه‌ها و نوارها باعث می شود خودرو نیازی به حرکت نداشته باشد بنابراین زمانی که مالک جدید پشت فرمان می نشیند، کیلومتر شمار عدد صفر را نشان می دهد و راننده مطمئن خواهد بود این خودرو هرگز رانده نشده است. با اینهمه استثناهایی برای خودروهایی که خارج از ولفسبورگ ساخته می شوند مانند “بیتل” وجود دارد.

البته محدودیتهایی هم وجود دارد. اندازه نسبتا کوچک محل پارک خودرو به معنای آن است که مدلهای بزرگتری مانند توارگ نمی‌توانند در این محل جای بگیرند. بعلاوه تنها مشتریانی که در آلمان، اتریش یا هلند زندگی می کنند، می‌توانند در زمان سفارش خودروی جدید، گزینه تحویل در برج خودرو را انتخاب کنند. و در نهایت این امکان برای رانندگانی فراهم می شوند که یک خودروی فولکس واگن یا سیت (برند فولکس واگن در اسپانیا) را خریداری می کنند.

سالها برجهای خودرو به دلایل ایمنی برای عموم مردم قابل دسترس نبودند اما فولکس واگن اخیرا سیاستش را تغییر داده است و بازدیدکنندگان اوتواشتات اکنون می توانند وارد این برجها شوند و به تماشای حرکت دستگاهها یا چشم انداز ولفسبورگ بپردازند.

شهر ولفسبورگ شرکت فولکس واگن راز فولکس واگن توریستی آلمان پارکینگ خودرو

شهر ولفسبورگ شرکت فولکس واگن راز فولکس واگن توریستی آلمان پارکینگ خودرو

شهر ولفسبورگ شرکت فولکس واگن راز فولکس واگن توریستی آلمان پارکینگ خودرو

شهر ولفسبورگ شرکت فولکس واگن راز فولکس واگن توریستی آلمان پارکینگ خودرو

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سامان می گوید

    چقدر شبیه برجای شیشه ای ایرانخودرو و سایپا ساختن!!!:)))