بیوگرافی محمود جهان (پدر امید جهان) +خانواده ،فرزندان و آهنگها

6

سنش آنقدر هست که کوله بار تجربه را بر روی دوشش حس کنی. اما چهره اش این را نشان نمی دهد. لبخندی شاد و از ته دل، همواره به لب دارد. خاکی است و صمیمیت را می توان به سادگی، با او بر قرار ساخت.

از لهجه شیرین جنوبی اش براحتی می توان فهمید اهل همین نزدیکی هاست. دلی زنده دارد و صدایی شاد. تکه کلامش داغت نبینوم است. به قول خودش بچه ناف احمدآباد آبادان است. البته پدر و مادرش بوشهری اند و موفقیت امروز خود در هنر موسیقی را مدیون خدا و حمایت های مردم خونگرم جنوب می باشد. و نیز اینکه گفت: محمود جهان غم نان دارد! نه غم نام.

همسر امید جهان محمود جهان دریا دریا علت فوت محمود جهان دانلود آهنگ محمود جهان هله دان دانلود آهنگ محمود جهان مریم بیا بیا دانلود آهنگ شاد محمود جهان خانواده محمود جهان بیوگرافی محمود جهان بیوگرافی خوانندگان بیوگرافی امید جهان

محمود جهان از خوانندگان، بندری خوان، قدیمی و محبوب کشورمان بود که گفتگوی صمیمی، به لطف صمیمیتش با او انجام دادیم. با هم می خوانیم.

این خواننده جنوبی ضمن اشاره به راز جوان ماندن خود گفت: اولین راز در شادابی و سر زنده ماندنم، دلم است که از هر غم و ناراحتی دور می باشد و همواره تلاشم بر این بوده که با شاد خواندن دل مردم را نیز شاد کنم.

وی بیان داشت: موسیقی جنوب با توجه به حال و هوای گرمی که آب و هوای این مرز و بوم دارد هر چقدر هم که سنگین خوانده شود باز می توان گفت شادی و شعف را به انسان وارد می کند.

جهان ادامه داد : صدایم شاد است و این از محاسن سبک انتخابی ام است اما شاید از معایب این ویژگی عدم تواناییم برای نوحه خوانی است چرا که حتا در بوشهر که به پیشنهاد دوستان می خواستم نوحه خوانی کنم، علیرغم همه تمرین ها باز نتوانستم به خوبی این کار معنوی را انجام دهم.

محمود جهان اینچنین بیوگرافی خود را برای ما شرح داد: خاک پای همه جنوبی ها و بویژه خوزستانی های خونگرم هستم. خودم را متعلق به جنوب می دانم و عاشق این خاک هستم و اگر خدای بزرگ و حمایت های امیدوار کننده مردم صبور جنوب نبود موفقیتی حاصل نمی شد. در سال ۱۳۳۰ در آبادان و در محله احمدآباد متولد شدم. کارمند بازنشسته شرکت نفت می باشم و پس از ۵۹ سال زندگی با ۵ فرزند در تهران زندگی می کنم. تک پسرم امید جهان است که صدای او البته با سبکی متفاوت از من، در نوار فروشی ها موجود است.

همسر امید جهان محمود جهان دریا دریا علت فوت محمود جهان دانلود آهنگ محمود جهان هله دان دانلود آهنگ محمود جهان مریم بیا بیا دانلود آهنگ شاد محمود جهان خانواده محمود جهان بیوگرافی محمود جهان بیوگرافی خوانندگان بیوگرافی امید جهان

امید جهان در کنار پدرش محمود جهان

وی ادامه داد : خانواده جهان از جمله خانواده های هنرمند بود چرا که پدر و عمو و برادر و حتی پسرم و از این سو خواهر و دختر عموهایم، در مناسبت های مختلف مداحی می کنند. پدرم که اهل تنگستان بوشهر بود شروه خوانی می کرد و از جمله چهره های شناخته شده این شهر بود.

محمود جهان با شروع جنگ که ۲۹ سال داشته در خوزستان باقی می ماند اما پدر و مادرش به بوشهر باز می گردند.  وی در سال ۱۳۵۲ ازدواج می کند. اصالت والدینش گویی موجب شده تا معمایی برای اصلیت وی در اذهان مردم بوجود آید و اینجور که می گوید، مردم گاهی می گویند محمود جهان اهل سیستان است یا بلوچ است یا بندرعباسی، بوشهری و… وی ضمن اشاره به الگوهای خود در هنر موسیقی گفت: زنده یاد نعمت، امیر گل نوازان، شاپور میلانی، احمد خزایی، رضا عظیمی، مجید فرهنگ، یاسین، و یداله رضا زاده از جمله دوستان و الگوهایی بودند که در آن زمان از من بسیار مطرح تر بودند می خواهم نام و یادشان را پاس بدارم.

این خواننده محبوب بندری خوان می گوید: در سال ۱۳۵۵ بود که توسط آقای بهمن خوش خلق بهمراه یداله رضا زاده به تهران رفتیم و برای اولین بار با هدف آلبوم و با هزینه ایشان در استدیو ۴ اثر ارکستری ضبط کردم. در این راستا باید از خدای منان و سپس از بهمن خوش خلق و فرخ یزدان فر که در بوشهر مرا کشف کرد کمال تشکر و قدردانی را بجای آورم.

وی با اشاره به آلبوم های سال های گذشته و دورتر خود گفت : در آن سال ها ۴ آلبوم که اولین آثار من بشمار می آیند وارد بازار شد و حتا برخی خوانندگان ایرانی، آمریکا نشین آنها را خواندند از جمله مو میروم به بندر، قد یارم بلنده، نه نه مو ولت نمی کنم، راحته جونم و …

وی یادآور شد : امروز مردم خوزستان باید به خود ببالند چرا که چه در عرصه هنر موسیقی و چه فوتبال و چه سینما حرف اول را زده و می زنند. و اثبات این ادعا تنها با، بازگشت به سابقه و عملکردی است که تا به امروز دیده و شنیده می شوند.

جهان گفت: از سال ۱۳۶۶ تا امروز ۳۲ کاست از من در بازار ارایه شده و آنچه که علاقه مندی های من در این آثار می باشد و معمولن در برنامه هایم اجرا می کنم هله دان، یاد کارون، پریای دریا و آخرین اثر در آخرین آلبوم، ای واله می باشند. گفتنی است آهنگ زیبای ای ولله که خواننده آن می بایست مرحوم نعمت می بود پس از فوت، با توجه به تشخیص آهنگسازان اثر، بدلیل شباهت صدای محمود جهان و مرحوم نعمت، توسط ایشان خوانده شد و گویا این اتفاق از بزرگ ترین افتخارات هنری وی محسوب می شود.

وی از تلخ ترین خاطره اش برایمان گفت : شبی که برای برگزاری برنامه ای به یک جشن دعوت بودم و در حال آماده شدن برای رفتن بودم خواهرم با منزل تماس گرفت. از من خواست تا به مادرمان سر بزنم. چرا که از مریض احوالی او برایم حرف زد. و من با اینکه متوجه شدم مشکل مادرم حادتر از این حرف هاست و از دنیا رفته اما آبروی آنکه جشن را برگزار کرده بود برایم بسیار مهم بود و به این دلیل ابتدا جشن را برگزار کردیم و سپس به فاتحه خوانی مادرم رفتم.

او با اشاره به خوانندگان جوان امروز که هر روز بیشتر از دیروز می شوند گفت: متاسفانه افزایش هر روز خوانندگان از عمده مشکلاتی است که بازار موسیقی را درگیر خود کرده و اگر با تامل و تفکر به کار وارد شوند می توان تغییراتی را در این آشفته بازار شاهد بود. البته مهم ترین مشکل جوانان تجاری فکر کردن و ره صد ساله را یک شبه رفتن است. جوانان کارهایی را بخوانند و انتخاب کنند که برای خود ماندگاری ایجاد کنند.این نصیحتی است که پس از سال ها تجربه به تک پسرم همیشه کرده ام.

این خواننده جنوبی تصریح کرد : برخی شبکه های ماهواره از همه بدتر عمل کرده اند. چرا که دانلود آثار را رایج تر کرده و موجب شده تا بلحاظ درآمدی هیچ گونه منفعتی برای هنرندان نداشته باشد. اما به لحاظ چهره شدن تاثیرهایی را برای روی آوردن به برخی حواشی ترویج می کند. جهان به خوانندگان جوان کشور و بویژه جنوبی ها پیشنهاد داد: عاشق کار باشند، کار را ساده نگیرند، هدف شان در کار را مشخص کنند، به کجا می خواهند برسند، مشقت ها را بپذیرند. علم و تجربه مهم است که با پشتکار موفقیت را حاصل خواهند کرد. جوانان می دانند چاله های کار کجا هستند  بنابراین جایگاه خود را بشناسند و به هیچ وجه دچار انحرافات نشوند. برای وارد شدن به این کار تحقیق و بررسی برای جلوگیری از هر مشکلی حایز اهمیت است.

این خواننده محبوب خوزستانی از انتظارش، از مسوولین جنوبی و بخصوص خوزستانی گفت : دید مسوولین به محمود جهان تغییر کند. از هنرمندان خوزستانی و جنوبی بیشتر استفاده کنند و در کنار اینکه از هنرمندان مشهور دیگر نقاط کشور استفاده می کنند هنرمندان بومی را به لحاظ مادی تقویت کنند. چرا که در این مسیر مشقت های فراوان وجود دارد و بیشتر این هنرمندان با نداری ها و سختی ها و حتا تهدیدها (موضوع تهدیدها از جمله مسایل و مشکلاتی است که چندی است محمود جهان با آن دست و پنجه نرم می کند و البته این مهم از جمله مشکلات شهرت نیز می باشد) کارشان را ادامه داده اند. وی از هنرمندان محلی همچون مجید فرهنگ و مونده یاد کرد و گفت: من بعنوان یک خوزستانی که در کشورهای متعددی چون چین و تایلند و چک و اسلواکی و هلند و … برنامه اجرا کرده ام افتخارم این است که توانسته ام هنرمندان فراوانی را به این سبک از موسیقی تشویق کنم. کما اینکه از سال ۷۳ موسیقی فراموش شده بندری باز پا گرفت و مورد استقبال مردم می باشد. تعصبم به جنوب و خوزستان هر روز بیشتر می شود و این تعصب را حتا در فوتبال به روی تیم های فولاد و صنعت و استقلال اهواز دارم. در پایان باید اشاره داشت که محمود جهان پس از این گفتگو، در جمع تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب قرار گرفت! که پیشنهاد جالب توجهی از سوی امید حلالی مدیرمسوول روزنامه دریافت نمود و آن اینکه برای خواندن اذانی ماندگار و با لحن و حال و هوایی متفاوت اقدام کند که البته محمود جهان استقبال کرد و قول هایی را به ما داد. فرهنگ جنوب آرزوی موفقیت برای همه آنهایی که برای خوزستان افتخار می آورند را دارد.

همسر امید جهان محمود جهان دریا دریا علت فوت محمود جهان دانلود آهنگ محمود جهان هله دان دانلود آهنگ محمود جهان مریم بیا بیا دانلود آهنگ شاد محمود جهان خانواده محمود جهان بیوگرافی محمود جهان بیوگرافی خوانندگان بیوگرافی امید جهان

آهنگ ها و آلبوم‌های محمود جهان

محمود جهان از سال ۱۳۶۶ تا پایان عمر، ۳۲ کاست و آلبوم موسیقی منتشر کرد که از آن جمله به موارد زیر می توان اشاره نمود:

آلبوم موسیقی «هله دان»
آلبوم موسیقی «یاد کارون»
آلبوم موسیقی «پریای دریا»
آلبوم موسیقی «ای واله»

همسر امید جهان محمود جهان دریا دریا علت فوت محمود جهان دانلود آهنگ محمود جهان هله دان دانلود آهنگ محمود جهان مریم بیا بیا دانلود آهنگ شاد محمود جهان خانواده محمود جهان بیوگرافی محمود جهان بیوگرافی خوانندگان بیوگرافی امید جهان

علت بیماری و درگذشت محمود جهان

وی در تاریخ ۸ مرداد ماه ۱۳۹۶ برای اجرای کنسرت به ماهشهر رفته بود و قرار بود ۱۰ مرداد به مناسبت ولادت امام رضا به روی صحنه برود که قبل از کنسرت بر اثر عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شده ولی اعمال پزشکی موفقیت آمیز نبود. محمود جهان در روز هشتم مرداد ماه ۱۳۹۶ در بیمارستان صنایع پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

دانلود آهنگ دریا دریا از محمود جهان

دانلود آهنگ هله دان دان از محمود جهان

دانلود آهنگ جدید محمود جهان به نام مریم بیا بیا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 6 )
  1. یه ایرونی می گوید

    روحشون شاد و قرین لطف و رحمت الهی.

  2. امیر سهیلی قربان می گوید

    روحش شاد ویادش گرامی

  3. سجاد می گوید

    سلام خدابیامرزش
    یک تسلیت هم به امیدجهان پسر.محمودجهان خدابیامرزبگم که باباش ازدست داده.خدابابات بیامرزه امید
    دوست داره شماامیدجهان
    سجاد

  4. mht می گوید

    تسلیت

  5. متقین می گوید

    وَقِیلَ لِلَّذِینَ اتَّقَوْا مَاذَا أَنزَلَ رَ‌بُّکُمْ ۚ قَالُوا خَیْرً‌ا ۗ لِّلَّذِینَ أَحْسَنُوا فِی هَـٰذِهِ الدُّنْیَا حَسَنَهٌ ۚ وَلَدَارُ‌ الْآخِرَ‌هِ خَیْرٌ‌ ۚ وَلَنِعْمَ دَارُ‌ الْمُتَّقِینَ ﴿٣٠﴾ جَنَّاتُ عَدْنٍ یَدْخُلُونَهَا تَجْرِ‌ی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ‌ ۖ لَهُمْ فِیهَا مَا یَشَاءُونَ ۚ کَذَٰلِکَ یَجْزِی اللَّـهُ الْمُتَّقِینَ ﴿٣١﴾ الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِکَهُ طَیِّبِینَ ۙ یَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّهَ بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٣٢﴾ «نحل» و به کسانى که تقوا پیشه کردند، گفته شود: «پروردگارتان چه نازل کرد؟» مى گویند: «خوبى.» براى کسانى که در این دنیا نیکى کردند [پاداش‌] نیکویى است، و قطعاً سراى آخرت بهتر است، و چه نیکوست سراى پرهیزگاران: (۳۰) بهشتهاى عدن که در آن داخل مى‌شوند؛ رودها از زیر [درختان‌] آنها روان است؛ در آنجا هر چه بخواهند براى آنان [فراهم‌] است. خدا این گونه پرهیزگاران را پاداش مى‌دهد. (۳۱) همان کسانى که فرشتگان جانشان را -در حالى که پاکند- مى‌ستانند [و به آنان‌] مى‌گویند: «درود بر شما باد، به [پاداش‌] آنچه انجام مى‌دادید به بهشت درآیید.»

  6. پريسا پويا می گوید

    استاد برزگ محمود جهان اولین خواننده بعد از انقلاب بود و برای جامعه هنری خیلی زحمت کشید اسم و نام محمود جهان در تاریخ موسیقی جنوب در قلب ما جنوب ها حک خواهد شد روحش شاد و یادش گرامی