ایرانیان بیشتر در کدام کشورها زندانی هستند؟

1

عضو کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس شورای اسلامی جرایم ایرانی‌های زندانی در خارج از کشور را تشریح و اسامی کشورهایی را که بیشترین زندانی ایرانی را دارند، اعلام کرد.

حشمت‌الله فلاحت‌ پیشه با اشاره به زندانی‌ های ایرانی در خارج از کشور، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در جلسه آتی کمیسیون با حضور مسئولان ذیربط وضعیت کمی و کیفی ایرانی‌های که در سایر کشورها زندانی هستند بررسی شود.

وی با بیان اینکه ایرانی‌های خارج از کشور اکثراً به دلیل جرایم مربوط به مواد مخدر در زندان هستند، افزود: تعداد قلیلی از آنها به دلیل قاچاق مواد مخدر و اکثریت زندانی‌ها به دلیل مصرف مواد مخدر در زندان هستند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تصریح کرد: ایرانی‌های زندانی خارج از کشور به دلیل مصرف اقلامی مانند متادون، قرص سرما‌خوردگی و استامینوفن که مصرف این اقلام در ایران جرم نیست، در زندان هستند.

فلاحت‌ پیشه با بیان اینکه خانم‌ها نیز بخشی از زندانی‌های ایرانی خارج از کشور را تشکیل می‌دهند، افزود: بیشتر زندانی‌های ایرانی در کشورهای مالزی، عراق و ترکمنستان هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان این کشورها هم اعتنایی به زندانی‌های ایرانی ندارند، گفت: دلیلی وجود ندارد که ما نسبت به شهروندان کشورهایی که اتباع ما را به دلایل مختلف جرم‌انگاری کرده‌اند اغماض کنیم، و نسبت به اتباع آنها که مرتکب جرم شده‌اند جرم انگاری نکنیم؛ یعنی می‌توان مقابل به مثل کرد تا ایرانی‌های بازداشت شده در زندان‌های خارج از کشور آزاد شوند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس، با بیان اینکه اتباع ما به دلیل مصرف یک قرص درمانی در زندان‌های خارج از کشور، به سر می‌برند، ادامه داد: اتباع سایر کشور‌ها در ایران اقداماتی مجرمانه انجام می‌دهند اما مسئولان ایرانی کاری با آنها ندارند.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: اگر مسئولان این کشور‌ها با ما درباره ایرانی‌های زندانی همکاری نمی‌کنند ما می‌توانیم اتباع آنها را که مرتکب جرمی در ایران شده‌اند را بازداشت کرده و با زندانی‌های خودمان در کشور‌های آنها مبادله کنیم.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس، تصریح کرد: البته مجلس این آمادگی را دارد که در صورتی که در مورد معاضدت و موافقت قضایی بین ایران با آن کشور‌ها خلاهایی وجود دارد همکاری‌های لازم را داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. جمعه به خرید می گوید

    من شنیدم خارج از ایران بیشتر ایرانی هست تا داخل ایران