نگاهی به برخی اظهارات و مصاحبه های پروانه مافی

0

پروانه مافی نماینده اصلاح طلب در ۱۴ شهریور ۹۷ در توییتر خود نوشت: لوایح ۴ گانه که در حال تصویب در مجلس است و FATF یکی از آنهاست، میتواند تبادلات پولی بین المللی مارا تسهیل کرده و از دستاورد این اتفاق ضمن ثبات در بازار ارز میتوان قیمت آنرا حتی به میزان ۵۰% قیمت فعلی کاهش دهد.

پروانه مافی از احتمال تصویب لوایح مربوط به FATF در مجلس خبر داد.

نماینده اصلاح طلب موافقان fatf کارگزاران چه کسانی هستند عملکرد اصلاح طلبان سوابق پروانه مافی رفتار اصلاح طلبان بیوگرافی پروانه مافی اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار بدون سانسور سیاسی

خلاصه ای از برخی مصاحبه های پروانه مافی

 

*** ۲۹ مهر ۱۳۹۶

پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا گفت:‌ طبیعتا آمریکا در شرایط فعلی دیگر وضعیت گذشته خود را ندارد، گاهی آمریکا می‌توانست یک عزم جدی را علیه ما در بین کشورها ایجاد کند ولی امروز کاملا این قدرت خود را از دست داده و کشورهای اروپایی و غیراروپایی مسیری را که این فرد مشخص می‌کند دنبال نمی‌کنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: اخیرا توتال فرانسه اعلام کرد ما در هر شرایط قراردادهای خود را با ایران دنبال می‌کنیم، آمریکا در این زمینه منزوی شده است. این‌ها نمی‌توانند در مسائل داخلی ما مانند حوزه نظامی اظهارنظر کنند و در دیگر مسائل هم این‌چنین است. حرف‌هایی می‌زنند ولی توجهی به حرف‌های آن‌ها نمی‌شود. اروپایی به خاطر منافع و قراردادهای اقتصادی و حفظ بازاری که با ما دارند راه خودشان را دنبال می‌کنند.

*** ۰۶ مهر ۱۳۹۶

پروانه مافی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران مواضع سخیف و هتاکانه ترامپ در روزهای اخیر و به خصوص در سازمان ملل را به نفع جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت نخبگان دنیا این مواضع را در کنار مواضع مسئولان ایرانی قرار می‌دهند به خوبی ضعف حکمرانان آمریکایی در مقابل نقش‌آفرینی‌های ایران را در می‌یابند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی عضو گروه ۱+۵ در مسئله برجام نشان داده‌اند که دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا نیستند و مواضع تند آمریکا علیه برجام مورد پسند آنها نیست و امروز شاهدیم اروپا کاملا موضع خود را از آمریکا جدا کرده است.

او گفت: برای نقض برجام قواعد خاصی پیش‌بینی شده و اینگونه نیست که نقض برجام از سوی یکی از طرف‌ها به آسانی و بدون هیچ هزینه‌ای امکان‌پذیر باشد، خروج از برجام پیچیدگی‌های خاصی دارد که مطمئنا به نفع آمریکا و هر کشور دیگری که بخواهد از آن خارج شود نخواهد بود.

*** ۲۵ تیر ۱۳۹۵

پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه نقش توافق هسته‌ای مثبت است و حرکتی موفقیت آمیز و رو به جلو برای دولت  و کشور بود گفت:‌ سیاست گذاران کلان کشور و بزرگان نظام با همراهی دولت و تیم وزارت خارجه برای موفقیت برجام تلاش کردند و مجلس گذشته نیز تا اندازه ای کمک کرد . در این راستا آقای لاریجانی رئیس مجلس نهم کمک قابل توجهی برای تصویب برجام و عملیاتی کردن آن انجام داد.

وی با بیان اینکه اگر توافق حاصل نمی شد وضعیت کشور بدتر می‌شد، تصریح کرد: اگر توافق حاصل نمی شد ناخودآگاه در آستانه درگیر شدن با جنگ وسیعی قرار می گرفتیم که شاید اجتناب از آن غیرممکن می‌شد و مشکلاتی را در حوزه اقتصادی گریبان گیر کشور می‌کرد. طبیعتا تنگنا های بسیار جدی ایجاد می کرد که همه این موارد با درایت رهبری و رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده رخ نداد و توانستیم کشور را از یک بحران جدی برهانیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ