چه کسی شهاب حسینی را مجبور به ازدواج کرد ؟ + عکس

2

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن سال ۱۳۵۲ در تهران متولد شد.

او اولین فرزند خانواده‌اش است و یک برادر و دو خواهر دارد.

تحصیلات دانشگاهی حسینی در رشته روانشناسی دانشگاه تهران است که آن را به قصد مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت.

همسر شهاب حسینی کافه شهاب حسینی فرزند شهاب حسینی سوپر استار زن شهاب حسینی دختر شهاب حسینی بیوگرافی پریچهر قنبری اینستاگرام پریچهر قنبری ازدواج شهاب حسینی

کار خود را با تئاتر دانشجویی و سپس گویندگی رادیو آغاز کرد. سپس در برنامه‌ای به نام “اکسیژن” در سال ۱۳۷۷ در تلویزیون ظاهر شد.

حسینی در چند برنامه دیگر هم مانند “برپا برپا”، به رنگ صبح، سایه روشن به عنوان مجری حضور داشت.

او بازیگری را به صورت جدی در سال ۱۳۷۹ با نقش کوتاهی در سریال “پس از باران” آغاز کرد و در همان سال اولین حضور سینمایی‌اش را با “امیر قویدل” در فیلم “رخساره” تجربه کرد.

وی در مجموعه تلویزیونی “پلیس جوان” ساخته سیروس مقدم نقش اصلی سریال را برعهده داشت و با درخشش در این مجموعه توانست جایگاه خود را محکم سازد.

همسر شهاب حسینی کافه شهاب حسینی فرزند شهاب حسینی سوپر استار زن شهاب حسینی دختر شهاب حسینی بیوگرافی پریچهر قنبری اینستاگرام پریچهر قنبری ازدواج شهاب حسینی

شهاب حسینی” فعالیت سینمایی‌اش را با بازی در فیلم “آدمک‌ها” به کارگردانی علی قوی تن ادامه داد و در سال ۱۳۸۱ در سه فیلم “واکنش پنجم” به کارگردانی تهمینه میلانی، “این زن حرف نمی‌زند” به کارگردانی علیرضا امینی و “زهر عسل” به کارگردانی ابراهیم شیبانی ایفای نقش کرد.

بازی کوتاه اما تأثیرگذار او در فیلم “واکنش پنجم” باعث شد داوران جشنواره فجر آن سال، نقش آفرینی او را شایسته کاندیدا شدن بدانند تا “شهاب حسینی” برای نقش مکمل، نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای اولین بار شود.

بازی تحسین برانگیز او در فیلم “شمعی در باد” در نقش بابک فرد مبتلا به ایدز کاندیدا توری دیگری را برایش در بیست‌ودومین دوره از جشنواره فجر و هشتمین دوره جشن خانه سینما برای نقش مکمل به ارمغان آورد.

او با بازی در سریال “تب سرد” بار دیگر توانست بازیگری خود را نشان دهد و در نقش یک کارخانه‌دار ورشکسته مضطرب بتواند خود را در کنار باقی بازیگران به اثبات برساند.

همسر شهاب حسینی کافه شهاب حسینی فرزند شهاب حسینی سوپر استار زن شهاب حسینی دختر شهاب حسینی بیوگرافی پریچهر قنبری اینستاگرام پریچهر قنبری ازدواج شهاب حسینیپریچهر قنبری همسر شهاب حسینی

بازی در فیلم “رستگاری در هشت وبیست‌ودقیقه” ساخته “سیروس الوند” کاندیدای نقش مکمل را برای بار دیگر برای حسینی به دنبال داشت. سال ۱۳۸۴ را “شهاب حسینی” با بازی در فیلم “قتل آنلاین” ساخته مسعود آب پرور و “پیشنهاد ۵۰ میلیونی” ساخته مهدی صباغ سپری کرد.

حاصل کار او در سال ۱۳۸۵ بازی در فیلم “بچه‌های ابدی” به کارگردانی “پوران درخشنده” و فیلم “غیرمنتظره” به کارگردانی محمدهادی کریمی بود.

وی همچنین در تله فیلم “اوهام” نیز نقش آفرینی کرد و البته مهترین نقطه عطف کارنامه هنری حسینی در این سال بازی در نقش حبیب پارسا در سریال “مدار صفردرجه” به کارگردانی حسن فتحی بود.

سال ۱۳۸۶ سال تقریبا پرباری برای شهاب حسینی محسوب می‌شد. او در ۳ فیلم سینمایی “دل شکسته” ساخته علی روئین تن، “محیا” ساخته اکبر خواجویی و “پرچم‌های قله کاوه” ساخته محمدنوری زاده نقش‌آفرینی کرد.

فیلم “دل شکسته” در گیشه با موفقیت روبرو نشد اما در بین محصولات شبکه خانگی جز پرفرو‌ش‌ترین‌ها بود.

بازی درخور توجه شهاب حسینی در فیلم “محیا” باعث شد که او این بار دست خالی از جشنواره نرود و دیپلم افتخار نقش اول جشنواره بیست‌وششم را از آن خود کند.

در این سال حسینی در دو تله فیلم “تنهایی” و “تنگنا” ایفای نقش کرد که برای بازی در “تنهایی” توانست جایزه بهترین نقش اول مرد را از اولین دوره جشنواره فیلم‌های تلویزیونی دریافت کند. او در این بخش جایزه خود را به همسر شهید عباس بابایی تقدیم کرد.

همسر شهاب حسینی کافه شهاب حسینی فرزند شهاب حسینی سوپر استار زن شهاب حسینی دختر شهاب حسینی بیوگرافی پریچهر قنبری اینستاگرام پریچهر قنبری ازدواج شهاب حسینیمحمد امین پسر شهاب حسینی

سال ۱۳۸۷ سال پرکاری برای حسینی بود او در فیلم “سوپراستار” ساخته تهمینه میلانی نقش یک سوپراستار سینما به فساد کشیده شده را بازی کرد تلاش او آنقدر در ایفای نقش عالی و واقعی از آب درآمد که باعث شد بعد از چندین بار کاندیدا شدن در جشنواره بالاخره بتواند سیمرغ بلورین دریافت کند و برنده سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم میلانی شد.

“درباره الی” نقطه عطف کارنامه هنری حسینی محسوب می‌شود او برای اولین بار در فیلمی ساخته اصغر فرهادی ایفای نقش کرد که برای این نقش هم کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین از بیست‌وهفتمین دوره جشنواره شد.

او همچنین توانست نظر منتقدان را درباره بازی خودش در فیلم اصغر فرهادی به خود جلب کند و برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن شب منتقدان شود و همچنین توانست جایزه بهترین بازیگر مرد از چهارمین جشن خانه سینما را نیز در سال ۱۳۸۹ برای بازی در نقش احمد در فیلم “درباره الی” از آن خود کند.

او در این سال در فیلم‌های “حوالی اتوبان” ساخته “سیاوش اسعدی”، “آناهیتا” ساخته عزیز‌الله حمیدنژاد و “سایه وحشت” ساخته عماد اسدی نیز نق‌آفرینی کرد.

حسینی در فیلم “پرسه در مه” ساخته بهرام توکلی با لیلا حاتمی همبازی شد، بازی تأثیرگذار او جایزه بهترین نقش اول مرد از شب منتقدان در سال ۱۳۸۹ را برایش به همراه داشت.

سال ۱۳۸۹ سال پرکاری برای او بود چرا که در ۵ فیلم سینمایی و ۲ سریال نقش‌آفرینی کرد. فیلم‌های سینمایی “برف روی شیروانی داغ” به کارگردانی محمدهادی کریمی، “سوت پایان” به کارگردانی نیکی کریمی، فیلم “جدایی نادر از سیمین” به کارگردانی اصغر فرهادی، فیلم “خانه پدری” به کارگردانی کیانوش عیاری، آفریقا به کارگردانی هومن سیدی و دو سریال “شوق پرواز” ساخته یدالله صمدی و “سرزمین کهن” به کارگردانی کمال تبریزی سال پرکاری را برای او رقم زدند.

همسر شهاب حسینی کافه شهاب حسینی فرزند شهاب حسینی سوپر استار زن شهاب حسینی دختر شهاب حسینی بیوگرافی پریچهر قنبری اینستاگرام پریچهر قنبری ازدواج شهاب حسینی

البته ساخت سریال “شوق پرواز” از ابتدای سال ۱۳۸۸ آغاز شد و در آن شهاب حسینی نقش شهید عباس بابایی خلبان فقید دوران جنگ را ایفا کرد.

او در سال ۱۳۹۱ در فیلم “تعبیرخواب” ساخته رضا دادویی و فیلم سینمایی “یکی می‌خواد باهات حرف بزنه” ساخته منوچهر هادی ایفای نقش کرده است.

حسینی سال ۱۳۹۱ با دو فیلم سینمایی “هیس دخترها فریاد نمی‌زنند” ساخته پوران درخشنده و “حوض نقاشی” ساخته مازیار میری به سی‌ویکمین جشنواره فجر آمد.

شهاب حسینی در چند مصاحبه از علاقه‌اش به کارگردانی و تصمیمش برای ورود به این عرصه یاد می‌کرد و سرانجام نخستین فیلمش را با فیلمنامه‌ای از محمد هادی کریمی ساخت.

فیلم در سکوت کامل خبری ساخته شد و فقط هر چند وقت یکبار اخبارش به صورت کلی در رسانه‌ها دیده می‌شد.

او سال ۱۳۹۲ در فیلم‌های “پنج ستاره” ساخته مهشید افشارزاده و “ساکن طبقه وسط” ساخته خودش نقش آفرینی کرد که “پنج ستاره” و “خانه پدری” در جشنواره سی‌ودوم فیلم فجر به نمایش درآمد.

قرار بود که فیلم “ساکن طبقه وسط” حسینی به جشنواره سی‌ودوم ارسال شود که ناگهان چند روز قبل از اعلام نتایج نهایی فیلم‌های جشنواره، حسینی اعلام کرد که فیلمش را به جشنواره سی‌ودوم نمی‌دهد.

شهاب حسینی در سال ۱۳۷۴ ازدواج کرد، فرزند اولشان به نام محمد امین همزان با روز تولد خودش و فرزند دومشان به نام امیرعلی در تابستان ۱۳۹۰ به دنیا آمدند.

همسر شهاب حسینی کافه شهاب حسینی فرزند شهاب حسینی سوپر استار زن شهاب حسینی دختر شهاب حسینی بیوگرافی پریچهر قنبری اینستاگرام پریچهر قنبری ازدواج شهاب حسینی

حسینی در رابطه با نحوه آشنایی همسرش می‌گوید: ۲۲ ساله بودم که با بچه‌های تئاتر دانشگاه تهران کار می‌کردم، تا قبل از اینکه همسرم را ببینم قصد ازدواج نداشتم تا اینکه روزگار ما را در برابر هم قرار داد، به پریچهر قنبری پیشنهاد آشنایی دادم اما همسرم هیچ اعتقادی به اینگونه دوستی‌ها و آشنایی‌ها نداشت و گفت: اگر کسی واقعا عاشق است و تمایل قلبی برای رسیدن به دختر مورد علاقه‌اش را دارد، باید در این راه صادقانه گام بردارد.

بنابراین موضوع را با خانواده‌ام در میان گذاشتم و مصمم به ازدواج شدم، دیگر تکه دوم زندگی‌ام را پیدا کرده بودم.

بعد از صحبت‌های اولیه و رسم و رسومی که طی می‌شود، بعد از ۳،۴ ماه نامزدی، عقد کردیم اما شرایط برگزاری جشن عروسی را نداشتم، از طرفی مایل بودم استقلال در زندگی را با برگزاری جشن توسط خودم آغاز کنم، به همین دلیل ۳ سال طول کشید تا ما به جشن عروسی برسیم.

ما هم مثل زن و شوهرهای دیگر در مواردی توافق نداشتیم. در گذرگاه‌هایی به بن بست خوردیم و در جاهایی به “مو” می‌رسیدیم اما در انتهای هر ماجرا وقتی می‌ایستادیم به همدیگر نگاه می‌کردیم، احساس می‌کردیم که واقعا همدیگر را دوست داریم.

خلاصه اینکه ما از صفر و در کنار هم شروع کردیم، البته پدر و مادر هر دوی ما سعی داشتند که دستمان را بگیرند اما قرار گذاشته بودیم که روی پای خودمان بایستیم و خوشبختانه همینطور هم شد.

“شهاب حسینی” جدا از سینما، دستی در خوانندگی و نواختن ساز دارد و تا چند سال پیش در گروهی با همراهی برادرش مهدی حسینی، امین زندگانی، امیرحسین مدرس و… به نام “هفت” فعالیت موسیقایی داشت که حامل کار این گروه ۲ آلبوم است که تقریبا از فروش خوبی برخوردار بود.

شهاب حسینی همیشه به این نکته اشاره داشته که موسیقی به او در خلق صحنه‌ها کمک می‌کند اما فعالیت در این گروه برای او جنبه تفریحی و تجربی داشته است.

حسینی جزء معدود بازیگرانی است که بخشی از زندگی خود را صرف کارهای خیریه می‌کند، وی در چندین گروه و موسسات خیریه به عنوان خیر حضور دارد و دورادور آنها را حمایت می‌کند.

شهاب حسینی و همسرش در لواسان یک کافه دارند که مدیریت این کافه به عهده همسر شهاب حسینی است.

او دلیلش از برپایی کافه هنر این است که دوست نداشتم به لحاظ اقتصادی فقط به سینما وابسته باشم و یکی دیگر از دلایلم هم از ایجاد این کافه بنابر همان ضرب‌المثل فرانسوی است که می‌گوید: ایده‌های بزرگ همیشه از پشت میزهای کوچک کافه‌ها شکل می‌گیرد.

هدفم این بود که در اینجا ایده‌های خوب و خلاق هنری شکل بگیرد.

شهاب حسینی در دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر خوش درخشید.

شهاب حسینی در فیلم “آشغال‌های دوست داشتنی” ساخته محسن امیریوسفی درسال (۱۳۹۱) نقش آفرینی کرد که این فیلم نیز قرار بود به جشنواره سی ودوم فجر راه پیدا کند که به دلایلی این اتفاق نیفتاد.

او نیز در فیلم کوتاه “همین یک ساعت پیش” به کارگردانی سینا ‌آذین حضور داشت.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد از پانزدهمین جشنواره فیلم‌های پلیسی مسکو برای بازی در فیلم “تعبیر خواب” (۱۳۹۲)

دریافت دیپلم افتخار، برای بازی در فیلم “حوض نقاشی” در جشن انجمن منتقدان سینمای ایران در سال (۱۳۹۲)

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم “جدایی نادر از سیمین” تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد از نگاه منتقدان در چهارمین شب منتقدان برای فیلم ” پرسه در مه” (۱۳۸۹) یاس زرین بهترین بازیگر مرد از نخستین فیلم‌های تلویزیونی برای فیلم “تنهایی” جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از نخستین جشنواره فیلم‌های تلویزیونی برای بازی در فیلم “تنهایی” (۱۳۸۸)

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم “درباره الی” (۱۳۸۷)

تقدیر شده به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم “درباره الی” (۱۳۸۷)

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست‌وششمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم “محیا” (۱۳۸۶)

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست‌وسومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم “رستگاری در هشت و بیست دقیقه” (۱۳۸۳)

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم “شمعی درباد” (۱۳۸۳)

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست‌ودومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم “شمعی درباد” (۱۳۸۳)

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هفتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم “واکنش پنجم” (۱۳۸۲)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. درب های اتوماتیک می گوید

    سوپراستار سینمای ایران، واقعا این واژه برازنده شه

  2. علی می گوید

    سلام. شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون در تابستان ۱۳۹۸ همسرشان خانم پریچهر قنبری بایگانی را طلاق دادند و با همسر شهید ازدواج مجدد کردند و از خانم قنبری دو فرزند پسر و از همسر دومشان یک فرزند پسر دارند.