احتمال تعدیل مثبت “فولاد ارفع” در سال ۹۳

0
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ به میزان ۵۱۹ ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲ به میزان ۴۶ ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال جاری به میزان ۱۰۲۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

در همین راستا، کرمی، مدیر مالی شرکت آهن و فولاد ارفع در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به نظر می رسد وضعیت شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۹۳ با چشم انداز مثبتی رو به رو شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تولید شمش از مرداد ماه سال ۹۲ شروع شده، “ارفع” پس از حدود ۸ ماه از تولید قادر به تولید ۷۰ الی ۸۰ درصد ظرفیت کامل در اواخر سال ۹۲ باشد.

مدیر مالی شرکت آهن و فولاد ارفع بیان کرد: با توجه به اینکه سال ۹۲ اولین سال تولید شمش بود و ۸ ماه از کل سال را تولید داشتیم لذا فروش در سال گذشته به میزان قابل توجهی نبوده است زیرا علاوه بر کاهش قیمت، بازار شمش با رکود همراه بوده است و از طرفی نیز سال های اولیه تولید به خصوص ماه های ابتدایی تولید، قیمت تمام شده بالاتر از مبلغ فروش می باشد که علت این قضیه به دلیل وجود یکسری هزینه های ثابت از جمله آموزش نیروی کار، آغاز کار ماشین آلات در ابتدای کار و وجود نواقص احتمالی در ماشین آلات می باشد اما “ارفع” توانست ۳ ماه پس از تولید به نقطه سر به سر اقتصادی برسد بگونه ای که قیمت تمام شده برابر قیمت فروش شد.

کرمی بیان کرد: با توجه به اینکه ابتدا گندله تبدیل به آهن اسفنجی می شود و پس از آن آهن اسنفجی به شمش تبدیل می گردد، تولید آهن اسفنجی از سال ۹۱ به ظرفیت کامل رسیده است و در حال حاضر شرکت آهن و فولاد ارفع، آهن اسفنجی را فراتر از ظرفیت تولید می کند

مدیر مالی “ارفع” عنوان کرد: با توجه به پیش بینی تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن شمش در سال ۹۳ از مجموع ظرفیت اسمی که میزان آن تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش می باشد می توان اظهار کرد که این پیش بینی محافظه کارانه می باشد و در پیش بینی بودجه سال ۹۳ قابلیت دسترسی به تولید بالای ۶۰۰ هزار تن شمش سالانه را نیز خواهیم داشت.

وی در خاتمه افزود: با توجه به رشد قیمت فولاد از بهمن ماه تاکنون برای فروش محصولات، مشکلی نخواهیم داشت همچنین با توجه به شرایط پیشرو، نرخ فروش شمش که در بودجه سال ۹۳ حدود ۱۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است، تحقق خواهد یافت. از طرف دیگر نیز با توجه به اینکه در بازار شمش از اردیبهشت ماه هر سال شاهد رونق هستیم به نظر می رسد هم اکنون نیز با توجه به افزایش هزینه های عمرانی دولت، شاهد رونق قیمت شمش باشیم همچنین به اعتقاد بنده با توجه به قیمت پایین عرضه اولیه “ارفع” و با توجه به ارزش ذاتی سهام با رشد سودآوری مطلوبی در سال ۹۳ همراه خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ