“محمد یاسین” یا “محمد امین” / آنچه از خانواده همسر مهناز افشار نمی دانید + عکس

57

برخی از سایتهای معتبر همچون جام جم از ازدواج مهناز افشار با محمد امین رامین (متولد ۱۳۶۶)  خبر داده اند ولی بعضی از سایتهای دیگر خبر از ازدواج با محمد یاسین رامین (متولد ۱۳۶۰) داده اند .

مروری بر خروجی خبر گزاریها و سایت های معتبر

همسر مهناز افشار شوهر جدید مهناز افشار بیوگرافی محمد یاسین رامین بیوگرافی محمد علی رامین بیوگرافی محمد امین رامین ازدواج مهناز افشارعکس بالا که در اکثر خبر گزاری ها منتشر شده است متعلق به محمد یاسین رامین می باشد

 

به گزارش «تیک»  مهناز افشار پیش از ازدواج با فرزند محمد علی رامین معاون مطبوعاتی احمدی نژاد شرط کرده بود که او همسر دیگر خود را طلاق دهد. فرزند رامین پس از انجام این شرط، رضایت مهناز افشار برای ازدواج با او را گرفت. به گفته ی این منبع آگاه، این دو که به تازگی ازدواج کرده اند، قرار است در آینده ی نزدیک برای زندگی به آمریکا سفر کنند. مهناز افشار و رامین پیش از این یکبار بایکدیگر به آمریکا سفر کرده بودند.

 

محمد علی رامین ( پدر محمد یاسین و محمد امین ) متولد بهمن ۱۳۳۲ در دزفول،  معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم و در دولت نهم مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد بود.

همسر مهناز افشار شوهر جدید مهناز افشار بیوگرافی محمد یاسین رامین بیوگرافی محمد علی رامین بیوگرافی محمد امین رامین ازدواج مهناز افشارمحمد علی رامین

از او به عنوان تحلیلگر سیاسی رئیس‌جمهور (احمدی‌نژاد) و مبدع بحث‌های مربوط به انکار هولوکاست نام برده می‌شود. محمد علی رامین در روز ۲۹ آذر ۱۳۸۹ از سمت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برکنار و به جای وی، محمدجعفر محمدزاده، رییس سابق دفتر محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهور اسلامی ایران به این مقام منصوب شد.

همسر مهناز افشار شوهر جدید مهناز افشار بیوگرافی محمد یاسین رامین بیوگرافی محمد علی رامین بیوگرافی محمد امین رامین ازدواج مهناز افشارمحمد علی رامین

رامین تحصیلات اولیه را در دزفول و خرمشهر و آبادان طی کرده‌است. وی فارغ التحصیل دوره تخصصی کالج، آموزش فنی ـ حرفه‌ای از دانشگاه فنی کارلسروهه آلمان است و سپس تحصیلات خود را در دانشگاه کلاوستال آلمان در رشته مهندسی روش‌های صنعتی و فوق مهندسی مکانیک عمومی تا مقطع دکترای مهندسی ادامه داده .

محمد یاسین رامین متولد ۱۳۶۰، فرزند ارشد محمد علی‌ رامین، با مدرک دکترا از دانشگاه کشور آلمان، دارای دو ملیت ایرانی و آلمانی است که  پیش از این یک بار ازدواج کرده است. پسر رامین در دولت احمدی‌نژاد از معاونین و مشاورین رئیس سازمان هلال احمر بود.

محمد امین رامین، متولد سال ۱۳۶۶، دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی است و دوران کودکی را به همراه خانواده اش به علت موقعیت شغلی و درسی پدرش در آلمان زندگی کرده و پس از آن ساکن تهران شده است.

همسر مهناز افشار شوهر جدید مهناز افشار بیوگرافی محمد یاسین رامین بیوگرافی محمد علی رامین بیوگرافی محمد امین رامین ازدواج مهناز افشار

مهناز افشار متولد سال ۱۳۵۶ (۳۶ ساله) است و اولین حضور او در تلویزیون، بازی در مجموعه تلویزیونی «عشق گمشده» در سال ۷۶ بوده است.

خبرگزاری برنا ۳ سال پیش گفت و گویی را با محمد امین رامین فرزند محمد علی رامین انجام داده است. محمدامین رامین در این مصاحبه به نکاتی در مورد خودش و زندگیشان اشاره کرده است که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

 

خودتان را معرفی کنید؟

محمد امین رامین متولد سال ۱۳۶۶.

نسل دومی هستی یا سومی؟

احتمالا نسل سومی.

تا به حال از نسل دوم صحبت شده؟

خیلی نه، یا ما خوب نفهمیدیم یا خوب تعریف نشده است.

دانشجو هستی؟

بله دانشگاه علامه، ترم ششم، سال سوم.

از استادهای سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی چه کسانی معروف هستند؟

اگر از آن جهت بپرسید که اسمشان زیاد شنیده بشود، مثلا نماینده مجلس داریم، مصطفی کواکبیان.

با آقای کواکبیان در کلاس بحث هم می کنید؟

بله خیلی.

با ایشان جنجال کردی؟

جنجال که نه! کلاس جای بحث و گفت‌وگو است.

در جریان انتخابات پارسال چه‌طور؟

معمولا حرف هایشان را در فضای مطایبه و طنز می زدند، ما هم سعی می کردیم از کنار کنایه های ایشان به سادگی رد نشویم که نهایتا منجر به بحث های داغی می شد. اتفاقا مناظره هایی هم در باب انتخابات و قبل و بعد آن با حضور ایشان در آمفی تئاتر دانشکده برگزار شد.

برگزاری‌اش با چه ارگانی بود؟

بسیج دانشجویی.

کواکبیان کلاس هایش را لغو می کند؟

خب با در نظر گرفتن جنس فعالیت های ایشان امری طبیعی است و پیش می آید، منتهی آن قدر نبوده که خیلی محسوس باشد.

در کلاس حضور و غیاب می کند؟

بله.

درسی که با او داشتید چه بود؟

دیپلماسی در اسلام.

چند شدی؟

فکر می کنم ۱۹ شدم، دو یا سه درس با او داشتیم.

پدرتان را هم می شناخت و می دانست شما فرزند محمد علی رامین هستی؟ نمره ات را کم نکرد؟

پدر را که بله، من را نمی شناخت ( خنده )، خودم را معرفی نکرده بودم. این اواخر فهمیدند که کار از کار گذاشته بود. ما سر خیلی از کلاس ها ناگزیر از تقیه هستیم. متاسفانه برخی از اساتید …. بگذریم.

از دوستان هم کلاسی‌ات کسی را هم انداخت؟

نه، خوش نمره هستند، خیلی سر این مسایل اذیت نمی کند. اگر اجازه بدهید از موضوع شیرین آقای کواکبیان بگذریم، یک دفعه دیدید یک درس دیگر هم با او برداشتیم(خنده)

متأهل که نیستی؟

نه متأسفانه (با خنده)

قصدش رو هم نداری؟

مگر می شود قصدش را نداشت ؟! قصد قربت کردیم!

جلو رفتی؟

جلو به معنای خواستگاری نه. ولی بحثش بارها پیش آمده.

از فامیل؟ مثلا کسی مدنظر بوده؟

از فامیل گرفته تا آشنا. واقعا پدر و مادرم به این موضوعات خیلی اهمیت می دهند، آنقدر در این گونه مسایل ساده و بی آلایشند که آدم، گاه از یاد می برد که در روزگار آلایندگی ها و پیچیدگی ها به سر می برد. من اگر بگویم زود است، ایشان می گویند دیر است! می گویم کجا زندگی کنیم، می فرمایند در همان اتاق خودتان.

خانواده‌تان چند نفری است؟

یک خواهر کوچکتر و یک برادر بزرگتر دارم و هر دو متأهل هستند. برادرم با همسرش پیش ما زندگی می کند و دکترایش را از کشور آلمان گرفته است.

به آلمان ارادت خاصی داری؟

نه موضوع علقه و علاقه نیست، محل تولد ماست، محل بسیاری از فعالیت ها و ارتباطات اسلامی ماست. بالاخره یک آشنایی به زبان و محیط آن جا هست. یک گنجینه معارف اسلامی هم هست که به برکت انقلاب اسلامی در دسترس ماست و جمعی از انسان های پاک و خداجو در آن سر دنیا تشنه این حقیقت ها هستند.

این ها حقیقتا شیفتگان انقلاب ما و سرمایه های نظام اسلامی ما هستند که متأسفانه خیلی ها آن ها را فراموش کرده اند، خیلی ها از یاد برده اند. غرض از این انقلاب صدور معارف مکتب اهل بیت و گذر از این مرزهای جغرافیایی بود. حالا از قضا ما با این خواهران و برادران اسلامی‌یمان مرتبطیم، ما هم آن ها را فراموش کنیم؟

خودت آلمان می روی؟

بله.

پدر شما ۲۱ سال آلمان بوده؟

۱۷ سال.

پدر متولد دزفول هستند، دکتری مهندسی می خواندند، ولی از آلمان اخراج شدند، دلیلش چه بوده؟

می خواهم به قبل از داستان اخراج‌شان برگردم. به شیوه زندگی و فعالیت اجتماعی آن سال های ایشان که این سؤال ها هم در آن پاسخ داده می شود. پدر وقتی هم سن و سال من و شما بودند به خاطر فعالیت های انقلابی و تکثیر و توزیع نوارهای سخنرانی شخصیت های انقلابی مذهبی، تحت تعقیب ساواک و طبیعتا محروم از تحصیل بودند، لذا به عزم تحصیل عازم آلمان می شوند، از همان روزهای آغازین به موازات تحصیل به بحث های سیاسی و فعالیت های اسلامی می پردازند.

نگاه جامع الاطراف و فرا ملی ایشون باعث شد تا در کنار فعالیت هایی که با جمع های دانشجویان ایرانی انقلابی داشتند، در همان سال های اول به تشکیل جمعیت اسلامی شهر کلاستال بپردازند، چرا که دغدغه‌شان تشکیل حلقه هایی از نخبگان سراسر جهان اسلام برای مدیریت آینده جهان بشریت بود.

فعالیت‌شان از آنجا شروع شد تا اینکه “اتحادیه راه اسلامی” در اروپا را تشکیل دادند. این اتحادیه بزرگان بسیاری را از ملیت های مختلف تقدیم جهان اسلام کرد و امروز بسیاری از آنان منشأ آثار و برکات فراوانی در کشورهای خودشان هستند. چندی پیش در یک همایش مذهبی در شهر برمن آلمان بودم، بعد از این که یکی از برادران حقیر را با عنوان پسر، برادر محمد علی رامین معرفی کرد، سیل محبت دوستان به سمتم سرازیر شد، برخی آمدند و از چگونگی دعوت پدر از آنها و چگونگی به اسلام گرویدن‌شان گفتند و بعضی خاطرات پر از مجاهدت آن روزها و برخی … در این میان شیخی از الجزایر برایم این حکایت را نقل کرد که یک روز در پای بحث با پدرت شیعه شدم، روزی به روستای خود در الجزایر برگشتم و مدرسه دروس اسلامی دایر کردم آن روز چند شاگرد داشتم، امروز آن چند شاگرد در چندین شهر و روستا چندین مدرسه دارند با چند صد شاگرد!

پدرتان امام (ره) را از نزدیک دیده اند؟ در فرانسه چه‌طور؟

از روز اولی که امام خمینی (ره) وارد فرانسه می شوند، خدمت حضرت امام (ره) می رسند و در کنار ایشان بودند. به گفته خودشان خیلی از ظرایف فکری را در همان روزگار از حضرت امام خمینی (ره) آموختند و نکات نغز بسیاری را از آن زمان برایمان تعریف می کنند.

یکی از آنها را نقل می کنی؟

یک روز پدرم، نگران از التهابات داخل کشور بود و پیش حضرت امام (ره) می رود و می گوید: فلانی این طور گفته و از حرفش برگشته، در حمایت از شاه بیانیه داده و فضا ملتهب است. پدرم می پرسد وظیفه ما چیست؟ و امام خمینی (ره) می فرمایند:” آیا شما این راه و نهضت سلامی را قبول دارید؟

پدر می گویند: بله

امام خمینی(ره) می فرمایند: پس اگر خمینی هم برگردد، شما نباید از نهضت و مسیر اسلامی برگردید. بعد پدر رو به تمثال مبارک حضرت امام می کنند و می گویند: پس اگر خمینی هم برگردد، من از اسلام و نهضت اسلامی بر نمی گردم.

جوان هایی مثل ما از این حرف، درس های زیادی می توانند بگیرند. در پاسخ به شبهاتی مانند اینکه فلانی و فلانی از بزرگان انقلابند و الان اینگونه و آن گونه موضع می گیرند.

پدرت در جنگ بود؟

پدرم آن سال ها خارج از کشور بود. روزهای اول همه چیز را رها می کند و بر می گردد. اما وقتی بر می گردد، بعضی بزرگان به او می گویند جبهه و جنگ شما در خارج از کشور است و باید مسوولیت برون مرزی این جنگ را برعهده بگیرید. پدر هر چند ماه یک‌بار در کشور حضور پیدا می کرد و پیگیری تهیه اسلحه، مهمات و داروهای را در خارج از کشور انجام می داد و در جبهه حضور فیزیکی نیز داشت. ایشان مأمور شده بود تا تأمین بخشی از این نیازها را پیگیری کند.

دبیرستان غیر انتفاعی درس می خواندی؟

بله غیر انتفاعی می خواندم.

در سال چه‌قدر شهریه مدرسه می دادی؟

هیچ وقت آن چیزی که مقرر بود را نمی توانستیم بپردازیم! و اقعأ در توان مالی پدرم نبود! شهریه خواهر و برادرم هم بود. بعضی سال ها جوری می شد که باید جلوی دفتر می ایستادم تا پدرم بیاید و مشکل را حل کند. واقعا مبلغ شهریه ها معقول نیست.

آن چیزی نیست که باید باشد. این باید حق مسلم هر خانواده ای باشد که بتواند فرزند خود را به محیط های آموزشی مناسب بسپارند. اصلا در جامعه اسلامی باید همه فضاهای آموزشی مناسب باشد!

در برخی از مدارس فضا رها شده، نه تعلیمی در آن است و نه تربیتی؛ این چند مدرسه خوب غنیمت اند! منتهی تمامی مدارس باید این گونه باشند.

بیشتر فرزندان مسوولین در مدرسه فرهنگ، درس می خوانند؟

معمولا این جوری بوده.

این موضوع که مسوول بودن پدر و مادر در ثبت نام این مدارس تأثیر دارد بد است یا خوب؟

قطعا خوب نیست! نوعی محرومیت است! جای سوال است چرا این فضاهای خوب گسترش پیدا نمی کند تا در دسترس عموم قرار بگیرد و جای نگرانی دارد.

چند سال در مدرسه فرهنگ بودی؟

سه سال دبیرستان و یک سال پیش دانشگاهی.

مسیر خانه تا دانشگاه را با چه وسیله ای می روی؟

ماشین که ندارم، بعضی روزها با مادرم تا یه مسیری می رویم اگر نشود با تاکسی و اتوبوس می‌روم.

در کنار درس خواندن کار هم می کنی؟

بیشتر به دنبال اتمام درس هستم.

حاضری خبرنگار شوی؟

خبرنگاری را دوست دارم و به رشته تحصیلی ام نیز نزدیک است. چند مرتبه به سمتش رفتم.

سربازی رفته ای؟

نه مشغول تحصیلم

مقاله ای تا به حال نوشتی؟

می خواستم روزنامه کیهان کار کنم اما نشد.

پدرتان دوست دارند چه روزنامه ای بخوانند؟

از نظر کاری تمام روزنامه ها را می خوانند، اما کیهان را از قدیم‌الایام می خواندند، ما را هم تشویق به خواندن آن می کردند.

خودت دوست داری چه روزنامه ای را بخوانی؟

تیتر اکثر روزنامه ها را می خوانم.

رمان می خوانی؟

دوران دانش آموزی می خواندم. الان وقت نمی شه واقعا!

چه کتابی را در اولویت خواندن داری؟

دوره کتاب های شهید مطهری.

چند سال در آلمان بودی؟

در آلمان به دنیا آمدم و تا دبستان در آلمان بودم.

رابطه برادرت با قرآن چگونه است؟

برادرم اولین کودک جمهوری اسلامی بود که قرآن حفظ کرد. در چهار سالگی تقریبا جزء ۳۰ قرآن را حفظ کرد. آن موقع حفظ قرآن مثل امروز مرسوم نبود. در برنامه شبکه یک صدا و سیما از برادرم دعوت شد و آن برنامه چندین بار پخش شد. آن برنامه مورد توجه خیلی از خانواده ها قرار گرفت و خیلی ها به فکر افتادن به کودکان خود قرآن بیاموزند.

خودت قرآن را حفظ کردی؟

بله برای حفظ کردن قرآن یک سال مدرسه نرفتم و در جامعه القرآن مجدیه به حفظ قرآن پرداختم.

پدرتان در آلمان ازدواج کردند؟

بله هر دو دانشجو بودند، در انجمن اسلامی با هم آشنا شدند، مراسم خیلی مفصلی گرفتند! در با شکوه ترین مکان ها، یعنی در مسجد شهر. مهریه مادرم یک جلد قرآن بود و میوه و شیرینی و شام و دسر مراسم هم فقط همان یک بسته شکلاتی بود که پدرم میان مهمانان پخش کرد!

پدرتان قبل از آلمان چه کارهایی انجام می دادند؟

پدربزرگ من در شهر دزفول باغ دار بودند، یک سال باران دیوار انبارشان را خراب می کند و محصول به کلی از بین می رود! خانواده دچار مشکل شدید مالی می شود و پدرم از همان سال یعنی در ۶ سالگی مجبور می شود در کوره آجرپزی کار کنند و تا سن ۱۴ یا ۱۵ سالگی درس نخواندند و مدرسه نرفتند.

در این سن آغاز به تحصیل می کنند و موفق می شوند ۶ سال ابتدایی را در ۶ ماه بخوانند و وارد دبیرستان شوند.

پدرتان تا چه سالی آلمان بودند؟

سال ۱۳۷۳.

چند سال‌شان است؟

تقریبا ۵۷ سال.

مقطع دکتری درس می خواندند و ایشان را از آلمان اخراج کردند؟

نه، به علت تروری که در برلین انجام شد و ایران را متهم و تحریم کردند، پدر که در روزهای پایانی کار دکترایش بود، شروع می کند به کار کردن روی این پرونده برای اثبات حقانیت نظام اسلامی و دروغ بودن اتهماتی که برای اولین بار به طور رسمی دادگاه آلمانی به رییس جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران وارد کردند، که به همین دلیل ایشان را از دانشگاه اخراج کردند.

پدرتان خبرنگار بوده است؟

بله کار خبری هم می کردند. در آن زمان برنامه تلویزیونی را داشتند با نام سیمای نور که برای مسلمانان آلمانی زبان از شبکه محلی پخش می شد ، همچنین در نشریات الفجر ، القیام ، الاسلام که در سرتا سر اروپا مخاطب داشت سلسله مقالاتی را می نوشتند.

دوستان خارج از کشور پدرتان وقتی به ایران می آیند خانه تان سر می زنند؟

بله، در آلمان به خانه ما می گفتند حسینیه ، این جا هم برای آن ها هنوز همان فضاست . معمولا برای مناسبت های مختلف مذهبی برایمان مهمان می آید. دو تا از دوستان نوجوان آلمانی ۲سال متوالی بود برای اعتکاف به ایران می آمدند ، امسال نیامدند و خودشان برای اولین بار در آلمان با حضور ۳۰۰ معتکف که غالبا هم جوان بودند مراسمی گرفتند.

ماشین دارید؟

پدرم نه . اما مادرم ماشین دارد.

چرا پدرتان ماشین ندارد؟ می خواهند ساده زیست باشند؟

ایشان همیشه در مادیات به حداقل ها معتقند ، واقعاً برایشان موضوعیتی ندارد.

مهمانیتان چگونه است؟

خیلی ساده. چرا که این سادگی ها موجب استمرار این روابط است.

مادرتان در مهمانی ها چند نوع غذا دست می کند؟

یک نوع غذا.

برادرت چند سکه مهریه را قبول کرده اند؟

۱۴ سکه.

مهریه خواهرت چند سکه است؟

۱ سکه طلا به همراه یک جلد قرآن.

پدرت مهریه خواهرت را قبول کرد؟

توصیه ایشان همیشه ناظر به ساده کردن این تشریفات بود. خواهرم هم این را آموخته بودند و به آن عمل کردند.

مراسم عروسی برادرت چگونه برگزار شد؟

برادر و خواهرم هر دو یک مراسم عروسی گرفتند. برادرم خلاقیت های خوبی در نحوه برگزاری مراسم به خرج داده بودند.

برادرت چه خلاقیتی در مراسم عروسی داشت؟

در این مراسم برادرم چند برنامه خیریه در نظر گرفته بود تا از حاضران در مراسم پولی جمع شود به دو منظور: یکی برای دسته ای از هموطنان خوبمان که سرپرست خانوار بودند و از بد روزگار مقروض و پشت میله های زندان و یکی هم قبول سرپرستی کودکان بی سرپرست. از در وارد می شدی غرفه کمیته امداد و صندوق های قرض الحسنه زده بودند و بعضی از دوستان به شوخی می گفتند نماز عید فطره مگه؟!

با پولی که جمع شد تقریبا ۱۰ نفر از زندان آزاد شدند و بیش از ۲۰۰ کودک سرپرستی شان پذیرفته شد. نماز جماعت به امامت آیت الله زابلی بود و همه را برای نماز جماعت دعوت کردیم و برنامه اصلی مراسم بود.

برادرم نمی خواست مراسم عروسی بگیرد و این مراسم نیز به جهت احترام به خانواده عروس بود.

برای پدرت جشن تولد می گیری؟

نه، پیش نیامده. تبریک می گوییم و در مناسبت هایی مثل روز پدر برایشان چیزی می خریم، اما معمولا ایشان می گویند چرا هزینه می کنید؟!

آخرین هدیه پدرتان به شما چیست؟

ایشان هر روز هدیه می دهند. تقریبا روزی ۱۰حدیث و روایت برایم به صورت پیامک می فرستند و این قشنگ ترین هدیه است.

آخرین پیامک ایشان چه بود؟

امام باقر (ع): خداوند انسان با حیای غفیف را دوست دارد.

چقدر پول توجیبی می گیری؟

این گونه سؤال ها را در سایت خبرگزاری دیدم و به خودم گفتم چرا من پول توجیبی نمی گیرم؟! (با خنده) هر وقت نیازی باشد با یک توضیح مفصل و اگر مورد قبول واقع شود، دریغ نمی کنند.

هر انسانی معمولا در روز مقداری پول برای کرایه و … می دهد، مگر شما خرج نمی کنید؟

چرا ما هم خرج می کنیم، منتهی رقم معینی برای مخارجم نمی گیرم که خدمتتان عرض کنم.

خودت چه‌قدر در ماه می گیری؟

بستگی به فعالیت هایی دارد که در آن ماه انجام داده ام.

تا به حال شده از پدرت یک میلیون تومان در ماه بگیری؟

نه، تا به حال پیش نیامده.

از پدرت خواستی ماشین بخرد؟

بله، اما مصلحت ندانستند بخرند.

مدل ماشین مادرت چیست؟

مادرم استاد دانشگاه هستند. سال هاست تدریس می کنند و از محل درآمدشان یک «هیوندا ورنا» خریدند.

قیمتش تقریبا چند میلیون است؟

فکر می کنم ۱۳ یا ۱۴ میلیون تومان باشد. ببینید این جنس سؤالات، سؤالات خوبی نیست، یا حداقل بهترین سؤالاتی نیستند که می توان پرسید! شاید شما بگویید که آن چه را مخاطب دوست دارد، می پرسید! اما من فکر می کنم مخاطبان شما یعنی نسل جوان ایران ما عمق بینش و دغدغه‌شان بسیار فراتر از این ها باشد! امروز نسل جوان ما باید خود را به الگویی جهانی برای همه جوانان سرتا سر دنیا مبدل کند .

نسل جوانی که بهترین الگوی دینی را دارد. نسل جوانی که امام زمان(عج) را دارند، نایب امام زمان(عج) را دارد، شهدا را دارد. فکر نمی کنید در چنین فضایی پرداختن به بعضی از آن مسایل فرع است نه اصل!؟

شما اگر می خواهید، می توانید توضیح دهید مادرتان پول خرید ماشین را چگونه تهیه کرده اند؟ پدرتان خریده اند یا حقوق کارمندی است؟ من که عرض کردم همان ابتدا، منتهی الان بحث شخصی نمی کنم! می خواهم بگویم باید کلان فکر کرد.

اولا: باید در اولویت بندی دغدغه هایمان به اشتباه نرویم، ثانیا: اگر بنا به ورود به این دست مسایل است، در نوع قضاوت‌مان همان پارامترهایی را لحاظ کنیم که اسلام از ما خواسته است! باید ببینیم چه‌قدر “داشتن” موضوع است یا از کجا آوردنش! حلال و حرامش را بدانیم، خمس و زکات و انفاق و دستگیری از مستضعفین را به یکدیگر یاد آور شویم! ببینید نظام اجتماعی و اقتصادی در اسلام متشکل از یک سلسه آموزه است که در کنار یکدیگر سامان اجتماعی و اقتصادی جامعه اسلامی را رقم می زنند! پس از هیچ یک نباید غافل ماند.

ثالثا نباید از یاد برد که یکی از مطالبات به جا، مطالبه ارتقای سطح رفاه عمومی در جامعه اسلامی است. نه عکس آن!

خانه‌تان چند متر است و در کجاست؟

در شهرک شهید محلاتی و ۱۶۰ متر است و چندین سال است آن‌را خریده ایم و قیمتش را یادم نیست چون آن موقع سن من خیلی کم بود.

از مسوولین افرادی هم در محله‌تان هستند؟

بله محله ما یک محله مذهبی است با خانواده های اصیل و انقلابی که خیلی های‌شان از جمله خدمتگزاران نظام هستند.

سفر خارج از کشور رفتید؟

بله.

مشکل پاسپورت نداشتید؟

نه، با تعهد رفتم.

نظام وظیفه رفتی یا کار پاسپورت‌ات را آشناها انجام دادند؟

نه خودم انجام دادم.

چه تعهدی به نظام وظیفه دادی؟

۱۵ میلیون چک به عنوان وثیقه می گیرند.

سربازی را بفروشند، سربازی‌ات را می خری؟

این سؤال گاهی ذهنم را مشغول می کند که آیا واقعا نمی توان از نیروی عظیم جوان در این دوران طلایی جوانی، بهینه‌تر از این چیزی که الان مرسوم است، استفاده کرد؟!

اگر بفروشند می خری؟

بستگی دارند چه‌قدر بفروشند.

با پولش مشکل نداری؟

بله که با پولش مشکل دارم، رییس بانک مرکزی که نیستم (با خنده)

آلمانی می توانی صحبت کنی؟

بله، می توانم (کمی برایمان صحبت کرد. در یک جمله)

پدرتان چند مسوولیت دارد؟

ایشان نسبت به خیلی از مسایل احساس مسوولیت می کنند

ایشان مشاور رییس جمهور است؟

ایشان هم فکر و دوست رییس جمهور هستند. از آن جا که رییس جمهور را سرباز ولایت می دانند با تمام توان از ایشان و مجموعه دولت حمایت می کنند.

استاد دانشگاه هستند؟

بله.

این دو شغله بودن نیست؟

نه معلمی زکات علم است.

حرف آخر: لفظ آقازاده را نمی پسندم، کسی به سبب پست و مقام آقا نمی شود، میز و صندلی کسی را آقا نمی کند! شرف المکان بالمکین!

این واژه از آن دست الفاظی است که از هر طرف به آن نگاه کنی کم لطفی است! کم لطفی است به آن که مسوول است، کم لطفی است به آن که مسوول نیست! تحت الشعاع قرار دادن استقلال شخصیتی بسیاری از نسل مستعد جوان است.

البته قابل کتمان نیست که برخی در مقاطعی از موقعیت ها سوءاستفاده کردند!

منتهی آن اتفاقات نتیجه آن فضاهایی بود که در آن برخی دولتی ها، ملت را وقف خود می دانستند! نه این دولت که خود را برای ملتش وقف کرده است، دولتی که مفتخر است به خدمتگزاری، دولتی که خود پرچم‌دار عدالت‌خواهی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 57 )
  1. علی جکرانی می گوید

    خدا یا منو ببخش ، فکر نمیکردم دزفولی باشد. پس اینطور این رگه های از نژاد انگلیسی دارد . خدا منو نبخش دارد دیگه مگه ندارد. این رامین خان و می گم ما. همه رامین معلوم شد از همه مهناز هم بگید

    1. دزفولی می گوید

      اولا تو دزفول نژاد های مختلفی زندگی میکنند که چادر نشین ها و …. بودن و بخاطر شرایط کاری و … به دزفول اومدن

      از جمله :لر بختیاری و… که متاسفانه هرکی فکر میکنه اینا دزفولی هستن
      نژاد دزفولی نژاد برتر بوده و هست شماهم با این نظرتون افکار عمومی رو متشنج نکنید

      دلیل نمیشه با ندونستن و اطلاع عمومی نداشتن به مردم غیور دزفول توهین کنید…

    2. هانی می گوید

      از دل خودت خبر داری عمو؟؟؟؟؟؟ هههه برو کنار بزار باد بیاد …

    3. مهدی می گوید

      آره ما دزفولیا آدم های موفقی هستیم هم تو ایران هم تو خارج همه هم میدونن حالا حرفیه؟ مشکلی داری شما هم برو تلاش کن همه هم ایرانی اصیلیم الکی به انگلیس نچسبون مارو

  2. علی می گوید

    بابا ما از همسایه های اقای رامین هستیم زن اول اقای یاسین رامین با مادر شوهرش طبقه بالای خونه رامین زندگی میکرد دختر متدین و متین و مهربونی بود اقا یاسین زیر سرش بلند شد بعد که ماشین های میلیاردی خرید با خانمش اختلاف پیدا کرد و در همین ایام با خانم مهناز افشار اشنا شد و مجردی با خانم افشار مسافرت میرفت بعد که خانم افشار اوکی دادن زنش رو طلاق داد این کل ماجرا بوده

    1. دزفولی می گوید

      منم از همسایه های خواهر آقای رامین هستیم خواهرش هم حرف آقا علی رو میزد
      واسه عروسی یکی از فامیل ها که اومده بود هیچکی تحویلش نگرفت . فامیل های دزفولی همه تردش کردن .

    2. ایمان می گوید

      آبروی مارو بورد این پسره . اونم تو دزفول که مرداش اکثرا وفادارن

    3. مریم می گوید

      من نمیدونستم که همسر دوم بوده .خاک بر سر افشارشوهر نکرد اخرش به کی و چطوری شوهر کرد و حق کی رو زیر پا گذاشت اصلا ازش همچین انتظاری نمی رفت این بااین سنش و نحوه صحبتش جای بچه اشه چقدر خبر ازدواجشو بهار شنیدم خوشحال بودم واقعا زنهای ایرانی ابروی و ارزشی برای خودشون قائل نیستن. خدا عاقبت همه ما رو به خیر کنه.

  3. گلناز می گوید

    چقده مهناز افشار پست هست که با مرد متاهل ریخته رو هم تا زندگیشو سست کنه و خودشو مث کنه اویزونش کنه و زندگی یه دختر دیگه رو که تازه عروس بوده و دنیایی ارزو داشته از هم متلاشی کرده

    1. پرستو می گوید

      برای مهناز افشار متاسفم که رو اشیانه عشق یه دختر دیگه اومده زندگیشو بسازه

  4. مریم می گوید

    بازیگری شغل کثیفیه برا خانوما .متاسفانه نتیجش مهناز افشار ها میشه .که حتی دیگه شهرت و خوشگلی براشون شوهر نمیاره باید خودشون دست به کار بشن و شوهر دخترای مردمو بقاپن

  5. نینا می گوید

    پول پول پول تنها چیزیه که خانوم افشار رو به یه مرد متاهل جذب میکنه و گرنه خانوم مهناز افشار مگه براش شوهر قحطی بود که رفت سراغ مرد متاهل

  6. امیر می گوید

    ما که نفهمیدیم امریکا بده یا خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. amin202 می گوید

      برای عوام مردم بده…ولی برا آقا زاده ها خوبه…تووووووووووووپ!

  7. نجوا می گوید

    واقعا یه زن چقدر می تونه خبیث و بد جنس باشه
    که با یه مرد متاهل رابطه برقرار کنه و موجب از هم باشیدگی زندگی بشه

  8. هانیی می گوید

    یعنی حالم از جوابهای چندش اورش بهم خورد. خف شو بابا کم چرت و پرت بگو

    1. سارا می گوید

      خودت باش حالم بد شد.
      با اون عروسیتون پاچه خوارا .
      هرچی گفتی اراجیف بود.
      پدرت جیغ می زنه خارجیه .
      داداشتم که اهل خی…..
      خدا رحم کنه به ما ملت ……

  9. سامی می گوید

    کشته مرده شوهر بود یا پول که حاظر شده زن دوم یاسین بشه ؟سوپر استار کشور اسلامی ما رو باش چقده هم کلاس روشنفکری میزاره برا پول و …بوق… حاظر زندگی یه دختر دیگه رو خراب کنه

  10. محیا می گوید

    چقدر زشته وقتی نمیدونین اصل ماجرا چیه قضاوت می کنین و اصطلاحاتی که برای خانم افشار به کار میبرید در حد ادمها بی فرهنگ و حسود هست هنرمندان هم مثل همه ما ادمن

    1. خخخخخخ می گوید

      بافرهنگ وباکلاس بگو چیه اصل ماجرا .مجبورنیستی بخونی.ببند لطفا

  11. نازنین می گوید

    اصل ماجرا رفاقت یه دختر سوپراستار سینما واسه …………بوق………. با مرد متاهل و شرط ازدواج طلاق برای ایشونه . اینکه بازیگری عقدش ده روز بعد از طلاق همسر اول بوده و خانواده شوهرش هم گفتن نمیخوانش . و با ازدواجش مخالفن . دیگه بازیگر زنی که این شخصیتش باشه که شرط طلاق باسه مرد متاهل بزاره تا بعد ۳۷ سال به شوهر برسه حسودی داره . امروز که ارایشگاهی رفته بودم خانوما همه میگفتن چقده این مهناز افشار ……. بوده. بعدشم ایشون هنرمند نیست ایشون فقط یه بازیگره همین . … تو سیرک باهاش کار کنن میتونه مثل ادما نقش بازی کنه . اصل انسانیت و مرام و معنویت است

  12. شیرین می گوید

    بنده که از اقوام خانواده رامین هستم کل مطالب که در مورد ازدواچ خانوم افشار هست رو تایید میکنم شرم اوره که بازیگر زن سوپراستار یه کشور اسلامی با مرد متاهل مراوده داشته و باعث شعله ور شدن اختلافات زنو شوهری شده و زندگی یه تازه عروس رو از هم پاشونده و با وقاحت علی رغم مخالفت پدر شوهر و مادر شوهر و بدون حظور و اجازه انها به تنهایی بره عقد کنه و تازه فقط ده روز بعد از طلاق همسر اول اقا یاسین با افتخار عقد شو بندازه روز تولدش . این دیگه مایه تمسخر و تعجبه که شان این دختر اینقده کم و بی ارزش بوده. یعنی هیچ دختر خانواده دارو اصلا هیچ انسان با شرفی زندگی یه تازه عروس رو ویرانه نمیکنه تا به شوهر برسه که این دختر ۳۷ ساله کرد.. …………………..فکر کنم هیچ دختر با شخصیتی هم به این بازیگر زن حسودی نمیکنه

  13. یه خانم می گوید

    شخصیت این جناب یاسین مثل شخصیت فریدتوی فیلم معراجی هامیمونه.ادمایی که هرروز ممکن به هررنگی دربیان هم ماهواره دارن هم تسبیح.ایناهستندکه ابروی اسلام ومسلمونی رومیبرند.این وسط شکوندن دل زن ابرودارشون هم براشون کاری نداره.خداخودش جای حق نشسته.

  14. فرشته می گوید

    واقعیت این ماجرا کثیف ترین واقعیت است. کار افشار چندش اورترین کاری بوده که یه دختر میتونسته بکنه. ازدواجش هم چندش اوره.
    هیچکس از این زن و کارش حمایت نمیکنه مگر یه عده ار دوستاش که نمیدونم حرفشون چیه.
    این خانم میتونست زن دوم این اقا بشه بدون طلاق اما خودشم میدونه بعد یه مدت کوتاه زرق و برق دنیای بازیگری از چشم شوهرش میره و میفهمه همسر اولش مروارید بوده.
    مال … رامین بدجوری دنیاشو خراب کرد.
    خانواده رامین هم مقصرن، اگه پدر و مادرش طردش میکردن این اتفاق کمتر ابروشون رو می برد.
    از طرفی افشار گفته مادر شوهر با شخصیت و برادر و خواهرشوهر مهربانی دارم، لابد تحویلش گرفتن …!
    رامین و افشار هم روی خوش نخواهند دید چون ظلم کردند در حق دختری که تازه عروس بوده، چون رو مال … خوابیدند، …
    کاش اقای رامین متوجه گناهش بشه و از همسر اولش حلالیت بخواد.

    1. بردیا می گوید

      فرشته جان، شما همسر دوم من میشی؟!
      پس حرف مفت نزن و برای مردم نسخه نپیچ!

    2. خخخخخخ می گوید

      خفه شو بردیا

  15. زینت می گوید

    مهناز افشار یه زن … به تمام معنا ست .ما از اشنایان رامین هستیم . بنده خدا همسر اول اقا یاسین اصلا با شوهرش مشکلی نداشت این بازیگر معلوم نیست چه طوری رفته تو نخ شوهر این بنده خدا که زندگی این دختر تاز عروس رو از هم پاشوند بنده خدا در تدارک بچه دار شدن هم بود که این … اویزون شوهرش شد

  16. بردیا می گوید

    بابا چرا همه به مهناز افشار حمله میکنید؟! پس پسره چی؟! غلط کرده از راه به در شده!

    1. فرزین می گوید

      مهناز افشار باید رضایت میداد به صیغه موقت اگه عاشقش بود . تا زندگی زن اولش از هم نپاشه . مهریه رو هم میگرفت دیگه دنبال همین نبودخخخخ.؟؟ ابرو خونواده شوهرشم برد .انگاری مجبور بوده با این ظاهر بد حجابش بشه زن دوم یه خانواده تریپ مذهبی .

    2. مریم می گوید

      دمت گرم بردیا بالاخره ما یک مرد با انصاف هم تو ایران دیدیم ولی ابدا از گناه زشت افشار چیزی رو کم نمی کنه

  17. فرشته می گوید

    اقا بردیا زن دوم شدن بنا به شروطی در اسلام ایرادی نداره، بهر حال بهتر از اینه که ارزوهای یه دختر جوون و معصوم رو خراب کنه.
    من اگر جای افشار بودم اگر ذره ای انسانیت داشتم شرط طلاق نمیذاشتم.
    البته همسر اول رامین خیلی خوش شانس بوده که جدا شده چون اگر طلاق نگرفته بود تا الان ….

  18. هاوش می گوید

    اگه ۲۰ سال از مهناز افشار کوچیکتر نبودم میرفتم خواستگاریش عقدش میکردم البته موقت {خو ب اخه من دوست دختر دارم}تا نه ابروی پدرشو ببره یاسین رامین نه زندگی زن اولش از هم بپاشه .البته خرج زندگی رو می بایست خود خانوم افشار متقبل بشه تا من مدرک خخخخخ دکترامو بگیرم

  19. همایون می گوید

    هاوش اینطور که تو میگی مهناز افشار جای مادرته . خوبه عاقلی نگفتی عقد دایم . مهناز افشارم سنش خیلی بالا بود خوب شد یه مردی پیدا شد که از ننش و بابا ش قهر کرده بود و با زنش اختلاف داشت این پیر دختر ترشیده رو ظبطو ربط کرد

  20. رز گل می گوید

    واقعا ی دل سیر به هاوش و همایون خندیدم-خدا کنه ما بد نکنیم ما مواظب خودمون باشیم و از ازامتحانایی که برا ما هم پیش میاد سر بلند بیرون بیاییم(ممکنه مثل مهنازها و یا سین ها و از دست دیگرش تو زندگی ما هم بیاد -به نظرتون با همین قدرتی که اینجا حرف میزنید به کار درست هم عمل میکنید – ان شا الله

    جزییات بیشتر : “محمد یاسین” یا “محمد امین” / آنچه از خانواده همسر مهناز افشار نمی دانید + عکس | ساتین

  21. عزت الملوک تاج نیا می گوید

    قدیمیا وقتی میخواستن کسی رو نفرین کنندمیگفتن الهی رسوای خلق الله شی . نمیدونم این دختره مهناز افشار چی کار کرده تو زندگیش که الان به این نفرین دچار شده .

    1. noshad می گوید

      گل گفتی

    2. بینام می گوید

      درسته که از مهناز افشار اصلا خوشم نمیاد ولی شاید خانواده رامین در گذشتشون کاری کردن که الان انگشت نمای خلق شدن ….

  22. صابر می گوید

    من کاری ندارم کی مقصر بوده و چرا
    اما این نظذات شماهااز همه جالب تر بود
    واقعا آدم میفهمه که در دروازه رو میشه بست اما دهن مردم رو نه یعنی چی

    خودت پاکی عمو?
    مطمینی تو میری بهشت افشار نمیره که انقد بد میحرفی?
    آیا اونا هستن اینجا دفاعی بکنن?
    اینه مسلمانیتون
    یه جوآالدوز همبه خودمون بزنیم بد نیست
    هممون
    من و شما

    1. شیرین می گوید

      ما انسانیم جدا از دینمان برای شرافت انسانی ارزش قایلیم چیزی که این زن بازیگر با چراغ سبز دادن به مرد متاهلی شرافت یک انسان رو لگد مال کرد.اصلا لازم نیست آدم مسلمون باشه یا بت پرست.ازدواجش واقعا با هیچ اصول اخلاقی وانسانی جور درمیاد. این حق من و دیگران هست که این بازیگر مشهور رو که شهرتش رو از ما مخاطبانش وام گرفته یه خاطر این حرکت خودخواهانه و غیر انسانی سرزنش کنیم.مبادا الگو واسه دیگران شود ضمناملت آگاه شد چهره یک مردسیاسی و انقلابی با این ازدواج رو نمایی شد که از بیت المال چقدر پول عایدات این خانواده رامین شده که بازیگر مشهوری مثل مهناز افشار حاضر شده واسه تصاحب این ثروت عظیم با خانواده رامین وهمسر اول یاسین رامین رو در رو بشه وحالا مفتخر به همسر دوم بودن این آقازاده شده.

  23. امین می گوید

    آدمی که براش آبروش مهم نباشه وپول مهم باشه اینطور شوهر می کنه.اینا که برای هر تقی به توقی نظر میدن .چرا زندگیشون و آلبوم عکسای خصوصیشونو میزارن تو فیس بوک و اینستاگرام

  24. نانی می گوید

    جناب یاسین هی. بی تربیت !

  25. سالار می گوید

    جقدر هم خودشو به خونواده خاتمی و بیت رهبری این زنه مهناز افشار میخواد بچسبونه .
    حتما در سرش سودای تصاحب پست و سمتی سیاسی هم هست
    مهناز افشار با الهام چرخنده از یه …. منتها مهناز افشار زیر پوستی داره برا خودش جاده صاف میکنه تا یه سمتی چیزی بگیره
    این زن که با وجود مخالفت خونواده شوهر و زن اول یاسین رامین ……فقط ده روز بعد از طلاق زن اول محمد یاسین رامین سریع رفت محضر تنهایی عقد کرد
    وماه بعدش حامله شد خیلی زرنگه
    الهام چرخنده باید جلو این زن … و ریا کار لنگ بندازه!!!!

  26. ساناز می گوید

    ازش بدم اومد چندش جلف رو
    تو سریال خونگی عشق تعطیل نیست چقده عشوه میاد و میگه رهاااا

    چه هر روز هر روزم این ور اون ور میره و از شگم باردار خودش پیش همه رو نمایی میکنه

  27. sam می گوید

    بهترین راه برای نشون دادن اعتراضمون به این دختره….. اینه که اگه در آینده فیلمی بازی کرد هیچکس به دیدن فیلمش نره و به نوعی فیلم رو تحریم کنیم تا درس عبرتی باشه برای همه ی دخترای شوهر .زد!!!!!!!!!

  28. مرضیه می گوید

    قبول کنین بازیگر زن مسلمان و یا بهتره بگم باوقار نداریم همشون ………توجیهی هستن

  29. sana می گوید

    عجب نظرهایی دادید!!!
    من به درست یا غلط بودن این ماجرا کاری ندارم ، ولی چیز مهمتری میخاستم بگم که با خوندن نظرات متوجه شدم و متاسفانه فقط به این موضوع پرداختند، البته در مورد هر زندگی که عاقبتش شبیه این هست ، مردم چنین نظری دارند متاسفانه، نه تنها این افراد مشهور….اینکه نقش این آقا این وسط چیه؟! همش یا خانم اول مقصره و کوتاهی کرده و یا خانم دوم با بدجنسی اومده، پس نقش مرد چیه؟! در صورتیکه نقش اساسی و مهم رو خود مردها دارن که نمیتونند خودشون و زندگیشون رو کنترل کنند….بیاییم کمی گسترده تر و بهتر فکر کنیم ……

  30. sana می گوید

    امیدوارم متوجه منظورم شده باشید…. و در این موضوع این آقا و خانم افشار نظری ندارم و گناه هیچ کدومشون رو به گردن نمیگیرم که کی مقصره……بلکه منظورم به افکاری بود که در چنین ماجراهایی ، وجود داره و فقط انگشت اتهام به سوی خانم هاست….. بیشترین ضربه به خانم هارو فقط خودشون میتونن به خودشون بزنند……همگی زندگی شاد داشته باشید…

  31. لیلا می گوید

    عزیزان شما می دونید که خانم گوهرخیراندیش هم درآمریکاباشخصی به نام ابوالفتح اخوت معروف به علی ازدواج مجددکرده و نمیخوادکه ازدواجش رابعدازپیری آشکارکنه و همش میگه اگه ازدواج مجدد کردم حتماعلنی می کنم .بابا همسرش ازبستگان ماهستند .باورکنید

  32. دزفول پرچم بالاست می گوید

    سلام به تمام ایران مخصوصا دزفولیا – مهناز افشار هم دزفولی شد بزنگ اون دست قشنگ ه رو تهرانیها حسرت بخورین مخصوصا اون بازیگرای قصد ازدواج با خانوم افشار و داشتن – راستی مهناز افشار الان دیگ زن پسر عمو مامانمه – درود بر دزفول قهرمان مهناز افشار تبریک آمریکا نرین اما ایران بهتره مخصوصا دزفیل سقه تیات بایم بقمی فدات بوس

    1. پرهام می گوید

      شما ک اینقد این خانم عروستون شدن ذوق میکنی پس احتمالأ الکسیس تگزاس عروستون بشه از ذوق پر پر مرگ میزنی

  33. مریم می گوید

    …اااااااااک تو سرت که به زنی مثل افشار افتخار میکنی.این دیگه کیه که تهرونیا بهش حسودی کنن.این که زن نیس …

  34. مجتبی می گوید

    جهان سوم جاییست که مردمش زیر یک مطلب با کامنتاشون هم عروسی میگیرن برای یک نفر هم محکومش میکنن هم حکم میدن هم آبروشو میبرن و هم میکشنش و هرچی هم بگن حق باهاشونه و فقط حرف اونها درسته .

    کار مانیست شناسایی راز گل سرخ
    کار ما شاید این است
    که در افسون گل سرخ شناور باشیم
    پشت دانایی اردو بزنیم
    دست در جذبه یک برگ بشوییم و سر خوان برویم
    صبح ها وقتی خورشید در می اید متولد بشویم
    هیجان ها را پرواز دهیم
    روی ادرک ‚ فضا ‚ رنگ صدا پنجره گل نم بزنیم
    آسمان را بنشانیم میان دو هجای هستی
    ریه را از ابدیت پر و خالی بکنیم
    بار دانش را از دوش پرستو به زمین بگذاریم
    نام را باز ستانیم از ابر
    از چنار از پشه از تابستان
    روی پای تر باران به بلندی محبت برویم
    در به روی بشر و نور و گیاه و حشره باز کنیم
    کار ما شاید این است
    که میان گل نیلوفر و قرن
    پی آواز حقیقت بدویم

  35. hassan می گوید

    اگر این اقا انهمه سرمایه نداشت مهناز افشار براش تره خورد نمیکرد نان به نرخ روز خور وب….مهناز افشار فکر میکنه مردم ایران راگیر اورده ونادان تصورمیکنه .ولی مردم این موجود … را خوب میشناسند زنی که باعث ازهم پاشیدگی کانون خانواده دیکران شود نام زن هنرمند برایش ……ازاولش هم معلوم بود که …
    .

  36. احسان می گوید

    درجواب کامنت اول و دوم. من یک بختیاری هستم و شجره خانوادگیمو تا ۱۰ نسل عقبتر از خودم حفظم. دوست عزیز تویی که اسم پدرانت رو نمیدونی به دیگران ننگ انگلیسی نزن
    انگلیس و امریکا هنوز نتونستن تا لب مرز ایران بیان ولی زمانی بود که بختیاری پایتخت رو فتح کرد زمانی بود که اصفهان رو از دست اشرف افغان و مغولها نجات داد. و در جنگ تحمیلی تمام خوزستانی ها خونه هاشون رو از دست دادن و شهید دادیم بدلیل جنگ با عراق و هم مرزی اش با خوزستان.
    بارها دیدم چنین افرادی به مسخره گفتن که عراقیها اومدن به ….
    اگر ما انگلیسی بودیم چنین شجاعت و غیرتی نداشتیم که اینجوری از ملتمون دفاع کنیم. البته که همه ایرانیان با غیرت و با شرف هستن همه ایل و طوایف یعنی ایران.
    و در جواب کامنت دوم شما که میگی متاسفانه فکر میکنن لرها و بختیاریها دزفولی هستن باید افتخار هم بکنی چون بختیاری بزرگترین ایل ایرانه . اینو از خودم در نمیارم یه سرچ ساده بزن. در شهرهای بختیاری نشین سازه پیدا شده مربوط به ۵ هزار سال پیش. سرچ بزن راجعبه پارسوماش میفهمی چی به چیه و میگید نژاد برتر هستین؟ شما حتی جز ۵ ایل بزرگ ایران هم نیستید. اینهمه کرد و ترک بختیاری و بلوچ و لر و تهرانی و آذری که همشون اصالت دارن و ایرانی اصیل هستند نمیگن ما برتریم بعد یه دزفولی که نژادش از قاطی شدن لر و عرب وشوشتری و اسیرهای ایتالیایی درست شده میگه ما برتریم !!! بعدشم اون آلمان نازی بود که خودشون رو میگفتن نژاد برتر . پس شما چتونه. بخاطر همین رفتاراتونه که همه ایرانیا باهاتون چپن و دوچشم دیدنتون رو ندارن امیدوارم اطلاعات عمومیت بالا رفته باشه اگه نه یسر برو یه کتابخونه ببین چندتا غرفه راجعبه فرهنگ و تاریخ بختیاریها هست . ببینم یه کتاب هم پیدا میشه راجعبه فرهنگ و تاریخ کهن دزفول . عجب
    دوستان ببخشید حرفم طولانی شد جدا ناراحت شدم از حرفهاشون
    مهناز افشارم کلاه سرش رفت فکر کرد این مایه داره ولی باباهه از ایناست که پول به بچش نمیده اگه میداد که نمیرفت پول از ..

  37. احسان می گوید

    مهناز افشار یه زمانی اره خیلیا شاید قصد ازدواج داشتن باهاش. نه الان توی این سن با … بار طلاق
    اگه میدونستم طرف (دزفولیه) از ازدواج پسر عموی مامانش اینقدر خوشحال میشه خودم میرفتم زن پسر عموی مامانش میشدم
    ….
    من که نه از بازی و نه از قیافه افشار خوشم نمیاد. قیافه میخوای فقط لیلا اوتادی. بازی هم شقایق دهقان و شقایق فراهانی. عشقمن

  38. محمدبختیاری معروف به نویسنده ماسالی می گوید

    عشقم مهنازجون.می بوسمت.

  39. محمدبختیاری معروف به نویسنده ماسالی می گوید

    عشقم مهنازجون….