بیوگرافی حمید سوریان (قهرمان کشتی) + ازدواج و عکس پدر و مادرش

18

حمید سوریان  (hamid sourian) فرزند آخر خانواده ، بین شش برادر که همه ورزشکار و کشتی گیر بودند و در حد کشوری و تورنمنتهای خارجی مدال گرفتند،حمید هم کنار تشک بزرگ شد و در ۱۳ سالگی رفت به باشگاه بابک و حاج عبدالله زارع مربی اش شد .

همسر حمید سوریان خانواده حمید سوریان بیوگرافی حمید سوریان ازدواج حمید سوریان hamid sourian

پیرمرد ۸۲ ساله زحمتکشی که مربی پدرش هم بوده و پنجاه سال است مربی گری می کند و بسیاری همچون او را تحویل خانواده کشتی داده و حمید را پسری باهوش و مستعد و حرف گوش کن می داند که خوشرنگ ترین مدالها حقش هست و باعث افتخار ایران .

همسر حمید سوریان خانواده حمید سوریان بیوگرافی حمید سوریان ازدواج حمید سوریان hamid sourian

قد : ۱۶۹

وزن : ۵۵

افتخارات حمید سوریان

بازی‌های المپیک
طلا لندن ۲۰۱۲ ۵۵ ک‌گ
مسابقات جهانی
طلا بوداپست ۲۰۰۵ ۵۵ ک‌گ
طلا گوانگ‌ژو ۲۰۰۶ ۵۵ ک‌گ
طلا باکو ۲۰۰۷ ۵۵ ک‌گ
طلا هرنینگ ۲۰۰۹ ۵۵ ک‌گ
طلا مسکو ۲۰۱۰ ۵۵ ک‌گ
طلا تاشکند ۲۰۱۴ ۵۹ ک‌گ
مسابقات قهرمانی آسیا
طلا ۲۰۰۷ بیشکک ۵۵ ک‌گ
طلا ۲۰۰۸ ججو ۵۵ ک‌گ

حمید سوریان با وارد کردن یکی دو بار خودروهایی که نیاز به گرفتن مجوز دارند باعث شده تا گمان خیلی‌ها این باشد که قهرمان المپیکی کشتی فرنگی ایران شغل اصلی‌اش واردات اتومبیل است! اما سوریان بیشتر به کارهای ساخت و ساز می‌پردازد و در حال حاضر شغل دیگری به جز ساخت و ساز ندارد. او البته این روزها بیشتر حواسش به ورزش است تا بتواند با درخشش در المپیک دست نیافتنی ترین فرنگی کار ایران لقب بگیرد.

حمید محمد سوریان ریحانپور (متولد ۲ شهریور ۱۳۶۴ در شهر ری) کشتی‌گیر ایرانی وزن ۵۵ کیلوگرم و دارندهٔ ۶ مدال طلای کشتی فرنگی در مسابقات جهانی و یک طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن است. سوریان بالاتر از عبدالله موحد، طلایی‌ترین کشتی‌گیر تاریخ ایران در مسابقات جهانی و المپیک محسوب می‌شود.

همسر حمید سوریان خانواده حمید سوریان بیوگرافی حمید سوریان ازدواج حمید سوریان hamid sourian

زندگی ورزشی

حمید سوریان در سال ۲۰۰۱ دوبنده تیم ملی نوجوانان در وزن ۴۶ کیلوگرم را پوشید و در مسابقات نوجوانان آسیا به روی تشک رفت. در سال ۱۳۸۶ قهرمان قهرمانان ورزش ایران شد. در سال ۲۰۰۵ سوریان ۲۰ ساله، توانست اولین طلایش را در مسابقات جهانی بوداپست به چنگ آورد و عنوان قهرمانی بزرگ‌سالان جهان را از آن خود کند. در رقابت‌های جهانی گوانگ‌ژو سال ۲۰۰۶، در فینال روشن بایراموف را شکست داد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. پس از آن مدال طلای خود را بار دیگر، در مسابقات جهانی ۲۰۰۷ باکو تکرار کرد. ۲۰۰۹، مدال طلای چهارم خود را پس از غلبه بر هاکان نیبلوم در رقابت‌های جهانی هرنینگ دانمارک به دست آورد. پنجمین مدال طلای جهانی او ارمغان رقابت‌های ۲۰۱۰ مسکو است. ۲ طلای مسابقات بزرگسالان آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ از دیگر افتخارات ورزشی سوریان است. روزهای پایانی سال ۲۰۱۰ و کل سال ۲۰۱۱ را می‌توان بدترین سال‌های زندگی ورزشی او نامید. در این سال محسن حاجی‌پور در وزن ۵۵ کیلوگرم شرکت کرد و سوریان در مسابقات جهانی شرکت نکرد.

المپیک پکن

سوریان در المپیک ۲۰۰۸ پس از برد برابر ونلین ونکوف از بلغارستان و الگین الوایس از پالائو در دور سوم مسابقات مغلوب نظیر مانکیف، ورزشکاری از روسیه شد. در ادامه او با پیروزی برابر کریستین فریس از صربستان به دیدار رده بندی رسید که با باخت برابر پارک اون چول کره‌جنوبی به مقام پنجم این رقابت‌ها رسید.

همسر حمید سوریان خانواده حمید سوریان بیوگرافی حمید سوریان ازدواج حمید سوریان hamid sourian

بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو

حمید سوریان در رقابت‌های ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو ناکام ماند و با ۲ شکست در مسابقات وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های ۲۰۱۰ از دور مسابقات حذف شد. کارشناسان یکی از دلایل ناکامی او را کم کردن مکرر وزن و ضعف بدنی ناشی از آن عنوان کردند.

المپیک لندن

سوریان سهمیه المپیک ۲۰۱۲ را در مسابقات گزینشی قزاقستان به دست آورد. در نخستین مبارزه خود در المپیک لندن، بعد از ظهر ۵ اوت به وقت لندن با آرسن ایرالیف از قرقیزستان روبرو شد و توانست ۱–۳ او را شکست دهد. در مرحله یک چهارم نهایی پیتر موداس از مجارستان و در نیمه نهایی هاکان اریک نیبلوم از دانمارک را شکست داد. در فینال با شکست دادن روشن بایرامف از جمهوری آذربایجان در ۲ وقت پیاپی و با اقتدار موفق شد مدال طلای ۵۵ کیلوگرم فرنگی مردان المپیک ۲۰۱۲ را تصاحب کند. مدال طلای سوریان نخستین مدال المپیک کشتی فرنگی ایران پس از ۴۰ سال است. او پس از قهرمانی با پرچم ایران دور افتخار زد و مدالش را در روز تولد مادرش به او تقدیم کرد. او قبلاً در سال ۱۳۸۸ مدال طلای کشتی قهرمانی جهانش را به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران تقدیم کرده بود.

عضویت در کمیسیون ورزشکاران فیلا

حمید سوریان در انتخابات کمیسیون ورزشکاران فیلا شرکت کرد و موفق شد با کسب ۸۱ رای عضو این کمیسیون بشود .

رقابت کشتی فرنگی قهرمانی جهان در ازبکستان ۲۰۱۴

 

 

سوریان با شکست ۲ بر یک مینگیان سمنوف از روسیه ششمین مدال طلای جهانی خود را در رقابت قهرمانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان در ازبکستان کسب کرد. به این ترتیب او با کسب هفتمین مدال طلا رکورد ۶ مدال طلای عبدالله موحد یکی از اسطوره‌های کشتی را شکست و از از نظر مرغوبیت تعداد مدال بهترین کشتی‌گیر تاریخ ایران نام گرفت.

کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی

حمید سوریان پس از بازگشت از المپیک لندن در مراسم استقبال و جشن، پیشنهاد اهدای هدیه های خود به زلزله زدگان آذربایجان شرقی را مطرح کرد،به گفته حمید سوریان این پیشنهاد با استقبال مردم روبرو شد و او سرانجام در تاریخ هفت شهریور ۱۳۹۱ صد میلیون تومان به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اهدا کرد

پیش از این نیز حمید سوریان و علیرضا دبیر در بازار طلافروشان تهران حضور پیدا کردند و پنج میلیارد تومان کمک برای زلزله زدگان آذربایجان شرقی جمع آوری کردند.

گفتگو صمیمانه با حمید سوریان – از بحث ازدواج تا …

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 18 )
  1. شبنم می گوید

    سلام اقای سوریان من عا شق شدم اما نه عا شق شما برادرت مجتبی سوریان وافعا از صمیم قلبم میگم وافعا مرد جذابیه…

    1. محسن راگا می گوید

      عاشق من نشدی

    2. mina می گوید

      من از اشنایان ایشون هستم برادرشون زن دارن براتون متاسفم

  2. مینا معروف لکرانی می گوید

    ماشا الله به غیرتت حمید جان.همیشه باعث افتخار این مملکت بودی.

    1. Tara می گوید

      خانم معروف لطفا اول یاد بگیرین چطور باید قسمت دوم فامیلى سعید معروف رو بنویسین
      لکرانى نیست لاکرانى هست

  3. محسن می گوید

    آقا حمید خودم کشتی میگیرم اهل شهرت نیستم وگرنه میام ضربت میکنم والا شوخی کردم ایشالا هیچ وقت پشتت به زمین نخوره

  4. الناز می گوید

    مینا جان فقط مهدی و محسنشون زن دارن

    1. محمد می گوید

      اصن یه وضعیه.خب یکی اطلاعات درست بده.

  5. معصومه می گوید

    غیرت آقای سوریان ورد زبان ما ایرانیاست. غیرت ورزش کشتی تو این ورزش مهمتر از همه چیه که این غیرت و همه ی کشتیگیرا ندارن.

  6. maryam.ma می گوید

    حمید سوریان دومی نداره

  7. کتی می گوید

    واقعا عالیه

  8. نسیم می گوید

    ممنون که باعث افتخار ایرانی

  9. esmail می گوید

    سلام.
    واقعا من شمارو از ته دل دارم متم کشتی گیرم البته وزن ۷۴ که هدفم طلای المپیکه ایشالله خود اوس کریم کمکم کنه بتونم منم مثل شما بر مملکتم افتخار آفرین باشم.

  10. محمد می گوید

    یه بار میگید دوتاشون زن داره.یه بار میگید همشون یه بار….تکلیفتون مشخص نیست.خب راهت بگید بلد نیستیم.??????

  11. فافا می گوید

    سلام من از دوستان حمیدم هرکی اطلاعات میخوادبه من مراجعه کنه

  12. سحر می گوید

    سلام آقای سوریان من از ۱۱سالگی عاشق شما شدم الانم ارزوی دیدن شما از نزدیک رو دارم

  13. آوا می گوید

    حمیددوست دارم

  14. Mtg می گوید

    به نظر من آقای سوریان خیلی مهربون هستن