مدال طلای بهداد سلیمی بر گردن همسرش +عکس دخترش

13

بهداد سلیمی Behdad Salimi بعد از اردوی تیم ملی که در آنتالیا برگزار شد به ایران بازگشت و با آلما نصرتی در دوم فروردین ماه سال ۱۳۹۰ بر سر سفره عقد نشست و با هم ازدواج کردند.

همسر ورزشکاران همسر بهداد سلیمی فرزند بهداد سلیمی سلین سلیمی خانواده ورزشکاران بیوگرافی بهداد سلیمی بیوگرافی آلما نصرتی اینستاگرام بهداد سلیمی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار وزنه برداری behdad salimiبهداد سلیمی و همسرش

سلیمی یک خواهر و یک برادر بزرگ‌تر از خود دارد و فرزند آخر خانواده سلیمی است. شروع ورزش سلیمی با ژیمناستیک بود، مدتی را هم به باشگاه کشتی رفت، اما بعد متوجه شد علاقه اش به وزنه‌برداری بیشتر است، این شد که به این رشته روی آورد.

بهداد سلیمی کردآسیابی (متولد ۱۷ آذر ۱۳۶۸ در قائم‌شهر) وزنه‌بردار ایرانی دستهٔ فوق سنگین و دارندهٔ رکورد یک ضرب جهان در این وزن با ۲۱۴ کیلوگرم و دارندهٔ مدال طلای المپیک لندن در مجموع با ۴۵۵ کیلوگرم است.

قد : ۱٫۹۷ متر
وزن : ۱۶۵ کیلوگرم

همسر ورزشکاران همسر بهداد سلیمی فرزند بهداد سلیمی سلین سلیمی خانواده ورزشکاران بیوگرافی بهداد سلیمی بیوگرافی آلما نصرتی اینستاگرام بهداد سلیمی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار وزنه برداری behdad salimi

بهداد سلیمی رکورد یک‌ضرب جوانان ایران و آسیا را با ۱۸۸ کیلوگرم در سال ۱۳۸۷ در اختیار دارد.

 

همسر ورزشکاران همسر بهداد سلیمی فرزند بهداد سلیمی سلین سلیمی خانواده ورزشکاران بیوگرافی بهداد سلیمی بیوگرافی آلما نصرتی اینستاگرام بهداد سلیمی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار وزنه برداری behdad salimiinstagram behdadsalimi_aytakin

مسابقات آسیایی

بهداد سلیمی در رقابت‌های وزنه‌برداری آسیا در تانگ لینگ چین در وزن فوق سنگین با مجموع ۴۵۸ کیلوگرم (۲۰۸ کیلوگرم در یکضرب و ۲۵۰ کیلوگرم در دو ضرب) قوی‌ترین مرد آسیا شد. بهداد سلیمی وزنه‌بردار دسته ۱۰۵+ کشورمان در حرکت یک ضرب وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی توانست وزنه ۲۱۰ به ثبت برساند.

سلیمی در مرتبه اول وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی را بالای سر برد و در مرتبه دوم وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی را مهار کرد. وی در مهار وزنه ۲۱۵ کیلوگرم ناکام ماند تا با ۲۱۰ کیلوگرم رکورد بازی‌های آسیایی را بشکندو در دو ضرب بامهار وزنه۲۵۵بهداد سلیمی با بالا بردن مجموع ۴۶۵ کیلوگرم علاوه بر کسب مدال طلای اینچئون، رکود بازی‌های آسیایی را هم جابجا کرد.

همسر ورزشکاران همسر بهداد سلیمی فرزند بهداد سلیمی سلین سلیمی خانواده ورزشکاران بیوگرافی بهداد سلیمی بیوگرافی آلما نصرتی اینستاگرام بهداد سلیمی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار وزنه برداری behdad salimi

مسابقات جهانی بهداد سلیمی

سلیمی در سال ۲۰۱۰ قهرمان وزنه‌برداری دستهٔ ۱۰۵+ کیلو جهان شد و دومین وزنه‌بردار ایرانی، پس از حسین رضازاده، شد که مدال طلای فوق سنگین را به دست می‌آورد. او در این مسابقات با ۲۰۸ کیلوگرم در یک‌ضرب پس از یوگنی چیگیشف روس دوم شد و در دوضرب در پی مصدومیت چیگیشف با ۲۴۵ کیلوگرم پس از ماتیاس اشتاینر آلمانی دوم شد و به دو مدال نقره در یک‌ضرب و دوضرب و مدال طلای مجموع با ۴۵۳ کیلوگرم رسید.

وی موفق شد در حرکت یک ضرب دسته فوق سنگین رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری در فرانسه، با بالا بردن وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی رکورد جهانی این رشته را به نام خود ثبت کند و رکورد حسین رضازاده را بشکند. سلیمی در سال ۱۳۸۹ نشان ملی جوان ایرانی را نیز دریافت کرد.

سیدعلی خامنه‌ای، رهبر ایران، در پیام کوتاهی پیروزی وی در مسابقه قهرمانی جهان در آنتالیا ۲۰۱۰ را تبریک گفت:

ضمن تبریک پیروزی افتخار آمیز شما، از اینکه نام شهدای عزیز را بعد از پیروزی گرامی داشتید، صمیمانه تشکر می‌کنم.

بهداد سلیمی در المپیک تابستانی لندن ۲۰۱۲

او پس از کسب سهمیه المپیک تابستانی لندن در روز سه شنبه۱۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۰۵+ کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت و در حرکت اول یک ضرب ۲۰۱ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکات بعدی یک ضرب وزنه‌های ۲۰۴ و ۲۰۸ کیلو را بالای سر برد و بعد از وزنه‌بردار روس در جایگاه دوم یک ضرب قرار گرفت. قابل ذکر است وزنه‌بردار روس هم وزنه۲۰۸ کیلو را زد و دومی بهداد سلیمی در یک ضرب به خاطر سنگین تر بودن وزن او نسبت به وزنه‌بردار روس بود.

در دوضرب و در اولین حرکت وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت دوم نتوانست وزنه ۲۶۴ کیلوگرمی را -که رکورد المپیک محسوب می‌شد- بالای سر ببرد با ۴۵۵ کیلوگرم مدال طلای المپیک را گرفت؛ اما او نتوانست رکورد المپیک را که با ۲۶۳ کیلوگرم در دستان حسین رضازاده است را بزند.

با توجه به دومی سجاد انوشیروانی، این نخستین بار بود که در رقابت‌های المپیک در یک وزن، مدال طلا و مدال نقره، همزمان برای ایران به دست آمد؛ هرچند ایران در المپیک هلسینکی ۱۹۵۲، مدال نقره و برنز وزنه‌برداری را در یک وزن در کارنامه المپیکی خود دارد.

باشگاهی

بهداد پس از کسب مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن در ۲۶ مرداد ۹۱ به تیم وزنه‌برداری باشگاه پرسپولیس تهران پیوست.
وی در خرداد ۱۳۹۳ به تیم وزنه‌برداری باشگاه ذوب آهن اصفهان پیوست.

همسر ورزشکاران همسر بهداد سلیمی فرزند بهداد سلیمی سلین سلیمی خانواده ورزشکاران بیوگرافی بهداد سلیمی بیوگرافی آلما نصرتی اینستاگرام بهداد سلیمی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار وزنه برداری behdad salimiبهداد سلیمی و همسر و فرزندش (دخترش سلین)

زندگی شخصی بهداد سلیمی

بهداد سلیمی بعد از اردوی تیم ملی که در آنتالیا برگزار شد به ایران بازگشت و با آلما نصرتی در دوم فروردین ماه سال ۱۳۹۰ بر سر سفره عقد نشست و با هم ازدواج کردند. سلیمی یک خواهر و یک برادر بزرگ‌تر از خود دارد و فرزند آخر خانواده سلیمی است. شروع ورزش سلیمی با ژیمناستیک بود، مدتی را هم به باشگاه کشتی رفت، اما بعد متوجه شد علاقه اش به وزنه‌برداری بیشتر است، این شد که به این رشته روی آورد.

حاشیه‌ها

بهداد سلیمی و کوروش باقری در برنامه تلویزیونی حاضر شدند تا دربارهٔ اتفاق‌های اخیر وزنه‌برداری صحبت کنند که این موضوع به درگیری لفظی سرمربی تیم ملی و سلیمی منجر شد. پس از بستری شدن باقری در بیمارستان بهداد سلیمی، به عیادت او رفت و بعد از عیادت وقتی سلیمی در حال ترک بیمارستان بود یک مربی، به سمت سلیمی حمله‌ور شد و به صورت وی سیلی زد که منجر به پاره شدن لب او شد. البته سلیمی از درگیری اجتناب و بیمارستان را ترک کرد.

در برنامه ورزش از نگاه ۲ بهداد سلیمی اختلافات خود را با رضازاده گفت، همچنین بعد از پخش کلیپی از بازی‌های المپیک اشک‌های بهداد سلیمی جاری شد

بهداد سلیمی سفیر طلایی بهزیستی و سفیر ایرانسل در مسابقات جهانی و المپیک است.

بهداد سلیمی در المپیک ۲۰۱۶ ریو

رقابت دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرمگروه (A)  بهداد سلیمی با حریفان خود

۱- بهداد سلیمی (ایران): رکورد ورودی ۴۵۰ کیلوگرم

۲- مارت سیم(استونی): رکورد ورودی ۴۵۰ کیلوگرم
۳- لاشا تالاخادزه(گرجستان): رکورد ورودی ۴۵۰ کیلوگرم
۴- روبین الکسانیان(ارمنستان): رکورد ورودی ۴۵۰ کیلوگرم
۵- گور میناسیان(ارمنستان): رکورد ورودی ۴۵۰ کیلوگرم
۶- تویچیف(ترکمنستان): رکورد ورودی ۴۵۰ کیلوگرم

بهداد سلیمی توانست در حرکت یک‌ضرب بار دیگر تاریخ را تغییر داده و با مهار وزنه ۲۱۶ کیلوگرم، رکورد جهان و المپیک را جابه‌جا کند. این اتفاق سبب شد او با روحیه‌ای بالا به سراغ حرکت دوضرب برود.

سلیمی برای حرکت اول خود وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را در دو‌ضرب انتخاب کرد که با وجود بالای سر بردن وزنه، اما دو چراغ قرمز از داوران دریافت کرد تا ناکام شود. او در حرکت دوم خود، دوباره وزنه ۲۴۵ کیلوگرم را انتخاب کرد و این بار هم وزنه را بالای سر برد و سه چراغ سفید گرفت اما هیئت ژوری قبول نکرد. در حرکت سوم این وزنه‌بردار در مهار وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی موفق نبود.

دستاوردها و عنوان‌ها
بهترین(های) شخصی
  • یک‌ضرب: ۲۱۶ ک‌گ ۲۰۱۶ رکورد جهانی و رکورد المپیک)
  • دوضرب: ۲۵۵ ک‌گ (۲۰۱۴)
  • مجموع: ۴۶۵ ک‌گ (۲۰۱۴)

همسر ورزشکاران همسر بهداد سلیمی فرزند بهداد سلیمی سلین سلیمی خانواده ورزشکاران بیوگرافی بهداد سلیمی بیوگرافی آلما نصرتی اینستاگرام بهداد سلیمی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار وزنه برداری behdad salimi

بهداد سلیمی و دخترش سلین مهمان امشب خندوانه (۲ شهریور ۹۵)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 13 )
  1. افشار می گوید

    واقعا که ….

    1. مریم می گوید

      شما چادر سرت کن

  2. emad می گوید

    عزیزم گفت همسر بهداد سلیمی نگفت همسر مسعود ده نمکی یا فرج سلحشور

  3. زهره می گوید

    دخترا حسودیشون شده که بهداد مدالشو داده به زنش
    نترکید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خیلی هم خوجل بود عکساشون
    دوستت داریم قهرمان

    1. رضا می گوید

      واقعا،حرفتونو قبول دارم.

  4. لنا می گوید

    یعنی خجالت اوره هرکسی رو که عکس زنشو گذاشتن میاین اینجا تحلیلشون میکنید.
    واقعا خجالت نمیکشید قدو هیکل وقیافه ی زن مردمو تحلیل میکنید؟؟؟
    اصن گیریم که اون ادم خیلی هم بدحجاب واصن خیلی هم زشت باشه،شما باید شخصیتتون رو نشون بدین؟؟
    من الان هر پیجی رو دیدم که بازیگر زن بود یا همسر بازیگرا وخواننده ها بود ،یه عده نشستن دل وروده ی یارو رو کشیدن بیرون تحلیلش کردن.بخدا زشته.
    این کامنتا شخصیت نظر دهنده رو بیشتر نمایان میکنه.

  5. تو می گوید

    یعنی این عقده ای بازیاتون تو هلقم آخه به شما ها چه دوست داره اینجوری باشه زنش چرا آیند حسودی میکنید اخههههههههه

  6. بهناز می گوید

    سلام اصلا خوب نیست در مورد همسر کسی صحبت کنید یک لحظه تصور کنید طرف بیاد نظراتو بخونه خوب هر دو ناراحت میشن بهر حال انتخاب همدیگه بودن مثل زوجهای دیگه.خجالت بکشید

  7. مریم می گوید

    با تمام احترامی که برای بهداد سلیمی و همسر محترمشون دارم ولی چرا دخترا باید به همسر بهداد سلیمی حسودیشون بشههههه؟؟؟

  8. مهرداد می گوید

    خسته نباشی همشهری عزیز. فقط یکم مسائل دینی رو بیشتر رعایت کن

    1. مرجان می گوید

      خخخخخخ.مسائل دینی.خخخخخ

  9. فریبا می گوید

    چه زن بد حجابی.خدایاااا .واقعا که شرم اوره.مدال نگیر به زنت شال سر کردن یاد بده.یادش بده آرایش هم حدی داره

  10. فریبا می گوید

    این زنه تو گرفتی؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخ