یک مصاحبه جنجالی دیگر از آزاده نامداری ؛ ماجرای یک کتک کاری مفصل با فرزاد حسنی / مدیران تلویزیون به ما گفتند جداشوید و ..

28
پس از حواشی بسیاری که پیرامون جدایی آزاده نامداری و فرزاد حسنی پیش آمد، آزاده نامداری عکسی از خود در اینستاگرام منتشر کرد که جنجال های تازه ای را به دنبال داشت و باعث نامه ها و جوابیه هایی از دو طرف در این باره منتشر شود. نامداری پس از این قضیه، اینستاگرامش را بست تا مدتی از اخبار و حواشی به دور باشد. اما نامداری به تازگی مصاحبه ای مفصل انجام داده و در آن از علل طلاقش و همچنین چرایی انتشار آن عکس سخن گفته است.
همسر فرزاد حسنی همسر آزاده نامداری طلاق فرزاد حسنی طلاق آزاده نامداری بیوگرافی فرزاد حسنی اینستاگرام آزاده نامداری ازدواج فرزاد حسنی آزاده نامداری و فرزاد حسنی
پرده اول:
هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند!
خانم نامداری زیاد عصبانی می‌شود؟
نه. راستش من در مدت زیادی از زندگی‌ام اصلا عصبانی نمی‌شدم. جالب است برایتان بگویم که چند وقت پیش یکی از ویدئوهای قدیمی خودم را در یک فن پیچ اینترنتی دیدم که در آخر برنامه می‌گویم: «من که اصلا عصبانی نمی‌شوم.» با خود فکر کردم و دیدم در آن زمان چقدر نگاه درستی به خودم داشتم. البته که عصبانی شدن یک بخشی از زندگی آدم‌ها است؛ ولی من یک کاراکتر کاملا آرام دارم. اگر چه که در یک سال و نیم اخیر بیشتر عصبانی می‌شوم.
دریک سال و نیم، دو سال اخیر و وقتی فهمیدم دنیا مهربان نیست و یک هجمه خیلی شدید به سمتم روانه شد و من برای دفاع از خودم گارد گرفتم، عصبانیت هم بخشی از وجودم شد. ولی کلا عصبانیت من خیلی جدی نیست. ممکن است با کلام با دیگران بحث کنم اما آن قدر عصبانی نمی‌شوم که چیزی را بشکنم یا به سمت کسی پرتاب کنم! اصلا این جور عصبانی نمی‌شوم. حالا چرا این را پرسیدید؟
چون فکر می‌کنیم انتشار آن عکس افشاگرایانه در اینستاگرام یک واکنش از سر عصبانیت بود…
خیلی خوب شد که این را گفتید. پس اجازه دهید کاملا برای‌تان توضیح بدهم. اولا باید بدانید من اصلا و ابدا دچار انقلاب روحی نمی‌شوم. اینکه یک انفجار روحی در من رخ بدهد که باعث بشود یقه یکی را بگیرم یا به کسی ناسزا بگویم یا عکسی از سر عصبانیت منتشر کنم. می‌توانم بگویم دلخوری من در آن لحظه بسیار زیاد بود اما عصبانیت و خشمی نداشتم. آن عکس اصلا به خاطر اینکه من عصبانی بودم منتشر نشد و دلایل زیاد دیگری داشت.
همسر فرزاد حسنی همسر آزاده نامداری طلاق فرزاد حسنی طلاق آزاده نامداری بیوگرافی فرزاد حسنی اینستاگرام آزاده نامداری ازدواج فرزاد حسنی آزاده نامداری و فرزاد حسنی
اجازه می‌دهید بگوییم باورمان نمی‌شود؟ یعنی شما حال‌تان کاملا خوب بود و همه چیز عادی بود، بعد ناگهان تصمیم گرفتید یک عکس اینچنینی از خودتان منتشر کنید؟
نه اصلا! من حالم خوب نبود. حال خوب نبودن با عصبانیت دو مقوله کاملا جداست. من عصبانی نبودم و این‌طور نبود که حالا یک حرکتی بکنم که عصبانیتم را خالی کنم.
حال‌تان خوب نبود یعنی چطور بودید؟
ببینید من احساس می‌کردم یک اتفاقی افتاده است و باید واکنش نشان بدهم. بگذارید کمی به عقب برگردم. تفکر من به این صورت است که می‌گویم دو نفر که با هم ازدواج کردند، ممکن است بعد از یک مدتی به این نتیجه برسند که حالا نمی‌خواهند با هم زندگی کنند. خیلی خب! این می‌تواند یک پیشامد طبیعی در زندگی شما باشد و حالا باید با آن کنار بیایید. به نظر من فاجعه‌ای رخ نداده. قبول دارم که جدایی اتفاق بسیار تلخ و رنج‌آوری است و آدم را آزار می‌دهد، اما وقتی به این نتیجه رسیدید که تنها راه همین است، خب جدا شوید و دست از آزار هم بردارید. من این توصیه را به هر کسی که از من مشاوره بخواهد می‌دهم. برداشت بد نشود. اصلا توصیه به جدایی نمی‌‌کنم؛ اما اگر راه دیگری نبود، اتفاق هولناکی نیفتاده و زندگی ادامه دارد و دنیا به آخر نرسیده است.
پس شما از این آدم‌ها هستید که فکر می‌کنند زوج‌ها می‌توانند بعد از ازدواج رابطه دوستانه‌ای با هم داشته باشند…
در شکل کلی‌اش درست است؛ به شرطی که هر دو نفر متقاعد شوند که در مورد خودم، هر چقدر سعی کردیم نشد. ولی درستش این است که دو طرف سر جنگ نداشته باشند و قصد آزار هم را نکنند و هر کس راه خودش را برود. حالا می‌شود به قول شما دوست ماند و به هم احترام گذاشت.
پرده دوم:
یک عاشقانه ناآرام
ما هنوز نفهمیده‌ایم فاجعه از کجا شروع شد؟
از زمانی شروع شد که من چند ماه پس از عقد به این نتیجه رسیدم که ما نمی‌توانیم زندگی کنیم و پا پیش گذاشتم که جدا شوم.
و طرف مقابل مخالف بود؟
بله، کاملا مخالف بود.
یعنی ایشان اعتقاد داشت که می‌توانید با هم زندگی خوبی داشته باشید.
در حرف بله.
ولی جمع‌بندی شما این بود که دیگر امکان زندگی مشترک وجود ندارد؟
من مطمئن بودم که نمی‌توانیم و برای این تصمیم دلایل منطقی داشتم و به عقیده من ایشان هم ته دلش می‌دانست که ما نمی‌توانیم.
از کی مطمئن شدید نمی‌توانید؟
شاید حدود دو ماه بعد از عقد کاملا به این نتیجه رسیدم که امکان ادامه این زندگی وجود ندارد. ما کلا ۱۰ ماه عقد کرده بودیم.
چند ماه قبل عقد دوران نامزدی داشتید؟
هیچ! تقریبا تمام مدت خواستگاری و نامزدی ما ۱۰ تا ۱۵ روز هم طول نکشید.
یعنی شما دو ماه بعد از عقد قصد داشتید جدا شوید و مقدماتش را آغاز کردید و ۱۰ ماه بعد جدا شدید؟
نه اصلا. من ابتدا سعی کردم مشکل را با خودم حل کنم. چون تجربه زندگی مشترک نداشتم فکر می‌‌کردم هیچ‌کس نباید متوجه شود که ما مشکل داریم و من باید از چیزی که کاملا بد است صیانت کنم و معتقد بودم اگر بد است برای من است و هیچ کس نباید بفهمد.
هنوز به آن نقطه انفجار که شما آن عکس را منتشر کردید نرسیده‌ایم، اما چطور است به عقب برگردیم و ببینیم چرا اصلا به اینجا رسیدید که این زندگی ارزش ماندن ندارد…
ببینید به نظرم وارد جزییات نشویم بهتر است. چون طرف مقابل من حضور ندارد و یک طرفه حرف زدن بی‌انصافی است.
خب سوال را به این شکل مطرح می‌کنم؛ اصلا چی شد که رابطه کاری شما منجر به ازدواج شد؟
اصلا دوست ندارم وارد این بحث هم بشوم…
به هر حال شما از همدیگر شناخت داشتید و تازه به هم نرسیده بودید. درست است؟ بعد از عقد اما دو ماه نگذشته شما متوجه می‌شوید اشتباه کرده‌اید…
بله سال‌ها بود همدیگر را می‌شناختیم اما در همین حد که از کار هم تعریف کنیم. شناخت ما از هم سطحی بود. به عنوان خانم نامداری و آقای حسنی به هم احترام می‌گذاشتیم و اینکه بگوییم چقدر تو خوب اجرا می‌کنی. واقعا در همین حد نه بیشتر.
خوب اجرا می‌کنی یا آدم خوبی هستی؟
هر دو.
و این رابطه کاری تحسین‌آمیز کم‌کم به ازدواج و خواستگاری رسید؟
بله. اما بگذارید کمی جامع‌تر برایتان بگویم. نمی‌دانم چه دردی است که آدم‌ها خودشان را درست پرزنت نمی‌کنند. من معتقدم آدمی هستم که تشخیص می‌دهم. فکر می‌کنم از یک استعداد متوسط برخوردارم که می‌توانم تشخیص دهم و فکر می‌کنم چیزی که باعث شد ما ۴ تیر عقد کنیم و در شهریور یعنی ظرف دو ماه به این نتیجه برسیم، این بود که ما درست به هم پرزنت نشده بودیم.
شما دقیقا دنبال کدام فرزاد حسنی می‌گشتید که پیدایش نکردید؟
همان که می‌گفت، دوست ندارم به طور دقیق صفات خوب را بگویم چون آن وقت شما فکر می‌کنید ایشان آن صفات را اصلا ندارد و این خوب نیست. همین قدر بگویم که ما به لحاظ اعتقادی، فکری و اهدافی که در زندگی داشتیم، حتی دایره دوستان و خیلی مسائل دیگر با هم تفاوت داشتیم و اینها چیزهای کوچکی نبود. حتی برای نشست و برخواست‌ هم با هم مشکل داشتیم.
پس شما معتقدید این تفاوت‌هایی که ظرف ماه‌های اول به چشم‌تان آمد به این خاطر بود که خود واقعی‌تان را نشان نداده بودید؟
فکر می‌کنم من خود واقعی‌ام را نشان داده بودم. اما آن طرف داستان آدمی است که هیچ کدام از آن چیزهایی که می‌گفت نبود. ضمن اینکه ایشان با من فرق می‌کرد چون شناخت خیلی بهتری از من داشت: برخلاف اینکه من ایشان را کمتر می‌شناختم.
چطور چنین چیزی ممکن است؟
به خاطر اینکه ایشان مرد هستند.
اینکه ایشان شناخت خوبی از شما نداشتند، مزیت است؛ نه عیب، شاید این ضعف شما بوده که شناخت خوبی از طرف مقابل‌تان نداشتید؟
شاید به خاطر اینکه من آدم واقعی و ساده‌ای هستم. من همینی هستم که می‌بینید. در کوچه و خیابان و جلوی دوربین. همه جا من همینم. شاید گل تمام حرف‌هایی که می‌خواهم در این مصاحبه یا هر جای دیگری بگویم یک جمله باشد. من با آن فرزاد حسنی که قبل از ازدواج می‌شناختم ازدواج نکردم و اگر همان آدم که فکر می‌‌کردم بود، نه تنها جدا نمی‌شدم، که هزار سال هم زندگی می‌کردم.
سوال مشخص ما این است خانم نامداری: آیا این نقص به شما برنمی‌گردد که نتوانستید خوب تشخیص دهید؟
حتما بخشی از این اتفاق به من برمی‌گردد. اصلا زودباور بودن در تمام زندگی به من ضربه زده است، اما این هولناک‌ترین ضربه بود. من بخشی از این اتفاق را که شاید ۵۰درصد باشد کاملا می‌پذیرم، اما می‌گویم من با ادعاهای یک آدم ازدواج کردم؛ البته من در زندگی به این معتقدم که نمی‌توانم بنا را بر بی‌اعتمادی گذاشت و اگر بنای همه چیز بربی‌اعتمادی باشد، دیگر نمی‌شود به راحتی زندگی کرد چون زندگی ترسناک می‌شود.
می‌دانید چرا روی آن مساله تمرکز کرده‌ایم؟ چون فکر می‌کنم مساله‌ای که شما را به این نقطه رساند، مساله خیلی شایعی است. خیلی از جوان‌ها، خصوصا دختر خانم‌ها بدون شناخت درست از خود و طرف مقابل، تنها با تصورات خودشان وارد مقوله ازدواج می‌شوند. البته قاعدتا در مورد خانم نامداری که روانشناسی خوانده و سال‌ها به عنوان یک فعال اجتماعی تجربه حضور داشته قضیه به همین سادگی نیست…
با حرف شما کاملا موافقم. موردی که در یک سال اخیر بیشتر از هر چیزی من را رنج می‌دهد و باعث ناراحتی، آزار، درد، بی‌خوابی و هزار تا مشکل دیگر شده، این است که من چرا بدون تفکر وارد گود شدم. این دردی است که من را رها نمی‌کند. معتقدم اتفاقات چند سال اخیر به خاطر دوره‌ای از زندگی من به وجود آمده که دیگران را منع می‌کردم و این خواست خدا بود که در شرایطی قرار بگیرم که همیشه از آن فرار می‌کردم. در حقیقت همیشه به خودم می‌گویم خدا دارد به تو می‌گوید آزاده، من یکی‌یکی این چاله‌ها را می‌گذارم سر راهت تا ببینم تو که این قدر دیگران را منع می‌کنی با مشکلات خودت چه برخوردی خواهی داشت. این جهان‌بینی من در برابر اتفاقات یک سال اخیر است. چون زندگی من به صفر رسیده و حالا از نو شروع کرده‌ام و دارم همه چیز را از نو می‌‌سازم.
پرده سوم:
شجاع دل
شاید یکی از ویژگی‌های بارز آزاده نامداری که تمام اتفاقات زندگی او را توجیه می‌کند شجاعت باشد. با همین شجاعت می‌تواند تصمیم بگیرد یک ازدواج را که به نظرش موفق نیست با همه تبعاتش تمام کند. با همین شجاعت، این جدایی را علنی می‌کند و با همین شجاعت عکسی با ظاهر نامناسب و جنجالی را در اینترنت منتشر می‌کند. همین شجاعت هم حالا شما را به این مصاحبه کشانده…
البته همان‌طور که گفتم این اولین و آخرین مصاحبه من درباره این اتفاق خواهد بود. از یک جهت قبول دارم من شخصیت شجاعی دارم اما بیشتر از هر چیزی می‌توان گفت آدمی نیستم که دست به پنهان کاری بزنم و به این تفکر اعتقاد ندارم. همیشه می‌گویم چیزی تو را می‌ترساند که از آن شناخت نداری و درباره‌اش فکر نکرده‌ای و احساس می‌کنی با خطری مواجه می‌شوی. من در تمام مواردی که گفتید احساس خطر نمی‌کردم. در زمان جدایی خیلی‌ها از جمله دوستان رسانه‌ای‌ام به من می‌گفتند به هیچ‌کس نگو. چون این طوری به زندگی کاری‌ات ادامه می‌دهی و مطبوعات اذیت‌ات نمی‌کنند و کسی کاری به کارت ندارد. اما من با خودم فکر کردم که نمی‌توانم با دروغ زندگی کنم. وقتی با دوستان و فامیل که معاشرت می‌کنم، زمانی که مورد سوال قرار می‌گیرم نمی‌توانم دروغ بگویم. باید حلقه دستم کنم که باز هم دروغ است. من آدم این کار نبودم و نیستم.
دروغ البته تاریخ مصرف دارد و بالاخره باید راستش را می‌گفتید.
حق با شماست.
یعنی بپذیریم آن‌وقت که مصاحبه کردید و تلویحا جدایی‌تان را اعلام کردید، می‌خواستید درس صداقت به ما بدهید؟
من با این کار از خودم صیانت کردم. ادعای مدیریت جهان و این را که بخواهم همه را راهنمایی کنم ندارم. از خودم و از زندگی‌ام، جهان بینی‌ام، اصولم و چیزی که به آن اعتقاد داشتم و دارم دفاع می‌‌‌‌کنم. این اتفاقات چیزی خارج از چارچوب زندگی عادی نیست که بخواهم از آنها فرار کنم و دروغ بگویم که ما جدا نشده‌ایم و من زندگی مشترک خوبی دارم و خیلی هم خوشبختم! یا در مجامع عمومی ظاهر شوم و به مردم لبخند دروغین تحویل بدم! من اگر این‌طور زندگی کنم شب نمی‌توانم، بخوابم.
این را که می‌گویید، با ذات کار در رسانه منافات ندارد؟ همه آدم‌ها جلوی دوربین یا پشت دوربین فرق دارند…
نه. اینکه من هفت سال به صورت دائم در تلویزیون حضور داشتم و سه سال مستند ساختم و سه چهار سال هم که برنامه سال تحویل اجرا کردم، من را به آدم دیگری تبدیل نکرد. من آدم شوآف و نمایش نیستم. آدم رئالی هستم و اصلا این دنیای رسانه را که قرار است همه از آن بترسیم درک نمی‌کنم. مگر من خلاف کرده‌ام که از چیزی یا از کسی بترسم؟ دارم یک کار شرعی می‌‌کنم. یواشکی کاری کردن در مرام من نیست…
می‌شود این جوری بود و سال‌ها در رسانه‌ ماند؟ نه فقط در تلویزیون ما که حتی چهره‌های تلویزیونی در دیگر کشورها هم زندگی‌شان جلوی دوربین با زندگی واقعی کاملا متفاوت است؛ مثال اخیرش جرمی کلارکسون مجری برنامه تخت‌گاز.
این چیزی که در مورد جرمی کلارکسون می‌گویید یک گرفتاری حرفه‌ای است که همیشه پیش می‌آید و از بحث ما کاملا جداست. اما به نظر من همه باید آن‌طوری باشند که همیشه هستند و لزومی ندارد شما چند شخصیت متفاوت داشته باشید. من به عنوان فردی که سال‌ها جلوی دوربین بودم برای مردم با چند ویژگی مهم شناخته می‌شوم. مثلا ممکن است فکر کنند خیلی شلوغ هستم اما وقتی با من برخورد می‌کنند می‌گویند چقدر آرام هستی. یا ویژگی دیگرم این است که پیشرو بوده ام. ظاهرم با بقیه مجری‌ها فرق دارد. من اولین مجری تلویزیون بودم که چادر ملی سر کردم، اصلا تا پیش از من کسی چادر ملی سرش نمی‌کرد. درست مثل سریال در پناه تو که یک خانم به چادرش کش زد و همه شگفت‌زده شدند. من آدمی هستم که راحت گفت‌وگو می‌کنم حتی اگر یک شخصیت مهم روبرویم باشد؛ یا اینکه آدم شادی هستم و راحت می‌خندم و اصلا تصویر عبوسی از خودم به جای نگذاشته‌ام، چون فکر می‌کنم به عنوان میزبان باید بستری فراهم کنم که مهمان راحت باشد و در عین حال، با تمام این ویژگی‌ها آدم معقولی هستم. جالب این است که مخاطب این را می‌فهمد. اما من چوب ویژگی‌هایی را که گفتم خورده‌ام و بارها پیش آمده که گفته‌اند چقدر این دختر راحت است و چه کسی به او اجازه داده این قدر راحت باشد یا اینکه چرا درباره فوتبال حرف می‌زند؟ در همه سال‌های کاری، من بحران‌های زیادی طی کرده‌ام و در دو سال اخیر هم که این ماجراها پیش آمده است ولی با تمام این تفاسیر کلا از تصویری که به جا گذاشته‌ام احساس خوبی دارم و فکر می‌کنم کاری را که می‌خواستم انجام داده و نشان داده‌ام. می‌توانی خودت باشی و تصویر دروغ از خود نسازی. من خوشحالم که با تمام این رفتارهای متهورانه، مردم من را آدم معقولی می‌دانند.
یک جورهایی نماد جمع اضداد هستید. آدمی که نشان داده می‌توان ظاهری سنتی داشت اما کلیشه نبود و جور دیگری لباس پوشید و حرف زد. راستی خانم نامداری یک آدم سنتی است؟
من برخاسته از یک خانواده سنتی هستم و چادر به من ارث رسیده است. مادرم، مادربزرگم و تا ۷ نسل قبل از من همه خانم‌ها چادر پوشیده‌اند. من از اول راهنمایی چادر سر کرده و به مدرسه‌ای رفته‌ام که چادر پوشیدن در آن الزامی بوده. با این تعاریف خودم را آدمی مذهبی‌ای می‌دانم. اما من شاید به خاطر ویژگی‌های نسلم پیشرو بودم. اولین نفر هم بودم که همه تبعات‌اش را پس دادم. حتی در اتفاقات اخیر هم پیشرو بودم. اولین کسی بودم که به عنوان یک مجری زن در تلویزیون، بعد از جدایی آمدم و گفتم طلاق گرفته‌ام. مطمئن باشید که آدم‌ها از این به بعد راحت‌تر می‌گویند که طلاق گرفته‌اند، اما بدبختی‌هایش را من تحمل کردم.
همسر فرزاد حسنی همسر آزاده نامداری طلاق فرزاد حسنی طلاق آزاده نامداری بیوگرافی فرزاد حسنی اینستاگرام آزاده نامداری ازدواج فرزاد حسنی آزاده نامداری و فرزاد حسنی
پشیمان نیستید؟
نه اصلا. من تصمیم گرفتم و پای تصمیم خود ایستادم. حتی اطرافیانم، مادرم، خواهر و کسانی که به من نزدیک‌اند گاهی از این کار من ناراحت می‌شوند. مثلا من با خواهرم فرق می‌کنم و وقتی او از کارهای من ناراحت می‌شود، می‌گویم ناراحت نباش، کارهای از این وحشتناک‌تر هم ممکن است بکنم، ولی تو تا همیشه خواهر من می‌مانی و البته اگر باعث آزارت هستم، برو بگو من آزاده نامداری را نمی‌شناسم! اشکالی ندارد. شما ممکن است بخواهید یک زندگی معمولی داشته باشید و زیر زیرکی هر کاری بکنید اما ازدواج یک مقوله کاملا جداست. چه برای آقایان چه برای خانم‌ها و نمی‌شود اینجا دروغ گفت. من فرزاد حسنی را بعد از جدایی ندیدم و حتی دیالوگ هم با هم نداشتیم و در جریان نیستم که ایشان چه اوضاع و احوالی دارد.
چقدر خوب است که آدم خودش را جای طرف مقابل بگذارد آن وقت شاید بشود جوری رفتار کرد که این ماجرا از این تلخ‌تر نشود…
چند روز پیش یکی از دوستانم به من گفت تو کینه‌داری؟ گفتم ببین در دنیا هیچ‌چیز آنقدر ارزش ندارد که بخواهیم کینه از آن به دل داشته باشیم. من نسبت به ایشان عصبانی، ناراحت و دلگیر نیستم و این طور نیست که بخواهم یک سوال از او بپرسم چرا این کار را کردی؟ چرا راستش را نگفتی؟ خودش می‌داند که من به چه چیزهایی اشاره می‌کنم. اگر ایشان مواردی را که بعدا فهمیدم همان اول آشنایی می‌گفت می‌فهمیدم من و او ازدواج که سهل است همسایه هم نمی‌توانستیم باشیم.
شما مجبور به ازدواج شدید؟ چون در مصاحبه‌ای قبلا گفته بودید که ما در حال خواستگاری و مراحل قبل عقد بودیم که مجله‌ها عکس عروسی‌ ما را روی جلد زدند و ما مجبور شدیم هر چه سریع‌تر مراسم عقدمان را برگزار کنیم.
اجباری در کنار نبود. ما پیش از ازدواج همان‌طور که گفتم ۱۰ تا ۱۵ روز صرف خواستگاری و رفت و آمدها کردیم و در زمانی که هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و رسمیت به خود نگرفته بود یکی از روزنامه‌ها خبری درج کرد که آزاده نامداری و فرزاد حسنی ازدواج کرده‌اند. که به یاد دارم ۱۴ یا ۱۵ خرداد بود و همه جا تعطیل. وقتی آن خبرها بیرون آمد تمام دوستان و آشنایان من هم فهمیدند. تمام فک و فامیل‌مان از راه دور و نزدیک تماس می‌گرفتند و می‌گفتند چرا ما را دعوت نکردید و ما قسم می‌خوردیم به خدا هنوز کاری نکرده‌ایم! می‌گفتند پس مجله‌ها چرا عکس‌تان را چاپ کرده‌اند؟! البته با تمام این تفاسیر این نامردی مطلق است که بگویم من مجبور شدم و ازدواج کردم. اما به خاطر این عکس تحت‌فشار قرار گرفتیم که زودتر ازدواج کنیم. رسانه‌ها بعضی وقت‌ها به جهت کار غیراخلاقی‌شان کارهایی می‌کنند که به مردم ضربه می‌زنند. اگر آن خبرها منتشر نمی‌شد ما زمان بیشتری برای فکر کردن داشتیم.
پرده چهارم:
روز واقعه
تا اینجا هنوز درباره آن روز لعنتی صحبت نکرده‌ایم، برگردیم به ‌آن روز؟
اگر این ضبط صوت را خاموش کنید به شما می‌گویم چه اتفاقاتی افتاد.
به هر حال شما عکسی از خودتان منتشر کردید که از یک اتفاق دردناک پرده برداشت، شبیه صحنه قتلی که رخ داده و شما شاهد بوده‌اید. حالا که نمی‌توانید بگویید نمی‌توانم حرفی درباره آن بزنم…
خب، اجازه بدهید جوری تعریف کنم که بدون وارد شدن به ریز ماجرا بشود توضیحش داد. تا سه ماه اول بعد از عقد من به زنی تبدیل شدم که اصلا شبیه خود واقعی‌ام نبود. زنی که هیچ‌وقت وجود نداشته و نمی‌شناختمش. در این سه ماه من هر اتفاق غیرمعقولی که می‌افتاد نمی‌دیدم و سعی می‌کردم به خاطر زندگی‌ام از آن بگذرم. اما بعد که تصمیم گرفتم ادامه ندهم، اتفاقاتی افتاد که نمی‌توانم آنها را مو به مو تعریف کنم چون قابل گفتن و طرح کردن نیستند. در نرم‌ترین شکل می‌شود گفت به نظر می‌رسد ایشان بر تکانه‌های روانی‌شان کنترل نداشتند.
یعنی چه؟
بر تکانه‌های روانی تسلط نداشتن یعنی مثلا وقتی شما عصبانی می‌شید لیوان را پرت می‌کنید به سمت دیوار تا خرد شود. یک روز هم ممکن است سر همسرتان را پرت کنید به سمت دیوار.
خب چه اتفاقی می‌افتد که یک نفر به این نقطه می‌رسد؟
من گفتم بیا برویم جدا شویم و ایشان گفتند من جدا نمی‌شوم.
قبلا از آن هیچ وقت چنین واکنش‌هایی به وجود نیامده بود؟
۴ یا ۵ بار دیگر واکنش نشان داده بود، اما نه با این شدت.
همسر فرزاد حسنی همسر آزاده نامداری طلاق فرزاد حسنی طلاق آزاده نامداری بیوگرافی فرزاد حسنی اینستاگرام آزاده نامداری ازدواج فرزاد حسنی آزاده نامداری و فرزاد حسنی
شاید بعضی‌ها فکر کنند نمی‌شود شما فقط یک کلام بگویید بیا برویم جدا شویم و ایشان چنین واکنشی نشان بدهند؟ شما حتما کاری کرده‌اید که ایشان را به این نقطه از عصبانیت رسانده…
نه. من فقط گفتم بالا بروید پایین بیایید، حاضر نیستم یک دقیقه دیگر زندگی کنم.
این اتفاق کی بود؟
حدود آذر ماه ۹۲٫
شما تیر ماه عقد کرده بودید. یعنی ۵ ماه بعد از ازدواج؟
بله. ۵ ماه بعد از ازدواج، ما به جایی رسیدیم که دیگر برای من بشخصه امکان زندگی وجود نداشت و درخواست من برای جدایی به چنین اتفاقی منجر شد.
شما در این زمان حق طلاق داشتید؟
نه. بعد از این ماجرا بود که حق طلاق گرفتم.
آن روز بعد از درگیری چه شد؟
من به حالت مرگ افتادم و بعد از رسیدن به بیمارستان در حالی که به شدت آسیب دیده بودم با خانواده‌ام تماس گرفتم و آنها آمدند و من بعد از مرخصی از بیمارستان این قضیه را از طریق قانونی پیگیری کردم.
فرزاد شما را به بیمارستان برد؟
بله. اتفاقا ایشان بسیار اظهار پشیمانی می‌کردند و گفتند خودم از شما مراقبت می‌کنم و ما حالمان دوباره خوب می‌شود.
ولی شما شکایت قضایی کردید…
بله.
و سرنوشت پرونده چه شد؟
من وکیل گرفتم. شرط پدر من در آن پرونده این بود که ما در صورتی رضایت می‌دهیم که دخترم حق طلاق داشته باشد و پس از آن بود که بعد از مدت‌ها پدرم اجازه داد با ایشان حرف بزنم.
یعنی به ازای گرفتن حق طلاق مصالحه کردید. بعد چه شد؟
کلا از روز عقد تا زمان جدایی ما فقط ۱۰ ماه طول کشید. من بعد از آن اتفاق دچار نوعی ترس شده بودم که دیگر نمی‌توانستم ایشان را حتی یک ثانیه ببینم و حتما باید نفر سومی حضور می‌داشت.
یعنی پس از آن ماجرا دیگر همدیگر را ندیدید؟
تا زمان اجرای برنامه سال تحویل ۹۳٫
پرده پنجم:
روزگار تلخ
شما به فاصله یک ماه بعد از اجرای برنامه جدا شدید و دیگر همدیگر را ندیدید؟
بله حتی روز جدایی هم همدیگر را ندیدیم و من به واسطه حق طلاقی که گرفته بودم به صورت غیابی جدا شدم و همه چیز تمام شد.
تمام که نشد. عید امسال عکس آسیب دیدن‌تان را در اینستاگرام منتشر کردید… اگر ما سوالی می‌پرسیم که برخورنده است و ناراحت‌تان می‌کند عذرخواهی می‌کنیم، اما فکر می‌کنیم باید سوال‌ها و شائبه‌هایی را که در ذهن مردم ایجاد شده بپرسیم. خیلی‌ها می‌گویند خانم نامداری در آن وضع و حال، چطور و با چه انگیزه‌ای از خودشان سلفی گرفتند؟
آن عکس سلفی نیست. شخص دیگری عکس گرفت و فقط عکس هم نبود و فیلم هم گرفتیم. در بیمارستان هم نیست. شب است که به خانه آمده‌ام.
یعنی فکر می‌‌کردید یک روز از این عکس و فیلم که هنوز منتشرش نکرده‌اید علیه همسر سابق‌تان استفاده کنید؟
خدا شاهد است که نه. اصلا حالم خیلی بد بود. آن فیلم یک چیز کاملا شخصی است. در آن فیلم حال و روزم را گفته‌ام. آن عکس که منتشر شد، چون در خانه گرفته شده بود و من پوشش کافی نداشتم و عکس کراپ (بریده) شده.
پرده ششم:
فریاد زیرآب
کینه که می‌گویید ندارید و نداشتید، مدرک هم نمی‌خواستید جمع کنید. شکایت‌‌تان را هم که پس گرفتید. پس چه شد که دوم فروردین ۹۴ آن عکس را منتشر کردید؟
خیلی صریح می‌گویم. دو هدف مشخص داشتم؛ هدف اول اینکه بگویم خانم‌های محترم فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید. این عاقبت کسی است که بی‌فکر تصمیم می‌گیرد. هدف دوم هم این بود که بگویم هیچ احدی حق ندارد دستش را روی زن بلند کند. اگر متشرعی، اگر متدینی، اگر روشنفکری حتی اگر بی‌دینی، کسی اجازه ندارد روی همسرش که یک خانم بی‌دفاع است دست بلند کند.
اما همان افکار عمومی که شما می‌خواهید به آنها پیام بدهید سوال می‌کند این خانم چه کرده بود که همسرش را به این نقطه رساند؟
قبلا این سوال را جواب دادم، آزاده نامداری می‌خواست جدا شود. این تنها گناهش بود. هر کسی که خواست اصلا بی‌دلیل از شما جدا شود، حق دارید او را تا حد مرگ کتک بزنید؟! این منطقی است؟ این کار در واقع دفاع از خود بود، نه انتقام یا هر چیز دیگر.
ما سوال‌های مردم را مطرح می‌کنیم. خانم نامداری، مردم می‌پرسند چرا بعد از یک سال و فروکش کردن همه ماجراها آن عکس را منتشر کردید؟
به خاطر اینکه دیگر طاقتم لبریز شده بود از حرف‌هایی که پشت سرم زده می‌شد. هر جا می‌رفتم یک چیز جدید می‌شنیدم و می‌خواستم همه بدانند که حقیقت ماجرا چه بوده است.
شما گفتید من کینه‌ای نداشتم، اما این کارتان بوی انتقام نمی‌دهد؟
انتقام را که این شکلی نمی‌گیرند. انتقام را از طریق دستگاه قضایی می‌گیرند. اگر می‌خواستم انتقام بگیرم چرا در این مدت کاری نکردم یا حرفی نزدم؟
فکر نمی‌کنید که اشتباه کردید؟
نه اصلا. صددرصد کار درستی بود و من به شدت از آن دفاع می‌کنم و باز هم می‌گویم ابدا یک تصمیم احساسی نبوده است.
شما با هیچ فردی مشورت نکردید؟
نه. من یک تصمیم کاملا شخصی گرفتم.
شما در متنی که زیر عکس نوشته بودید هم تلویحا گفته‌اید چون نگذاشتید مستندم از تلویزیون پخش شود این عکس را می‌گذارم.
نه واکنش به آن اتفاق من مدت‌ها بود می‌شنیدم حرف‌هایی پشت سرم می‌زنند که این حرف کاملا غلط است و تصویر بسیار بدی از من ایجاد کرده است. من که ماه‌ها حرفی نمی‌زدم. سر جایم نشسته بودم زندگی‌ام را می‌کردم و مستندم را می‌ساختم کاری به کسی نداشتم. اما فهمیدم دیگر کار به جایی رسید که آن حرف‌ها نتیجه عملی پیدا کرده است. فقط موضوع ۶ تا مستند نبود. من دیدم داستان جور دیگری جلوه پیدا کرده است و حالا که روایت‌های متعدد و غلطی رواج داده شده چرا حقیقت را نگویم؟ اگر همه چیز به شکل واقعی‌اش روایت می‌شد من هیچ‌وقت آن عکس را منتشر نمی‌کردم.
به نظرتان توانستید مردمی را که به خاطرشان عکس را منتشر کردید راضی کنید؟ می‌دانید که خیلی‌ها در فضای مجازی هنوز هم حق را به شما نمی‌دهند؟
موافق نیستم، من تا این لحظه با کسی مواجه نشده‌ام که مرا محکوم کند و از آن عمل و آن رفتار دفاع کند. من می‌خواستم بگویم داستان چه بوده، همین. فکر می‌کنم در نهایت مردم قضاوت درستی دارند.
همسر فرزاد حسنی همسر آزاده نامداری طلاق فرزاد حسنی طلاق آزاده نامداری بیوگرافی فرزاد حسنی اینستاگرام آزاده نامداری ازدواج فرزاد حسنی آزاده نامداری و فرزاد حسنی
به نظر شما راه ساده‌تری برای حل مسئله وجود نداشت؟
چه راه حلی؟ چرا باید دروغ بگویم؟ تازه من که از سر خوشی جدا نشدم. در ضمن مگر طرف مقابلم برای نگه داشتن زندگی چه کار کرده بود که حالا بعد از طلاق من بخواهم آن را حفظ کنم؟ بگذارید همین جا یک گله از شما و همه کسانی که می‌آیند در فضای مجازی به من توهین می‌کنند داشته باشم.
ما که به شما توهین نکرده‌ایم. فقط شائبه‌هایی را که ایجاد شده بود پرسیدیم…
چرا هیچکس فارغ از اینکه بداند داستان چیست به من فکر نمی‌کند؟ هیچکس به حال من فکر نمی‌کند که من چقدر روزهای سختی را گذراندم و چقدر حالم بد بوده است؟ هر کس به من می‌رسد حتی نزدیک‌ترین دوستانم بدون اینکه بپرسند چه بر تو گذشته، می‌گوید چرا این عکس را منتشر کردی؟ چرا جدا شدی؟ چرا همه آخر داستان را می‌بینند و برای خودشان هر جور دوست دارند تفسیر می‌کنند؟ دو نفر با هم ازدواج کرده‌اند و هولناک‌ترین اتفاقات برایشان پیش آمده؛ از آبروریزی تا دروغ و برخورد فیزیکی، شما حق دارید بگویید این خانم چرا نمانده و چرا به زندگی خفت بارش ادامه نداده؟ انگار من در دنیای دیگری زندگی می‌‌کنم و این آدم‌ها را نمی‌شناسم! من می‌‌خواستم بگویم هیچ‌کس حق ندارد دستش را، حتی صدایش را روی زن بلند کند؟ به خدا اینها عین دین است! اصلا ربطی به زندگی امروز ندارد! اینها اتفاقات عادی نیست! فاجعه است که مردم به جای اینکه بگویند چرا این طور شد بگویند: چرا گفتی؟! چرا ساکت نماندی؟!
من می‌گویم یک‌سری اصول اخلاقی و دینی در زندگی همه ما وجود داشته که حالا به هر دلیلی رعایت نمی‌شود و به آنها احترام گذاشته نمی‌شود. من با آن عکس و پست‌های بعد از آن می‌خواستم بگویم وای بر ما که آنقدر یکدیگر را قضاوت می‌کنیم! ما درخت را هم قضاوت می‌کنیم! ما در مورد یک بطری آب معدنی که روی میز هست هم هزار تا قضاوت می‌کنیم و این گناه‌ترین گناه در دین ماست! ما کلی روایت داریم که شما اجازه ندارید همدیگر را متهم کنید شاید تکراری باشد اما الان یاد این جمله حضرت امیر افتادم که به مالک گفت که اگر دیدی شب کسی خطایی می‌کند صبح تو حق نداری بر این اساس به آن فرد نگاه کنی، چون شاید صبح سر نماز استغفار کرده باشد! ما پیر این دین هستیم!
عذر می‌خواهیم که شما را ناراحت کردیم. اما فکر می‌کنیم آن عکس بغض آزاده‌ نامداری بود که باید در این گفت‌وگو می‌ترکید…
همسر فرزاد حسنی همسر آزاده نامداری طلاق فرزاد حسنی طلاق آزاده نامداری بیوگرافی فرزاد حسنی اینستاگرام آزاده نامداری ازدواج فرزاد حسنی آزاده نامداری و فرزاد حسنی
ببینید. آن عکس حقیقت زندگی من است. می‌توانستم پنهان‌اش کنم و راحت فراموشش کنم. اما این با فلسفه زندگی من نمی‌خواند.
راستی چرا بعد از چند ساعت عکس را از صفحه‌تان برداشتید و به کل از دنیازی مجازی خداحافظی کردید؟
از بس به من فشار آوردند. از هزار طرف به من زنگ زدند که زود این عکس را بردار. من نمی‌خواستم اما آنقدر فشارها زیاد شد که دیدم نمی‌توانم در مقابلشان ایستادگی کنم. باز هم می‌گویم که من این ماجرا را یک دعوای شخصی بین خودم و آقای حسنی نمی‌بینم می‌خواستم بگویم اگر به حقوقت تجاوز شد اگر به تو ظلم شد تو محکوم به فنا نیستی. در آن پست اصلا نه به ایشان تهمتی زدم، نه از اعتقاداتشان گفتم. نه راجع به خانواده خودم و ایشان حرفی زدم. هیچ. اما چه پاسخی گرفتم؟ شروع پاسخ ایشان این بود که «با اجازه مادرم که سادات است» این سوءاستفاده از یک نگاه دینی نیست؟ و آخرش هم گفته‌اند که «من دو سوال از خانم نامداری دارم. نگاه شما به عاطفه مادر و فرزندی چیست؟ نگاه شما به گروهک‌های سیاسی چیست؟» آخر چه ربطی دارد؟ انگ سیاسی و انگ اعتقادی زدن چه ربطی به موضوع ما دارد؟ شبهه‌سازی هم در دین و هم در قضا جرم دارد و من برای رفع شبهه باز مجبورم شکایت کنم تا این انگ را از خودم دور کنم.
باز هم می‌گویم که این شکایت را دوست ندارم چون نمی‌خواهم این ماجرا بیش از این ادامه پیدا کند. اما ایشان باید بیایند و توضیح دهند چرا تشویش اذهان عمومی کرده‌اند و با چسباندن تهمت‌های ناروا به من افکار عمومی را به غلط انداخته‌اند؟ من اعتقاد دارم کسی که صدایش را بلند می‌کند آدم ضعیفی است. کسی که کتک می‌زند آدم ضعیفی است. کسی که ناسزا می‌گوید آدم ضعیفی است.
به نظرم استفاده سودجویانه کردن از هر چیزی که داریم گناه بزرگی است. حالا هر چیزی ممکن است باشد. یک موقع کسی زیبایی دارد یا پول یا قدرت یا آنتن تلویزیون یا هر چیز دیگر…من اگر روزی آقای حسنی را ببینم به ایشان می‌گویم شما از همه کس و همه چیز سوءاستفاده می‌کنید حتی از مادر سادات‌تان، وقتی طلاق می‌گیرید می‌روید روی آنتن و می‌گویید ما چقدر خانواده خوشحالی هستیم! این یعنی استفاده سودجویانه از آنتن تلویزیون.
پرده هفتم:
پرده آخر
حرف دیگری مانده؟
یک چیز مهم اینجا اشتباه فهمیده شده. من ازدواج کردم و تشکیل زندگی دادم که موفق شوم، که پیشرفت کنم. مگر مرض دارم که بخواهم ازدواج کنم که جدا شوم؟ اگر می‌خواستم جدا شوم که ازدواج نمی‌کردم. روزی که به خواستگاری من آمدند گفتند از ۱۴ سکه تا ۱۴ هزار سکه هر چقدر می‌خواهید مهر کنید. اما پدرم گفت ما چنین آدم‌هایی نیستم. همان ۱۴ سکه بیشتر مهر نمی‌کنیم. من اصلا از تصوری که برخی دارند و می‌گویند این خانم حاضر نبود برای زندگی‌اش بجنگد یا تلاش کند و به همین خاطر جدا شد، عذاب می‌کشم. من می‌گویم به حقوق هم تجاوز نکنیم و به هم احترام بگذاریم هرز در هیچ کجای دین‌مان نیامده که به هر قیمتی بمان و به زندگی‌ات ادامه بده. حالا همه اینها تمام شده. آزاد نامداری که دارد با شما حرف می‌زند حالش خوب است و دارد زندگی می‌کند و قرار است حالا‌حالاها زندگی کند. اشتباه کردن به معنی پرت شدن از یک پرتگاه نیست. ما اجازه داریم اشتباه کنیم و اجازه داریم اشتباه‌مان را جبران کنیم و حتی معتقدم اجازه داریم تجربه کنیم بدون آسیب زدن به کس دیگری. اما همه دل نگرانی‌‌مان باید این باشد که به کسی آسیب نزنیم. من هم از همه این ماجراها گذشته‌ام و با خوشحالی بیشتر از قبل به زندگی‌ام ادامه می‌دهم.
و سوال آخر… به نظرتان تیتر این مصاحبه چی می‌تواند باشد؟
(کمی فکر می‌کند و بعد با لبخند می‌گوید: ) من حالم خوب است! این آخرین مصاحبه من است و دیگر دوست ندارم در این باره صحبت کنم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 28 )
  1. aali می گوید

    بابا اینهمه زوج جدا شدند اینها هم روش موضوع دیگه نیست

  2. ارمیا می گوید

    انشاله خوشبخت بشه.حسنی دم نبود

  3. سحر می گوید

    بعد ازدواج آزاده نامداری با فرزاد حسنی خیلی براش متاسف شدم. کار خیلی اشتباهی کرد.
    فرزاد حسنی رو هر آدمی از چند صدکیلومتری میتونه بشناسه. موندم چطور آزاده نامداری اونو به عنوان یک همکار نشناخت.
    آزاده جون، عزیزم. کار بسیار بسیار خوبی کردی که آرامشو به زندگیت برگردوندی.
    گاهی اوقات که آدم به یه همچین مرحله ای میرسه بهترین راه، حذف صورت مساله هست. چون راه دیگه ای وجود نداره.
    کاش منم شهامت تو رو داشتم.
    کاش میتونستم مثل شما خودمو خلاص کنم
    من کاملا درکت میکنم.
    برات آرزوی موفقیت و خوشبختی میکنم

    1. دل شکسته می گوید

      همه مردها سرو ته یک کرباس هستن منتها یکی بد یکی بدتر و باید تحملشون کرد من خودم به عنوان یک زن که دو بار ازدواج کرده اونم هر دو بارش با منطق و دوست داشتن لازم و با آدم های به ظاهر عاقل و مثلا تحصیلکرده به این نتیجه رسیدم که مردها تا وقتی خوبن که ۱٫مخالف نظرشون هیچ حرفی نگی حتی اگه حرف شما کاملا منطقی و حرف اون کاملا غیرمنطقی باشه۲٫ با خانواده خودت جوری که اون میگه و راضی هست رفتار کنی و رفت و آمد داشته باشی اما اون آزاده برا خانواده خودش هرطور که میخواد پول و وقت صرف کنه حتی اگه از وقت و پول شما بزنه ۳٫مطلقا ازش اطاعت کنین و هیچ وقت به خاطر اشتباهترین و بدترین کاراشون هم که دل شما رو شکسته چیزی نگین و بازخواستش نکنین اینطوری بهترین زن دنیایین وقتی سرتون رو معذت میخوام مثل گاو بندازین پایین و زندگی کنین و هیچی نگین و تو خودتون بشکنین اونوقت مردتون خوبه ولی کافیه برعکس یکی از سه اصل بالا رفتار کنین اون موقع هست که روی واقعیشون رو بهتون نشون میدن….

  4. مريم می گوید

    مردی که بخواد زیر ابروشو برداره مرد نیست و به درد زندگی نمیخوره!!!!!
    یه جورایی حس ششم بهم میگه که احتمالا فرزاد حسنی مشکل … داره!!!
    همون بهتر که آزاده جون طلاق گرفت و راهشو جدا کرد

  5. سام می گوید

    کی گفته ازدواج کردن باعث موفقیت و پیشرفته می شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟در ازدواج فقط یک زندگی اجتماعی شکل می گیره که دو نفر یا ادامه میدن یا جدا می شن اما همه زندگیهایی که زوجها تشکیل میدن حتما در مسیر خوشبختی یا پیشرفت نیست بلکه بطور عادی می گذره و توقعی در آن نیست.

  6. راضیه می گوید

    اصلا چرا وقتی دو نفر ازدواج می کنند این قدر تو تلویزیون جولان بدن چرا کسایی که ژست مذهبی بودن مگیرن و می شینند تو تلویزیون و مردمو نصیحت می کنند خودشون به یکیش عمل نمی کنن چرا زندگی به قول خودتون شخصیتون رو تو بو بوق و کرنا می کنن بله کسی که جدا میشه حتما مشکل داره اما این جوری نمیکنه خودت میگی حضرت علی گفته اگه کسی و در حال گناه دیدی صبحش یه جور دیگه نگاش کن چرا بعد این همه مدت شما این عکسو گذاشتی شاید پشیمون شده باشه که خودت گفتی شده چرا دین رو تفسیر به رای می کنیی به مردم چه که از اول اونارو درگیر کردید اون شعر خوندنتون افراطی بود اینم افراطیه اسم دین رو هم نبرید که دو تا گند زدید

  7. آمنه می گوید

    سلام
    خانم نامداری
    من طرفدار هیچکدومتون نیستم گرچه شاید اون مقدار حقی که میدم چند درصد بیشتر به سمت شما گرایش داشته باشه
    ولی در هر صورت دلیلی ندیدم که شما عکس بدحجابتونو منتشر کنید
    اگه هدفتون از گذاشتن عکستون طرفداری از حقوق زن بوده و اینکه نباید اونها رو کتک زد، شما میتونستید از تصاویر دیگه در این ارتباط استفاده کنید و متنی مرتبط با این موضوع قرار بدید نه مسائل خصوصی
    مسائل خصوصی و خانوادگیو حتی به خواهر خودتم نباید بگی چه برسه اینکه رسانه ایش کنید
    شمایی که محرم خودتون نیستید محرم همسرتون میخوایید باشید؟؟؟؟؟؟
    قبول کنید که هنوز رفتارتون بچگانه اس
    اگه الان پشیمون نیستید مدتی بعد پشیمون میشید ان شاء الله..توبه کنید

  8. ★فاطمه★ می گوید

    من یکی ک ازدعواهای کشدار این دوتا ب اینجام رسیده
    :O

    1. مریم می گوید

      فرزاد حسنی که تموم کرده نامداری ادامه میده چراش و نمیدونم البته با این کارش تونست جو بخشی از جامعه رو به نفع خودش برگردونه

  9. فرزانه می گوید

    سلام
    وقتی خبر ازدواج آزاده نامداری رو با فرزاد حسنی شنیدم خیلی ناراحت شدم و تعجب کردم. آزاده نامداری شخصیت متدین با حیا و مؤدب در نظر من بود بر عکس فرزاد حسنی بی ادب و بی حیا و شخصیتی که هیچ حد و مرزی حتی در کلام نداشت که توی تلویزیون دیده بودم. الان خیلی خیلی خوشحالم که جدا شدن چون شخصیت کاملا متفاوتی داشتن
    در ضمن خدا لعنت کنه … مردی که دست رو همسرش بلند میکنه
    من هیچ عکسی یا مطلب دیگه ای تا به الان راجع به این دو نخونده و ندیده بودم
    فقط برنامه تحویل سال ۹۳ این دو مجری رو دیدم
    به آزاده نامداری میگم اصلا ناراحت نباش زندگی کن بهتر از گذشته همه آفریده های خدا حق زندگی دارن

    1. ماهک می گوید

      این دختربی حیا و بی آبرو بود و من مثل روز برام روشن بود فرزاد حسنی با اون نگاه ینتی اس دختر دهن گشادی مثل اونو یه فصل کتک بزنه

  10. سحر می گوید

    واقعا خیلی گستاخه ازاده نامداری

  11. فرزانه می گوید

    از اولم هرکی خبر این ازدواج رو میشنید تعجب میکرد.ازاده ساده و باشرم و حیا و خانوم یک طرف و اقای حسنی بی … و بی ادب و گستاخ و روانی هم طرف دیگر.اقای حسنی ذهنیت همه رو نسبت به خودت عوض کردی .خیلی… خیلی

    1. ماهک می گوید

      منظورتون از شرم و حیا آبجو خوری اش و چادر نمادینشه

  12. الهام می گوید

    خانم نامداری از دین به نفع خودشون استفاده میکنن. کجای دین و قران به شما این اجازه رو داده که با آبروی ی مومن بازی کنید؟ یکسال از جداییتون میگذره اما تا به امروز با مصاحبه های گاه و بی گاهتون با کامنتایی که تو شبکه های اجتماعی خودتون گذاشتین با آبرو و حیثیت آقای حسنی بازی کردین. اونوقت دم میزنین که امام علی گفته شاید مومنی شب هنگام توبه کرده باشه با اون دید نگاهش نکنید! البته من برنامه سال تحویل شما رو دیدم واقعا متاثر شدم از رفتار آقای حسنی با شما. میخوام بگم اصلا جانبداری نمیکنم از آقای حسنی، اما به نظرم رفتار شما کاملا انتقامجویانه به نظر میرسه. و در شان یک بانوی ایرانی نیست که زندگی خصوصی خودش و مرد زندگیشو رسانه ای کنه که به نفع خودش عمل کرده باشه.

  13. mostafa می گوید

    خانم نامداریبا همین مظلوم نمایی ها ملت احساسی رو ….نکنید؛درسته که ظاهر آروم و نجیبی دارین ولی درونتون پر از کینه حسادت عوام فریب ونیرنگ و حقه است؛چیزی که خودتون خوب میدونین؛من از فرزاد حسنی مغرور هم خوشم نمیاد ولی این واقعیت شخصیت شماست

    1. مهتاب می گوید

      اگه خانم نامداری حرفی نزنه و آقای حسنی دوباره دستروی یکی دیگه گذاشت چی ؟ باید افکار دیگران روشن بشه .آقای حسنی خیلی لفاظه با سکوت خانم نامداری اوضاع رو به نفع خودش می چرخونه . تازه دیگرانی هم که از این اخلاقای آقای حسنی اطلاع داشتند و مانع ازدواج این دو نفر نشدند الان مسئولند .

  14. فاطمه76 می گوید

    مرد زندگی نیس فرزاد حسنی…..

  15. ★فاطمه★ می گوید

    عزیزان یک طرفه ب قاضی نرید ماک نمیدونیم حقیقت چیه!؟

  16. فریبا می گوید

    خانم نامداری تهمت زدن و بردن ابروی دیگران خیلی راحته …..شما بر خلاف ظاهرتون رفتاری کاملا حسابگرانه دارید که با مهربونیه یه خانوم سازگار نیست .از همین مصاحبه میشه علت کتک خوردنتون رو فهمید …..خدا به فرزاد رحم کرد

    1. آمنه می گوید

      دوستان خدایی به ما ربطی داره که بدونیم اونا برا چی دعوا کردن برا چی کتک خورده و ……؟؟؟؟؟
      اصلا کل ماجرای اونا به ملت چه ربطی داره؟؟؟؟
      مسائل خصوصی اگه خصوصین باید خصوصی باقی بمونه
      اینکه خانم نامداری میگه من اهل پنهان کاری نیستم و صداقت دارم و از این حرفا، خوب داشته باشششش
      اگه ازت پرسیدن طلاق گرفتی با صداقت بگو: بله ، ولی کشش نده!!!
      دنبال حرف و حاشیه نباش

  17. فریبا می گوید

    متاسفم براتون …..

  18. زهره می گوید

    کار خوبی کردی عکس گذاشتی بزار همه …. های که لباس مرد پوشیدن رسوا بشن. اینجایم که میان چرت پرت واست میزارن از خون دسته … ها هستن

  19. سعید می گوید

    باسلام.چابلوس ترین ادم تمام ۳۹ساله ام را دیدم.ادمی که به قول خودش مادرش با وضو به او شیر داده ادمی که خودشو حامی خون شهدا می دونه.مرد.. ننر ازخودراضی.به قول ماورامینیا هنوز بیل به کمرش نخورده.هنوز گرما وسرمای زندگی را نچشیده،هنوز عرق جبین نریخته.این ادم طاقت ۲دقیقه کارثذافتاب را نداره اون موقعه توقع دارید زن نگه داره؟من شنیدم خانم نامداری بچه پرورشگاهی بوده که به فرزندخواندگی درامده.فرزادحسنی چوب این کارشو میخوره بدم میخوره.

  20. ایمان می گوید

    سلام درین که فرزاد حسنی اون ادمی که نشون میده نبوده شکی نیست ..
    ولی از صد درصد هزار درصد مطمئنم اون دنیا خودتم باید شدیدا پاسخگوی عملت باشی خانم نامداری ..
    خیلی از شخصیتهای محبوب هم طلاق گرفتنند ..
    مرحوم خسرو شکیبایی و مرحوم ناصر عبدالهی هم همسرانشون رو طلاق دادند ..فکر کردی همسران این دو دلشون از همسرشون پرنبود ؟؟
    به نظرتون اگه ارتباط رسانه ای به اندازه الان بود اینجوری ابروی شوهرشون رو میبردند ؟؟
    از حضرت زهرا نام بردی ..
    حضرت زهرا جلوی چشماش به همسرش اونم حیدر کرار علی بن ابی طالب بی حرمتی کردند..محسن ش رو کشتند تنها سلاحش برای انتقام فقط وفقط گریه بود و گریه …
    به خداوندی خدا قسم هزاران زن تو جامعه ایران هستند وضعیت مشابه شما رو دارند خانوم چادری
    ولی متاسفانه چون مثل شما مشهور نیستند نمیتونند عقده گشایی کنند و باید بسوزنند و بسازند یا اخرین لحظات با ذلت و خواری از همسرشون جدا بشند ..
    ازین حرفم مطمنم به شدت باید اون دتیا مواخذه بشی به خاطر این اتقام گیری ها و حرکاتت ..
    خیال نکن تو محیط مجازی مردم احساسی ایران ازت حمایت کردند پس عملت درست بوده .و.
    ما ایرانی ها همونهایی هستیم که تو صفحات لیونل مسی و مانکن برزیلی و..بدترین فحش ها رو بهشون دادیم ..

    اون دنیا منتظر مجازات باش تا بفهمی معنای آبرو بردن یعنی چی

  21. انسان می گوید

    به ازاده نامداری به خاطر این شهامت زنانه باید افتخار کرد .واز این متن نوشته ها به راحتی می توان به اصل ماجرا بی برد و مضمون اصلی را برداشت کرد.چادر نامداری کجا وعطر یاسش واز ان سو عکس های فرزاد حسنی که اگر کسی فقط کمی از دین ودیانت وتعصب اسلامی وکاملا بجا تفکر صحیح ومناسبی داشته باشد خواهد فهمید که اگر زنی بیرو دین واقعی ودارای شئونات یک زن اصیل اسلامی ودارای الگویی از حضرت خانم فاطمه زهرا باشد حتی کوچکترین مسائل ازجانب برخی که متضاد با احکام اسلامی ونهی کننده ی رفتار یک مرد از خاندان نبوت باشد برای او بدون شک یک فاجعه ی بزرگ و بدون جبران و همراه با اسیب جدی خواهد بود که مصونیت از ان قطع به یقین کار بسیارسخت وغیر ممکنی خواهد بو د ایا می شود ابی که بسیا ر گل الود است و دنباله رو مسیر گل الود ولجن زار است ودر انتها باز هم اخر به یک تالاب وحشت انگیز و کثیف ختم می شود را از ان ابی شفاف تهیه کرد مطمئنا اگر بشود بسیار سخت خواهد بود وشاید غیرممکن. …..!!! ولی گاهی شنیده می شود که در میان مسیرهای الوده مرداب هایی است که گل نیلوفر ی در میان ان اسیر است اما گل گل است وادم ادم است اختیار انسانی کجا ومعیشیت الهی کجا ؟ مشکل اصلی راباید از منشا اصلی جویا بود واین با ر باید اتهام را نه به افراد بلکه به جای دیگری باید زد فقط همین کمی تامل کنید که بدون شک اگر اب شفافی هم مسیر ابهای گل الود در حال گذر شود محال است شفاف بماند ……. اما شاید از این میان سرنوشت رقم خوبی را برای یک ادم از میان میلیاردها ادم دیگر بزند و این جا بر برمی گردد هر ان چه که بر با د فنا رفته بود اما نه یک شبه ………حواسمان را جمع کنیم که برتگاه نزدیک ما درگیر. و دلخوش به این تکیه کلام نشویم که حادثه هیچ گاه خبر نمی کند مگر اینکه قدر وقضای الهی باشد .ولی چنین افرادی درس می دهند که هیچ گاه به خط قرمز هایی وارد نشویم که سرانجام همه ی انها معلوم وغم انگیز است وبوی دوستی با اسمان ابی وعطر محمدی از ان شنیده نمی شود و حتی همان بوته زار شما را هم می سو زاند چه برسد که باعث نهال کاری در مزرعه شما بشود .دراخر نه دنیا رادارید ونه اخرت.تمام.

  22. ماریا می گوید

    دوستان سلام:
    فقط میخوام اینو بگم که قضاوت رو به خدا بسپارین واصلن نظر ندین چون ما از خصوصیات درون هر دو باخبر نیستیم. و فعلا که طلاق هم باب شده وهمه سر ناسازگاری میذارن .