بدهکارترین کشورهای جهان + جایگاه ایران

1
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با معرفی آمریکا به عنوان بدهکارترین کشور جهان در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد بدهی خارجی ایران در این سال از ۱۰۳ کشور جهان کمتر بوده است.

اداره اقتصادی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا کل بدهی خارجی ایران در پایان سال ۲۰۱۴ را ۱۰٫۱۷ میلیارد دلار اعلام کرده است.

بر اساس بررسی های این نهاد اطلاعاتی آمریکا با وجود تحریم ها بدهی خارجی ایران در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال قبل از آن ۴۶۰ میلیون دلار کاهش یافته و بدهی خارجی ۱۰۳ کشور جهان از جمله همه کشورهای صنعتی از ایران در سال ۲۰۱۴ بیشتر بوده است.
این در حالی است که ۱۵ رتبه نخست در رده بندی کشورهای بدهکار جهان را کشورهای توسعه یافته و صعنتی به خود اختصاص داده اند.
آمریکا با بدهی ۱۵٫۶۸ تریلیون دلاری به عنوان بدهکارترین کشور جهان شناخته شده و انگلیس با ۹٫۵۷ تریلیون دلار و آلمان با ۵٫۷ تریلیون دلار به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.
میزان بدهی خارجی فرانسه ۵٫۳ تریلیون دلار و رتبه جهانی این کشور چهار اعلام شده است. ژاپن نیز با بدهی ۳ تریلیون دلاری در رتبه پنجم قرار گرفته است.
کشورهای لوکزامبورگ با ۲٫۹ تریلیون دلار، ایتالیا با ۲٫۶ تریلیون دلار، هلند با ۲٫۳ تریلیون دلار، اسپانیا با ۲٫۲ تریلیون دلار، و ایرلند با ۲٫۱ تریلیون دلار به ترتیب رتبه های ششم تا دهم را به خود اختصاص داده اند. سوئیس، استرالیا، بلژیک، کانادا و سوئد نیز به ترتیب رتبه های یازدهم تا پانزدهم را در رده بندی کشورهای بدهکار جهان به خود اختصاص داده اند.
کشورهای دیگری که بدهی خارجی بیشتری نسبت به ایران دارند عبارتند از: کانادا با ۱٫۳ تریلیون دلار، چین با ۸۹۴ میلیارد دلار، روسیه با ۶۸۳ میلیارد دلار، برزیل با ۵۳۵ میلیارد دلار، امارات با ۱۷۳ میلیارد دلار،‌ عربستان با ۱۶۴ میلیارد دلار، پاکستان با ۶۲ میلیارد دلار، عراق با ۵۸ میلیارد دلار،‌ اردن با ۲۶ میلیارد دلار و بحرین با ۱۸ میلیارد دلار.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. افشین می گوید

    ایران تجارتی نداره که بخواد بدهی خارجی داشته باشه