گرانترین خودروی خیابان های ایران +عکس و مشخصات

3

فراری ۴۵۸ ایتالیا یک خودروی ورزشی موتور وسط تولید فراری خودروساز ایتالیایی است. ۴۵۸ ایتالیا جانشین فراری اف۴۳۰ است.

۴۵۸ ایتالیا در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۰۹ در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۹ رونمایی شد و قیمت آن حدود ۱۷۰٬۰۰۰ یورو می باشد.

مشخصات فراری 458 ایتالیا گرانقیمت ترین ماشین ایران گرانترین ماشین دنیا قیمت فراری 458 ایتالیا فراری در ایران فراری اف۴۳۰ فراری ۴۵۸ ایتالیا خودرو فراری در تهران Ferrari 458 Italia

در اولین اعلان رسمی فراری دربارهٔ این خودرو، ۴۵۸ ایتالیا بعنوان جانشین اف۴۳۰ توصیف شد؛ خودرویی برخاسته از یک طراحی کاملاً جدید، با تکیه بر فناوری‌هایی برگرفته از تجربهٔ شرکت در فرمول یک.

پیشرانه

۴۵۸ ایتالیا دارای یک پیشرانهٔ ۸ سیلندر خورجینی ۴٬۴۹۹ سی‌سی برگرفته از یک طراحی مشترک فراری/مازراتی، با توان ۵۷۰ اسب بخار در ۹٬۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر در ۶٬۰۰۰ دور بر دقیقه، با دسترسی ۸۰% گشتاور در ۳٬۲۵۰ دور بر دقیقه است. این پیشرانه برای اولین بار در خودروهای شهری موتور وسط فراری، از تزریق مستقیم سوخت استفاده می‌کند.


انتقال قدرت

واحد انتقال قدرت استاندارد این خودرو یک گترگ دو کلاچهٔ ۷ سرعته شبیه مدل بکار رفته در فراری کالیفرنیا است. با عدم ارائهٔ سیستم تعویض دندهٔ دستی سنتی روی این خودرو، ۴۵۸ ایتالیا دومین فراری شهری بعد از انزو است که کفهٔ دسته دندهٔ چاکدار کلاسیک فراری روی آن ارائه نمی‌شود.


عملکرد

شتاب صفر تا یکصد کیلومتر در ساعت آن کمتر از ۳٫۴ ثانیه و بالاترین سرعت آن ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است. با این همه مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۳٫۷ لیتر در یکصد کیلومتر و میزان تولید دی‌اکسید کربن آن ۳۲۰ گرم در کیلومتر است.


طراحی

این خودرو و دیگر مدل‌های اخیر فراری توسط پینین‌فارینا طراحی شده‌اند. طراحی بیرونی آن برای کارآمدی آیرودینامیکی طراحی شده و نیروی رو به پایینی معادل ۱۴۰ کیلوگرم در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تولید می‌کند. دماغهٔ جلویی شامل بالچه‌هایی است که برای کاهش نیروی پسا در سرعت‌های بالا رو به پایین تغییر حالت می‌دهند.

فراری مدل ۴۵۸ Italia به صورت رسمی با پلاک ملی و قیمت کهکشانی ۸.۵ میلیارد تومان در سایت‌های اینترنتی برای فروش گذاشته شد.

صاحب این خودرو می‌گوید که اتومبیل مذکور، تنها فراری پلاک شده در ایران است. این سوپر اسپرت ناب ایتالیایی که معلوم نیست با کدام امضای طلایی وارد شده، پلاک شده و اکنون برای فروش قیمت‌گذاری هم شده است. این خودرو هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌ارزد؛ ارزش‌گذاری که مبنای آن دلخواهی صاحبش است.

مشخصات فراری 458 ایتالیا گرانقیمت ترین ماشین ایران گرانترین ماشین دنیا قیمت فراری 458 ایتالیا فراری در ایران فراری اف۴۳۰ فراری ۴۵۸ ایتالیا خودرو فراری در تهران Ferrari 458 Italia

ابتدا تصور می‌شد این یک شوخی است ولی بعدها با استعلام‌هایی که صورت گرفت معلوم شد داستان حقیقت دارد. این سوپر اسپرت ایتالیایی وارد شده، پلاک شده و اکنون آماده فروش شده است.

گفتنی است قیمت این مدل از فراری، در آن سوی آب‌ها ۲۲۹ هزار و ۸۲۵ دلار است.

اگر دلار را ۳۵۰۰ تومان نیز در نظر بگیریم چیزی می‌شود معادل ۸۰۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان.

با توجه به تاریخ ترخیص اگر عوارض را ۱۰۰ درصد نیز محاسبه کنیم قیمت نهایی آن یک میلیارد و ۶۰۸ میلیون تومان می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. Nima می گوید

    آقا این خیلی گرون میگه،مگه سر گردنست؟قیمت ارز ها رو ببینی،میفهمی یارو چرت و پرت خالص گفته.

  2. هادی می گوید

    لنگشو میخرم بلاخره

  3. جمشت می گوید

    منم از این مدل فراری ۲ تا دارم البته ماکتش رو