مصاحبه و بیوگرافی تنها دختر لژیونر فوتبال ایران “شبنم باماتی ” + عکس

0

شبنم باماتی دختر لژیونر ایرانی است که در یکی از تیم های لیگ برتر سوئد بازی می کند.

ورزش 3 مصاحبه شبنم باماتی شبنم باماتی دختر لژیونر ایرانی بیوگرافی لژیونر ها بیوگرافی شبنم باماتی بیوگرافی بازیکنان

شبنم بامتی کاپیتان تیم ملی امید بانوان کشورمان یکی از آینده های فوتبال بانوان کشور محسوب می شود . با این بازیکن جوان همکلام شدیم که ماحصل گفتگوی ما را در زیر می خوانید :

*** خانم بامتی خودتان را بیشتر معرفی کنید .
شبنم بامتی طوسی هستم متولد ۱۳۷۰ در مازندران . ابتدا از فوتسال شروع کردم . فوتسال را زیر نظر « خانم کبری ملک پایین » به عنوان اولین مربی ام در سن ۱۳ سالگی در شهرستان نکا آغاز کردم . در مازندران در تیم های زیادی از جمله منتخب مازندران بازی کردم . بازی در تیم های خارج از مازندران از جمله شن سا ساوه را نیز در کارنامه دارم . ضمن اینکه در اولین دوره انتخابی تیم ملی جوانان در سال ۲۰۰۸ به اردو دعوت شدم . در دومین دوره بازی های جوانان کشور در سال ۲۰۰۹ ، کاپیتان مازندران بودم و به تیم ملی جوانان مجددا دعوت شدم . در تیم ملی زیر نظر خانم مهناز امیرشقاقی پیشرفت بیشتری کردم . در سن ۱۸ سالگی در سال ۲۰۱۰ به مسابقات تایلند اعزام شدیم و در اولین تجربه رسمی ام کاپیتان تیم ملی شدم  که واقعا برایم لذت بخش بود .

بعد از این مسابقات به بازی های آسیایی بنگلادش اعزام شدیم . سه بازی را در این کشور با پیروزی پشت سر گذاشتیم و به مرحله بعد بازی ها در کشور مالزی راه یافتیم که در آن مرحله حذف شدیم .

بعد از این مسابقات برای ادامه فوتبالم به کشور سوئد رفتم . دو سال است که در کشور سوئد مشغول بازی هستم . سال اول در تیم واسولاند بودم و در حال حاضر در تیم دجورگاردن که هر دو تیم از تیم های مطرح بانوان سوئد هستند بازی می کنم . من اقامتم در سوئد قبل از بازی های آسیایی درست شده بود ولی به خاطر تیم ملی کشورم نرفتم تا به تیم ملی کمک کنم .

ورزش 3 مصاحبه شبنم باماتی شبنم باماتی دختر لژیونر ایرانی بیوگرافی لژیونر ها بیوگرافی شبنم باماتی بیوگرافی بازیکنان

*** چند بازی ملی دارید و چند گل به ثمر رساندید ؟
۱۱ بازی ملی در کارنامه دارم . چون پست بازی من دفاع آخر و دفاع راست است تا الان نتوانستم برای تیم ملی گلزنی کنم .

*** سقف آرزو های شما چیست ؟
همین که آرزوی پدر و مادرم را در فوتبال برآورده می کنم و آنها از من راضی هستند برایم کافی است . آرزوی خاصی در فوتبال ندارم و تمام دلخوشی های من در فوتبال شاد بودن خانواده ام به خصوص پدر و مادرم می باشد .

*** نظرتان در مورد فوتبال بانوان ایران چیست ؟ چه تفاوتی با فوتبال سوئد دارد ؟
ما در کشورمان بهترین بازیکنان را داریم ولی خب آن امکانات و زمین های مسابقه و تمرین مناسب که لازم است را نداریم . تفاوت فوتبال ایران با سوئد در بخش بانوان ، تفاوت فوتبال ایران با اروپا و جهان است چون تیم بانوان سوئد در رده سوم دنیاست . آنها امکانات خوبی برای تیم های بانوانشان فراهم می کنند ولی من فکر میکنم در کشور ما فوتبال بانوان زیر سایه فوتبال آقایان قرار دارد . ایران باید بیشتر روی فوتبال بانوان سرمایه گذاری کند تا انشاالله در آینده در سطح اول آسیا و حتی جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

*** در مورد انتخاب مربی خارجی برای تیم ملی بانوان کشورمان چه نظری دارید ؟
به مربی خارجی نیاز داریم تا بتوانیم بیشتر یاد بگیریم البته نباید زحمت مربیان داخلی را انکار کرد و مشاهده می کنیم همه مربیان خوب داخلی در رده های مختلف مشغول فعالیت هستند . ولی به نظر من برای پیشرفت بیشتر باید از دانش مربیان خوب خارجی بهره برد .

*** الگوی ورزشی تان چه بازیکنانی هستند ؟
الگوی خاصی ندارم . من هر بازیکنی که بتوانم چیزی از فوتبال یاد بگیرم او را الگو قرار می دهم ولی از علی دایی و علی کریمی تو فوتبال ایران خوشم می آید .

*** بهترین و بدترین خاطره ورزشی خودتان را بفرمائید .

بهترین مربوط به بازی های بنگلادش بود که توانستیم به مرحله بعد که در مالزی برگزار می شد صعود کنیم . بدترین خاطره مربوط به همان بازی ها در مالزی می باشد که از تایلند و ازبکستان باختیم و حذف شدیم .

*** صحبت های پایانی تان را بفرمائید .
از این فرصت استفاده می کنم و از مادر و پدرم تشکر می کنم که تا الان تمام امکانات را برای پیشرفتم فراهم کردند . همین الان هم که در خارج ایران بازی می کنم آنها همه گونه حمایتی از من انجام می دهند . از تمام مربیانم به خصوص خانم ها کبری ملک پایین و مهناز امیرشقاقی تشکر میکنم . ضمن اینکه از شما به خاطر این وقتی که به من دادید نیز متشکرم .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ