شایعه جدایی عادل فردوسی پور از همسرش!/ آنچه از مجری برنامه ۹۰ نمی دانید +تصاویر

4

عادل فردوسی پور مجری محبوبی که با گزارشگری فوتبال پای به میدان گذاشت حالا جزو چهره های محبوبی است که گاه با شیطنت های خود و گاه با استفاده از هوش و ذکاوتش افکار عمومی را به سمتی که دلش می خواهد ببرد و از برد رسانه ای خود نهایت استفاده را بکند.

مجری ورزشی است اما در درس و مشق هم موفق است و همین مساله او را برای جوانان الگو می کند.مدرس دانشگاه صنعتی شریف است و از” چه می کنه” هایش همه از زن و مرد، پیر و جوان خاطره دارند.گاهی اما آنقدر سیاسی می شود که برای عده ای محبوبیتش را از دست می دهد و البته برای عده ای هم محبوب می شود.

به دلیل برنامه موفقی که در سیما دارد، حرکاتش زیر ذره بین  است و گاهی حاشیه های زندی اش نقل محفل های رسانه است.صحبت از عادل فردوسی پور است.

عادل فردوسی پوری که  روزنامه نگار ، مجری تلویزیون ، مترجم ، مدرس دانشگاه ، تهیه کننده و  گزارشگر فوتبال است و در دهم مهر ماه ۱۳۵۳ در شهر تهران متولد شده و یک خواهر و یک برادر دارد.

همسر مجری نود همسر فردوسی پور همسر عادل فردوسی پور ماشین فردوسی پور زندگینامه عادل فردوسی پور درآمد عادل فردوسی پور خانواده عادل فردوسی پور خانه فردوسی پور ثروت عادل فردوسی پور بیوگرافی عادل فردوسی پور برادر عادل فردوسی پور

عادل که اصالتی رفسنجانی دارد دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندس صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است و همچنین مدرک دکترای مدیریت رسانه خود را از دانشگاه تهران اخذ نموده است.

او را که همه با اجرا و تهیه کنندگی برنامه نود می شناسند در سال ۲۰۰۹ از سوی هفته نام نیوزیک به عنوان نوزدهمین فرد پر قدرت در ایران معرفی شد.

فردوسی پور دانشجوی دکترای مدیریت رسانه است و زبان تخصصی رشته صنایع را در دانشگاه شریف تدریس می کند.کار رسانه ای او با روزنامه ابرار ورزشی آغاز شد و بعد از قبولی او در تست گزارشگری صدا و سیما فعالیت او در رسانه های مکتوب کمتر دیده شد.

طالع عادل اما ۱۸ سال قبل هم فوتبالی بود. میان آن همه پرسش سخت آسانترین سئوال ممکن نصیب عادل شد. نوذری در مسابقه از کی بپرسم  از فردوسی پور پرسید: «بازیکن سرشناس تیم ملی برزیل که بیش از هزار گل به ثمر رسانده است؟» فردوسی پور خیلی سریع بلافاصله گفت: «ادسون آرانتس دونا سیمنتو ملقب به پله» ومرحوم نوذری گفت اسپانیایی حرف می زنی؟

همسر مجری نود همسر فردوسی پور همسر عادل فردوسی پور ماشین فردوسی پور زندگینامه عادل فردوسی پور درآمد عادل فردوسی پور خانواده عادل فردوسی پور خانه فردوسی پور ثروت عادل فردوسی پور بیوگرافی عادل فردوسی پور برادر عادل فردوسی پور

جدا از برنامه نود برنامه فوتبال صد و بیست و لیگ یک که از شبکه ورزش پخش می شود را فردوسی پور تهیه کنندگی می کند و در آن به ایفای نقش می پردازد.

حضور در همه عرصه ها از ورزش گرفته تا سیاست و حتی فرهنگفردوسی پور اما طی این سال ها نشان داده که برای همه چیز حرف برای گفتن دارد.از زلزله ها گرفته تا فوت ناصر حجازی و از مخالفت رسمی با وزیر و نماینده مجلس تا بازگشت به دفاع مقدس و به تصویر کشیدن کفش های پاره عشق فوتبالی‌ها همه و همه از عادل مجری ساخته که در دل مردم است و کنار آنها. او نشان داده که  ماله دست نمی گیرد تا اشتباهات دولتمردان را ماله کشی کند .

او حتی مردم دنیا را هم مردم می داند و از بازیکنان تا مشاهیر جهان را در برنامه اش به تصویر می کشد. بدون توجه به خط قرمزهایی که در رسانه ملی دیده می شود. کودک درونش آنقدر زنده است که حتی می تواند به خود صدا و سیما هم متلک بگوید و بخندد و هیچکس هم با او کاری نداشته باشد نمونه اش متلک هایی بود که در قرعه کشی جام جهانی  در مورد منشوری بودن لیما می گفت و می خندید!

برنامه نود فردوسی پور را دیگر نمی توان یک برنامه تخصصی ورزشی دانست و می توان گفت تا حدی از فرهنگ گرفته تا سیاست و اجتماع نفوذ کرده و به واسطه همین نفوذ توانسته در تمامی سنین و در بین خانم ها و آقایان بیننده و طرفدار داشته باشد، نود که به نوعی شناسنامه فردوسی پور است تبدیل به برنامه ای شده که در تمامی حوزه هایی که از سوی عادل فردوسی پور حس شود جامعه به آن نیاز دارد ناخنک می زند و شاخک های احساس مردم را به آن سو می برد ، زمانی برای زلزله آذربایجان و زمانی دیگر به شکل دیگر که شاید این موضوع یکی از دلایل پویا بودن این برنامه باشد.

فردوسی پور بارها با کارها و حرفهای مختلف  به ویژه دو گانه سازی هایش موجب حاشیه سازی شده است او یکبار با  تبریک سالروز کارگردان لیبرال سینمای کشور اصغر فرهادی و تمجید از کارهای او و از طرفی با تخریب  مسعود ده نمکی حاشیه سازی کرده است، یکبار دیگر حسین رضا زاده را به آلوده کردن وزنه برداری در برنامه فوتبالی ۹۰ متهم کرده است .به تازگی هم او از یک سریال تاریخی در شبکه خانگی  طرفداری کرده است.

دیگران در مورد عادل چه می گویند ؟

هوشنگ نصیرزاده درباره عادل فردوسی پور می نویسد: ” عادل فردوسی پور جوانی است قد بلند، عاشق فوتبال، بسیار کم رو و خجالتی، سر به زیر، کم حرف، طرفدار انتقاد، نوگرا و دارای خانواده اصیل و معتقد به اصول.”

مازیار ناظمی در باره حضور عادل فردوسی پور در صدا و سیما می نویسد: “اگر اشتباه نکنم سال ۱۳۷۵ بود که به عنوان گوینده و تهیه کننده در گروه ورزش شبکه سه سیما فعالیت داشتم یادم می اید جوان قد بلند و موفرفری آمده بود  ( عادل فردوسی پور )که تست گزارشگری فوتبال بدهد. کلی مجلات “ورد ساکر” هم زیر بغلش بود و قرار شد روی یکی از فوتبالهای اروپائی صدا بگذارد وقتی کارش را شروع کرد به حدی صدایش بد و اجرایش مشکل داشت که همه می خندیدند.

کمتر کسی از بچه های حاضر در آن زمان فکر می کردند عادل فردوسی پور بتواند با جواد خیابانی که برای خودش اسم و رسمی بهم زده بود، رقابت کند و در نهایت هم او را کنار بزند. گزارشگری تنیس، مسابقات اتومبیلرانی، نوشتن اطلاعات لازم برای برخی گزارشگران قدیمی تر و کم کم وارد شدن به عرصه گزارشگری فوتبال مسیری بود که عادل در سیما طی کرد.”

عادل فردوسی پور از زبان خودش

خود فردوسی پور درباره زندگی حرفه ایش می گوید: اصلا فوتبال تمام زندگی منه. او درباره همسرش هم می گوید: «او کاملا پذیرفته که قراره با کی زندگی کنه. من کار خودم رو می‌کنم و برایم خیلی جدیه. هر اتفاقی بیفته من باید فوتبالم رو ببینم. همه هم می‌دونن وقتی فوتبال می‌بینم، نباید کاری به کار من داشته باشن».

رابطه علی پروین محافظه کار با عادل فردوسی پور

در این میان اما بسیاری از اهالی فوتبال به دلیل حضور فردوسی پور در ۹۰ با او میانه خوشی ندارند.به عنوان مثال، علی پروین از دیرباز باعادل فردوسی پور مشکل داشته و جمله “عادل را دوست دارم اما برنامه هایش را نه!” در دهه هفتاد از قول پروین بر زبان همه بود. اما این روزها رابطه ی خوبی بین این دو برقرار است.

علی دایی علیه عادل فردوسی پور

مشکلات عادل با علی دایی نیز امادر بازی آخر ایران در جام جهانی با جمله عادل فردوسی پور  “خداحافظ علی دایی؛ خداحافظ جام جهانی.”  آغاز شد. در زمانی که دایی مربی سایپا بود وی تلویحا برنامه ۹۰ و مجری اش عادل فردوسی پور را متهم کرد به اینکه آنها نمی خواهند ما قهرمان شویم. فردوسی پور در باره دایی می گوید: او فکر می کند همه با او دشمن هستند، مگر اینکه خلافش ثابت شود.

امیر قلعه نوعی؛ منتقد عادل فردوسی پوردر این میان رابطه مجری برنامه ۹۰ و امیر قلعه نویی نیز چندان حسنه نیست.عادل فردوسی پور اینقدر از وی انتقاد کرد و اینقدر دلایل ماندنش را در نیمکت مربیگری استقلال پرسید که سرانجام قلعه نوعی در اظهار نظری گفت که عادل کارشناس فوتبال نیست، او در زمان مدرسه پینگ پونگ بازی می کردهاست!

 سیستم داوری کشور و عادل فردوسی پور

هر چند داوران ایرانی معمولا با برنامه “نود و عادل فردوسی پور” مشکل دارند، اما همین که بازنشسته می شوند یا از کار برکنار، تلاش می کنند تا نظرات شان را در برنامه به سمع عموم برسانند.

مسئولین فدراسیون و عادل فردوسی پور

مسئولین فدراسیون و لیگ کم و بیش با برنامه “نود و عادل فردوسی پور” مشکل دارند. سیستمی که سال هاست پاسخگو نبوده و هم اینک نیز ریاست اش نیز پاسخگو نیست، با برنامه ۹۰ فشار ر ا بر خود احساس می کند .مجموعه فدراسیون و مدیران ارشد تربیت بدنی نیز همین گونه اند…

عادل، کاپیتان تیم رسانه ورزش

عادل فردوسی پور فوتبال هم بازی می کند و  در تیمی عضویت دارد که متعلق به خبرنگاران، عکاسان و گزارشگران ورزشی است. تیم فوتبال رسانه ورزش هفت سال است که با هدف انجام بازیهای خیریه و نمادین به مناسبت های مختلف تشکیل شده و عادل فردوسی پور از روز اول کنار دیگر خبرنگاران و عکاسان حضور داشته است.عادل شماره ۱۰ و کاپیتان تیم فوتبال رسانه ورزش نیز هست و در سفرهای این تیم به شهرستان مورد توجه ترین چهره است.

تبعات محبوب شدن برای مجری برنامه ۹۰

فردوسی  پور با فضای رسانه ای که در اختیار داشت و همچنین محبوبیت شخصی اش توانست جوی را برای افکار عمومی ایجاد کند که همه مردم خواستار حضور او در روی نیکمت تیم ملی بعد از جام ملت های آسیا بودند و همین مسئله و هزینه های پیرامون عقد قرار داد دوباره با کی روش،   خشم مسئولان فدراسیون فوتبال را از فردوسی پور بیشتر کرد به طوری که مایلی کهن در یکی از برنامه های نود او را کی روشی پور خطاب کرد.

برخی متلک های فردوسی پور

عادل فردوسی پور را اما بسیاری به کلمات و جملات جالبی که در گزارش های فوتبالی بیان می کند، می شناسند.که نمونه هایی از آن به شرح زیر است:

* از زوایایی، با این شکل موها بالوتلی شبیه سرندیپیتی شده! (در جریان بازی فینال اروپا بین اسپانیا و ایتالیا)

* همه آستین کوتاه پوشیدن، فقط دژاگه آستین بلند داره. همه هم می دونیم دلیلش چیه. فقط کاش واسه پشت گردنش هم یه فکری می کردن! (در بازی ایران و قطر، کنایه از خالکوبی های اشکان)

* این ماتراتزی هم اینقدر خالکوبی کرده که انگار آستین بلند پوشیده(در جریان یکی از بازی ایتالیا)

* اینجا هم تماس تلفنی خیلی خودجوش قطع می‌شه (وقتی داشت با یکی از منتقدان وزارت ورزش حرف می زد و ناگهان تماس قطع شد)

* مزدک یک رقیب حرفه ای و بسیار جدی است که ممنون دارش هستم!(کپ زدن از روی قلعه نویی در یک گفت و گو)

*حالا اونجا بازیکنی که گل زده را می‌زنند… معلوم نیست اگر گل نمی‌زد چه کارش می‌کردند!(در جریان یکی از بازی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶)

* قبل از شروع بازی‌ها بعضی از کامپیوترها پیش بینی کرده بودند جمهوری چک حتی تا پای قهرمانی هم بالا می‌آید. مثل اینکه چک‌ها هم از همان کامپیوترهایی استفاده کردند که مسئولان فدراسیون فوتبال ما قبل از بازیهای جام جهانی از آنها استفاده می‌کردند!(بعد از حذف چک از جام جهانی ۲۰۰۶)

* اگه مسولان برگزاری بازی فیلم های بازی های «ذوب آهن – ملوان» یا «ذوب آهن – فولاد» را در لیگ ما می دیدند تا حالا بازی را ادامه داده بودند ‌و دقیقه ۴۰ , ۵۰ اش تموم شده بود. تازه مسولان اوکراینی فرقون هم نداشتن وگرنه استفاده می کردند!(در جام ملت های اروپا و بازی اخیر اوکراین و فرانسه که به دلیل بارندگی تعطیل شد و با تاخیر انجام شد)

* آنگولایی‌ها خوب ضرباتشان را از کنار دروازه ما بیرون می‌زنن.

*واقعا کسی از تعویض‌های برانکو سر در نمی‌آورد

*برهانی با نوک بینی توپ را کنترل می‌کند

همسر مجری نود همسر فردوسی پور همسر عادل فردوسی پور ماشین فردوسی پور زندگینامه عادل فردوسی پور درآمد عادل فردوسی پور خانواده عادل فردوسی پور خانه فردوسی پور ثروت عادل فردوسی پور بیوگرافی عادل فردوسی پور برادر عادل فردوسی پور

*حالا دایی توپی را که به او می‌رسد با سر از جلوی دروازه آنگولا دور می‌کند!

*در این لحظه پدیده جام(شجاعی) اجباراً وارد زمین می‌شود

*دایی خیلی دوست دارد در این بازی گل بزند! (تکه کلام عادل فردوسی پور در جریان بازی ایران و آنگولا در جام جهانی ۲۰۰۶)

* خداحافظ علی دایی، خداحافظ تیم ملی (بعد از شکست تیم ملی مقابل مکزیک در جام جهانی ۲۰۰۶)

* خداحافظ جام جهانی، خداحافظ برانکو (بعد از شکست تیم ملی مقابل پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۶)

* می گویند سید جلال با رقمی میلیاردی به پرسپولیس پیوسته است.خیلی بالاتر از سقف قرارداد. البته سقف قرارداد چیزی است که فقط باعث خنده بازیکنانی می شود که رقم های میلیاردی می بندند (متلک او به سقف قرارداد وقتی هنگام گزارش بازی بد ایران برابر قطر سعی کرد خودش را شاد کند)

حضور در خندوانه

عادل فردوسی پور با حضور در برنامه کمدی خندوانه به اجرای رامبد جوان   یکی از بهترین قسمت های این برنامه را رقم زد و در آن از آرزوی مرگش به شکل عجیب پرده برداشت و گفت: دوست دارم زمانی که در حال سفر هستم هواپیما سقوط کند و من بمیرم!

همسر مجری نود همسر فردوسی پور همسر عادل فردوسی پور ماشین فردوسی پور زندگینامه عادل فردوسی پور درآمد عادل فردوسی پور خانواده عادل فردوسی پور خانه فردوسی پور ثروت عادل فردوسی پور بیوگرافی عادل فردوسی پور برادر عادل فردوسی پور

وضعیت مالی عادل فردوسی پور

در خصوص دستمزد عادل از برنامه وضعیت اسپانسر این برنامه و اینکه در آمد حاصل از آن به جیب صداو سیما می رود یا حساب شخصی تا کنون چند بار در رسانه ها مورد بحث قرار گرفته که هیچ بار جواب روشن و شفافی از آن در نیامد ، عده ای می گفتند صدا و سیما برای هر دقیقه برنامه زنده عددی مشخص می شود و شخص عادل می گفت رقم قرار داد با صدا و سیما یک عدد مشخص است و به زمان برنامه ارتباطی نداردو در آمد حاصل از اسپانسر و تبلیغات در اختیار شبکه قرار می گیرد.

منزل ویلای عادل فردوسی پور در شهرک غرب حدود پانزده میلیارد تومان بر آورد می شود .

همسر مجری نود همسر فردوسی پور همسر عادل فردوسی پور ماشین فردوسی پور زندگینامه عادل فردوسی پور درآمد عادل فردوسی پور خانواده عادل فردوسی پور خانه فردوسی پور ثروت عادل فردوسی پور بیوگرافی عادل فردوسی پور برادر عادل فردوسی پور

شایعه جدایی از همسر

یک گمانه زنی رسانه ای در مور زندگی عادل مطرح است که  این گزارشگر معروف که محبوبیت او هم تراز با ستاره های فوتبالی است و بین مردم هم علاقه مندان فراوانی دارد به دلیل علاقه وافرش به فوتبال نتوانست به زندگی با همسرش ادامه دهد و چند ماه پیش بدون سرو صدا از او جدا شد.

انتقاد از دولت احمدی نژاد تابو بود

عادل در یکی از مصاحبه هایش ضمن تقدیر از حمایت های صورت گرفته از جانب علی لاریجانی و ضرغامی ریاست وقت صدا و سیما در دوره های مختلف پیرامون فشار هایی که برای تعطیل برنامه از جانب نمایندگان مجلس و سایرین به سازمان وارد می شد صحبت کرد و گفت:  انتقاد از دولت احمدی نژاد تابو بود!

عذرخواهی فردوسی پور از بابک زنجانی 

عادل فردوسی پور در یکی از برنامه های پیرامون فساد مالی از نام  بابک زنجانی به عنوان یک مفسد اقتصادی نام برد که بعد از نامه نگاری وکیل بابک زنجانی در مورد اینکه حکم متهم نفتی هنوز تایید نشده است در برنامه بعدی خود عادل به طور رسمی از زنجانی عذر خواهی کرد!

سرقت میلیونی از خانه عادل فردوسی‌پور

تا کنون دو بار سرقت از عادل فردوسی پور خبر ساز شده است یکبار سرقت میلیونی از منزلش که سارق از منزل عادل مبلغ هزار دلار و همین طور هزار یورو به همراه لب تاب شخصی اش را برده بود و بار دیگر سرقت از ماشینش بود که اینبار سارق مدارک و لوازم مرتبط با برنامه نود را ربود.

همسر مجری نود همسر فردوسی پور همسر عادل فردوسی پور ماشین فردوسی پور زندگینامه عادل فردوسی پور درآمد عادل فردوسی پور خانواده عادل فردوسی پور خانه فردوسی پور ثروت عادل فردوسی پور بیوگرافی عادل فردوسی پور برادر عادل فردوسی پور

عادل فردوسی‌پور در مورد سرقت خانه‌اش که آن زمان بسیار جنجالی شد و تیتر یک تمام رسانه‌ها بود، گفته بود: «طلا و برلیان‌های داخل خانه‌ام به سرقت رفته اما میزانش خیلی زیاد نیست، طلای سفید، زرد و برلیان در خانه داشتیم که سرقت شده‌اند. همچنین دو فرش ابریشمی و دو تابلوفرش نفیس که پدر و مادرم به من هدیه داده بودند هم سرقت شده ولی ارزش آن را نمی‌دانم.»

همسر مجری نود همسر فردوسی پور همسر عادل فردوسی پور ماشین فردوسی پور زندگینامه عادل فردوسی پور درآمد عادل فردوسی پور خانواده عادل فردوسی پور خانه فردوسی پور ثروت عادل فردوسی پور بیوگرافی عادل فردوسی پور برادر عادل فردوسی پور

ادعای مایلی کهن درباره فردوسی پور

محمد مایلی کهن در یکی از مصاحبه هایش در مورد آزادی عمل و صراحت بیانی که عادل فردوسی پور دارد ، گفت: حتما او خواهرزاده ضرغامی ریاست وقت صدا و سیماست که می تواند با این ادبیات صحبت کند و کسی کاری به او نداشته باشد.

همسر مجری نود همسر فردوسی پور همسر عادل فردوسی پور ماشین فردوسی پور زندگینامه عادل فردوسی پور درآمد عادل فردوسی پور خانواده عادل فردوسی پور خانه فردوسی پور ثروت عادل فردوسی پور بیوگرافی عادل فردوسی پور برادر عادل فردوسی پور

بعد از این صحبت بار دیگر حاشیه ها در اطراف مجری حاشیه گریز جمع شد تا او به طور رسمی در یکی از مصاحبه هایش گفت هیچ نسبت خانوادگی با ضرغامی ندارم.

رویانیان اجازه نداد فردوسی پور زندانی شود!

از سوی دیگر رویانیان مدیر عامل وقت پرسپولیس که از عادل فردوسی پور شکایت کرده بود با حضور در داد سرا شکایتش را پس گرفت و اجازه نداد این گزارشگر فوتبال روانه زندان شود.

سیاسی پور هم به القاب عادل اضافه شد

بعد از پخش نشدن ویژه برنامه نود به مناسبت شب یلدا که در آن گفت و گو ویژه با دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشور ترتیب داده شده بود حواشی زیادی پیرامون فردوسی پور و نود شکل گرفت.جناح های مختلف سیاسی سعی بر به کرسی نشاندن حرف خود داشتند عده ای می گفتند فردوسی پور به دلیل اینکه بدون هماهنگی با مسئولان صدا و سیما ترتیب این گفت و گو را داده باید اخراج شود و از او با عنوان سیاسی پور یاد می کردند عده ای معتقد بودند که چرا عادل به جای ظریف از نعمت زاده دعوت نکرده تا در برنامه اش شرکت کند و پیرامون فشار اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند بحث و گفت  و  گو کنند !حتی این شایعه را به وجود آوردند که عادل خودش تصمیم گرفته بعد از عدم اجازه برای پخش مصاحبه اش از نود خدا حافظی کند که این گزارشگر و مجری با تکذیب تمام مسائل گفت برنامه نود با اجرای من همچنان ادامه دارد.

هدیه فردوسی پور به  وزیر ورزش

فردوسی پور یکی نسخه از کتاب فوتبال علیه دشمن را خودش کار ترجمه آن را انجام داده است به وزیر ورزش کشور هدیه داد و از او خواست حتما این کتاب را بخواند.

 سوابق و فعالیت ها ی فردوسی پور:

-روزنامه نگار( فعالیت خود را با ابرار ورزشی آغاز کرد)

-مدرس دانشگاه صنعتی شریف

– تهیه‌کننده و مجری تلویزیونی ( برنامه ۹۰ برنامه شاخص اوست)

-گزارشگر فوتبال

-مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف

منبع : شفاف

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. مهدی می گوید

    عادل فردوسی پور با اون حجاب زنش مشهورترین مرد اصیل ایران است

    1. علی می گوید

      اخه حجاب همسر عادل فردوسی پور به تو چه ربطی داره
      فظوووووووووول

  2. ن.گ.ی.ن می گوید

    حیف عادل فردوسی پور بود واقعا تک تک دلخوشی مردم ایران رو میگیرن

  3. پرستو می گوید

    با سلام. تصویری که با عنوان عادل فردوسی پور و همسرش منتشر شده درست نیست و اون خانم اصلا همسر عادل خان نیست و در واقع تهیه کننده تئاتری هست که عادل خان اون سال برای دیدنش رفته بود