کشته شدن ۱۵ نفر در درگیری‌ها جنوب ترکیه

0
ارتش ترکیه اعلام کرد که در تازه ترین درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان مسلح در جنوب شرق این کشور، حداقل ۱۴ شبه نظامی پ ک ک کشته شده‌اند.
اخبار ترکیه

در حالی که عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان پ ک ک وارد سومین هفته خود شده است، ارتش ترکیه از کشته شدن حداقل ۱۴ شبه نظامی در درگیری های تازه خبر داده است.

ارتش ترکیه افزود: در درگیری های روز سه شنبه یکی از شبه نظامیان کرد که در کنار نیروهای دولتی ترکیه با پ ک ک مقابله می کنند نیز کشته شده است. این درگیری ها در منطقه “سور” واقع در استان دیاربکر رخ داده است.

ارتش ترکیه اعلام کرد: شبه نظامیان پ ک ک در درگیری های روز دوشنبه در شهرهای سیزره و سیلوپی کشته شده اند. این مناطق از ماه گذشته تاکنون با مقررات منع آمد و شد روبرو شده است.

از ۱۴ دسامبر تاکنون بیش از ۲۹۶ شبه نظامی پ ک ک در جریان حملات ارتش ترکیه کشته شده اند. منطقه تاریخی سور که از سوی یونسکو در فهرست مکان های باستانی و میراث فرهنگی گنجانده شده است، از ۲ دسامبر تاکنون با مقررات منع آمد و شد روبرو شده است. ارتش ترکیه با بیش از ۱۰ هزار نیرو عملیات گسترده ای را علیه شبه نظامیان پ ک ک آغاز کرده است.

ادامه حملات ارتش ترکیه به مناطق جنوب شرقی این کشور در شرایطی است که هشدارهای زیادی نسبت به تاثیرات منفی وضع مقررات منع آمد و شد در جنوب شرق ترکیه مطرح شده و نهادهای حقوق بشری خواستار متوقف شدن این حملات شده اند.

با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ