تفاوت کوییک gx و کوییک s و کوییک r +عکس
تفاوت کوییک gx و کوییک s و کوییک r
فهرست مطالب
تیپها و مدل های کوییک سایپا و پارس خودرو:
- ST (معمولی)
- ST آپشنال
- ST-A (اتوماتیک)
- پلاس اتوماتیک
- اس S
- اس (S) (۸۵گانه)
- S آپشنال
- GX
- آر R
- R GX
- آر پلاس اتوماتیک
مقایسه ابعاد و وزن
تیپ | S | S (۸۵گانه) | S آپشنال | GX |
---|---|---|---|---|
ابعاد خودرو | ||||
طول (mm) | ۴۰۰۵ | |||
عرض(بدون در نظر گرفتن آیینه ها) (mm) | ۱۶۷۸ | |||
ارتفاع (mm) | ۱۵۳۲ | |||
فاصله دو محور جلو و عقب (mm) | ۲۴۱۴ | |||
حجم صندوق عقب (Lit) | ۲۲۵ | |||
وزن | ||||
وزن خالص (kg) | ۱۰۶۵ |
مقایسه مشخصات فنی
تیپ | S | S (۸۵گانه) | S آپشنال | GX |
---|---|---|---|---|
گیربکس | ||||
نوع گیربکس | ۵ سرعته معمولی | |||
موتور | ||||
تعداد سیلندر / تیپ | ۴ عدد / M۱۵ | |||
دریچه گاز | الکتریکی | |||
حجم موتور | ۱۵۰۳ cc | |||
حداکثر قدرت | ۸۶.۵hp/5400rpm | ۹۰hp/5250rpm | ||
حداکثر گشتاور | ۱۳۰Nm/4250rpm | ۱۳۷Nm/4000rpm | ||
فرمان | ||||
نوع فرمان | هیدرولیک | |||
غربیلک فرمان | D-TYPE | |||
سیستم تعلیق | ||||
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون | |||
سیستم تعلیق عقب | یکپارچه تیر پیچشی | |||
رینگ و تایر | ||||
سایز رینگ | ۱۴ اینچ فولادی | ۱۴ اینچ آلومینیومی | ||
سایز تایر | ۱۸۵/۶۵R14 | |||
ترمز | ||||
ترمز جلو | دیسکی | |||
ترمز عقب | کاسه ای | |||
مصرف سوخت | ||||
مصرف سوخت ترکیبی | ۷/۲۲(Lit/۱۰۰Km) | ۶/۹۳(Lit/۱۰۰Km) | ||
ظرفیت باک | ۴۱ Lit | |||
استاندارد | ||||
استاندارد آلایندگی | یورو ۵ |
ایمنی و تجهیزات
تیپ | S | S (۸۵گانه) | S آپشنال | GX |
---|---|---|---|---|
تجهیزات ایمنی | ||||
مجهز به سیستم ترمز ABS | ||||
توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD | ||||
کیسه هوای راننده و سرنشین | ||||
سیستم ضد سرقت (Immobilizer) | ||||
سیستم هشداردهنده امنیتی | ||||
امکانات رفاهی | ||||
نمایش دمای هوای بیرون | ||||
سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک | ||||
GPS (سیستم ناوبری) | ||||
آینه جانبی برقی | ||||
سنسور پارک دنده عقب | ||||
سیستم محاسبه سفر | ||||
صندلی راننده ۶ حالت دستی | ||||
صندلی سرنشین جلو ۴ حالت دستی | ||||
صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک (Iso Fix) | ||||
مهشکن عقب و جلو | ||||
چراغهای جلو همراهی کننده | ||||
چراغ روشنایی روز (Day Light) | ||||
روف رک | ||||
دستگیره آسان بازشو | ||||
کلید تاشونده | ||||
صندلی عقب تاشو | ||||
شیشه بالابر برقی | ||||
شارژ موبایل USB | ||||
هشدار دهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی | ||||
امکانات اختصاصی | ||||
کنترل صدا از روی فرمان | ندارد | ندارد | ||
صندلی با روکش چرم | ندارد | ندارد | ||
نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS) | ندارد | |||
مولتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچ | ندارد | ندارد | ||
چراغ های اتوماتیک (Auto Light) | ندارد | |||
دوربین عقب | ندارد | ندارد | ||
سیستم ناوبری GPS | ندارد | ندارد | ||
شیشه دودی درب پنجم و دربهای عقب | ندارد | ندارد | ندارد |
آنچه دیگران می خوانند
کوییک GX در بخش امکانات و فنی چه تفاوتهایی با کوییک S دارد؟
از تغییرات فنی و آپشنهای بیشتری که کوییک GX نسبت به کوییک S دارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- پیشرانه M15 GSI که دارای فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی (VVT-i) می باشد و هدرز بر روی آن نصب شده است
- افزایش حدودا ۵ درصدی قدرت و گشتاور
- رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی به جای فولادی
- اضافه شدن دکمههای کنترلی روی فرمان
- صندلی با روکش چرمی
- سامانه مولتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچی
- دوربین دید عقب
- نویگیشن
- اتولایت
- سیستم نمایش کنترل باد تایرها(TPMS)
که البته دو مورد آخری یعنی اتولایت و TPMS در برخی از نسخه های کوییک S که استاندارهای ۸۵ گانه را پاس کردهاند موجود است!!!
یکی از مواردی که توی ذوق میزند و کمی عجیب به نظر میرسد این است که همچنان خبری از کیلس استارتر حتی در نسخه فول آپشن کوییک نیست، آپشنی که در سال ۹۷ روی کوییک اتوماتیک فول پلاس وجود داشت!
تمام خانواده تیبا، ساینا و کوییک از پیشرانه M15 بهره میبرند که از تکنولوژی یک شرکت کرهای در آن استفاده شده است اما پیشرانه کوییک GX ارتقاء پیدا کرده است و به فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی (VVT-i) مجهز شده و هدرز بر روی آن نصب شده است و نام این پیشرانه M15 GSI نام دارد که قرار است در خودروهای آتی سایپا یعنی اطلس و سهند نیز به کار گرفته شود.
فناوری VVT-i که مخفف variable valve timing intelligence می باشد زمان بندی هوشمند متغیر سوپاپها نام دارد و باعث میشود وقتی دور موتور افزایش می یابد، سوپاپ هوا اندکی دیرتر باز می شود و اندکی دیرتر نیز بسته می شود و از این جهت راندمان پیشرانه بیشتر می شود.
در موتور M15 GSI تغییرات زیادی از جمله منیفولد دود، پیستونها، سایز یاتاقانها و فرم محفظه احتراق همراه با افزودن VVT انجام شده است و از جمله بهبودهایی که با این تغییرات در عملکرد فنی خودرو بوجود آمده است میتوان به مواردی نظیر در دسترس قرار گرفتن حداکثر گشتاور در دور موتور پایینتر ، مصرف سوخت کمتر و عدم نیاز به فشردن بیشتر پدال گاز اشاره کرد.
این پیشرانه جدید با همه این تغییرات باعث شده است که قدرت کوییک GX از حدود ۸۷ اسب بخار به ۹۰ تا ۹۲ اسب بخار و گشتاور آن نیز از ۱۲۸ به ۱۳۲ تا ۱۳۸ نیوتن متر افزایش یابد. به طور کلی در بخش فنی اگرچه بهبودهای جزئی صورت گرفته است اما در عمل این تغییرات در بازدهی پیشرانه موثر واقع شده اند.
در بخش امکانات رفاهی کوییک GXو کوییک GX R میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
دو ایربگ SRS، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، تهویه الکتریکی دستی، غربیلک فرمان چرمی، سنسور پارک دنده عقب، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور باد تایرها، رهیاب ماهواره ای، ترمز ABS و EBD، سامانه مالتی پلکس.
از نقاط قوت کوییک GX و کوییک GX R میتوان به آپشنهای قابل قبول دراین رنج قیمتی، گستردگی خدمات پس از فروش، استهلاک نسبتا پایین و بازدهی بهتر پیشرانه نسبت به نسخه معمولی اشاره کرد و از نفاط ضعفی نظیر امنیت و کیفیت نسبتا پایین آن نام برد.