شهردار اراک چرا برکنار شد ؟

0

شهردار اراک چرا برکنار شد ؟

علت عزل و برکنار شدن علیرضا کریمی شهردار اراک چیست

علیرضا کریمی در این جلسه، قبل از اعلام نتیجه رای گیری بیان کرد: در جلسه قبل، سوالات اعضا طبق فرصت داده شده، پاسخ داده شد، اما مجددا تاکید می‌کنم که در قانون مسئله‌ای تحت عنوان سوال وجود ندارد، بلکه این موارد، تذکر معنا می‌دهد و اگر سوال مطرح یا ارسال شده است باید در دستور جلسات شورا ثبت شده باشد، اما تا امروز مستندی مبنی بر ثبت شدن آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: گزارش عملکرد برفروبی زمستان ۱۴۰۱ ارائه شد و اعضای شورا پس از آن صحبتی نکردند. با وجود بارش شدید سال گذشته، در محور‌های اصلی انسداد نداشتیم و حتی برفروبی کوچه‌ها نیز انجام شد و با همه امکانات، تجهیزات و تمهیدات لازم در خیابان‌های شهر حاضر بودیم هرچند که برنامه ریزی برای زمستان امسال باید بهتر باشد.

مجتبی قاسمی کیست شورای شهر اراک شهردار اراک کیست سوابق علیرضا کریمی اخبار اراک

شهردار اراک با تاکید بر اینکه پروژه دره گردو در حال حاضر یکی از فعالترین پروژه‌های شهر اراک است و در بالادست آن احداث ۷ زمین ورزشی در دستور کار است، گفت: طراحی پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و … در حال انجام است و تا امروز هیچگاه پروژه به این شدت فعال نبوده است. مقدمات نصب تجهیزات بازی‌های هیجانی آماده شده و پیمانکار قول داده است که ظرف ۴ ماه آینده تجهیزات را نصب کند.

وی افزود: علیرغم همه مشکلات در طراحی و نقشه‌های این پروژه کار اجرایی شروع شده است و مردم اراک در آینده‌ای نه چندان دور تفرجگاهی مناسب را در اختیار خواهند داشت و با تملک اراضی تحت مدیریت راه و شهرسازی و جذب سرمایه گذار می‌توانیم پروژه را به رونق برسانیم.

کریمی گفت: چندین سال عوارض حذف پارکینگ در حسابی جداگانه تجمیع شد، اما کاری انجام نشده بود. شهرداری در دوره ششم فعالیت شورای شهر، احداث پارکینگ‌های طبقاتی را مدنظر قرار داد به همین دلیل احداث پارکینگ طبقانی در میدان هفت تیر مدنظر است، اما اراضی آن به خیابان شهید بهشتی دسترسی ندارد و اگر بتوانیم زمین را تملک کنیم، روند احداث پارکینگ طبقاتی تسهیل می‌شود، همچنین خرید زمینی در خیابان محسنی انجام شد و اگر زمین مجاور آن خریداری شود، امکان اجرای این پروژه میسر می‌شود و در نهایت احداث یک پارکینگ طبقاتی در مقابل بیمارستان ولیعصر اراک و اراضی تحت تملک شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در قالب تهاتر مدنظر بود که شورا با این لایحه و پیشنهاد شهرداری موافقت نکرد.

وی با اشاره به ۹ طرح مطالعاتی در سال گذشته و ۱۱ طرح مطالعاتی در سال جاری، اضافه کرد: شهرداری اراک و در واقع همه شهرداری‌های کشور در سال‌های گذشته با مسئله حسابداری نقدی دست به گریبان بوده اند و خوشبختانه پیشنهاد شهرداری مبنی بر انتخاب شرکت واجد شرایط جهت تغییر حسابداری نقدی به تعهدی در قالب فراخوان انجام شد، اما برنده‌ای نداشت، بر این اساس با ترک تشریفات، پیمانکاری انتخاب شد که اگر قرارداد آن نهایی شود، می‌توان مسئله اصلاح حساب‌ها و تغییر سیستم حسابداری نقدی به تعهدی را اجرایی کرد.

کریمی تاکید کرد: با توجه به پاسخ‌های داده شده، امیدوارم با دقت عمل شود و اگر پاسخ به این مسائل اقناع کننده است، در اعمال نظر لحاظ شود و از قانع نشدن و شنیده نشدن پاسخ‌ها اجتناب شود چراکه شنیده شده است که برخی اعضا هم قسم شده است که از پاسخ‌ها قانع نشوند و امید است به دور از حب و بغض رفتار شود.

«پیمان عین القضاتی» ،«داود قربانی»، «محمد عسگری»، «عباس خسروانی»، «حامد اجرلو»، «سید وحید میرنظامی»، «علی اصغر غفاری» و «علی محصولی» درخواست کنندگان این استیضاح بودند.

در این جلسه سه گزینه شامل ابوالفضل شالی بگ، مجتبی قاسمی و سعید بیاتیان برای سرپرستی شهرداری اراک معرفی شدند تا اعضا از بین این گزینه‌ها یک نفر را انتخاب کنند و در نهایت مجتبی قاسمی با ۷ رای به عنوان سرپرست شهرداری اراک انتخاب شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ