بازیگران زن ایرانی که مادر نشده اند و بچه دار هم نمی شوند! +تصاویر

2

چرا ستاره‌های زن ایرانی تمایلی برای مادر شدن ندارند و از کنار این حس بزرگ به راحتی می‌گذرند. شاید تنها از میان ستاره‌های چند دهه اخیر «لیلا حاتمی» مادر شد آن هم برای دومین بار… و نشان داد که مادر شدن هیچ تعارضی با سوپراستار شدن ندارد.

اما در اکثر کشورهای دنیا ستاره‌های زن‌ در اوج شهرت و محبوبیت‌شان نیز مادر می‌شوند و حتی چندقلو به دنیا می‌آورند. زیرا معتقدند مادر شدن انگیزه آنها را برای موفقیت، دوچندان می‌کند حال این‌که در ذهن بازیگرهای زن ما چه می‌گذرد که ترجیح می‌دهند دنیای بدون بچه را برای خودشان انتخاب کنند،

هدیه تهرانی – صورت سنگی

همسر هدیه تهرانی همسر نیکی کریمی همسر مهرانه مهین ترابی همسر ماهایا پطروسیان همسر فریبا کوثری همسر بهنوش بختیاری سن باروری زنان بازیگران مجردهدیه تهرانی، بدون تردید یکی از مشهورترین بازیگران زن سینمای ایران بعد از انقلاب محسوب می‌شود. ستاره صورت سنگی که در آستانه ۳۹ سالگی قرار دارد، تا به امروز طعم مادر شدن را نچشیده و ظاهرا بعید هم به نظر می‌رسد که بخواهد مادر شود.

نیکی کریمی – زنی در آستانه ۴۰ سالگی

همسر هدیه تهرانی همسر نیکی کریمی همسر مهرانه مهین ترابی همسر ماهایا پطروسیان همسر فریبا کوثری همسر بهنوش بختیاری سن باروری زنان بازیگران مجردشاید باور کردنش سخت به نظر برسد و با خودتان بگویید زمان چقدر زود می‌گذرد اما «عروس» سینمای ایران این روزها در آستانه چهل سالگی قرار دارد. ظاهرا در میان شلوغی کارهایش اعم از بازیگری، کارگردانی و ترجمه، فرصتی برای بچه‌دار شدن نداشته است.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چرا تا کنون ازدواج نکرده و بچه‌دار نشده است، گفت: این سوال‌ها به دور از نزاکت است. دوست ندارم دیگران به مسائل شخصی‌ام بپردازند.

بهنوش بختیاری (۴۱ ساله) – من دیگر مادر نمیشوم

همسر هدیه تهرانی همسر نیکی کریمی همسر مهرانه مهین ترابی همسر ماهایا پطروسیان همسر فریبا کوثری همسر بهنوش بختیاری سن باروری زنان بازیگران مجرد

بهنوش بختیاری هنرمند پرانرژی سینما و تلویزیون که با تازگی چهل سالگی را پشت سر گذاشته براین باور است ظاهر انسان با ورود به مرحله میان سالی دچار تغییر می شود و در چنین موقعیتی این زیبایی روح است که به داد آدم می رسد و به دختران جوانی که نگران ظاهرشان هستند توصیه می کند که بیشر روی قلب و فکر خود کار کنند.

تقریبا دو سال پیش به اتفاق همسرش تصمیم گرفتند سرپرستی بچه ای را قبول نمایند و با اقدامات اولیه که از طریق بهزیستی انجام داده بودند ،اکنون مراحل قانونی کار رو به پایان بوده و خوشحال است که به زودی فرزند دخترش به جمع خانواده خواهد پیوست.

بهنوش بختیاری در برنامه «سه ستاره» احسان علیخانی گفت :«من دیگر مادر نمیشوم و شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم اما در محله «گل و بلبل» و با نقشی که داشتم توانستم این اتفاق را به شکل دیگری تجربه کنم.»

ماهایا پطروسیان (۴۶ ساله) – زندگی بدون فرزند

همسر هدیه تهرانی همسر نیکی کریمی همسر مهرانه مهین ترابی همسر ماهایا پطروسیان همسر فریبا کوثری همسر بهنوش بختیاری سن باروری زنان بازیگران مجردستاره دهه هفتاد سینمای ایران «ماهایا پطروسیان» هم جزو ستارگانی است که زندگی مشترکش دستخوش حوادثی شده و در نهایت منجر به جدایی‌اش شده است. ماهایا از این‌که بخواهد بی‌پروا راجع به زندگی شخصی‌اش حرف بزند هیچ‌گاه واهمه نداشته است.

او درباره این‌که چرا تا کنون مادر نشده است گفت: زندگی ستاره‌های زن در ایران مصائب خودش را دارد. شما برای این‌که یک فرزند خوب داشته باشید، باید به دنبال یک شریک زندگی مناسب که از هر جهت با شما هم‌فکر باشد بگردید. واقعیتش این است که من تا به امروز فردی را پیدا نکردم که برای فرزندم پدر شایسته‌ای باشد.

فریبا کوثری (۴۹ ساله)

همسر هدیه تهرانی همسر نیکی کریمی همسر مهرانه مهین ترابی همسر ماهایا پطروسیان همسر فریبا کوثری همسر بهنوش بختیاری سن باروری زنان بازیگران مجرد

فریبا کوثری: وقتی جوان تر هستی، بعضی از دلواپسی های پدر و مادرها، به ویژه ادرها را درک نمی کنی و به نظر اغراق شده می آید. به نظرم هیچ کس تا پدر و ادر نشود، نمی تواند این حس و حال را درک کند.

هر چند که چون مادر نشدم نمی توانم در این مورد نظر درستی بدهم اما فکر می کنم پدر و مادر به خاطر زحمتی که برای بچه هایشان می کشند تا این حد دلواپس شان هستند و نسبت به حضور آنها در جامعه نگران هستند و روی روابط فرزندان شان نسبت به سایر افراد و رفت و آمدها و سفرهای درون شهری و برون شهری شان حساس هستند. شاید باور نکنید اما من هنوز وقتی از خانه مادرم به خانه ام برمی گردم، مادرم چند بار به من زنگ می زند؛ مدام نگران است که مبادا برای من اتفاقی افتاده باشد. این دلشوره ها، چیزی به جز عشق یک مادر به فرزند نیست.

فریبا کوثری: من به شدت به خانواده ام وابسته هستم. این وابستگی توأم با احترام باعث شده بود که در طول سال ها دلم بخواهد همواره به مادر و برادرم نزدیک باشم، به همین خاطر در مقطعی فکر می کردم ممکن است ازدواج بین من و آنها جدایی بیندازد یا باعث شود در زندگی مشترک من خللی ایجاد شود.

از طرفی من همیشه برای زندگی مشترک احترام قائل بودم و اعتقادم بر این بود فردی که زندگی جدیدی را شروع می کند باید با تمام وجود در خدمت زندگی اش باشد و به نوعی هرگز به جدایی و مسائلی از این دست فکر نمی کردم. این تصورات به نوعی من را از ازدواج دور کرد هر چند که من ازدواج کردن را به پای قسمت هم می گذارم. البته من ارتباط بسیار نزدیکی با برادرزاده هایم دارم و کنار آنها بودن مرا آرام می کند، آنان را به مانند بچه های خودم دوستدارم و حضورشان باعث می شود که من خلأ مادر نشدن را کمتر حس کنم. خوشبختانه آنها بسیار خوب تربیت شده اند و یاد گرفته اند در جامعه و خانواده چطور حضور داشته باشند.

مهرانه مهین‌ترابی (۵۹ ساله) – ریسک مادر شدن

همسر هدیه تهرانی همسر نیکی کریمی همسر مهرانه مهین ترابی همسر ماهایا پطروسیان همسر فریبا کوثری همسر بهنوش بختیاری سن باروری زنان بازیگران مجردمهرانه مهین ترابی که با سریال همسران تا سر حد یک ستاره مشهور شد، تصمیم گرفت زندگی مجردی را برای خودش انتخاب کند. او می‌گوید: من همیشه آدم کمال‌طلبی بودم و دوست داشتم همه چیز را یا به صورت کامل داشته باشم یا اصلا نداشته باشم. در انتخاب همسر هم همین‌طور بودم.
دلم می‌خواست همسرم بهترین باشد. از آن‌جا که بهترین وجود ندارد، من تنها ماندم، ریسک مادر نشدن را پذیرفتم و سرنوشت تنها بودن را برای خودم انتخاب کردم.

او در پاسخ به این سؤال که چرا ازدواج نکرده است جواب داد: ازدواج را دوست داشتم اما باید تنها می‌ماندم. من هم عاشق فرزند هستم و دوست دارم برای افراد خانواده‌ام آشپزی کنم. اما از آنجا که بازیگری وجودم را ساخته بود نمی‌توانستم به راحتی از حرفه‌ام بگذرم.

بزرگترین مانع بارداری که ممکن است برای خانمهای بالای ۳۵ سال پیش بیاید، احتمال حامله نشدن آنهاست. بیشترین شانس باروری در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال است؛ در سنین ۳۵ تا ۳۹ سالگی این احتمال به حدود یک چهارم تقلیل می یابد؛ و در ۴۰ تا ۴۵ سال باروری فرد ۹۵ درصد کمتر از دهه سوم زندگی اش خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. فروش پسر خوشگل می گوید

    پسر بچه خوشگل داریم و قصد داریم به یه خانم با هر سنی واگذارش کنیم کسانی که داوطلب بودن به شماره زیر تماس بگیرن باپیام بدن.

  2. نفس می گوید

    منظورت خودتی؟؟؟؟؟؟؟