چگونه زمان را مدیریت و کارایی مان را دو برابر کنید؟! +تکنیک ها

0
ترفندهای زیر نه تنها کارایی شما را افزایش می دهند بلکه اعتماد به نفسی را که برای رسیدن به اهدافتان احتیاج دارید، نیز به شما می بخشند.
مصطفی افشار کارشناس ارشد مشاور خانواده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ گفت: عوامل متعددی سبب اتلاف زمان می‌شود که یکی از این موارد نداشتن قدرت نه گفتن در مقابل درخواست‌های دیگران است.
موفقیت در زندگی و کار مراکز مشاوره خانواده مدیریت زمان چیست راز موفقیت
وی با اشاره به اینکه داشتن مهارت نه گفتن نیاز به آموزش، یادگیری و تمرین دارد، اظهار داشت: افرادی که برنامه‌ریزی مناسبی برای انجام فعالیت‌های روزانه خود ندارند نیز ساعات زیادی از زمانشان را از دست می‌دهند.
اهداف برای مدیریت کارآمد زمان عنصری ضروری هستند. شاید اهداف زیای داشته باشید. اگر چنین است، سازماندهی شان کنید. شما برای هر کدام از بخش های ضروری زندگی تان به یک هدف احتیاج دارید: به عنوان مثال هدفی برای کسب و کار، هدفی برای سلامتی و هدفی برای امور مالی. هر روز یک هدف ارزش و اولویت بیشتری پیدا می کند.
قبل از آن که صبحگاه خانه را ترک کنید، برای روز کاری خود برنامه ای بچینید. شاید لیست کارهایی که باید انجام شوند، نامحدود بود. پنج کار مهم روزتان را انتخاب کنید، اولویت بندی شان کنید و به ترتیب اولویت انجام شان دهید. اگر مطمئن نیستید که باید در لحظه چه کاری انجام دهید، با خود فکر کرده و مهم ترین کار آن زمان را انتخاب کنید. کمتر پیش می آید که اولویت اصلی شما در روز چک کردن شبکه اجتماعی تان باشد!
این کارشناس ارشد مشاور خانواده عنوان کرد: افرادی که پشتکار ضعیفی دارند و در امور زندگی ثابت قدم نیستند و به طور دائم تصمیمشان را عوض می‌کنند نیز مدیریت زمان خوبی را ندارند.
افشار با بیان اینکه داشتن عزت نفس نیز تأثیر چشمگیری در مدیریت زمان دارد، افزود: عزت نفس به معنای دوست داشتن و احترام به خود است. در واقع افرادی که فاقد عزت نفس بالایی هستند ساعت‌های متمادی از زمان خود را صرف انجام امور بیهوده می‌کنند.
وی یادآور شد: نداشتن اعتماد به نفس بالا نیز سبب اتلاف وقت می‌شود. اعتماد به نفس به معنای توانایی انجام کار در لحظه است به عبارتی افرادی که اعتماد به نفس بالایی ندارند زمان زیادی را صرف تصمیم‌گیری در امور زندگی می‌کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ