بیوگرافی امیر تاجیک و دلیل ازدواج نکردنش +مصاحبه و اینستاگرام

1

امیر تاجیک Amir Tajik متولد ۸ شهریور ۱۳۴۷ در تهران, خواننده سبک پاپ است

او فارغ التحصیل رشته مهندسی طراحی صنعتی از بورسیه دانشگاه انقلاب اسلامی لویزان است ده سال در بخش مهندسی قطعات پرواز صنایع هواپیمایی کار کرده و از ساخته‌ های آنها الان در سپاه تولید می‌شود اولین موتور جتی که در ایران تولید شد، بچه‌ های مهندسی قطعات پرواز صنایع هواپیمایی کار کردند و محفظه احتراق آن را امیر تاجیک طراحی کرده است.

همسر امیر تاجیک ساعت پخش خندوانه دانلود آهنگهای امیر تاجیک بیوگرافی خواننده بیوگرافی امیر تاجیک بیوگرافی امید تاجیک اینستاگرام امیر تاجیک امیر تاجیک دلم از راه پره امیر تاجیک تایید کن امیر تاجیک بارون آیا امیر تاجیک ازدواج کرده Amir Tajik

امیر تاجیک مهمان برنامه خندوانه رامبد جوان در شبکه نسیم

شروع با ارکست سمفونیک و مشهور شدن

اولین کارش را با ارکست سمفونیک با آقای امیر بکان و رهبری ناصر مرتضی پور شروع کرده است او مدتی نیز در تئاتر کار کرده است می گوید تنها علاقه برای ورود به خوانندگی کافی نیست

و باید پتانسل درونی خود را محک بزنید سپس با فطرت درون و علاقه بیرونی ادغام کنید و یک اثری بوجود بیاورید که اثری روی مخاطب ایجاد کند

با خواندن تیتراژ سریال زیر آسمان شهر به شهرت رسید

زندگی ایده ال از نظر امیر تاجیک

زندگی ایده‌آلم را فقط براساس مادیات نچیده‌ام. هرچند کمک می‌کند به ایده‌آلم، اما به‌خاطرش دروغ نگفتم. به خاطر پیدا کردن زندگی ایده‌آلم دزدی نکردم، تهمت نزدم، چون برای خودم اعتقاداتی دارم و اعتقاداتم را قوی کردم. شاید می‌ توانستم از موقعیتم استفاده کنم

اما این کار را نکردم چون هدفم چیز دیگری بود. بعضی اوقات دوستان پشت سرم حرف‌هایی می‌زنند، اما من می‌خندم. من می‌گویم خودشان را دارند مجازات می‌کنند زودتر از موعد مقرر.

همسر امیر تاجیک ساعت پخش خندوانه دانلود آهنگهای امیر تاجیک بیوگرافی خواننده بیوگرافی امیر تاجیک بیوگرافی امید تاجیک اینستاگرام امیر تاجیک امیر تاجیک دلم از راه پره امیر تاجیک تایید کن امیر تاجیک بارون آیا امیر تاجیک ازدواج کرده Amir Tajik

همکاری امیر با برادرش امید

اگر من امروز فعالیت‌ می‌کنم به واسطه حضور امید است. او سالهاست که در ارکستر من کیبورد می زند، رهبر ارکسترم است. در آلبوم زندگی هم به عنوان همخوان کر حضور داشت؛ از آهنگسازی تا رهبری ارکستر همه کارها بر دوش امید است

 

خواندن سرود رسمی تیم ملی

وی توسط فدراسیون فوتبال ایران برای خواندن سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان انتخاب شد و برای این رقابت‌ها دو آهنگ ارائه داد همچنین از او به عنوان اصلی ترین گزینه برای خواندن سرود رسمی تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۱۴ نیز یاد می‌ شد که البته این سرود به احسان خواجه امیری واگذار شد

 

حضور در برنامه‌های تلویزیونی

وی بارها به عنوان خواننده در برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیما نظیر روز از نو، عشق من ایران من، سفر بخیر، مثلث، ساعت ۲۵ و … حاضر شده است و به نوعی از این حیث رکوردار محسوب می‌شود

شایعه مهاجرت امیر تاجیک

و برای برگزاری کنسرت، سفر چند روزه ای به آلمان داشت که شایعه شد او مهاجرت کرده است

instagram amirtajik1

امیر تاجیک در برنامه خندوانه رامبد جوان به تیتراژ سریال زیر آسمان شهر در سالهای ۷۹ تا ۸۰ اشاره کرد و گفت: ترانه زیر آسمان شهر برای رضا عطاران بود و آن سال‌ها با هم زندگی می کردیم و بعد از شروع خوب مجموعه، تیتراژ ابتدایی و پایانی هم مورد استقبال قرار گرفت.
وی درخصوص جایگاه خودش در موسیقی عنوان کرد: من ابتدا در سن ۱۷ سالگی وارد عرصه تئاتر شدم و بعد از خواندن آواز به روی صحنه، به تشویق دوستانم در مرکز صدا و سیما برای واحد موسیقی ثبت‌نام کردم و بعد از گذراندن دوره‌های سولفژ خواننده تلویزیون شدم و کم کم مسیر های مختلف را تجربه کردم.
خواننده قطعات موسیقی ایران در خصوص فعالیت های خود در عرصه موسیقی عنوان کرد: خیلی دوست داشتم در سینما و بازیگری ادامه بدهم، ولی کار سینما سخت است و من در حوزه موسیقی جاگیر شده بودم.
تاجیک در پایان یکی دیگر از آهنگ های خود را با عنوان قطعه دنیای دیگر اجرا کرد و با اصرار جوان و یکی از تماشاگران خندوانه از طولانی شدن دوران تجرد خود و دلایل ازدواج نکردنش گفت.

آلبوم ها منتشر شد

● ۱۳۷۸ : همکلاسی
● ۱۳۸۰ : زیر آسمون شهر
● ۱۳۹۱ : زندگی

دانلود امیر تاجیک و امید تاجیک به نام تو هم تایید کن

Download New Song By Amir Tajik And Omid Tajik Called To Ham Taeed Kon

دانلود آهنگ امیر تاجیک به نام دلم از راه پره

Download New Song By Amir Tajik Called Delam Az Rah Pore

دانلود آهنگ جدید امیر تاجیک و امید تاجیک به نام بارون

Download New Song By Amir Tajik And Omid Tajik Called Baroon

اسم «امیر تاجیک» که به میان می آید ناخودآگاه ذهن مان ما را به سال ها و خاطرات خوشی می برد که صدای خوب و رسای وی در آنها نقش بسته است. نقطه اوج روزهای شهرتش به تیتراژ سریال به یادماندنی «زیر آسمان شهر» برمی گردد که باعث شد تا به امروز در خاطر همه ما به یادگار بماند.

اما این روزها این خواننده خوش صدا و قدیمی کشورمان بیشتر مشغول انتشار تک آهنگ هایی است که الحق بازتاب های خوبی هم داشته است. به همین سبب گفتگویی با وی انجام دادیم تا از فعالیت هایش در امروز موسیقی باخبر شویم.

اول از همه برویم سراغ اینکه این همه مدت کجا بودید و چرا آنقدر کمرنگ بودید؟

– خب در حقیقت بودم اما در زمینه کنسرت فعالیت کمتری داشتم. صرفا به این خاطر که درگیر یکسری کارهای شخصی و همینطور بیشتر درگیر تولید آثار جدید بودم. چندتایی از این کارها را پخش کردم و مابقی هم انشاءالله در قالب یک آلبوم منتشر خواهند شد.

منظور بیشتر وقفه طولانی که بین آلبوم هایتان از سال ۸۰ تا ۹۱ افتاد، بود. ۱۱ سال زمان طولانی بود و شما در آن مدت آلبومی را منتشر نکردید.

– مقصر این قضیه خودمان بودیم. آلبومی را به نام «شیطان» بر طبق سلیقه خودمان پیش بردیم؛ آلبومی که حدودا ۴ سال وقت مان را گرفت که بعد از آن هم یک آلبوم دیگر را تهیه کردیم و همه باعث شد که من واقعا خسته شوم. این خستگی هم سبب شد که ما زمان زیادی را از دست بدهیم.

از فضای موسیقی خسته شدید؟

– بله؛ متاسفانه فضای موسیقی اصلا خوب نبود و ناگهان همه چیز تغییر کرد. روابط جای ضوابط را گرفت و من چون دلم نمی خواست در این بازی ها باشم، در نتیجه خودم را کنار کشیدم.

الان به نظرتان این فضا تغییری پیدا کرده است؟

– الان باز تا حدی بهتر از چند سال گذشته است. اوضاع کمی بهتر شده و رابطه ها شکل معینی به خود گرفته اند. در نتیجه تکلیف همه به خوبی مشخص شده و در کنارش تکلیف ما هم مشخص می شود. مردم هم همچنین قضاوت کنندگان خوبی هستند.

همسر امیر تاجیک ساعت پخش خندوانه دانلود آهنگهای امیر تاجیک بیوگرافی خواننده بیوگرافی امیر تاجیک بیوگرافی امید تاجیک اینستاگرام امیر تاجیک امیر تاجیک دلم از راه پره امیر تاجیک تایید کن امیر تاجیک بارون آیا امیر تاجیک ازدواج کرده Amir Tajik

شما سال هاست که بیشتر همکاری هایتان با برادرتان «امید تاجیک» شکل گرفته است. فکر نمی کنید که وقت آن رسیده که دامنه این فعالیت ها را کمی گسترده تر کنید؟

– دقیقا الان همین کار را کرده ایم چرا که دلیل کندی کار ما هم همین بود چون هیچ جبری بالای سر ما وجود نداشت و هر موقع که دوست داشتیم کار می کردیم. الان فضا را تغییر دادیم و با افراد جدیدی همکاری می کنیم. خیلی ها برایمان ملودی می فرستند و ما کارها را گوش می کنیم و استفاده می کنیم.

از اوایل امسال به من ۴-۳ تا کار پیشنهاد شد که هر ۳ به نام های «دیوونه»، «تو هم تایید کن» و «دلم از راه پره» را به صورت تک آهنگ منتشر کردیم که بازتاب خوب آنها باعث شد نظرها و فضای قبلی دوباره برگردند. بعد از این هم من چندین کار دیگر را به صورت تک آهنگ و منتظم منتشر خواهم کرد. الان فضا خیلی فرق کرده و من هم می بایست منظبط تر باشم.

آلبومی که در ابتدا به آن اشاره کردید چه نام دارد و چه زمانی منتشر خواهد شد؟ و اینکه چه زمانی دوباره کنسرت هایتان را برگزار می کنید؟

– هنوز اسمی برای آلبوم انتخاب نکردم اما به زودی می بایست آلبوم آماده شود چرا که با یکی از شرکت های معتبر پخش صحبت کرده ایم. در این آلبوم هم به غیر از برادرم امید، با دوستان خوب دیگری هم همکاری کرده ایم.

من دوتا قرارداد کنسرت هم دارم که ابتدا از شهرستان ها شروع خواهیم کرد و پس از آن هم در تهران به روی صحنه خواهم رفت.

در قطعاتی که به خوبی از آنها استقبال شد با چه کسانی همکاری کردید؟

– هر دو کار با کوشش «محمد نیکفر» انجام شد. قطعه «دلم از راه پره» سروده علیرضا آذر است و میلاد بابایی ملودی آن را ساخته و فرشاد فارسی آن را تنظیم کرده است. قطعه «تو هم تایید کن» را هم میلاد بابایی سروده و آهنگسازی کرده است. سازنده قطعه «دیوونه» هم بابک برهانی بود که برادرم آن را تنظیم کرد.

قبول دارید که نام امیر تاجیک تا یک زمانی با اسم زیر آسمان شهر گره خورده بود و قطعه ای از او منتشر نشده بود که تا آن اندازه بتواند معروف شود؟ دلیل این قضیه چیست؟

– دلیلش به خاطر سریالی بود که من تیتراژ آن را خوانده بودم. سریال «زیر آسمان شهر» جزو اولین سریال هایی بود که بر روی تیتراژ آن قطعه ای خوانده می شد. این را هم بگویم که فضایی که برای موسیقی وجود داشت بستر خوشایندی برای مخاطبان بود.

فضای ۱۰ سال پیش موسیقی خیلی بکرتر بود و احترام خاصی وجود داشت به طوری که از آن با عنوان دوران طلایی موسیقی یاد می کنند. ما هم در آن دوران استارت کاری را زدیم که در یادها ماند و بیشتر به خاطر همان فضای نوستالژیک مثبت است که در خاطره های مردم مانده است.

قبل از زیر آسمان شهر یک آلبوم به نام همکلاسی منتشر کردید که با وجود اینکه در زمان خوبی هم منتشر شد اما سروصدای زیادی نکرد. بعد از آن «زیر آسمان شهر» تبدیل به یک آلبوم شد و بعد از آن هم «زیر آسمان شهر ۲»؛ درست است؟

– آلبوم همکلاسی به سبب اینکه تعداد خوانندگان آن زمان اندک بود، فروش خوبی داشت. قبل از آن هم یک آلبوم به نام «جنون» را به ارشاد برای مجوز ارائه داده بودم که متاسفانه مجوز نگرفت. در آن زمان من تنها می خواستم که وارد مارکت مجاز موسیقی بشوم و همین برایم کافی بود؛ اتفاقی که رخ هم داد.

در مورد «زیر آسمان شهر» به جهت اینکه کار مورد استقبال قرار گرفته بود ما سریعا اقدام کردیم تا کار را در قالب یک آلبوم منتشر کنیم. من هم آن زمان یکسری کار پیش جناب «غلامرضا ترابی» در پخش «پیام کاست» خوانده بودم. کارها را آقایان سروش دهبستی، سهیل دهبستی، پدرام کشتکار، حسین فاضل، مهدی غفوریان و امید تاجیک کار کرده بودند. فروش آلبوم به قدری خوب بود که ما «زیر آسمان شهر ۲» را تنها با اضافه کردن یک آهنگ جدید و البته تغییر جلد آلبوم منتشر کردیم که آقای ترابی هم از این داستان بسیار راضی بود.

بعد از این قضیه هم برنامه های زیادی بود که من اجرا می کردم و چون سرودهای ملی میهنی برای فوتبال و کشتی و … را هم خواندم، تا مدتی شدیدا درگیر این کارها بودم که البته به خواندن شان افتخار می کنم.

زمانی که دوباره در سال های ۷۷-۷۶ موسیقی پاپ دوباره شروع به کار کرد، بسیاری از خواننده ها بودند که صدایشان به خوانندگان دیگر شباهت داشت و به همین دلیل به مرور کمرنگ شدند اما شما صدایتان شبیه کسی نیست. شاید سبک کاری تان شبیه خواننده دیگری باشد اما صدای تان شبیه کسی نیست و فکر می کنم به همین خاطر است که هنوز هم مشغول فعالیت هستید.

– خواننده ای که می خواهد مطرح شود خودش هم باید دارای المان هایی باشد. اگر بخواهد شبیه کسی باشد خب از امتیازاتش کم می شود. از طرفی من مثل خیلی از این دوستان در رسانه ها و سایت ها فعالیت آنچنانی نداشتم و به جرأت می توانم بگویم که من با همان کار «زیر آسمان شهر» تا به امروز توانستم خودم را حفظ کنم.

همسر امیر تاجیک ساعت پخش خندوانه دانلود آهنگهای امیر تاجیک بیوگرافی خواننده بیوگرافی امیر تاجیک بیوگرافی امید تاجیک اینستاگرام امیر تاجیک امیر تاجیک دلم از راه پره امیر تاجیک تایید کن امیر تاجیک بارون آیا امیر تاجیک ازدواج کرده Amir Tajik

آلبوم «زندگی» قطعات خوبی داشت و خود قطعه «زندگی» یکی از قطعات خوب شما و آلبوم به شمار می رود اما چرا این آلبوم در بازار جواب نداد؟

– من ۸ سال از بازار پخش موسیقی دور بودم و در این مدت اتفاقات زیادی افتاده بود. مراکز پخش آثار موسیقی و شرکت هایی که در لاله زار بودند که بنا به دلایلی دیگر به فعالیت هایشان ادامه ندادند و پخش های جدیدی مثل پخش سوپرمارکتی و مویرگی به راه افتاده بود. من از این فضا کاملا دور بودم، هیچکس را نمی شناختم و ارتباطی هم وجود نداشت. آن زمان من به ناچار با یک شرکتی قرارداد بستم که ایشان هم کم لطفی کردند و کار من را خوب پخش نکردند. در واقع آلبوم پخش و تبلیغات ضعیفی داشت.

من فکر می کنم امیر تاجیک با وجود همه شهرتی که به دست آورده، هنوز نتوانسته حق خودش را از موسیقی بگیرد. نظر خودتان چیست؟

– بله، شاید من خودم تا حدودی مقصر هستم ولی الان تصمیم دارم که از تمام پتانسیل های موجود استفاده مثبت کنم تا بدون هیچ ادعایی هم به خودم و هم به ارتقای موسیقی کشورمان کمک کنم. مردم مهربان هم تا به امروز من را تنها نگذاشتند و همراهم بودند. من طرفداران دو آتیشه ای دارم که همیشه نسبت به من لطف داشتند و پیگیر کارهای من بودند که من از این بابت بسیار خوشحالم.

امروز موسیقی را چطور می بینید؟ نگاه تان به اشخاص فعال حال حاضر اعم از خواننده ها و سایرین چیست؟ چقدر در مقایسه با ۱۲-۱۰ سال پیش این فضا تغییر کرده است؟

– به نظر من خواننده های امروز نسبت به نسل اولی ها ضعیف تر هستند. ببینید ما خوانندگانی داریم که صدای شان شباهت زیادی به یکدیگر دارد و آموزشی در این راه ندیده اند و صرفا به خاطر علاقه وارد این حوزه شده اند. این علاقه باعث شده که وارد این داستان شوند و مجوز بگیرند و از طریق تریبون های مختلف خودشان را معرفی کنند. ما نت خوانی و سلفژ کار کردیم و هر کدام سبک و سیاق خودمان را داشتیم و هیچ کس جای دیگری را نمی گرفت و تنها تریبون ما هم تلویزیون بود.

من فقط امیدوارم که این جریانات مربوط به کنسرت های ما حل شود چرا که حضور خواننده با کنسرت ها رنگ می گیرد.

حرف آخر؟

– تبریک سال نو و آرزوی موفقیت همه هموطنانم و اینکه من دوباره فعال تر از گذشته در موسیقی حضور دارم و آمده ام حقم را از فضای موسیقی امروز که البته خیلی هم مورد تایید من نیست بگیرم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. عاطفه نانکلی می گوید

    برنامه رامبد جوان :

    از مادران شهدا بسیار سپاس گذارم