پیامدهای غیر قابل جبران صیغه های خود خوانده میان دختر و پسر

0

متاسفانه ، امروزه عده زیادی از دختران و پسران جوان ــ بخصوص دانشجویان ــ  با مطالعه « رساله های عملیه مراجع تقلید » ، به طور خودسر و بی اطلاع والدین و بدون مشورت با افراد دارای صلاحیت ، صاحب تجربه و دلسوز ، اقدام به خواندن « صیغه ازدواج موقت » می نمایند که عملی بسیار خطرناک است .

همسر صیغه ای صیغه با دختر جوان شرایط صیغه موقت زن شوهردار شرایط صیغه زن مطلقه زن مطلقه برای صیغه رابطه در دوران صیغه محرمیت دفتر صیغه موقت در تهران چه کسانی را میشود صیغه کرد چگونه صیغه موقت را باطل کنیم تماس با دختر صیغه‌ای بوسیدن در صیغه محرمیت احکام صیغه موقت دختر باکره احکام ازدواج موقت آیا میتوان زن شوهردار را صیغه کرد آموزش ازدواج موقت

پیامدهای غیرقابل جبران

افراد یاد شده ، بدون آگاهی از مسایل بسیار مهمی ــ مانند : تعیین دقیق زمان آغاز و پایان ازدواج موقت ، تعیین دقیق اجرت (دستمزد زن) صیغه ــ  و… ، دو نفری برای خودشان صیغه می خوانند در حالی که نمی دانند در آینده ، چه مشکلاتی به سراغ آن ها خواهند آمد ؟

معمولا چنین اشخاصی ، بعد از چند روز ، ماه یا حتی چند سال ، به دلایل گوناگون ، از یکدیگر جدا می شوند در حالی که

۱ ــ  یادشان نیست در چه زمانی صیغه خوانده اند ( زمان شروع صیغه ؟) . چون در جایی آن را یادداشت و ثبت نکرده اند .

۲ ــ  به یاد نمی آورند که زمان آن ، در چه وقتی به اتمام رسیده ( زمان پایان صیغه ؟ ) .

۳ ــ  نمی دانند که چقدر از مدت صیغه ، باقی مانده است ؟

۴ ــ  نحوه فسخ صیغه و چگونگی پایان دادن به آن را نمی دانند .

۵ ــ از این که صیغه ای که خوانده اند ، دارای « عده » می باشد یا خیر ، نیز اطلاعی ندارند .

پیدا شدن خواستگار جدید !

در همین گیرودار ، ممکن است سر و کله خواستگاری برای چنین دختری ــ که به طور پنهانی ،  در صیغه مرد دیگری است ــ پیدا شود .

آن وقت تکلیف این وضعیت ، چه خواهد بود ؟! .

از سویی این دختر یا زن جوان ، نمی تواند حقیقت ماجرا را برای والدین یا نزدیکان خود بگوید ، و از طرفی به علت قطع رابطه با مرد قبلی ، رویش نمی شود که به سوی وی رفته و از او بخواهد که مدت باقیمانده صیغه اش را فسخ کند . زیرا احتمال دارد که طرف مقابل ، این کار را نپذیرد و بگوید : « تو تا انتهای زمان صیغه ، زن من هستی و به هیچ عنوان این صیغه را فسخ نمی کنم تا خودبخود ، مدتش تمام شود » .

سئوالات بدون پاسخ

دختران و زنان جوان که مشکل بالا را دارند بارها به دفتر من آمده یا از طریق تلفن ، سئوال یاد شده را مطرح کرده اند که : « حالا چه کار باید بکنیم و راه حل شرعی آن چیست ؟ » .

جواب گروه بالا این است :

دختر یا زن مذکور ، باید زمان دقیق آغاز و پایان صیغه را حتما به یاد بیاورد ، در غیراین صورت ، هنوز زن صیغه ای آن آقا بوده و نمی تواند با خواستگار جدید ، حرف بزند تا چه رسد به این که قرار ازدواج بگذارد . زیرا این کار در دین مقدس اسلام حرام و به شدت منع شده است . چون ازدواج بعدی ، « زنا » محسوب می شود .

اشتباه دیگر این دختر و پسر یا زن و مرد جوان یا دارای هر سن و سالی ، آن است که یک یا چند « شاهد » برای انجام کار عقد مخفی خود ، ندارد تا حداقل او ، یادش باشد .

 

توجه به نکات زیر

بنده به همه کسانی که احتمالا مایل به داشتن رابطه شرعی صحیح  و در عین حال محرمانه ، با دختر یا زنی هستند ، یا دختر و زنی که می خواهند با پسر یا مردی رابطه شرعی درست ، داشته باشند این است که حتما به نکات زیر توجه نمایند :

۱ ــ  اقدام به اینگونه کارها بسیار خطرناک و عاقبت آن غیرقابل پیش بینی است .

۲ ــ  هرگز بدون اجازه و در جریان گذاشتن والدین و دادن توضیحات دقیق به آن ها و کسب مشورت از آنان ، به چنین اقدامی دست نزنند .

۳ ــ  زنی که همسر مردی است و شوهر دارد ، نمی تواند با پسر یا مردی دیگری ، حتی در حد صحبت کردن ، دوست شود . این کار در اسلام ، به شدت حرام و ممنوع است و مجازات سنگینی دارد .

۴ ــ  زنی را می توان برای ازدواج موقت برگزید که از شوهر قبلی اش طلاق گرفته و مدت « عده » آن ــ  که ۹۰ روز است ــ به طور کامل ، تمام شده باشد .

۵ ــ  زنی را می توان برای ازدواج موقت برگزید که شوهر قبلی او فوت کرده و مدت « عده » آن  ــ که « ۱۳۰ روز » است ــ به طور کامل ، تمام شده باشد .

۶ ــ  زنی که با شوهرش مشکل دارد و در حال انجام مراحل طلاق خویش است ، به هیچ عنوان نمی تواند با فرد دیگری ازدواج کرده یا رابطه دوستی برقرار نماید . زیرا هنوز همسر شرعی و قانونی شوهر قبلی ، محسوب می شود هر چند که سال ها همدیگر را ندیده و هیچ رابطه ای با هم نداشته باشند .

۷ ــ  در دین مقدس اسلام ، چیزی به نام « صیغه برادر و خواهری » وجود ندارد و هر کسی که این ادعا را مطرح کند ، فریبکار و دروغگو بوده و قصد سوء استفاده از خانم ها را دارد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ