بیوگرافی برندگان جشنواره فیلم فجر ۳۲ + عکس

1

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی به کار خود پایان داد که «رستاخیز» ۷ سیمرغ، «چ» ۶ سیمرغ و «شیار ۱۴۳» ۳ سیمرغ را در این جشنواره از آن خود کردند.

به گزارش ساتین ، جوایز بخش سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر اعلام شد:

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری:

سیدهادی اسلامی برای فیلم «چ»

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی:

حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «چ» و «رستاخیز»

سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی:

محسن موسوی برای فیلم «رستاخیز»

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس:

این بخش دو سیمرغ گرفت:

مجید میرفخرایی برای فیلم «رستاخیز»

شراره سروش برای فیلم «همه چیز برای فروش»

اسامی این بخش را رضا عطاران اعلام کرد و در سخنانی گفت: از طراح سیمرغ تشکر می‌کنم که دوباره آن را به شکل سیمرغ درآورد. سیمرغ سال گذشته شبیه شکلات خوری بود.

سیمرغ بلورین بهترین صدای فیلم:

برای فیلم «چ» صدابردار: بهمن اردلان / صداگذار: سیدعلیرضا علویان

علویان هنگام دریافت جایزه‌اش عنوان داشت: خوشحالم که جایزه را از جهانگیر میرشکاری گرفتم. او همیشه در کار برایم اسطوره و الگو بوده است و از ابراهیم حاتمی‌کیا که به من اعتماد کرد نیز تشکر می‌کنم و اگر این جایزه را گرفتم به دلیل کارگردانی به جا و خوب ایشان در «چ» بوده است.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مرد به میلاد کی‌مرام تعلق گرفت که جایزه خود را به کودکان سرطانی محک تقدیم کرد.

همسر هنگامه حمیدزاده همسر میلاد کی مرام همسر مریلا زارعی همسر بابک حمیدیان عکس برندگان فیلم فجر شوهر هنگامه حمیدزاده بیوگرافی هنگامه حمیدزاده بیوگرافی میلاد کی مرام بیوگرافی مریلا زارعی بیوگرافی شبنم مقدمی بیوگرافی بابک حمیدیان برندگان جشنواره فیلم فجر ازدواج میلاد کی مرام

میلاد کی مرام متولد ۴ اردیبهشت ۶۴ در بندر انزلی است ،  وی فوق دیپلم الکترونیک است.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به بابک حمیدیان برای فیلم «چ» و «رستاخیز»

همسر هنگامه حمیدزاده همسر میلاد کی مرام همسر مریلا زارعی همسر بابک حمیدیان عکس برندگان فیلم فجر شوهر هنگامه حمیدزاده بیوگرافی هنگامه حمیدزاده بیوگرافی میلاد کی مرام بیوگرافی مریلا زارعی بیوگرافی شبنم مقدمی بیوگرافی بابک حمیدیان برندگان جشنواره فیلم فجر ازدواج میلاد کی مرام

بابک حمیدیان متواد ۱۳۵۹ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته نمایش با گرایش طراحی صحنه از دانشگاه آزاد اسلامی .

حمیدیان در سخنانی گفت: شهید اصغر وصالی و اصغر وصالی‌ها همواره به من یادآوری می‌کنند که ما بی‌چرا زندگانیم و آن‌ها با چرا رفته‌گان آگاهند.

وی افزود: تجربه کار کردن با احمدرضا درویش، ابراهیم حاتمی‌کیا، کیومرث پوراحمد و رخشان بنی‌اعتماد تجربه باشکوهی است که قدردان آن هستم و از زحمات آقای رضاداد، مسئولان جشنواره و بچه‌های رسانه هستم هم تشکر می‌کنم که شب‌ها نخوابیدند.

او در ادامه سخنانش خطاب به نهاوندیان عنوان داشت: به رییس‌جمهور محترم بفرمایید که ما می‌خواهیم بی‌واسطه و در یک متری خواسته‌های‌مان را به شما بگویید. لطفا این فرصت را فراهم کنید.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن:

دیپلم افتخار به طور مشترک به هنگامه حمیدزاده برای فیلم «اشباح» و ملیکا شریفی‌نیا برای فیلم «اشباح» اهدا شد.

همسر هنگامه حمیدزاده همسر میلاد کی مرام همسر مریلا زارعی همسر بابک حمیدیان عکس برندگان فیلم فجر شوهر هنگامه حمیدزاده بیوگرافی هنگامه حمیدزاده بیوگرافی میلاد کی مرام بیوگرافی مریلا زارعی بیوگرافی شبنم مقدمی بیوگرافی بابک حمیدیان برندگان جشنواره فیلم فجر ازدواج میلاد کی مرام

هنگامه حمید زاده متولد ۱۱ اسفند ۱۳۶۷ می باشد
وی تا کنون در فیلم های سینمایی از جمله آل ( ۱۳۸۸)  و دلخون (۱۳۸۷) و سریال بزنگاه ایفای نقش کرده است.

شبنم مقدمی برای فیلم «امروز» سیمرغ گرفت که آن را به پدر و مادرش اهدا کرد.

شبنم مقدمی متولد ۱۳۵۱ در تهران است. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن:

دیپلم افتخار این بخش به کارن همایونفر برای فیلم «همه چیز برای فروش» تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن نیز به استفان واربک برای فیلم «رستاخیز» تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین تدوین:

مهدی حسینی‌وند برای فیلم «چ»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌برداری:

حسین جعفریان برای فیلم «رستاخیز»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد:

رضا عطاران برای فیلم «طبقه حساس»

عطاران هنگام دریافت جایزه‌اش عنوان کرد: خدا را شکر که از سیمرغ‌های سال قبل که شبیه شکلات خوری بود به ما نرسید. من یکی دوسال بود که منتظر دومین سیمرغم بودم که با سیمرغی که در خانه دارم جفت بیندازم و برای سال‌های دیگر که می‌خواهم خودم جشنواره بزنم تولیدی سیمرغ راه بیندازم.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن:

مریلا زارعی برای فیلم «شیار ۱۴۳»

همسر هنگامه حمیدزاده همسر میلاد کی مرام همسر مریلا زارعی همسر بابک حمیدیان عکس برندگان فیلم فجر شوهر هنگامه حمیدزاده بیوگرافی هنگامه حمیدزاده بیوگرافی میلاد کی مرام بیوگرافی مریلا زارعی بیوگرافی شبنم مقدمی بیوگرافی بابک حمیدیان برندگان جشنواره فیلم فجر ازدواج میلاد کی مرام

مریلا زارعی برزی متولد ۲۵ فروردین ۱۳۵۳ و فارغ‌التحصیل صنایع غذایی از دانشگاه آزاد است.. وی خواهر بزرگتر ملیکا زارعی است.

زارعی پس از دریافت سیمرغ خود در سخنانی گفت: تشکر می‌کنم از هیات داوران که بازی من به دلشان نشست. خدا را شاکرم که این توفیق را به من داد تا در نقشی سنگین، حساس و مسئولیت‌برانگیز بازی کنم و باز خدا را شاکرم که این توفیق را به من داد که در قلب شما بنشینم.

وی افزود: این سیمرغ حاصل سال‌ها مهری است که از شما گرفتم و تجربه‌ای که از کار کردن با کارگردانان بزرگ به دست آوردم. از آقای ابراهیم حاتمی‌کیا تشکر می‌کنم چراکه اجازه دادند در مقابل دوربین‌شان در فیلم ارزشمند «چ» قرار بگیرم و بیاموزم و دوم به دلیل کار متعهدانه و ارزشمندشان که باعث شدند توجه هیات داوران به «شیار ۱۴۳» جلب شود.

زارعی تصریح کرد: این جایزه برای من خیلی ارزشمند است. خواهش می‌کنم به جای تشویق من و این سیمرغ، به احترام همه مادران و زنان سرزمینم که در این سال‌ها صبورانه ایستادند، عزیزانشان را برای جان و مال و ناموس این کشور دادند و باز هم سکوت کردند، به احترام بایستید.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه:

بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی:

احمدرضا درویش برای فیلم «رستاخیز»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم (به تهیه‌کننده):

آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی و سیدجمال ساداتیان)

رستاخیز (به تهیه‌کنندگی تقی علیقلی‌زاده)

در این بخش جایزه هیات ویژه داوران به دو فیلم سینمایی «شیار ۱۳۴» و «آذر، شهدخت،‌ پرویز و دیگران» رسید.

نرگس آبیار کارگردان «شیار ۱۴۳» که جایزه ویژه هیات داوران جشنواره را گرفته بود، عنوان کرد: فیلمم را به مقام مادران سرزمینم تقدیم می‌کنم؛ بویژه مادران رزمندگانی که به جبهه‌ها رفتند، مادران رزمندگانی که زخمی شدند و بویژه مادران غم‌دیده‌ اما شکوهمند رزمندگان شهید. امیدوارم روزی برسد که حاج‌ کاظم‌ها در سرزمین خودشان غریبه نباشند؛ با تشکر ویژه از آقای حاتمی‌کیا.

جایزه ویژه نگاه ملی به «چ»

جایزه ویژه نگاه ملی در آخرین لحظات به فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی‌کیا» تعلق گرفت.

بنا بر این گزارش، جایزه این فیلم سینمایی به مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اهدا شد.

«شیار ۱۴۳» و «خط ویژه» سیمرغ نگاه مردمی را گرفتند

دو فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» و «خط ویژه» توانستند با اختلاف یک صدم سیمرغ نگاه مردمی را از آن خود کنند.

 به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در آخرین بخش اختتامیه جشنواره فیلم فجر، اسامی فیلم‌های برگزیده نگاه مردمی از سوی محمدمهدی عسگرپور اعلام شد.

عسگرپور هنگام اعلام اسامی این بخش در سخنانی عنوان داشت: در سینما چیزهایی است که برای مدیریت آن کار به چاقوکشی می رسد مثل شورای پروانه ساخت، شورای صنفی نمایش و همچنین آرای مردمی. هرچه ما اعلام کردیم که خانه سینما تازه از اتاق عمل بیرون آمده اصرار ها بر این بود که آرای مردمی فیلم های جشنواره باید توسط خانه سینما مدیریت شود. در خانه سینما ۳۸ نفر مسئول این کار بودند که در طول ایام جشنواره به دقت این آرا را مورد بررسی قرار دادند و از میان ۷۲ هزار و ۲۷۹ رای از ۴۰۹ نوبت نمایش در طی یازده روز به نتیجه نهایی رسیدند.

عسگرپور ادامه داد: از مجموع بیش از ۷۲ هزار رای تماشاگران در ۱۱ روز، پنج فیلم «شیار ۱۴۳» (با امتیاز ۳.۳۱)،‌ «خط ویژه» (با امتیاز ۳.۳۰)، «عصبانی نیستم» (با امتیاز ۳.۱۶)، «چ» (با امتیاز ۳.۱۵) و «قصه‌ها» (با امتیاز ۳.۱۳) بیشترین رای را گرفتند.

وی تصریح کرد: به دلیل رویکرد انسانی و نه فقط ریاضی و به دلیل فاصله یک‌صدم درصدی فیلم‌های اول و دوم، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به «شیار ۱۴۳» و «خط ویژه» اهدا می‌شود.

در این بخش سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به دو فیلم «شیار ۱۴۳» و «خط ویژه» تعلق گرفت و محمد حسین قاسمی و ابوذر پور محمدی برای تهیه کنندگی «شیار ۱۴۳» و منصور لشگری برای تهیه کنندگی «خط ویژه» سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردمی را دریافت کردند.

در ادامه این مراسم قاسمی تهیه کننده فیلم «شیار ۱۴۳» از منتقدان، رسانه ها، رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر و همچنین از حاتمی کیا سپاسگزاری کرد.

سپس مصطفی کیایی کارگردان «خط ویژه» برای دریافت هدیه تولدش روی صحنه آمد و گفت: من خوشحالم از این که سعی می کنم بگویم عصبانی نیستم. من می دانم که به خانه سینما به خاطر انتخاب آرای مردمی سخت گذشته است. خیلی خوشحالم که فیلم می سازم و مردم برای دیدن فیلم من پول می دهند. امیدوارم در آینده به جوان هایی مثل درمیشیان، سامان سالور و… بهای بیشتری داده شود.

در پایان این مراسم لشکری تهیه کننده «خط ویژه» نیز با تشکر از مردمی که به دیدن این فیلم نشستند، گفت: در این دوره از جشنواره حضور خانواده های شهید بسیار محسوس بود و من از این بابت بسیار خوشحالم. در یکی از نمایش های مردمی یکی از مادران شهدا کنار من نشسته بود که در زمان نمایش فیلم دائم می خندید. زمانی که فیلم تمام شد این مادر شهید به من گفت که زمان بسیاری بوده است که نخندیده. من از این بابت خوشحالم و جایزه ام را به پسرم سیاوش تقدیم می کنم.

قدرت کارگردانی حاتمی کیا برای «چ» سیمرغ نداشت

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، تمام کسانی که امسال فیلم سینمایی «چ» را دیدند به قدرت کارگردانی حاتمی کیا اذعان داشتند اما ظاهرا هیات داوران ۸ نفره جشنواره فجر نظری مخالف با دیگران داشتند و از نظر آنها کارگردانی حاتمی کیا برای «چ» شایسته سیمرغ بلورین نبود.

براساس این گزارش، هیات داوران در جشنواره ۳۲ سیمرغ بلورین خود را به احمدرضا درویش برای «رستاخیز» اهدا کرد و دو جایزه نیز به عنوان جایزه ویژه هیات داوران به نرگس آبیار برای «شیار ۱۴۳» و حمید نعمت الله برای «آرایش غلیظ» اهدا کرد و با وجود اینکه «چ» توانست شش جایزه را بدست بیاورد اما هیچ سهمی از سیمرغ کارگردانی و بهترین فیلم نداشت.

پیش از شروع مراسم اختتامیه شنیده ها حکایت از اهدای سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به ابراهیم حاتمی کیا داشت اما در مراسم پایانی چنین چیزی را شاهد نبودیم اما به نظر می رسد با توجه به اینکه «چ» در بین اهالی سینما و رسانه بسیار مورد توجه قرار گرفته است این کارگردان قدرتمند سینمای ایران جایزه خود را هنگام اکران عمومی «چ» از مردم خواهد گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. hk می گوید

    قلبم نزدیک بود ایست کنه با این قیافه کریحت…………….