یک دختر زیبای ایرانی دومین دختر شایسته دنیا شد + عکس

30

زیباترین دختر ایران دومین دختر شایسته جهان شد بهاره لتنس (Bahareh Letnes) دومین دختر شایسته جهان که با عنوان دختر شایسته ایران در مسابقه Miss Top of the World سال ۲۰۱۳ مقام دوم را کسب کرده بود، تصمیم گرفته باز هم در مسابقاتی از این دست با عنوان دختر شایسته ایران شرکت کند.

زیباترین دختر بیوگرافی بهاره لتنس بهاره لتنس Bahareh Letnes

بهاره لتنس زندگی پرفراز و نشیبی دارد. او ۱۳ ساله بوده که به تنهایی از ایران به کشور نروژ مهاجرت کرد. خودش می گوید دولت نروژ به او اجازه تنها زندگی کردن را نداد چون برای دختر ۱۳ ساله ای که پناهنده می شود تنها زندگی کردن سخت است. به همین دلیل یک خانواده نروژی او را به فرزندی پذیرفتند و او تا به امروز با همین خانواده زندگی می کند.

زیباترین دختر بیوگرافی بهاره لتنس بهاره لتنس Bahareh Letnes

بهاره به دویچه وله می گوید: پدر و مادر نروژی ام هم چون پدر و مادر ایرانی ام من را دوست دارند. پدر نروژی ام خیلی دوست داشت که نام خانوادگی من لتنس شود. به همین دلیل فامیل خودم را عوض کردم.

بهاره درباره این که چگونه وارد عرصه مسابقات دختر شایسته جهان شده می گوید: من از بچگی خیلی علاقه داشتم مدل یا بازیگر شوم ولی خانواده ام در ایران همیشه فکر می کردند مدل شدن یا بازیگر شدن آبروی خانواده را می برد یا مثلا فکرهای ناموسی می کردند. من هم همیشه سعی می کردم این آرزوی خودم را فراموش کنم. تا این که به نروژ آمدم.

زیباترین دختر بیوگرافی بهاره لتنس بهاره لتنس Bahareh Letnes

او درباره مسابقه Miss Top of the World که سال ۲۰۱۳ در کشور لتونی برگزار شد می گوید: حدود ده روز آنجا با دخترهای شایسته کشورهای مختلف مسابقه دادیم. هر روز زیر نظر داورها بودیم. او می گوید سال گذشته به دلایل مختلفی مخفیانه در مسابقه Miss Top of theWorld شرکت کرده است.

 

او می گوید: در آن مسابقات خیلی تنها بودم. اولا همان طور که گفتم خانواده ایرانی ام ذهنیت خوبی در این باره نداشتند، همین طور نمی دانستم مردم ایران درباره دختری که مدل می شود چه فکری می کنند. به همین دلیل مخفیانه در این مسابقات شرکت کردم. تمام دخترانی که در این مسابقات آمده بودند اما در کشور خودشان بسیار معروف بودند و خبرنگارانی از کشورشان به این مسابقه آمده بودند.

زیباترین دختر بیوگرافی بهاره لتنس بهاره لتنس Bahareh Letnes

اما دختر شایسته بودن به چه معناست؟ آیا به صرف زیبایی می توان دختری شایسته بود؟ بهاره لتنس در پاسخ می گوید: نه اصلا زیبایی کافی نیست. خوبی این مسابقات این است که داوران فقط ظاهر اشخاص را نگاه نمی کنند. داوران به شخصیت دختران نگاه می کنند. مثلا در طول مسابقه پرسش هایی طرح می کردند. شاید در همان لحظه ما متوجه نمی شدیم چرا این سوال ها را می پرسند ولی کاملا دختران را زیر نظر می گرفتند.

زیباترین دختر بیوگرافی بهاره لتنس بهاره لتنس Bahareh Letnes

جالب این بود که داوران در طول ده روز مسابقه از ساعت ۶ صبح با ما بودند و ما تا روز آخر نمی دانستیم که این افراد همان داوران هستند. آن طور که بهاره می گوید، داوران از جمله به هدف های دختران در زندگی نگاه می کنند. مثلا این که انسان دوست هستیم یا نه. دختران باید هم از لحاظ فکری و هم بدنی قوی باشند.

 

بهاره که از ۱۳ سالگی در نروژ زندگی کرده در این باره که چرا با عنوان دختر شایسته ایران و نه دختر شایسته نروژ در مسابقات جهانی دختر شایسته شرکت کرده به دویچه وله می گوید: «من به ایرانی بودنم افتخار می کنم. دلم می خواهد زنان ایرانی صدای مرا بشنوند و اینکه من هم مثل آن ها در ایران سختی کشیده ام و کودکی سختی داشته ام. دلم می خواهد دختران ایرانی بدانند که باید اعتماد به نفس خودشان را بالا ببرند.

خیلی از دختران ایرانی فکر می کنند دختر شایسته بودن کار سختی است. در حالی که می دانم بسیاری از دختران ایرانی از من برای دختر شایسته بودن لایق تر هستند.

منبع: پارس ناز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 30 )
  1. مونا می گوید

    خاک برسرت کنند دختره کوتاه فکر ، خدارا شکر که خودت فهمیدی لیاقت ماندن توی خاک پاک سرزمین ایران را نداری … خوب شد که رفتی…

    1. سیمین می گوید

      تو اصلا میدونی نروژ یعنی چی؟ و چه آداب و قوانین انسانی تو اون کشورها رعایت میشه؟
      تو هر لیستی که من در مورد ترقی کشورهای دنیا در زمینه های فرهنگی و مدنی و حتی خیلی وفتها علمی دیدم سوید ، نروژ ، فنلاند ، دانمارک ،ایسلند . آلمان ، هلند یعنی کشورهای اون دور و بر همیشه خدا اول لیست ها رو به خودشون اختصاص داده اند متاسفانه مردم ما اینجا فکر میکنند اونها تنها کارشون بی بند و باری و ولگردیه که اصلا اینطور هم نیستند شایدم برای قانع کردن خودمون و تو جیه عقب موندگیهامون اینکارو میکنیم.

    2. عسل می گوید

      سیمین جان،چرا همش شعارمیدیم؟
      فرهنگ یه کشور رو کی می سازه؟ مسلما خود مردم نکنه منتظرین دولتمردان وچه میدونم مجلس واین واون و… این کار رو بکنن؟
      چرا ماهمش دوست داریم توچیزهای مادی چشم وهم چشمی داشته باشیم…مسلما اگه من یه اخلاق خوب،یه ایده خوب،فکرخوب و.. داشته باشم ومورد تشویق دیگران واقع شوم دیگران هم به انجام چنین کارهایی ترغیب میشوند…ولو از روی اجبار باشد…ماهم میتونیم وتو کشورمون مردشایسته،زن شایسته،دختروپسرشایسته داشته باشیم وداریم هم…که حتی زیبا هم نیستن
      والسلام نامه تماااام*

  2. محمد می گوید

    عکسا چقدر خوب سانسور شدن!!!

    1. @R@H می گوید

      خخخخخخخخخخخخخخ

  3. کتی می گوید

    فکر کنم توی هر ده تا دختر ایرانی هشتاشون از ایشون زیبا تر باشند!!!!! هرچند به قول یک ضرب المثل قدیمی در رودخونه ای که توش ماهی نباشه قورباغه سپهسالاره!!!!!

    1. امید می گوید

      کتی جان حسادت اصلا خوب نیست

      1. @R@H می گوید

        به کجای این حسودی کنیم آخه

    2. فاطمه چشم آبی می گوید

      کتی راست گفت اصلا خوشگل نیست آخه این حسادت نداره

    3. دوست می گوید

      والا کتی راس گفته بچه ها به خدا من ازین زیبا ترو قشنگ ترو دیدم بدون ارایش این بدترکیب چیه خدایی حالم بد شد

    4. مجید می گوید

      نه امید راست میگه انصافا قیافه اش معمولی اگه این دومین دختر زیبای جهان شد پس ما کلی زیبا داریم تو ایران چهره های زیباتر از این خیلی هست تو ایران

    5. کسرا می گوید

      آره خوب به نظر من هم از هر ده تا دختر ایرانی حداقل ۲ تاشون از این خانم زیباترن و این خانم قیافه شون متوسط رو به بالا هست.اگه دقت کنین نفر اول هم که تاج بزرگی رو سرش گذاشته چندان زیبا نیست فقط باید این رو هم در نظر داشته باشیم که اونجا ملاک انتخاب دختر شایسته فقط زیبایی نیست و چیزهایی مثل اخلاق و شخصیت و هنر و تحصیلات و…رو هم مد نظر قرار میدن اگه ملاکشون فقط زیبایی بود میگفتن زیباترین دختر جهان نه دختر شایسته

  4. مرجان می گوید

    برای بعضی آدما با طرزفکرهای مسخرشون متأسفم .
    بهاره جان ممنون.

    1. امیر محمد می گوید

      چرا رفیق تو ازیت می کنی مرجان جان

  5. باران می گوید

    فعلا اتاق فرمان دنیا در اختیار شیاطینه به امید روزی که این اتاق فرمان توحیدی بشه و دیگه شاهد نباشیم بی عفتی انقدر عادی هست. در ضمن بالاخره زیبایی برای دختر خیلی مهمه ولی ایشون با ارفاق ۵۰ درصدشو داره. از خودم تعریف نکنم قیافه من خیلی بهتر از ایشونه

    1. امیر محمد می گوید

      دمت گرم باران

  6. مریم می گوید

    کاملا قیافش معمولی بود نه زشت بود نه خوشگل

  7. حجت الله می گوید

    زیبایی یکی از معیارهای انتخاب دختر شایستست و خیلی هم مهم نیست!!!
    رقص مهمه، صدا مهمه، اخلاق مهمه، فعالیت های اجتماعی، محبوبیت، …
    ویکیش که باورش برای شما خیلی سخته، خیر بودن و کمک به فقرا و بی سرپرستاس که یکی از ملاکاشونه!!!

  8. مریم می گوید

    چشم و ابروش منو حرص میده شبیه بدجنساست.

  9. سیمین می گوید

    آخه این مسابقه که اصلا اسمش دختر شایسته نیست . این اسمیه که یه وقتی تو ایران براش درست کردن که بهش اعتبار بدن و شاید برای اینکه برای تمام قشرهای جامعه قابل قبولتر باشه یعنی اینطوری جلو اعتراض مردم واقعا مذهبی اون دوره رو گرفتن . نمیدونم شایدم واقعا در ایران به شایستگی اهمیت میدادن ولی تو دنیا این مسابقات که خیلی هم زیادن به مسابقه زیبایی معروفن تازه اینطوری هم که من دستگیرم شده زیبایی و جذابیت مرد پسند .
    از شرایط انتخابش هم معلومه یک مرحله با لباس شنا مرحله بعدی با لباس شب مرحله بعد اینکه کی مدل بهتری میتونه باشه (حالا شاید ترتیبش این نباشه ).آخر سر یک سوال هم میپرسن .
    البته اون مواردی که حجت الله نوشته هم درسته مثلا یه نفر به عنوان میس اسپورت با …… انتخاب میشه اما در نتیجه برندگان نهایی تاثیر زیادی نداره.

  10. سیما می گوید

    ایشون توی مسابقه ای در فیس بوک شرکت کردن و نفر دوم شدن تو سال ۲۰۱۳ خانم ماندانا یاور دختر شایسته ایران بودن که احتمالا به دلیل اینکه تو خارج از کشور زندگی نمیکنند نتونستند تو مسابقات جهانی شرکت کنند.خانم بهاره در بین ۱۰۰ نفر شرکت کننده تو ایران تونستند مقام دوم رو بیارن
    در ضمن این مسابقات مهمترین قسمتش شخصیت و هوش هس
    ایران تو مسابقات خیلی معتبر مثل miss world& universe حتی در زمان شاه هم عضو نبوده و شرکت نکرده

  11. ناشناس می گوید

    دمت گرم چطور خانواده اش مخالف بودن یک بچه ۱۳ ساله تونسته از کشور بره ؟؟!!
    عجب ادم زرنگی بوده ………
    اصلا هم خوشگلی مهم نیست عقل مهم حالا خود من این قدر معیارهای زیبایی طبیعی و نجابت رو داشتم کجا رو گرفتیم!!
    اخرشم باید باید پسرهایی که مردن و همه جور …. کاری کردن غالب ما کنن؟؟!!

  12. mb می گوید

    با سلام نرات دوستان محترمه اما به نظر من هر کسی حق این داره که برای خودش زندگی کنه اون چیزی که دوست داره و اون چیزی که میخواد مدلینگ و شایسته بودن شاید زیبایی باشه اما باطن انسان هاست که مارو زیبا میکنه پس ما نباید برای زیبایی دیگران نظر بدیم چون هر کسی به نوبه خودش زیبا هست فقط باید چشم های حسادت رو از خودمون دور کنیم اونطور هست که همرو زیبا میبینیم و اینطور همگی شما ها شایسته هستید . ما هم میتونیم شرکت کنیم همگی میتونن اون موقع است که مشخص میشه کی شایسته هست پس درست نیست که راجب دیگران اینطور قضاوت بشه دوستمون راست میگه شایستگی به عقل و هوش و از نظر من این دختر شایستگیشو داره و میتونه که موفق تر بشه و آفرین بر او……

  13. 1900 می گوید

    والا از این که بعضی ها فقط تیتر خبر رو خوندن و با توجه به ذهنیت خودشون نظر دادن حرصم می گیره به خدا یه نگاه به متن می کردین می فهمیدین که زیبایی تنها ملاک برنده شدن تو این مسابقات نیست هر چند ایشون دختر زیبایی هستن برعکس نظر خیلی از حسود ها و با تعصبی های خشک

    1. @R@H می گوید

      من متن روهم خوندم ولی برا چی ایرانو ول کرده رفته نروژ؟

  14. Parham می گوید

    چقدر دختر حسود و عقده ای تو این مملکت داریم !،،،
    هر کس کامت ها رو بخونه میفهمی تا چه حد حال این جماعت خرابه !

  15. دختری باحجاب روسری می گوید

    سلام بر بانویِ شایسته ی هر دو عالَم ؛ حضرت فاطمه ی زهرا ، بانویِ پاکی ونجابت .

  16. امیر می گوید

    کجاش خشگله حالم بهم خورد دیگ دارم ب این نتیجه میرسم ک سلیقه ندارن خارجیا

  17. عباس می گوید

    مامان بزرگم از اون خوشگلتره

  18. امیرعلی می گوید

    اولا این خانوم زیباییش معمولیه و معیار زیبایی برای دختر شایسته شدن سلیقه ای نیست و خیلی چیزای دیگه در نظر گرفته میشه، در ضمن یه چیزه خیلی مهم برا دختر شایسته شدن تیپ و بدن هست، اینو خیلی از دخترا و خانومای ایرانی ندارن، (خوشگلی رو خیلیا دارن، اما خوشتیپ بودنه بدنی رو ندارن) که ایشون داره، بازم همینکه تنهایی نفر دوم شده خیلی عالیه