آنچه از کاوه خداشناس (بازیگر معراجی ها) نمی دانید + عکس

8

کاوه خداشناس (متولد ۵ آبان ۱۳۵۹ در تهران) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است.

 

همسر کاوه خداشناس همسر بازیگران لو رفته بازیگران بیوگرافی کاوه خداشناس بیوگرافی بازیگران

کاوه در یک خانواده تهرانی که اصالت دماوندی دارند به دنیا آمده. او فرزند سوم از خانواده ای است که پنج پسر دارد. پدرش اهل ذوق است و برادرانش اهل موسیقی و فرهنگ هستند. کاوه دیپلم تجربی دارد و دانش آموخته دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مرکز در رشته نمایش است. از اساتید او هم می توان حمید سمندریان و فردوس حاجیان را نام برد. او تجربه موسیقی ، عکاسی ،نقد هنری و دستیاری کارگردان را در کارنامه خود دارد. کاوه قبل از دوران دانشجویی فعالیت دراماتیک خود را سال ۱۳۷۸ با بازی در نمایش هدهد به کارگردانی منصور خلج آغاز کرد و بعدها با گروه های دانشجویی همکاری نمود. پس از آن در سال ۱۳۸۲ با بازی در فیلم سینمایی خداحافظ رفیق به کارگردانی بهزاد بهزادپور به سینما راه یافت.

کاوه خداشناس هنوز ازدواج نکرده و همسری ندارد.

همسر کاوه خداشناس همسر بازیگران لو رفته بازیگران بیوگرافی کاوه خداشناس بیوگرافی بازیگران

کاوه خداشناس : نقش عماد در این سریال توسط بیننده شناخته شده است و بیننده دیگر شرایط اجتماعی و خانوادگی این جوان دانشجو را می‌شناسد. کاراکتر عماد در «معراجی‌ها» مدام دچار چالش می‌شود. در کل ایفای نقشم در این سریال را خوب ارزیابی می‌کنم و تجربه‌ی متفاوتی برایم بود.

او ادامه داد:‌ در مجموع سریال «معراجی‌ها»، کار تر و تمیزی از آب درآمد و ریتم خوبی داشت و به نظرم به عنوان یک سریال کار ارزشمندی است.

بازیگر سریال «معراجی‌ها» همچنین نسخه سریالی این کار را اثری متفاوت و غیرقابل مقایسه با نسخه سینمایی‌اش دانست وعنوان کرد: اصل پروژه «معراجی‌ها» سریالش بود؛ چراکه اصل و اساس ماجرا روی سریال طراحی شده بود و اصلا با نسخه سینمای‌اش قابل مقایسه نیست. در واقع نسخه سینمایی «معراجی‌ها» به نوعی سلیقه شخصی دست‌اندرکاران اصلی این اثر بود به همین خاطر است که اصل ماجرا در سریال طراحی شده است.

بازیگر «معراجی‌ها» اظهار امیدواری کرد نسبت به اینکه بینندگان، سریال «معراجی‌ها» را دوست داشته باشند.

او همچنین بیان کرد: امیدوارم «معراجی‌ها» لحظات خوشی را برای مردم رقم بزند و از دیدن این سریال لذت ببرند.

خداشناس  درباره جدیدترین کارهای تلویزیونی‌اش گفت: در سریال «دولت مخفی» که قرار است از شبکه دو سیما به روی آنتن برود، ایفای نقش داشتم. در این سریال دفاع مقدسی نقش اصغر را بازی کردم. این مجموعه قصه خوبی دارد و اعلام شده که بزودی قرار است به روی آنتن برود. همچنین در یک فیلم تاریخی با عنوان «ستاره شرق» به کارگردانی علی غفاری ایفای نقش داشتم که قرار است از تلویزیون پخش شود.

*آدم آرومی هستم، نگاهم به زندگی نگاه هدفمندیه و زندگی رو دوست دارم. سعی می‌کنم برای رسیدن به چیزهایی که ایده آل منه، تلاش کنم و از همه چیز مهم تر، برام خانوادمه و سعی می کنم، همیشه بهشون احترام بزارم.
*از مطالعاتی که در مورد هنر داشتم، احساس کردم دنیای دوست داشتنی است، دنیایی که با روحیاتم منطبقه، اشتباه هم فکر نکردم. علی رغم اینکه در سنین پایین، آدم، شناختی به دنیای هنر و حتی روحیات خودش ندارد، همچنین هیچ اطلاع رسانی درستی در سیستم آموزش ما نمی‌شد، اما اتفاقاتی پیش آمد که احساس کردم، رشته بازیگری در دنیای هنر با روحیه ام سازگاری دارد.
همسر کاوه خداشناس همسر بازیگران لو رفته بازیگران بیوگرافی کاوه خداشناس بیوگرافی بازیگران
*قبل اینکه دانشجو بشم، در سال ۷۸ تئاتر کار کردم که تقریبا ۱۹ سالم بود، تئاتری به نام “هدهد” به کارگردانی منصور خلج؛ بعد از آن دانشجوی تئاتر شدم و به صورت حرفه ای کار می‌کردم. بعد هم کار تصویر بهم پیشنهاد شد از این کار به اون کار.. گاهی وقت ها بی کار… و گاهی پرکار…. تا رسیدم به سال ۸۸٫
*در انتخاب نقش به متفاوت بودن و تخت نبودن شخصیت توجه می کنم؛ تاثیرگذاری شخصیت در داستان، شاید خیلی مهم نباشد. بیشتر توجهم در تاثیرگذاری و از همه مهم تر، حضور به موقع و پر رنگ نقش است که بهش توجه می‌کنم.
*دلم می‌خواهد نقش یک پادشاه ایرانی، کسی مثل کوروش کبیر و داریوش را یک روز بازی کنم. کلا بازی کردن نقش این شخصیت ها برایم جذاب اند، دوست دارم اون حال و هوا رو تجربه کنم.
*محیط زندگی بازیگر، روی نحوه ایفای نقش، قطعا تاثیر گذاره و نمی شه از محیط تاثیر نگرفت. همه چیز ما وابسته به محیطه و قاعدتاً محیط در خیلی از تجارب بازیگری تاثیر دارد. آدم می‌تواند از محیط هایی که در آن قرار گرفته، استفاده کند.
*مطالعه روی نحوه اجرای نقش خیلی تاثیر گذاره و می‌تونه به صورت
شکل های مختلف باشه. مثلا خواندن کتاب یا حتی دیدن فیلم و رفتن به سفر و هر چیزی که جست و جو و مطالعه در آن وجود داشته باشه و باید دانش به روز باشه.
*شخصیت “بابک ” در “رستگاران” خیلی از من دور نبود. شخصیت آرام که شاید موقعیتی که در آن قرار داشت و اختلاف خانواده اش با من تفاوت داشت،اما خود شخصیتش از من دور نبود.
*تا به امروز افتخار این رو داشتم که در کنار شخصیت های خیلی با ارزشی ایفای نقش کنم. در”رستگاران” کنار آتیلا پسیانی، در”بانو” کنار ارجمند و طهمورث، در “عملیات “۱۲۵ کنار اکبری و احمد نجفی و سایر بزرگان بودم. امیدوارم در آینده هم اتفاقات خیلی خوب را در کنار بزرگان تجربه کنم.
*دغدغه بازیگران جوان دیگر رو نمی‌دانم،اما دغدغه من این است که پرونده کاری و هنری خوبی از خودم بر جای بذارم که اگر یک روز برگشتم و پشت سرم رو نگاه کردم، از تک تکشان بتوانم دفاع کنم و لذت ببرم.
همسر کاوه خداشناس همسر بازیگران لو رفته بازیگران بیوگرافی کاوه خداشناس بیوگرافی بازیگران
*یه جمله ماندگار: “به هر چی که از صمیم قلب بخواهی، حتما می رسی.”
*در کل علاقه اصلی من ادبیات است. جمله مورد علاقم: “هنوز در فکر آن کلاغم در دوره های یوش …”
*چهارشنبه سوری ها معمولاً هر سال یکجا بودم، معلوم نیست امسال کجا باشم.
*دوست دارم همسرم، در هنرهای دیگه ای فعالیت داشته باشه.
*آخرین فیلمی که دیدم، چند شب پیش، “فیلم چند کیلومتری برای مراسم تدوین” فیلم فوق العاده ای بود.
*جوان ها اگر در یک مسیر مشخص برای رسیدن به یک هدف مشخص تلاش کنند، حتماً به نتیجه خوبی می‌رسند.

سینمایی

  • خداحافظ رفیق (۱۳۸۲ ، به کارگردانی بهزاد بهزادپور)
  • بابا عزیز (۱۳۸۲ ، به کارگردانی محمدناصر خمیر)

تلویزیونی

  • همه خانواده من (۱۳۹۱)
  • دولت مخفی (۱۳۹۱)
  • عملیات ۱۲۵- (۳)(۱۳۹۰)
  • عملیات ۱۲۵- (۲)(۱۳۸۸)
  • عملیات ۱۲۵- (۱)(۱۳۸۶)
  • رستگاران
  • پول کثیف
  • بانو
  • شب مهتاب
  • آسمان همیشه ابری نیست
  • شاید برای شما هم اتفاق بیافتد
  • معراجی ها(۱۳۹۳)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 8 )
  1. طیبه می گوید

    دوست دارم

  2. معصومه می گوید

    من عاشق لبخندهای نمکین ومعصومانه شمابخصوص دردولت مخفی هستم کلا چهره پاک وبی الایشی داریدکه آدم دوشیفته میکنه پاینده وپیروزباشید.

  3. AREF می گوید

    عاشق بازیتم مخصوصا در معراجی ها

  4. مینا می گوید

    ازهمه ی بازیاتون خوشم میاد.مخصوصا ملیات ۱۲۵٫کاراتون حرف نداره

  5. Kiyana می گوید

    من واقعا بازیتون رو دوست دارم بخصوص در فیلم عملیات ۱۲۵

  6. Kiyana می گوید

    من واقعا از بازی شما در سریال عملیات ۱۲۵خوشم می اید

  7. Kiyana می گوید

    من واقعا شما رو دوست دارم

  8. zari044 می گوید

    سلام اقای خداشناس منو خواهرم هم عاشق بازی های حذاب و زیبای شماییم..مخصوصا بازی والعادتون تو فیلم عملیات۱۲۵ ک دیگ واقعا قشنگ..ما به وجودتونافتخار میکنیم..مخلصیم