مصاحبه و بیوگرافی کامل سارا بهرامی + عکس

17

سارا بهرامی متولد بهمن ماه سال ۱۳۶۱ است ،  وی فارغ التحصیل رشته تئاتر است و بازیگری را از تئاتر آغاز کرده .

همسر سارا بهرامی مصاحبه بازیگران بیوگرافی سارا بهرامی بیوگرافی بازیگران بازیگران سریال پرده نشین

سارا بهرامی نقش مائده در سریال پرده نشین را بازی می کند

سارا بهرامی دو خواهر و یک برادر دارد.

سارا بهرامی درباره نحوه ورودش به دنیای بازیگری می گوید:

برای نخستین مرتبه در ۹ سالگی، پدرم من را در کلاس تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت نام کرد. شاید تئاتر و کار کردن به مفهوم بازیگر شدن از همان موقع آغاز شد و تصمیم جدی گرفتم که بازیگر شوم. بعد از پایان تحصیلات متوسطه، در دانشگاه، رشته تئاتر خواندم و سپس از اصفهان به تهران آمدم و پی گیر تئاتر بودم و نقش های کوچکی بازی کردم.

همسر سارا بهرامی مصاحبه بازیگران بیوگرافی سارا بهرامی بیوگرافی بازیگران بازیگران سریال پرده نشین

این بازیگر جوان سینما و تلویزیون با بازی در نقش های کوتاه وارد عرصه جدی بازیگری شد: در سینما، فیلم «آیینه های روبه رو» را با نگار آذربایجانی کار کردم و سپس در فیلم «یک عاشقانه ساده» سامان مقدم بازی کردم. با این حال تئاتر هم چنان در کنارم بود. پس از آن، نقش کوچکی در سریال «فرات» مازیار میری داشتم و سپس در سریال «مثل یک کابوس» بازی کردم. اما نخستین نقش اصلی زندگی ام «پروانه» با جلیل سامان بود.

در این سالها سپردن نقشهای اصلی سریالها و حتی برخی آثار سینمایی به بازیگرانی که هنوز چهره نشدهاند، بدل به امری مرسوم شده است.اما درحالی نقش اصلی سریال «پروانه» به سارا بهرامی رسید که او از دنیای تئاتر میآید. او مدتها با نمایشهای مختلف بازیگری را در عرصه نمایش تجربه کرده است.

همسر سارا بهرامی مصاحبه بازیگران بیوگرافی سارا بهرامی بیوگرافی بازیگران بازیگران سریال پرده نشین

بعد از سریال «پروانه»مشغول کار نمایش جدیدی شدهاید؟

نه، برای مذاکره با یک گروه نمایش رفته بودم که هنوز چیزی قطعی نیست.
بعد از سریال «پروانه» پیشنهادی از تلویزیون نداشتید؟

الان ترجیح میدهم سریال «پروانه» و بازخوردش را ببینم و سرحوصله یک کار خوب انجام بدهم. قبل از پخش «پروانه» اوایل سال دو ـ سه تا پیشنهاد داشتم اما ترجیح دادم بعد از پخش این سریال تصمیم بگیرم.

و اما سال گذشته در تئاتری از علیرضا کوشکجلالی (راهزنان) بازی داشتید که سریال «پروانه» پیش آمد؟

بله، مشغول تمرین نمایش «راهزنان» بودم که آقای سامان با من تماس گرفتند و برای این سریال صحبت کردیم.
پیش از این که با جلیل سامان سابقه همکاری نداشتید؟

خیر، به واسطه تستهایی که از من توسط آقای سلیمانی دیده بودند شناختی داشتند.

یادم هست که به آقای سلیمانی گفتم من همزمان اجرای یک نمایش را خواهم داشت و آیا این هماهنگی میتواند صورت بگیرد؟!

آقای سلیمانی گفتند حالا تو بیا و… من خدمت آقای سامان رفتم، فیلمنامه را گرفتم و قرار شد بروم و پس از خواندن فیلمنامه بازگردم تا فیلمنامه را بازخوانی داشته باشیم تا مشخص شود من میتوانم ایفاگر این نقش باشم یا خیر! من چند روز بعد رفتم دفتر و ۶ تا ۷ سکانس مختلف را با حس و حال مختلف خواندم و اتود زدم.
خلاصه من حدود ۳ هفته میرفتم و میآمدم، متن را میخواندیم، تست گریم داشتیم و کنار بازیگران دیگر فیلمنامه را دورخوانی میکردیم و…و هنوز هیچ چیزی قطعی نبود،

همسر سارا بهرامی مصاحبه بازیگران بیوگرافی سارا بهرامی بیوگرافی بازیگران بازیگران سریال پرده نشین

 

شما سه هفته دلهره داشتید؟

بله و هر روز هم بیشتر میشد.

یکی از اهالی تئاتر میگفت بازیگران تئاتر دلهره ندارند؟

مگر میشود بازیگر دلهره نداشته باشد.به نظرم همه بازیگران دلهره دارند.

و تصمیم نهایی در مورد حضور شما در نقش پروانه چه زمانی اتفاق افتاد؟

شاید چند روزی قبل از آغاز تصویربرداری…

حس میکردید که ممکن است کاندیدای دیگری هم برای این نقش اصلی سریال باشد؟

(مکث میکند) نمیدانم، شاید برای من یک شکل مبارزه داشت. از سویی درگیر یک نمایش بودم و درجایی به من گفتند شاید مجبور شوی یکی از دوکار را انتخاب کنی! من یک جور تعهد قلبی به نمایش داشتم و نمیتوانستم آن را به راحتی کنار بگذارم.

میدانید که تئاتر چه وضعیت وخیمی دارد نه مرکز با تو قرارداد میبندد، نه میدانی وضعیت مالیات چگونه است و…بالاخره کدامیک فدای دیگری شد؟

ما دو روز پس از کلید خوردن سریال، نمایش را روی صحنه بردیم. شرایط خیلی سخت و نفسگیر بود. صبح ساعت ۵ـ۶ آفیش میشدم، ۹ شب هم در سالن اصلی روی صحنه میرفتم.و این به کار شما لطمه نمیزند؟به خودم واقعاً لطمه خورد.
گروه راجع به این مسئله با شما همکاری کرد؟

آقای جلالی گفتند تو سر نمایش بیا، همزمان یک نفر کنار من تمرین کرد و پس از دو هفته اجرا، جای ما تغییر کرد…

یعنی شما دیگر روی صحنه نرفتید؟

بله، جا به جا شدیم. من حدود پانزده، شانزده اجرا همراه گروه بودم، مابقی را بازیگر دیگری اجرا کرد. خیلی شرایط سخت بود. آقای جلالی واقعاً لطف کردند.

همسر سارا بهرامی مصاحبه بازیگران بیوگرافی سارا بهرامی بیوگرافی بازیگران بازیگران سریال پرده نشین
..و تو هم نمیتوانستی وسوسه بازی در نقش اصلی یک سریال را در اولین تجربه جدیات نادیده بگیری؟

بله اما آقای جلالی ضمن اینکه میدانستند من چه انگیزهای برای این کار دارم، از تعهد قلبیام نسبت به کار نمایش نیز مطلع بودند.

یادم هست یک روز آقای سامان به من گفتند اگر مجبور به انتخاب باشی چه میکنی؟

واقعاً آن روز خیلی روز تلخی برای من بود! گفتم واقعاً به لحاظ اخلاقی من نمیتوانم دو هفته مانده به اجرا از این تئاتر کنار بکشم.
آقای جلالی واقعاً کمک کرد.شخصیتی شبیه به «پروانه»را هرگز در دنیای تئاتر تجربه کرده بودید؟

خیر. من در نمایش «متولد ۶۱» پیام دهکردی، نقشی نزدیک و از نسل خودم را بازی کرده بود. آنجا هم یک دختر جسور، مادر، مهربان و… را بازی کرده بودم که به نظرم خیلی مشابه پروانه نبود.و حالا باید از نقش «پروانه» به عنوان اولین پله نردبان ترقیات در دنیای بازیگری بیشترین سود را ببری.
با خودم گفتم این بزرگترین شانس زندگی تو است، البته تا اینجا، پس من باید با چنگ و دندان به آن بچسبم و همه سعیام را به خرج بدهم. این مهمترین تصمیمی بود که برای پروانه گرفتم. وقتی که این تصمیم را گرفتم میدانستم باید همه تلاشم را به خرج بدهم. من واقعاً روزهای سختی را پشت سر گذاشتم. از یک سو میدانستم که مسؤولیت سنگین نقش اصلی یک فیلمنامه را بر عهده دارم.
از سویی دیگر میدانستم به عنوان یک بازیگر تئاتری که تجربه چند کار تصویر هم داشته، حالا باید خودم را تثبیت کنم و ثابت کنم من میتوانم. در حقیقت در کنار این تیم حرفهای من یک تازهوارد بودم که باید تلاش دو چندان و صد چندان میکردم تا اعتماد اعضای این پروژه را به کارم و خودم جلب کنم. حدود سه هفته من از ساعت ۱۰ صبح میرفتم سر تمرین تا ۴ بعدازظهر، بعد از تئاترشهر با سرعت میرفتم سعادتآباد پیش آقای سامان، آنجا دورخوانی داشتیم و راجع به نقش و فیلمنامه حرف میزدیم، یک عالم سؤال به من داده بودند راجع به شخصیت که باید جواب میدادم و.
..جالب اینکه همه این شرایط در حالی بود که هنوز نمیدانستم قرار است این نقش را بازی کنم یا خیر! در آن سه هفته من، آقای سامان، شیوه کاری و سختگیریهایشان را شناخته بودم و میدانستم کارگردانی نیستند که راحت از کنار مسئلهای عبور کنند. در طول کار هم تعامل بسیار خوبی داشتیم و در نزدیک شدن من به نقش بسیار کمک بودند.

رابطه شما با دیگر بازیگران جوان پروژه که هر کدام برای خودشان دارای تجاربی بودند چگونه بود؟

آیا پاسکاریهای حسی بین شما با تعامل ایجاد میشد یا شما به عنوان یک بازیگر تا حدودی تازهوارد در این ارتباط…یکی از کارهایی که کارگردان کرد. این بود که قبل از تصویربرداری برای من با تکتک بازیگران کار دورخوانی گذاشتند من چند جلسه با آقای کمیلی، آقای سلوکی و دکتر صادقی که در دانشگاه استاد من بودند و تا حدودی به ایشان نزدیکتر بودم دورخوانی داشتم بعد با خانم چرخنده همین طور، روزهای اول کار سخت بود، به هر حال آنها حرفهای بودند.

همسر سارا بهرامی مصاحبه بازیگران بیوگرافی سارا بهرامی بیوگرافی بازیگران بازیگران سریال پرده نشین

و شما نمیخواستید کم بیاورید؟

بله ولی خدا را شکر میکنم به خاطر حضور آدمهایی که بدون هیچ حاشیه و غل و غشی با من راه آمدند و به من کمک کردند. به پدرم یک روز گفتم آقای کمیلی تمام وقت در طول کار به من کمک میکند، انرژی میدهد تا موتور من راه بیفتد.بودند بازیگرانی که در این سالها مثل یک جرقه آمدند و نتوانستند از فرصت به دست آمده استفاده کنند و خیلی زود کنار رفتند و فروغی نداشتند؛

برنامه شما برای حفظ این موقعیت چیست؟

من دوست ندارم «پروانه» اتفاق زندگیام و شروع حرفهای من باشد.
ادعایی ندارم که این محیط و فضا را میشناسم، پس میدانم که باید مشورت کنم. بازیگری برای من اینگونه تعریف نشده که همیشه باشم، استادان من و کسانی که من بازیگری را از آنها آموختهام، کسانی بودند که حضورشان درست و به موقع بوده است. امیدوار هستم برای من هم این اتفاق بیفتد که درست انتخاب کنم و مسیری منطقی را در پیش بگیرم.

افتخارات سارا بهرامی:
۱٫برنده ی یاس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن۱۳۹۳_برای بازی در فیلم”آرزوهایت را به خاک نسپار”

۲٫کاندید دریافت سرو زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از سومین جشنواره بین المللی تلویزیونی جام جم۱۳۹۲_برای بازی درسریال”پروانه”

۳٫کاندید دریافت بهترین بازیگر زن از انجمن بازیگران خانه تئاتر۱۳۸۹_برای بازی در تئاتر”متولد۶۱”

تئاتر:
۱٫هم هوایی(افسانه ماهیان،۱۳۹۳)
۲٫مخمصه(افسانه صرفه جو،۱۳۹۲)
۳٫راهزنان(علیرضا کوشک جلالی،۱۳۹۱)
۴٫متولد ۶۱(پیام دهکردی،۱۳۸۹)

سریال:
۱٫پرده نشین(بهروز شعیبی،۱۳۹۳)
۲٫پروانه(جلیل سامان،۱۳۹۱)
۳٫مثل یک کابوس(شهرام شاه حسینی،۱۳۹۰)
۴٫فرات(مازیار میری،۱۳۹۰)

تله فیلم(فیلم تلوزیونی):
۱٫شبیه شیدایی(ناصر پویش،۱۳۹۳)
۲٫شب طولانی(علی معصومی،۱۳۹۱)

سینمایی:
۱٫من دیه گو مارادونا هستم(بهرام توکلی،۱۳۹۳)
۲٫یک عاشقانه ساده(سامان مقدم،۱۳۹۰)
۳٫تهرون(نادر تکمیل همایون،۱۳۸۸)
۴٫آینه های روبه رو(نگار آذربایجانی،۱۳۸۸)

فیلم کوتاه:
۱٫آرزوهایت را به خاک نسپار(مهدی چوپانی،۱۳۹۲)
۲٫پیش از طلوع(تهمینه بهرامعلیان)
۳٫ترانه ای برای لوبا(طوفان نهان قدرتی،۱۳۸۸)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 17 )
  1. سوده می گوید

    تا مشهور میشن انگاری باید موهاشونو بندازن بیرون و ولنگو باز بشن که تو چشم باشن . تاسف اوره که محیط کاری این ها اینقده الودس که باید اینطور بگردن تا بازیشون بدن

  2. شهره می گوید

    لطفا جو سازی نکن
    چه ربطی داره ملتم دنبال سوژه اند
    شماها فکر خودتونو اعمال خودتوت باشین

    1. ahmad می گوید

      سلام خدمت همه ی هنرمندان سرزمینم. صادق جان این عزیزیان جنبه دارند باید مردم از صفات خوب این عزیزیان درس بگیرند.چرا شما فقط به حجاب این ها گیر میدان. توصیه میکنم از خونتون بیان بیرون و به خیابان برین و بعد ببینید وضع چطور.سارا جان با بازیت داری منو دیوونه میکنی به جان خودم.عزت زیاد

  3. صادق می گوید

    ملت فکر خودشون هستن شما خیالتون راحت باشه باید به فکر یه سری ادم که جنبه شهرت رو ندارنو تا معروف میشن خودشونو جیغ میکنن و هیکلو اندامشونو میندازن بیرون بود. اینا با این چهرهاشون خدای نکرده الگو واسه جوونا نشن اینجا ایرانه دین اکثریت قریب همه ایرانی ها هم اسلامه . امثال مهناز افشارها و بازیگرایی از این دست فقط تاریخ مصرفشون چند ساله بعدشم با خفت شوهر میکنند و ازدواجاشونم مایه تمسخره

  4. انا می گوید

    خیلی زشته.

  5. زهــــــــــــــــــرا می گوید

    سارای عزیز
    صادقانه نقش هایی که بازی میکنی را تحسین میکنم اما اینگونه حضورت را در تجلیل فیلم و سایت بدان مورد قبول مادرمان فاطمه (س) نمی باشد بخاطر تبسم این بزرگ بانو هم که شده با حجاب کامل در اینگونه مراسمات و جامعه حضور پیدا کن
    چون حیف است با نقش های تاثیرگذار دل مردم سرزمینت را بدست بیاوری اما دل مادرت زهرا (س ) را نه………

    خواهرانه دوستت دارم و کارهایت را همیشه دنیال میکنم سریال پروانه عالی بودی همچنین پرده نشین

    خواهر کوچکت زهــــــرا

    موفق باشی

    1. ahmad می گوید

      سلام خدمت همه ی هنرمندان سرزمینم. صادق جان این عزیزیان جنبه دارند باید مردم از صفات خوب این عزیزیان درس بگیرند.چرا شما فقط به حجاب این ها گیر میدان. توصیه میکنم از خونتون بیان بیرون و به خیابان برین و بعد ببینید وضع چطور.سارا جان با بازیت داری منو دیوونه میکنی به جان خودم.عزت زیاد

      1. زهــــــــــــــــــرا می گوید

        آقا احمد !
        نمایش های خیابونی رو همگی سخت واقفیم اما این دلیل نمیشه چون آمار یک رفتاری میره بالا پس خوب و بد بودنش رو در نظر نگیریم
        تو خونه که زندونی نیستیم از این اوضاع مطلع نباشیم
        بحث من سر فرهنگ کشور عزیزمونه
        هنرمندان یک نمونه کوچک از این اجتماع که میتونن فرسنگ ها فریاد این ملت رو با رفتار و منش و پوششی که برازنده ی یک انسان ایرانی اسلامی است رو به گوش جهانیان برسونن
        یعنی این موضوع برای شما بی اهمیته؟
        من نوعی شاد محدوده ی دیده شدنم کمتر باشه پس ناگزیر تاثیرگذاری ام هم کمتر خواهد بود اما این افراد مسئولیت سنگینی بر عهده شونه
        ریشه ی این آدما در خاک ایران جون گرفته پس باید حفظش کنن نه با قبول باورهای غلط یک شبه تیشه بزنن به ریشه هویت یک سرزمین
        خودتونم از این بازیگر که من هم طرفدار بازی های خوبش هستم تعریف کردید چون محدوده ی بازیشو پسندید پس اگر حفظ ظاهر کند آیا در اجرای نقش در فیلم تاثیر بد خواهد گذاشت ؟
        بی شک نه…….
        چون ایمان داریم بازیشو بلده
        پس بی محابا استدلال تراشی نکنیم
        بگذاریم ساده باشیم و تاثیرگذار

  6. شاهین می گوید

    این که تو خیابونا زنای هرزه زیاد شده به این بازیگرا اجازه میده خودشونو مثل اونا نشون یک ملت بدن . احمد اقا شما هم واسه خودت استدلالی داری ها ؟؟؟

  7. ahmad می گوید

    آقایان سلام . عزیزیان حرف من این نیست که حجاب این عزیزیان خوبه. البته اگر حجاب این ها خوب نبود پس چرا در صداوسیما اجازه میدن بیان. من خودم شخصا حجاب را دوست دارم.اما وقتی تو رسانه ملی میان یعنی خود مسولان هم پذیرفته اند این نوع حجاب را.این مشکل خیلی قدیمه یکی از همین دلایلش تبلیغات خارج است.حرف من این است از صفات دیگر این هنرمندان استفاده کنیم.خوبه اگر حجاب شون رو درست کن ولی چه هزاران آدم های که حجاب درست دارند ولی از هزاران شمر هم بدترند.

    1. زهــــــــــــــــــرا می گوید

      اینکه صدا و سیما بهشون اجازه میده برای مصاحبه و مجوز برای نقش آفرینی دلیل بر صحیح بودن رفتارشون نیست
      اشتباه برداشت نکنیم صدا و سیما چارچوب و ضوابطی داره که موافقش هستیم و زیر نظر ولایت باید اداره بشه با تمام کاستی هاش
      در همین سازمان مشکلاتی هست اما سیاست سازمان باید بر مبنای اسلام و معنویت باشه
      هستند بازیگرانی که توسط کارگردان بخاطر مهارت بازیگرشون برای ا نقش آفرینی مقدس ترین شخصیت های دینی انتخاب شدند و انصاف زیبا و ماندگار بازی کردند
      خداقوتشان….
      اما بنظر شما آیا مابه ازای بیرونی این اشخاص موجه همان نقش ها بوده ؟
      کارگردان صرفا بازیگر بودن او را دیده
      هنرمند جماعت باید در تمام رفتار و سکنات خود عالی باشد اجرای خوب یک نقش یک بخش قضیه است مابقی نوع پوشش هویتی و چگونه زیستن اوست
      کم پیش می آید که عوامل اصلی یک فیلم بازیگری را بخاطر حجاب بدش پس زنند چون برایشان فیلماسازی مهمتر است

  8. ahmad می گوید

    شما که میگویید دلیلی بر صحیح بودن رفتارشان نیست یعنی صدا و سیما آنقدر توانایی نداره که با اصول خودش حرکت کند و مجبوره هنر مندان را دعوت کند با این که میدونه رفتارشان بده عجب استدلالی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. زهــرا می گوید

      این استدلال من نیست
      واقعیت موجود همینه
      می بینیم و مقایسه میشه حضور هنرمندان در تجلیل تلویزیونی با خارج از سازمان
      فقط صدا و سیما امثال اینان را مجبور به احترام به ضوابط میکنه و گر نه همه چی عیانه

  9. امیر می گوید

    سلام همه هنرمندان کشورمان.واقعا من با نظر دوستان موافقام.وضعیت سینمایی ما خیلی بده.الان همه جوانان ما از بازیگران الگو میگیرند که نسبتا حجاب خوبی ندارند.البته عالی میشه که مردمان ما فقط از حجاب ایشان الگو نگیرند

  10. مریم می گوید

    … سارا بهرامی هرچیزی که زیاد شد ارزشش هم میاد
    پایین

  11. قرآن سوره مبارکه انعام آیه 32 می گوید

    و زندگی دنیا چیزی جز بازی و سرگرمی نیست و سرای آخرت برای آنانکه پرهیزکارند بهتر است آیا نمی اندیشید.

  12. امیر می گوید

    بعد میان به حجاب مردم گیر الکی میدن. این مسئولین صدا سیما خودشان به مروجین بی فرهنگی و تضاد با دین در جامعه تبدیل شده اند